California USA

Data: 2014-08-28 09:42:41
Autor: paskuda03
California USA
W takim najbardziej zaawansowanym kraju zamierzaj± wprowadzić
nowe ciekawe rozwi±zania prawne dla wszystkich komórek :
http://www.pcworld.com/article/2598680/california-passes-law-mandating-smartphone-kill-switch.html#tk.nl_today
Napewno znajd± szybko na¶ladowców w całym ¶wiecie
i u nas również.

--
Paskuda03

Data: 2014-08-28 12:43:40
Autor: Pszemol
California USA
"paskuda03" <paskuda03@paskudny-adres-nieznany-serwer.pl> wrote:
W takim najbardziej zaawansowanym kraju zamierzają wprowadzić
nowe ciekawe rozwiÄ…zania prawne dla wszystkich komĂłrek :
http://www.pcworld.com/article/2598680/california-passes-law-mandating-smartphone-kill-switch.html#tk.nl_today
Napewno znajdą szybko naśladowców w całym świecie
i u nas rĂłwnieĹĽ.

Na "okładce" to prawo ma zmniejszyć ilość kradzieży... Bo jesli telefon
miałby nie działać to miałby mniejszą wartość dla złodzieja.

Ale... Czy wiadomo co będzie się działo pod okładką? Jaka będzie faktyczna
implementacja i funkcje dostępne zzewnatrz?

Czy Android na telefony, open source system, będzie dostępny w postaci kodu
źródłowego aby zobaczyć co ten kill switch faktycznie robi?

Data: 2014-08-28 13:03:19
Autor: masti
California USA
Pszemol wrote:

[...]

Na "okładce" to prawo ma zmniejszyć ilo¶ć kradzieży... Bo jesli telefon
miałby nie działać to miałby mniejsz± warto¶ć dla złodzieja.

wystarczyłoby, żeby operatorzy korzystali z możliwo¶ci, które już maj±
czyli blokowania telefonów po IMEI. Taka funkcja jest dostępna od samego
pocz±tku GSM. A nie słyszałem jeszcze by który¶ operator chciał to robić
po zgłoszeniu kradzieży

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-08-28 09:49:36
Autor: A.L.
California USA
On Thu, 28 Aug 2014 13:03:19 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

Pszemol wrote:

[...]

Ponad 10 lat temu moja malzonka zgubila telefon. W stanei CT.
Zglosilem w firmie Verizon. Po dwoch tygodznaich dosatlem telefon z
firmy ze ktos usilowal zarejestrowac moj telefon w Filadelfii. Wiec
jednak mozna. Tylko chyba sie nie oplaca

A.L.

Data: 2014-08-28 15:21:40
Autor: Pszemol
California USA

Pszemol wrote:

[...]

wystarczyłoby, żeby operatorzy korzystali z możliwości, które już mają
czyli blokowania telefonów po IMEI. Taka funkcja jest dostępna od samego
początku GSM. A nie słyszałem jeszcze by któryś operator chciał to robić
[...]

Tylko że Verizon akurat nie używał technologii GSM tylko CDMA.
Nie miałeś wyjmowalnej karty SIM ktora identyfikowala abonenta tylko
używano do tego celu właśnie IMEI. Nic dziwnego ze w Twoim przypadku
zadzialalo.

Data: 2014-08-28 13:17:09
Autor: A.L.
California USA

Pszemol wrote:

[...]

Nie miałe¶ wyjmowalnej karty SIM ktora identyfikowala abonenta tylko
używano do tego celu wła¶nie IMEI. Nic dziwnego ze w Twoim przypadku
zadzialalo.

Owszem, prawda. A.L.

Data: 2014-08-28 17:27:59
Autor: Waldek Godel
California USA
Dnia Thu, 28 Aug 2014 09:49:36 -0500, A.L. napisał(a):

[...]

Verizon to sieć bazuj±ca na CDMA i ma telefony bez kart SIM, więc telefon
trzba fizycznie zarejestrować w sieci, tak jak kiedy¶ w Centertelu. To
znacznie ułatwia sprawę blokowania takich rzeczy

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomo¶ć jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w zwi±zku z

Data: 2014-08-28 15:43:57
Autor: John Kołalsky
California USA

Użytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

I jak kto¶ zmieni IMEI to co ?

Jak dla mnie jakie¶ bzdury. Po co blokować telefon w jakikolwiek sposób ? Przecież dzięki jego aktywno¶ci można próbować złodzieja odnaleĽć. Tu wła¶nie ¶ledzenie użytkownika za pomoc± telefonu ma sens.

Data: 2014-08-28 16:43:35
Autor: paskuda03
California USA

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:ltncpu$vo5$1mx1.internetia.pl...

[...]

Blokowanie dla picu jest - chodzi o wymazanie danych
np. zdjęć filmów takich jak te :
http://news.stlpublicradio.org/post/st-louis-police-release-video-calls-city-shooting
Facet robi pstryk i w okolicy telefony staj± się czy¶ciutkie
jak z fabryki :-)
Też chcę tak± zabawkę !

--
Paskuda03

Data: 2014-08-28 15:21:39
Autor: Pszemol
California USA
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

UĹĽytkownik "masti" <gone@to.hell>

Jak dla mnie jakieś bzdury. Po co blokować telefon w jakikolwiek sposób
? > Przecież dzięki jego aktywności można próbować złodzieja odnaleźć.
Tu > właśnie śledzenie użytkownika za pomocą telefonu ma sens.

Blokowanie dla picu jest - chodzi o wymazanie danych
np. zdjęć filmów takich jak te :
http://news.stlpublicradio.org/post/st-louis-police-release-video-calls-city-shooting
Facet robi pstryk i w okolicy telefony stają się czyściutkie
jak z fabryki :-)
TeĹĽ chcÄ™ takÄ… zabawkÄ™ !

MoĹĽe nie wymazane, bo Policja pewnie sama chcialaby obejrzec, chocby do
celow szkoleniowych, ale abys nie wyslal potem do fb i robił jakies
rozruchy.

Zle sie dzieje, trzeba bedzie szybko takie video na DropBoxa wyslac :-)

Data: 2014-08-28 17:38:46
Autor: paskuda03
California USA

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:ltnhe3$ke$1dont-email.me...
[...]

Ale na wszystkich chmurach typu Dropboxa to dane są zawsze dostępne
dla służb NSA itd, wszystkie społecznościowe są skanowane, poczta,
tylko co masz na karcie / dysku to pozornie twoje.
Jeśli umiesz udowodnić że tak jest :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Boundless_Informant
https://en.wikipedia.org/wiki/XKeyscore
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_%28surveillance_program%29
https://en.wikipedia.org/wiki/Tempora
https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Snowden

--
Paskuda03
co za paskudne czasy

Data: 2014-08-28 19:42:31
Autor: masti
California USA
paskuda03 wrote:

[...]

czy¶ciutkie po skasowaniu? kto¶ za dużo filmów kalsy D ogl±dał :)

Data: 2014-08-28 15:07:31
Autor: paskuda03
California USA

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:ltn85s$p43$1dont-email.me...
[...]

TAK bo w Sierpniu 2014 bardzo poważnie zwiększyła się
ilość kradzieży telefonów w USA o 99999% :-))).
Dokładnie to jakoś tak po 21.08.20114

--
Paskuda03

Data: 2014-08-28 15:28:01
Autor: GAD Zombie
California USA
W dniu 2014-08-28 14:43, Pszemol pisze:
[...]

Ale... Czy wiadomo co będzie się działo pod okładk±? Jaka będzie faktyczna
implementacja i funkcje dostępne zzewnatrz?

Warto zwrócić uwagę raczej na to, że jest tam napisane, że niektóre organy rz±dowe będ± także miały możliwo¶ć wył±czenia komu¶ telefonu.

Czy Android na telefony, open source system, będzie dostępny w postaci kodu
Ľródłowego aby zobaczyć co ten kill switch faktycznie robi?

Wystarczyłoby zaimplementować to jako funkcję sprzętow± i w samym kodzie zobaczysz najwyżej wywołanie jakiej¶ funkcji i tyle. Nie dowiesz się co ona robi.
Oczywi¶cie dotyczyłoby to tylko nowowyprodukowanych telefonów, ale chyba o takich jest tam mowa.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-08-28 18:59:12
Autor: Marek
California USA
On Thu, 28 Aug 2014 09:42:41 +0200, "paskuda03" <paskuda03@paskudny-adres-nieznany-serwer.pl> wrote:
[...]

PrzecieĹĽ iphone juĹĽ od dawna ma autodestrukcje, juĹĽ nie wystarcza?

http://www.youtube.com/watch?v=aMP2n1BE5gU&feature=youtube_gdata_player

--
Marek

Data: 2014-08-28 19:16:10
Autor: paskuda03
California USA

Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.5132188600752245680news.neostrada.pl...
[...]

Ale dla uĹĽytkownika, a tu potrzeba jeszcze kod destrukcji
udostępnić dla służb w ramach współpracy obywatela z władzą.
"Police can also use the tool, but only under the conditions of the
existing section 7908 of the California Public Utilities Code.
That gives police the ability to cut off phone service in certain
situations and typically requires a court order, except in an
emergency that poses “immediate danger of death or great bodily injury.” "

--
Paskuda03

Data: 2014-08-28 19:30:48
Autor: Pszemol
California USA
[...]

WyraĹĽenie "cut-off phone service" uĹĽywa siÄ™ w USA w sytuacjach takich w
jakich używasz w języku polskim "nie ma sygnału" albo "nie ma zasięgu" albo
"nie rejestruje sie do sieci BTSĂłw" - nie ma to ĹĽadnego zwiÄ…zku z utratÄ…
czy blokowaniem dostępu do danych zgromadzonych w telefonie.

Warto też wspomnieć o innym scenariuszu kryminalnym gdzie funkcja odcięcia
dostępu do telefonu (bez usuwania danych) może być cenna: gdy telefon
nalezy do np. gangstera/mafiozy lub jakiegoĹ› handlarza narkotykow i
zawartość telefonu moze byc użyta jako dowod w sądzie przeciwko niemu, tak
samo jak zawartość Twojego laptopa czy szuflady w biurku.
Z telefonu mozna latwo dane usunac wywołując funkcję "przywróć ustawienia
fabryczne" (innymi słowy "cold start" lub "factory defaults").
Taki kill switch może również być użyty aby zapobiec wyczyszczeniu
telefonu.

Data: 2014-08-28 20:19:18
Autor: masti
California USA
Pszemol wrote:

Z telefonu mozna latwo dane usunac wywołuj±c funkcję "przywróć ustawienia
fabryczne" (innymi słowy "cold start" lub "factory defaults").

ROTFL. --