Caloroczne, zimowe - do miasta

Data: 2012-11-08 09:52:40
Autor: Tomcik
Caloroczne, zimowe - do miasta
Niezbyt czesto jezdze autem. Zima to tu tam ale nigdy w zaspy, pod gorke po sniegu etc.
Widzialem ostatnio zestawienie w autoswiat gdzie opony caloroczne na suchym, mokrym wypadly lepiej od zimowek.
Czy kupowanie zimowek dla osoby, ktora glownie jezdzi w miescie gdzie czasem jest snieg, czasem bloto posniegowe a nastepnego dnia juz jest suchy asfalt ma sens?
Moze lepiej kupic caloroczne a w te dni gdy sypie lub jest bloto jezdzic b. ostroznie?

Data: 2012-11-08 01:04:39
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 8 listopada 2012 09:52:44 UTC+1 użytkownik Tomcik napisał:
[...]

Kupilem caloroczne.
Kosztowo wychodzi podobnie, bezpieczenstwo tez jest podobne ale inaczej rozlozone pomiedzy warunki. Nie mam juz problemu z kolejkami u gumiarzy.

Jak masz cieple albo mokre zimy ostatnio to caloroczne sa ok.
Byle dobre.

Data: 2012-11-08 11:04:16
Autor: Arczi
Caloroczne, zimowe - do miasta
Jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego ale... to moje zdanie.
Warto pomyslec o tym ze juz jest przygotowana ustawa o "zimowkach na zime" czyli "od" i "do" konkretnej daty danego roku.
W tym roku nie weszla w zycie ale w przeszlym pewnie uchwala i co wtedy ?

Data: 2012-11-08 03:06:56
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 8 listopada 2012 11:04:21 UTC+1 użytkownik Arczi napisał:
[...]

caloroczna = zimowka.
Tak maja wygladac przepisy.

Napisalem o moich doswiadczeniach. Nie mieszaj watkotworcy w glowie bez podstawnie.

Na bialym sniegu zimowka lepsza. Na czarnym mokrym lub na błocie caloroczna jest lepsza (bo ma jakiekolwiek kanaly do odprowadzania wody).
A w praktyce po spojrzeniu na bieżnik mozna ocenic na ile zimowka jest sniegowa a na ile "błotna".

Data: 2012-11-08 10:52:31
Autor: AZ
On 2012-11-08, Arczi <spam@club106.pl> wrote:
[...]
Tyle ze OIDP do zimowek maja zaliczac sie tez M+S czyli nie ma problemu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-08 03:30:36
Autor: Marcin Kiciński
W dniu czwartek, 8 listopada 2012 11:52:31 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

Tyle ze OIDP do zimowek maja zaliczac sie tez M+S czyli nie ma problemu.

Ale przecież M+S to s± wła¶nie rasowe zimówki (mud + snow).

Pozdrawiam
MK

Data: 2012-11-08 11:32:59
Autor: AZ
On 2012-11-08, Marcin Kiciński <mmkicinski@gmail.com> wrote:
Tyle ze OIDP do zimowek maja zaliczac sie tez M+S czyli nie ma problemu.

Ale przecież M+S to są właśnie rasowe zimówki (mud + snow).

Nie, M+S maja oznaczenie opony caloroczne, rasowe zimowki maja gorke
z trzema szczytami + sniezynke.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-08 03:48:11
Autor: Marcin Kiciński
W dniu czwartek, 8 listopada 2012 12:32:59 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

Nie, M+S maja oznaczenie opony caloroczne, rasowe zimowki maja gorke

To musisz o tym poinformować producentów opon, bo nie¶wiadomie umieszczaj± M+S na zimówkach...

Pozdrawiam MK

Data: 2012-11-08 11:54:30
Autor: AZ
On 2012-11-08, Marcin Kiciński <mmkicinski@gmail.com> wrote:

Nie, M+S maja oznaczenie opony caloroczne, rasowe zimowki maja gorke

To musisz o tym poinformować producentów opon, bo nieświadomie umieszczają M+S na zimówkach...

Ale w czym widzisz problem? Opony do terenowek tez przewaznie maja M+S i co z tego?

Prawdziwa zimowa opona ma tak:
http://www.michelin.co.uk/content/learnShareArticles/293x188_Content_MS_SnowF.jpg

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-08 04:03:17
Autor: Marcin Kiciński
W dniu czwartek, 8 listopada 2012 12:54:30 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

Ale w czym widzisz problem? Opony do terenowek tez przewaznie maja M+S i co z tego?

Chodzi mi o to, że oznaczenie M+S nie oznacza stricte opony całorocznej, ani nie dyskwalifikuje opony zimowej. Twierdzenie na podstawie jego obecno¶ci czy opona jest zimowa czy też nie nie ma sensu.

Pozdrawiam
MK

Data: 2012-11-08 12:06:58
Autor: AZ
On 2012-11-08, Marcin Kiciński <mmkicinski@gmail.com> wrote:

Ale w czym widzisz problem? Opony do terenowek tez przewaznie maja M+S i co z tego?

Chodzi mi o to, że oznaczenie M+S nie oznacza stricte opony całorocznej, ani nie dyskwalifikuje opony zimowej. Twierdzenie na podstawie jego obecności czy opona jest zimowa czy też nie nie ma sensu.

Dokladnie tak, byc moze w pierwszym poscie niefortunnie sie wyrazilem.

Data: 2012-11-09 17:51:56
Autor: MadMan
Dnia Thu, 8 Nov 2012 11:54:30 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

Prawdziwa zimowa opona ma tak:
http://www.michelin.co.uk/content/learnShareArticles/293x188_Content_MS_SnowF.jpg

Nie, bo tak:
http://www.bythjul.com/images/products/nokian_hakkapeliitta5__.jpg
:)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-11-08 10:53:07
Autor: AZ
On 2012-11-08, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
[...]

Jeszcze jedno: dokladnie tak jest tez w Niemczech gdzie jest obowiazek.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-08 11:39:51
Autor: uciu
[...]

Bed± odstępstwa od reguły:-)

uciu

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 7671 (20121108) __________

Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Data: 2012-11-08 12:30:13
Autor: Chris
Caloroczne, zimowe - do miasta
uciu nabazgrał(a):

[...]

Co¶ ci się do dupy przykleiło :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-11-08 12:36:01
Autor: uciu
Caloroczne, zimowe - do miasta
Co¶ ci się do dupy przykleiło :)

na firmowym kompie tego nie wył±cze bo nie mam hasła administratora:-)

Data: 2012-11-08 12:39:17
Autor: Chris
Caloroczne, zimowe - do miasta
uciu nabazgrał(a):

Co¶ ci się do dupy przykleiło :)
na firmowym kompie tego nie wył±cze bo nie mam hasła administratora:-)
uciu

Zawsze można ręcznie wycinać :)

Data: 2012-11-08 23:38:20
Autor: Adam
W dniu 2012-11-08 12:39, Chris pisze:
uciu nabazgrał(a):

Co¶ ci się do dupy przykleiło :)
na firmowym kompie tego nie wył±cze bo nie mam hasła administratora:-)
uciu

Zawsze można ręcznie wycinać :)

Ręcznie chyba nie, bo sygnaturka jest doklejana dopiero w kolejce wysyłkowej.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-11-08 12:19:54
Autor: Maciek
W dniu 2012-11-08 11:04, Arczi pisze:
Jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego ale... to moje zdanie.
JeĽdzisz teraz na letnich, czy zimowych? Pytam, bo mamy jesień :->

Warto pomyslec o tym ze juz jest przygotowana ustawa o "zimowkach na zime" czyli "od" i "do" konkretnej daty danego roku.
W tym roku nie weszla w zycie ale w przeszlym pewnie uchwala i co wtedy
A może będzie jaki¶ inny koniec ¶wiata? :->

Maciek

Data: 2012-11-08 12:56:22
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail spam@club106.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]
no chyba nie s± s±dzisz, że opona całoroczna nie będzie dopuszczona do ruchu zim±?

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne okre¶lone wyobrażenie

Data: 2012-11-08 15:47:02
Autor: anacron
[...]

Całoroczna jest również na zimę. To wtedy.

Data: 2012-11-08 04:13:43
Autor: Dman666
On Thursday, November 8, 2012 9:52:44 AM UTC+1, Tomcik wrote:

Moze lepiej kupic caloroczne a w te dni gdy sypie lub jest bloto jezdzic b. ostroznie?

Ja kupilem tydzien temu caloroczne do auta uzywanego rzadziej.
Jutro bede zakladal to moze cos wiecej napisze.

Kupilem ze wzgledu, ze drugie auto jet w ciaglym ruchu (2 komplety kol-zmieniam sam) a to na calorocznych nie bedzie i dodatkowo wkurza mnie ta panika 2x do roku ze zmienianiem u pompiarza.

A rada na jazde jest taka - jezdzic ostrozniej i nic sie nie wydarzy ;-P
--
Dman-666

Data: 2012-11-08 13:15:17
Autor: Jakub Jewuła
Caloroczne, zimowe - do miasta
Moze lepiej kupic caloroczne a w te dni gdy sypie lub jest bloto jezdzic
b.  ostroznie?

Jezdzic ostroznie warto zawsze.

Ja od kilku aut jezdze na Debicy Navigator (caloroczne)
i nikt mnie juz nie namowi na kupowanie dwoch kompletow opon.

Data: 2012-11-08 23:05:02
Autor: lukz
W dniu 2012-11-08 09:52, Tomcik pisze:
[...]

Mam do czynienia w aucie z rodziny z oponami Vredestein Quatrack 3. Zarowno w lecie, jak i w zimie. Do swojego nastepne tez podobne zakupie, i mam gdzies bawienie sie 2x w roku z przekladkami.

Data: 2012-11-08 16:03:34
Autor: Dman666
On Thursday, November 8, 2012 11:05:37 PM UTC+1, lukz wrote:

Mam do czynienia w aucie z rodziny z oponami Vredestein Quatrack 3.

Z analizy neta wychodzi, ze to sa najlepsze obecnie dostepne. Na drugim miejscu stawialbym Goodyear Vector.
--
Dman-666

Data: 2012-11-09 14:11:20
Autor: Marcin N
W dniu 2012-11-09 01:03, Dman666 pisze:
[...]

A jakie opony całoroczne są w klasie "przeciętne" wg tej analizy?
I jakie sÄ… w grupie "najgorsze"?

--
MN

Data: 2012-11-11 05:31:59
Autor: Dman666
On Friday, November 9, 2012 2:10:49 PM UTC+1, Marcin N wrote:
W dniu 2012-11-09 01:03, Dman666 pisze:

A jakie opony całoroczne s± w klasie "przeciętne" wg tej analizy?

Jak napialem porownanie wynika z opinii kierowcow - mozesz jeszcze dostac: Kleber Quadraxer, Pirelli 2500 4s, Debica Navigator, Kumho Solus Vier, Dunlop Sp All Season, Nokian All Weather, Hankook Optimo 4s

I jakie s± w grupie "najgorsze"?

Chinskie.
--
Dman-666

Data: 2012-11-11 15:16:37
Autor: Marcin N
W dniu 2012-11-11 14:31, Dman666 pisze:
[...]

Jak patrzę na cenniki internetowe, to Dębica Navigator to jedyna oferta wielosezonowych w cenie ok 200 zł. Inne s± znacznie droższe. Rozmiar popularny: 185/65 R15.

--
MN

Data: 2012-11-12 08:28:58
Autor: Dman666
Caloroczne, zimowe - do miasta
On Sunday, November 11, 2012 3:16:13 PM UTC+1, Marcin N wrote:

Jak patrzee na cenniki internetowe, to Debica Navigator to jedyna oferta wielosezonowych w cenie ok 200 zl. Inne sa znacznie drozsze. Rozmiar popularny: 185/65 R15.

IMO bierz. Debica Navigator to stare goodyear vector.
Ja niestety mam inny problem - moje ogumienie musi miec co najmniej R16 i nosnosc 97/99 czego w tanich/popularnych oponach nie znajde.
--
Dman-666

Data: 2012-11-12 18:35:38
Autor: Przem
W dniu 08.11.2012 09:52, Tomcik pisze:
[...]

Odpowiem z mojego doswiadczenia

Tez bardzo niewiele jezdze (ponizej 10kkm rocznie) i juz w drugim aucie nie zmieniam zimowek na letnie.

Wczesniej jezdzilem tak 3 lata zeby zuzyc zimowki do konca, i jeszcze mialy bieznik jak sprzedawalem auto. Obecnie juz 3-ci rok w innym aucie.

Ja w letnie upaly daleko nie jezdze, to i zuzycie jest w miare. Wczesniej Frigo, teraz Frigo 2, wiem ze legenda :)
Jezdze raczej ostroznie, i nie mialem problemow z przyczepnoscia.

Przem

Caloroczne, zimowe - do miasta