Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Cantilever -> vbrake

Cantilever -> vbrake

Data: 2014-11-08 11:58:24
Autor: PeJot
Cantilever -> vbrake
W dniu 2014-11-08 o 11:20, xxx pisze:
Mam tylko wątpliwość, czy do piwotów po cantileverach
podejdą hamulce Vbrake.

Oczywiście.

I czy muszę wymienić klamki od cantileverów na
takie do vbraków? Podpowie ktoś?

Raczej tak.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-08 14:43:39
Autor: xxx
Cantilever -> vbrake
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:m3kt0d$mlj$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-11-08 o 11:20, xxx pisze:
Mam tylko wątpliwość, czy do piwotów po cantileverach
podejdą hamulce Vbrake.

Oczywiście.

I czy muszę wymienić klamki od cantileverów na
takie do vbraków? Podpowie ktoś?

Raczej tak.

OK, dziękuję, wszystko jasne.

Przemek

Data: 2014-11-08 14:48:32
Autor: PeJot
Cantilever -> vbrake
W dniu 2014-11-08 o 14:43, xxx pisze:

OK, dziękuję, wszystko jasne.

No nie do końca. Klamki czy manetki osobno, czy też klamkomanetki ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-08 15:07:15
Autor: xxx
Cantilever -> vbrake
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> napisał w wiadomości news:m3l6vc$pc$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-11-08 o 14:43, xxx pisze:

OK, dziękuję, wszystko jasne.

No nie do końca. Klamki czy manetki osobno, czy też klamkomanetki ?

Osobno. Ale ze względu na wygląd (rdza i otarcia) jednych i drugich, wymienię pewnie i jedne i drugie (uwzględniając rzędowość nowego napędu). To znaczy, klamki mogłyby zostać, bo nie są w tragicznym stanie, ale manetki chodzą bardzo cięzko i widać na nich zmęczenie. Nie wiem, czy będę szukać zintegrowanych czy osobnych. Teraz jest 3x7, nie wiem nawet, czy 7-ki są jeszcze produkowane, a może napęd 8 wyjdzie taniej. Możliwe tez, że manetki po przesmarowniu i wymianie kabli będzie lepiej. Korba i support zostają, kręcą się bez problemu i nic nie strzela, wymienię tylko zębatki (są na takich specjalnych śrubach). Chyba, że cała korba wyjdzie taniej, albo zębatek nie da się kupić osobno. Sterom powinno pomóc smarowanie, bo chodzą gładko tylko ciężko.
Najgorzej w tym rowerze wyglądają koła i siodełko, ale z wymianą tego nie powinno być problemu.

Przemek

Data: 2014-11-08 20:02:56
Autor: PeJot
Cantilever -> vbrake
W dniu 2014-11-08 o 15:07, xxx pisze:

No nie do końca. Klamki czy manetki osobno, czy też klamkomanetki ?

Osobno. Ale ze względu na wygląd (rdza i otarcia) jednych i drugich,
wymienię pewnie i jedne i drugie (uwzględniając rzędowość nowego
napędu). To znaczy, klamki mogłyby zostać, bo nie są w tragicznym
stanie, ale manetki chodzą bardzo cięzko i widać na nich zmęczenie. Nie
wiem, czy będę szukać zintegrowanych czy osobnych. Teraz jest 3x7, nie
wiem nawet, czy 7-ki są jeszcze produkowane, a może napęd 8 wyjdzie
taniej.

7 są jeszcze dostępne jako leżaki magazynowe, ale sugerowałbym współczesne manetki 3x8, one spokojnie obsłużą napęd 3x7.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Cantilever -> vbrake

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona