Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Caloroczne czy zimowe?

Caloroczne czy zimowe?

Data: 2013-11-27 16:46:26
Autor: J.F
Caloroczne czy zimowe?
UĹźytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości
Mam zalozone w aucie opony caloroczne Bridgestone Dueler H/T. Tyl jest
dobry, ale przod raczej juz do niczego. Zastanawiam sie, czy jest sens
zmieniac tylko przod, a jesli tak, to na jakie gumy?

Rozumiem ze naped masz na przod ?

To rodzi mieszane uczucia - lepiej miec lepsze opony na przodzie, zeby lepiej ciagnal i wchodzil w zakrety, czy lepiej miec z tylu, zeby z zakretow wychodzil :-)

Ale kola przod/tyl zamienic mozesz w dowolnej chwili, byle przed wypadkiem :-)

Niestety klasa premium odpada z przyczyn budzetowych.

A duze roznice w cenach ?
to sie moze po dwoch zmianach zwrocic.

J.

Data: 2013-11-27 17:21:14
Autor: Maciek
Caloroczne czy zimowe?
W dniu 2013-11-27 16:46, J.F pisze:
Ale kola przod/tyl zamienic mozesz w dowolnej chwili, byle przed wypadkiem :-)
Najlepiej byłoby zamieniać w trakcie brania zakrętu ;-)

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2013-11-27 17:48:59
Autor: Maciek
Caloroczne czy zimowe?
Dnia Wed, 27 Nov 2013 16:46:26 +0100, J.F napisał(a):

Rozumiem ze naped masz na przod ?

Naped mam AWD - tyl dolaczany automatycznie.

Jedna sztuka Duelera to jakies 480-500 zl. Jedna sztuka Nexena - ponizej
300. Chinczyki caloroczne tez od 280-300.

Mysle tez o 2 zimowkach....

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-28 07:51:20
Autor: Marek Dyjor
Caloroczne czy zimowe?
Maciek wrote:
Dnia Wed, 27 Nov 2013 16:46:26 +0100, J.F napisał(a):

Rozumiem ze naped masz na przod ?

Naped mam AWD - tyl dolaczany automatycznie.

Jedna sztuka Duelera to jakies 480-500 zl. Jedna sztuka Nexena -
ponizej 300. Chinczyki caloroczne tez od 280-300.

Mysle tez o 2 zimowkach....


ale opony kupujesz na kilka lat...   potem pomyśl ile kosztuję ubezpeiczenie albo iel wydajesz na paliwo

Data: 2013-11-27 23:15:03
Autor: anacron
Caloroczne czy zimowe?
W dniu 27.11.2013 16:46, J.F pisze:

To rodzi mieszane uczucia - lepiej miec lepsze opony na przodzie, zeby
lepiej ciagnal i wchodzil w zakrety, czy lepiej miec z tylu, zeby z
zakretow wychodzil :-)

Lepiej mieć lepsze z tyłu, kiedyś oglądałem program o tym jakiś, ale
teraz juĹź nie podam co i gdzie. W kaĹźdym razie po serii testĂłw wykazano,
że lepiej mieć lepsze z tyłu. A jak zmienia się tylko dwie, to nówki na
tył, a te z tyłu na przód, potem znów nówki na tył a te z tyłu na przód
(przy aucie przednionapędowym oczywiście).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-11-28 00:00:08
Autor: Budzik
Caloroczne czy zimowe?
Osobnik posiadający mail anacron@anacron.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

To rodzi mieszane uczucia - lepiej miec lepsze opony na przodzie, zeby
lepiej ciagnal i wchodzil w zakrety, czy lepiej miec z tylu, zeby z
zakretow wychodzil :-)

Lepiej mieć lepsze z tyłu, kiedyś oglądałem program o tym jakiś, ale
teraz już nie podam co i gdzie. W każdym razie po serii testów wykazano,
że lepiej mieć lepsze z tyłu. A jak zmienia się tylko dwie, to nówki na
tył, a te z tyłu na przód, potem znów nówki na tył a te z tyłu na przód
(przy aucie przednionapędowym oczywiście).

To sie chyba zmieniło jakis czas temu, bo pamietam, jeszcze z 10 lat temu to sie mówiło, ze lepsze na przód.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

Data: 2013-11-28 07:44:36
Autor: Wiwo
Caloroczne czy zimowe?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:28112013.78B95E1Cbudzik61.poznan.pl...

To sie chyba zmieniło jakis czas temu, bo pamietam, jeszcze z 10 lat temu
to sie mówiło, ze lepsze na przód.


Odwieczny problem z kategorii "co było pierwsze"...
Michelin twierdzi, że to zależy, niemiecki ADAC że z tyłu, austriacki ÖAMTC że jeździć na kiepskich oponach to pomysł z dupy, ale lepiej lepsze opony mieć na tyle:
http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-z-przodu-czy-z-tylu-testy-michelin-adac-i-oamtc

Wiwo

Data: 2013-11-28 08:45:48
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?
Odwieczny problem z kategorii "co było pierwsze"...
Michelin twierdzi, że to zależy, niemiecki ADAC że z tyłu, austriacki ÖAMTC że jeździć na kiepskich oponach to pomysł z dupy, ale lepiej lepsze opony mieć na tyle:
http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-z-przodu-czy-z-tylu-testy-michelin-adac-i-oamtc

Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.

Data: 2013-11-28 08:54:29
Autor: Maciek
Caloroczne czy zimowe?
Dnia Thu, 28 Nov 2013 08:45:48 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.

Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz na
przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-28 08:56:17
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?

Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz na
przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...

Dyskusyjne. Co to znaczy bardziej zuzyte ?

Data: 2013-11-28 09:13:02
Autor: Maciek
Caloroczne czy zimowe?
Dnia Thu, 28 Nov 2013 08:56:17 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

Dyskusyjne. Co to znaczy bardziej zuzyte ?

Na ogol to oznacza nizszy bieznik.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-28 09:14:04
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?
Dyskusyjne. Co to znaczy bardziej zuzyte ?

Na ogol to oznacza nizszy bieznik.

Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np. na suchej jezdni ?

Data: 2013-11-28 09:28:34
Autor: Maciek
Caloroczne czy zimowe?
Dnia Thu, 28 Nov 2013 09:14:04 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
 
Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np. na suchej jezdni ?

Na suchej jezdni nie ma w ogole problemu. Watek jest o wyborze caloroczne
vs zimowe i 2 vs 4.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-11-28 09:31:18
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?
Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np. na suchej jezdni ?

Na suchej jezdni nie ma w ogole problemu. Watek jest o wyborze caloroczne
vs zimowe i 2 vs 4.

Ok, jesli jeszcze utrzymujemy sie w temacie :)

Data: 2013-11-28 10:44:26
Autor: J.F
Caloroczne czy zimowe?
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
Dyskusyjne. Co to znaczy bardziej zuzyte ?
Na ogol to oznacza nizszy bieznik.
Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np. na suchej jezdni ?

A dlaczego mialby poprawic ?

Natomiast jak zacznie mocniej padac, to pogorszy.

J.

Data: 2013-11-28 13:33:44
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?

Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np.
na suchej jezdni ?

A dlaczego mialby poprawic ?

Większa powierzchnia styku z jezdnia, wieksze tarcie - sam o tym pisales :P

Natomiast jak zacznie mocniej padac, to pogorszy.

Nie da sie ukryc

Data: 2013-11-28 13:51:00
Autor: J.F
Caloroczne czy zimowe?
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np.
na suchej jezdni ?
A dlaczego mialby poprawic ?
Większa powierzchnia styku z jezdnia, wieksze tarcie - sam o tym pisales :P

Ja ? Mnie nauczyciele wmawiali ze tarcie od powierzchni nie zalezy.

J.

Data: 2013-11-28 14:12:28
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?
Dlaczego uwazasz, ze nizszy bieznik nie poprawi drogi hamowania np.
na suchej jezdni ?
A dlaczego mialby poprawic ?
Większa powierzchnia styku z jezdnia, wieksze tarcie - sam o tym pisales :P

Ja ? Mnie nauczyciele wmawiali ze tarcie od powierzchni nie zalezy.

J.

Nie ty ? :)
Wlasnie, zawsze sie zastanawialem dlaczego w F1 na deszczowkach jadac po suchym maja o wiele dluzsza droge hamowania niz na slickach ?

Data: 2013-11-28 14:24:33
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?
Ja ? Mnie nauczyciele wmawiali ze tarcie od powierzchni nie zalezy.

J.

Nie ty ? :)
Wlasnie, zawsze sie zastanawialem dlaczego w F1 na deszczowkach jadac po suchym maja o wiele dluzsza droge hamowania niz na slickach ?

Tu jest pies pogrzebany :)

Artykul:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/abs-skraca-czy-wydluza-hamowanie,1556752,324

"4. Jak głębokość bieżnika wpływa na drogę hamowania?
Tylko na suchym i idealnie czystym asfalcie droga hamowania opon ze zużytym bieżnikiem może być krótsza..."

8. Czy na szerszych oponach hamowanie jest lepsze?
"Nasze testy dowiodły, że na suchym asfalcie auto na szerszych oponach hamuje sprawniej. Większa powierzchnia przylegania opon do asfaltu pozwala na lepsze wykorzystanie tzw. mikrochropowatości asfaltu.."

Data: 2013-11-28 10:14:15
Autor: J.F
Caloroczne czy zimowe?
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości
Dnia Thu, 28 Nov 2013 08:45:48 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.
Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz na
przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...

Jak jest slisko, to przod hamuje podobnie mocno jak tyl.

J.

Data: 2013-11-28 11:21:54
Autor: RadoslawF
Caloroczne czy zimowe?
Dnia 2013-11-28 10:14, Użytkownik J.F napisał:

Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.
Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz na
przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...

Jak jest slisko, to przod hamuje podobnie mocno jak tyl.

Podobnie nie oznacza tak samo, w tanich pojazdach trafia się
układ tarczówki na jednej osi a bębny na drugiej, nie będą
hamować z równą siłą.


Pozdrawiam

Data: 2013-11-28 11:51:31
Autor: J.F
Caloroczne czy zimowe?
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości
Dnia 2013-11-28 10:14, Użytkownik J.F napisał:
Samochody maja na ogol silniejsze hamulce z przodu, wiec jezeli dasz na
przod bardziej zuzyte opony, to nie poprawi to drogi hamowania...

Jak jest slisko, to przod hamuje podobnie mocno jak tyl.

Podobnie nie oznacza tak samo, w tanich pojazdach trafia się
układ tarczówki na jednej osi a bębny na drugiej, nie będą
hamować z równą siłą.

Nawet te bebny sa w stanie zablokowac opone na sliskim, wiec dalej to juz kwestia sterownika ABS.

J.

Data: 2013-11-28 10:16:49
Autor: J.F
Caloroczne czy zimowe?
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
Odwieczny problem z kategorii "co było pierwsze"...
Michelin twierdzi, że to zależy, niemiecki ADAC że z tyłu, austriacki ÖAMTC że jeździć na kiepskich oponach to pomysł z dupy, ale lepiej lepsze opony mieć na tyle:
http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-z-przodu-czy-z-tylu-testy-michelin-adac-i-oamtc
Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.

To nie kwestia szkoly.
Lepsze opony z przodu maja swoje zalety, ale jak cie tyl zacznie w zakretach wyprzedzac to opanujesz ?
Ani w Falenicy ani w Otwocku tego nie ucza :-P

J.

Data: 2013-11-28 13:46:14
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?
To nie kwestia szkoly.
Lepsze opony z przodu maja swoje zalety, ale jak cie tyl zacznie w zakretach wyprzedzac to opanujesz ?
Ani w Falenicy ani w Otwocku tego nie ucza :-P

Ja nie jestem Robert Kubica. Zauwaz, ze pierwsi w takich poradach w TV zaczeli w sie udzielac rozni rajdowcy :)
U mnie mimo, ze jezdze spokojnie w jednym aucie "teoretycznie" wszystko kontroluje elektronika i na nia sie zdaje, a drugiego starego szrota do miasta mi nie szkoda :)

Data: 2013-11-28 22:00:52
Autor: Chris
Caloroczne czy zimowe?
W dniu 2013-11-28 10:16, J.F pisze:
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości
Odwieczny problem z kategorii "co było pierwsze"...
Michelin twierdzi, że to zależy, niemiecki ADAC że z tyłu, austriacki
ÖAMTC że jeździć na kiepskich oponach to pomysł z dupy, ale lepiej
lepsze opony mieć na tyle:
http://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-z-przodu-czy-z-tylu-testy-michelin-adac-i-oamtc

Dokladnie. Szkola falenicka i otwocka.

To nie kwestia szkoly.
Lepsze opony z przodu maja swoje zalety, ale jak cie tyl zacznie w
zakretach wyprzedzac to opanujesz ?

Też kiedyś myślałem że zakładamy lepsze na przód ale to błąd i to spory.
Zasada okazuje się prosta, hamujemy z dobrymi oponami na przodzie a z tyłu syf a wtedy przód staje dęba a tył leci na bok i mamy auto na drugim pasie i czołówkę .. mało fajne. Z kiepskim oponami z przodu i dobrymi z tyłu auto hamuje głównie tyłem i auta nie obróci na bok tylko będzie miał dłuższą drogę hamowania i najwyżej wjedziesz komuś w dupę.
Z dwojga złego lepiej wjechać w dupę niż skoczyć na przeciwległy pas i liczyć na to że nie jedzie z naprzeciwka tir.

Ani w Falenicy ani w Otwocku tego nie ucza :-P

Tam tylko biorą kasę za stempel na druczku :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2013-11-28 22:32:07
Autor: Czesław Wiśniak
Caloroczne czy zimowe?
Też kiedyś myślałem że zakładamy lepsze na przód ale to błąd i to spory.
Zasada okazuje się prosta, hamujemy z dobrymi oponami na przodzie a z tyłu syf a wtedy przód staje dęba a tył leci na bok i mamy auto na drugim pasie i czołówkę .. mało fajne. Z kiepskim oponami z przodu i dobrymi z tyłu auto hamuje głównie tyłem i auta nie obróci na bok tylko będzie miał dłuższą drogę hamowania i najwyżej wjedziesz komuś w dupę.
Z dwojga złego lepiej wjechać w dupę niż skoczyć na przeciwległy pas i liczyć na to że nie jedzie z naprzeciwka tir.

Co by bylo gdyby...
Jak zlapiesz aquaplaning i zabraknie ci z przodu to sie bedziesz wtedy zastanawial czy dobrze zrobiles :)
Podstawa jest taka, ze na kiepskich oponach nie jeździmy. Na letnich jeżdźę do 4mm a na zimowych do 5mm i wywalam. Zwłaszcza przestrzegam tego w starym gracie do miasta bo tam nie ma absu :)

Data: 2013-11-28 18:13:09
Autor: Cavallino
Caloroczne czy zimowe?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:28112013.78B95E1C@budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadający mail anacron@anacron.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

To rodzi mieszane uczucia - lepiej miec lepsze opony na przodzie, zeby
lepiej ciagnal i wchodzil w zakrety, czy lepiej miec z tylu, zeby z
zakretow wychodzil :-)

Lepiej mieć lepsze z tyłu, kiedyś oglądałem program o tym jakiś, ale
teraz już nie podam co i gdzie. W każdym razie po serii testów wykazano,
że lepiej mieć lepsze z tyłu. A jak zmienia się tylko dwie, to nówki na
tył, a te z tyłu na przód, potem znów nówki na tył a te z tyłu na przód
(przy aucie przednionapędowym oczywiście).

To sie chyba zmieniło jakis czas temu, bo pamietam, jeszcze z 10 lat temu
to sie mówiło, ze lepsze na przód.

Ale po to, aby się równomiernie zużywały.
Inaczej po paru latach masz 2 sztuki do wyrzucenia, a 2 sztuki stare.
Bez sensu.
 -- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2013-11-28 18:14:08
Autor: Budzik
Caloroczne czy zimowe?
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

To sie chyba zmieniło jakis czas temu, bo pamietam, jeszcze z 10 lat
temu to sie mówiło, ze lepsze na przód.

Ale po to, aby się równomiernie zużywały.
Inaczej po paru latach masz 2 sztuki do wyrzucenia, a 2 sztuki stare.
Bez sensu.
 
A kto powiedział, ze trzeba wymianiec 4 opony na raz?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Data: 2013-11-28 19:56:25
Autor: Cavallino
Caloroczne czy zimowe?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:28112013.0A417B6B@budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

To sie chyba zmieniło jakis czas temu, bo pamietam, jeszcze z 10 lat
temu to sie mówiło, ze lepsze na przód.

Ale po to, aby się równomiernie zużywały.
Inaczej po paru latach masz 2 sztuki do wyrzucenia, a 2 sztuki stare.
Bez sensu.

A kto powiedział, ze trzeba wymianiec 4 opony na raz?

A czy ja mówiłem że trzeba?
Opisałem konsekwencje innych wymian.
Opony o drastycznie różnym stanie bieżnika na różnych osiach są mało bezpieczne.
 -- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Data: 2013-11-28 20:07:48
Autor: sqlwiel
Caloroczne czy zimowe?
W dniu 2013-11-28 19:56, Cavallino pisze:

Opony o drastycznie różnym stanie bieżnika na różnych osiach są mało
bezpieczne.

Samochód tak w ogóle jest mało bezpieczny :)
Chociaż - w statystyce przyczyn zgonów wypadki drogowe ze swoimi 1.1% są nawet dalej, niż samobójstwa (1,68%) i zupełnie nieznaczące wobec ch.u.k. (46%).

Więc niech nam nie p...lą, że "10 mniej ratuje życie", tylko niech zakażą jeść wieprzowinę i frytki.

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

Weź-żesz wyłącz to gówno!




--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Caloroczne czy zimowe?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona