Data: 2014-11-08 11:20:02 | |
Autor: xxx | |
Cantilever -> vbrake | |
Mam fajny, stary 15"-owy rower wheelera (gdzieś z okolic 1993-94) w bardzo dobrym stanie, wyposażony w cantilevery. Piwoty zatem są w widelcu przednim i tylnym. Chciałbym go wyremontować i odświeżyć, młody mógłby na nim zacząć jeździć w przyszłym sezonie. Wymienię koła i cały napęd (pordzewiały), przerzutki wyreguluję, linki, pancerze, opony wymienię itd. Mam tylko wątpliwość, czy do piwotów po cantileverach podejdą hamulce Vbrake. I czy muszę wymienić klamki od cantileverów na takie do vbraków? Podpowie ktoś?
Przemek |
|
Data: 2014-11-08 11:58:24 | |
Autor: PeJot | |
Cantilever -> vbrake | |
W dniu 2014-11-08 o 11:20, xxx pisze:
Mam tylko wątpliwość, czy do piwotów po cantileverach Oczywiście. I czy muszę wymienić klamki od cantileverów na Raczej tak. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-08 14:43:39 | |
Autor: xxx | |
Cantilever -> vbrake | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:m3kt0d$mlj$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-11-08 o 11:20, xxx pisze: OK, dziękuję, wszystko jasne. Przemek |
|
Data: 2014-11-08 14:48:32 | |
Autor: PeJot | |
Cantilever -> vbrake | |
W dniu 2014-11-08 o 14:43, xxx pisze:
No nie do końca. Klamki czy manetki osobno, czy też klamkomanetki ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-08 15:07:15 | |
Autor: xxx | |
Cantilever -> vbrake | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:m3l6vc$pc$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-11-08 o 14:43, xxx pisze: Osobno. Ale ze względu na wygląd (rdza i otarcia) jednych i drugich, wymienię pewnie i jedne i drugie (uwzględniając rzędowość nowego napędu). To znaczy, klamki mogłyby zostać, bo nie są w tragicznym stanie, ale manetki chodzą bardzo cięzko i widać na nich zmęczenie. Nie wiem, czy będę szukać zintegrowanych czy osobnych. Teraz jest 3x7, nie wiem nawet, czy 7-ki są jeszcze produkowane, a może napęd 8 wyjdzie taniej. Możliwe tez, że manetki po przesmarowniu i wymianie kabli będzie lepiej. Korba i support zostają, kręcą się bez problemu i nic nie strzela, wymienię tylko zębatki (są na takich specjalnych śrubach). Chyba, że cała korba wyjdzie taniej, albo zębatek nie da się kupić osobno. Sterom powinno pomóc smarowanie, bo chodzą gładko tylko ciężko. Najgorzej w tym rowerze wyglądają koła i siodełko, ale z wymianą tego nie powinno być problemu. Przemek |
|
Data: 2014-11-08 20:02:56 | |
Autor: PeJot | |
Cantilever -> vbrake | |
W dniu 2014-11-08 o 15:07, xxx pisze:
No nie do końca. Klamki czy manetki osobno, czy też klamkomanetki ? 7 są jeszcze dostępne jako leżaki magazynowe, ale sugerowałbym współczesne manetki 3x8, one spokojnie obsłużą napęd 3x7. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-08 12:28:21 | |
Autor: Akarm | |
Cantilever -> vbrake | |
W dniu 2014-11-08 o 11:20, xxx pisze:
czy do piwotów po cantileverach Brake to po angielsku hamulec. I jak wygląda wyrażenie "hamulce V-hamulce"? czy muszę wymienić klamki od cantileverów na Jeśli masz doskonale zaplecione koła, bez bić, to nie musisz. Chodzi o to, że klamki od cantileverów mają mały uciąg linki. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl |
|
Data: 2014-11-08 13:37:45 | |
Autor: PeJot | |
Cantilever -> vbrake | |
W dniu 2014-11-08 o 12:28, Akarm pisze:
Jeśli masz doskonale zaplecione koła, bez bić, to nie musisz. Oraz nerwy ze stali - przedni v-brake napędzany klamką od cantilevera jest po prostu niebezpieczny. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2014-11-08 14:41:24 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Cantilever -> vbrake | |
Dnia Sat, 08 Nov 2014 13:37:45 +0100, PeJot napisał(a):
Oraz nerwy ze stali - przedni v-brake napędzany klamką od cantilevera jest po prostu niebezpieczny. A dlaczego, ze zapytam nieskromnie? Za ostro bierze? -- Jacek |
|
Data: 2014-11-08 14:47:49 | |
Autor: PeJot | |
Cantilever -> vbrake | |
W dniu 2014-11-08 o 14:41, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sat, 08 Nov 2014 13:37:45 +0100, PeJot napisał(a): Dokładnie. Działa w sposób cyfrowy, 0-1. Praktycznie brak stanów pośrednich, albo nie hamuje, albo blokuje koło. Zablokowanie przedniego koła to gleba na zamówienie. Z tyłu jest nieco lepiej. Widełki z piwotami są z reguły mniej sztywne niż z przodu, więc v-brake je bardziej rozgina niż blokuje koło. A nawet jak zablokuje, to poślizg tyłu nie jest trudny do opanowania. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|