Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów

Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów

Data: 2015-08-13 10:38:48
Autor: Andrzej Ozieblo
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
W dniu 2015-08-12 o 08:55, Piecia aka dracorp pisze:

Wczoraj dosta³em paczkê a w niej miêdzy innymi sztycê Cane Creek LT Thudbuster. W ¶rodku jednak mia³em tylko dodatkowe czarne elastometry, chyba takie same jak ju¿ zamontowane. Pytanie czy w zestawie nie powinno byæ ca³ego kompletu? Szary, bia³y i niebieski?

A tak z czystej ciekawosci. Dlaczego zdecydowales sie na CR a nie Suntour NCX? Ja sie dlugo wahalem (dla zony), ale w koncu wybralem Suntour. Konstrukcyjnie wydaje sie lepszy (ruch pantografu przenoszony jest na pionowy nacisk na sprzezyne). I masz prosta i skuteczna regulacje twardosci.

Data: 2015-08-13 11:03:10
Autor: atm
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów


A tak z czystej ciekawosci. Dlaczego zdecydowales sie na CR a nie
Suntour NCX? Ja sie dlugo wahalem (dla zony), ale w koncu wybralem
Suntour. Konstrukcyjnie wydaje sie lepszy (ruch pantografu przenoszony
jest na pionowy nacisk na sprzezyne). I masz prosta i skuteczna
regulacje twardosci.



Komentarze troche wyjasniaja w tej kwestii, wychodzi na to, ze najwyzszy model Suntoura jest ok, choc trzeba wziac pod uwage dodatkowe gramy (ktore juz przy TB sa znaczace) i chyba nie ma innych rozmiarow poza 27.2?
https://www.electricbike.com/suspension-seat-posts/

Data: 2015-08-13 12:55:12
Autor: Andrzej Ozieblo
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
W dniu 2015-08-13 o 11:03, atm pisze:

Komentarze troche wyjasniaja w tej kwestii, wychodzi na to, ze najwyzszy
model Suntoura jest ok, choc trzeba wziac pod uwage dodatkowe gramy
(ktore juz przy TB sa znaczace) i chyba nie ma innych rozmiarow poza 27.2?
https://www.electricbike.com/suspension-seat-posts/

TB jest lzejszy i ma troche wiekszy skok, to fakt. Ale podobno Suntour pracuje lepiej. Nie wiem, nie porownywalem. Ale jeden z komentujacych to zrobil:

I've had both the Thudbuster LT and an NCX. I sold the Thudbuster after getting the NCX after I found the performance to be just as good or even better. Thudbuster's only advantage in my eyes is the adjustable elastomer. But that doesn't change dampening rate, only spring rate.

I've been using the NCX for nearly a year now and it has been very good and still works well.

Data: 2015-08-13 13:08:36
Autor: atm
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
On 2015-08-13 12:55, Andrzej Ozieblo wrote:
W dniu 2015-08-13 o 11:03, atm pisze:

Komentarze troche wyjasniaja w tej kwestii, wychodzi na to, ze najwyzszy
model Suntoura jest ok, choc trzeba wziac pod uwage dodatkowe gramy
(ktore juz przy TB sa znaczace) i chyba nie ma innych rozmiarow poza
27.2?
https://www.electricbike.com/suspension-seat-posts/

TB jest lzejszy i ma troche wiekszy skok, to fakt. Ale podobno Suntour
pracuje lepiej. Nie wiem, nie porownywalem. Ale jeden z komentujacych to
zrobil:

I've had both the Thudbuster LT and an NCX. I sold the Thudbuster after
getting the NCX after I found the performance to be just as good or even
better. Thudbuster's only advantage in my eyes is the adjustable
elastomer. But that doesn't change dampening rate, only spring rate.

I've been using the NCX for nearly a year now and it has been very good
and still works well.


Tak, m.in. ten komentarz mialem na mysli. Nie mialem mozliwosci przetestowac obu wiec jestem w tej kwestii subiektywny jako zadowolony posiadacz TB LT. Oprocz wagi, roznych dostepnych srednic, wiekszego skoku dochodzi tez mozliwosc serwisowania wraz z dostepnoscia kitow serwisowych umozliwiajacych wymiane tulejek na ktorych calosc sie buja. ALe to oczywiscie kwestia drugorzedna.
Uzywam TB pewnie ze dwa lata, fakt, ze km przejechalem w tym czasie malo byly to jednak obciazajace dla TB kilometry, nie tylko duzo lesnych dziur, korzeni i kamieni ale takze bloto i pyl (dlatego ostatecznie zdecydowalem sie zalozyc skarpete neoprenowa na stale).
Zero luzow, chodzi jak nowy. Calosc mozna szybko rozlozyc wyczyscic, przesmarowac i zlozyc.
Caly czas chodzi za mna jednak FS....jest to oczywiscie totalny kaprys w moim terenie, niosacy ze soba dodatkowe klopoty i niedogodnosci jak np dodatkowa waga jesli nie wezme karbonu, jesli jednak zdecyduje sie na karbon skonczy sie bezstresowe wozenie rowerow na plasko jeden na drugim a i takich przypadku calkiem sporo pojawia sie na Allegro:
http://allegro.pl/rama-giant-29-xtc-carbon-2015-nie-trek-ktm-i5600776427.html
Nieeee, zostane przy TB

Data: 2015-08-13 13:34:47
Autor: JDX
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
On 2015-08-13 13:08, atm wrote:
[...]
http://allegro.pl/rama-giant-29-xtc-carbon-2015-nie-trek-ktm-i5600776427.html
Tak siê zastanawiam czy znajduj± siê kupcy na takie rzeczy (i po co je kupuj±) czy te¿ sprzedaj±cego po prostu poj...³o. Nawet gdyby kole¶ chcia³ za ni± 6,80 a nie 680 to mocno nale¿a³oby siê zastanowiæ na zakupem. Przecie¿ ta rama nawet na z³om siê nie nadaje bo nie jest z metalu... :-)

Data: 2015-08-13 13:40:25
Autor: atm
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
On 2015-08-13 13:34, JDX wrote:
On 2015-08-13 13:08, atm wrote:
[...]
http://allegro.pl/rama-giant-29-xtc-carbon-2015-nie-trek-ktm-i5600776427.html

Tak siê zastanawiam czy znajduj± siê kupcy na takie rzeczy (i po co je
kupuj±) czy te¿ sprzedaj±cego po prostu poj...³o. Nawet gdyby kole¶
chcia³ za ni± 6,80 a nie 680 to mocno nale¿a³oby siê zastanowiæ na
zakupem. Przecie¿ ta rama nawet na z³om siê nie nadaje bo nie jest z
metalu... :-)


Slyszalem, ze niektorzy magicy potrafia je slicznie skleic tak ze sladu nie ma. Moze zyskuja druge zycie na rynku wtornym na zasadzie nigdy nie bitych samochodow?

Data: 2015-08-13 14:46:37
Autor: Andrzej Ozieblo
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
W dniu 2015-08-13 o 13:08, atm pisze:

Caly czas chodzi za mna jednak FS....jest to oczywiscie totalny kaprys w
moim terenie, niosacy ze soba dodatkowe klopoty i niedogodnosci jak np
dodatkowa waga

NCX tez mozna kupic w roznych rozmiarach, co najmniej dwoch: 27,2 i 31,6. Tez dokupilem oslone neoprenowa. Mysle, ze biorac wszystko pod uwage, TB jest nieco lepszy, ale za drogi.

Mysle, ze nic nie zastapi FS. Jezdze na nim od kilku lat, a jest to dosc prosty model, np. blokady tylu (b. by sie przydala) i bardzo sobie chwale. A przede wszystkim chwali go sobie moj stary kregoslup. Ludzie nie do konca zdaja sobie sprawe, ze jezdzenie po wertepach na wszelkiej masci hardtailach powoduje niestety systematyczne ubijanie kregoslupa. Skutki nie sa odczuwalne od razu, ale po jakims czasie daja o sobie znac. Wiem cos o tym. FS bardzo pomaga. Mysle, ze dobre sztyce amoryzowane, wlasnie te pantografowe, tez pomagaja. Pojezdzilem troche rowerem zony ze sztyca NCX, ale to za malo by wydawac wnioski. FS dziala plynniej i w bardziej naturalny sposob, ale sztyca tez niezle dziala. W kazdym razie mozna spokojnie nie podrywac tylka na wertepowatej drodze. No prawie, bo przy wiekszych dzirach i tak zostaja kolana jako jedyny amortyzator.

Data: 2015-08-13 19:56:45
Autor: Piotr Rogoza
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
Dnia Thu, 13 Aug 2015 14:46:37 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):

Mysle, ze nic nie zastapi FS. Jezdze na nim od kilku lat, a jest to dosc
prosty model, np. blokady tylu (b. by sie przydala) i bardzo sobie
chwale. A przede wszystkim chwali go sobie moj stary kregoslup. Ludzie
nie do konca zdaja sobie sprawe, ze jezdzenie po wertepach na wszelkiej
masci hardtailach powoduje niestety systematyczne ubijanie kregoslupa.
Skutki nie sa odczuwalne od razu, ale po jakims czasie daja o sobie
znac. Wiem cos o tym. FS bardzo pomaga. Mysle, ze dobre sztyce
amoryzowane, wlasnie te pantografowe, tez pomagaja. Pojezdzilem troche
rowerem zony ze sztyca NCX, ale to za malo by wydawac wnioski. FS dziala
plynniej i w bardziej naturalny sposob, ale sztyca tez niezle dziala. W
kazdym razie mozna spokojnie nie podrywac tylka na wertepowatej drodze.
No prawie, bo przy wiekszych dzirach i tak zostaja kolana jako jedyny
amortyzator.

Dla mnie FS ma jedną wadę. Ciężko jest zamontować bagażnik. Nie to że się nie da ale jest ciężej niż w HT.
Ale z powodu kręgosłupa i ogólnej wygody z chęcią bym zakupił FS. --
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-08-13 23:04:50
Autor: atm
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometró w

Dla mnie FS ma jedną wadę. Ciężko jest zamontować bagażnik. Nie to że się
nie da ale jest ciężej niż w HT.
Ale z powodu kręgosłupa i ogólnej wygody z chęcią bym zakupił FS.



Szczerze mowiac do niedawna tez nie wyobrazalem sobie wypadu 60-100km bez bagaznika. Skladajac nowy rower postanowilem wiele kwestii zweryfikowac. Jedna z podstawowych kwestii bylo unikanie montowania dodatkowych elementow dopoki nie beda rzeczywiscie potrzebne.
Poki co nie kupilem do 29era bagaznika (w 26 byl zamontowany na stale).
Lokalne rundki 30-60km robie z malutka podsiodlowka. Dluzsze wyjazdy do
ok 100km reobie z nieco wieksza torebka SKS mocowana do sztycy. Na chlodniejsza pore zdecyduje sie chyba na bagaznik mocowany do sztycy z szybkozamykaczem np ten:
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-kellys-porter-na-sztyce-lekki-i5197120816.html
Myslalem tez o tej torbie:
https://rodewarrior.wordpress.com/ortlieb-seatpost-bag/
Wagowo ciezko jÄ… pobic natomiast sposob mocnowania do sztycy i zamykania samej torby jakos do mnie nie przemawia. Jeszcze troche czasu pozostalo do podjecia decyzji. W kazdym razie do klasycznego bagaznika raczej nie wroce pomimo tego, ze moja rama ma dolne otwory montazowe.

Data: 2015-08-13 23:15:39
Autor: atm
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometró w


Dla mnie FS ma jedną wadę. Ciężko jest zamontować bagażnik. Nie to że się
nie da ale jest ciężej niż w HT.
Ale z powodu kręgosłupa i ogólnej wygody z chęcią bym zakupił FS.


Co do FSa caly czas mam mieszane uczucia: okoliczny teren z pewnoscia tego nie wymaga, ok - moze z 5-10% to dziury lub kamienie, ktore mocno telepia tylnym kolem i TB w zadnej mierze tego nie rozwiaze.
Planuje od tego roku rozpoczac 2-3 dniowe wypady w nasze nizsze gorki.
Tutaj FS z pewnoscia bylby lepszy od HT. Obawiam sie tez dodatkowej zlozonosci FS, ze zniknie ta prostota, gdzie najbardziej zlozonym elementem jest przedni amortyzator, zadnych dodatkowych lozysk, kombinowania z zestrojeniem zawieszenia (amortyzator pozostalby ten sam, tyl zas bylby z zupelnie innej bajki). Do tego dochodzi waga, zakladajac zlikwidowanie w FS Thudbustera i kupujac rame alu dojdzie lekko liczac 700-800g, ktore w gorach beda mialy uzasadnienie, na nizinach zas nieszegolnie a wozic ze soba niemal litrowa Cole wiecej... Oczywiscie moge wziac rame z wlokna i wtedy wagowo wyjde na zero badz nawet na minus w stosunku do obecnego alu HT tyle, ze caly czas podchodze do CF jak do jeza, nie chcialbym teraz zaczac szczegolnie dbac o rame tym bardziej, ze FS zacheci do mniejszych skokow, ktore byc moze czasem zakoncza sie gleba.
Nie wiem, poki co obserwuje co sie pojawia na rynku, niestety wybor znikomy jako ze malo ktora firma sprzedaje same framesety.

Data: 2015-08-13 19:52:52
Autor: Piotr Rogoza
Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów
Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:03:10 +0200, atm napisał(a):

Komentarze troche wyjasniaja w tej kwestii, wychodzi na to, ze najwyzszy
model Suntoura jest ok, choc trzeba wziac pod uwage dodatkowe gramy
(ktore juz przy TB sa znaczace) i chyba nie ma innych rozmiarow poza
27.2?
https://www.electricbike.com/suspension-seat-posts/
Dla mnie dobrze, bo wszystkie sztyce mam 27.2. Z czasem będę musiał sprawdzić inne alternatywy.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Cane Creek Thudbuster LT i zestaw elastometrów

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona