Car PC ???

Data: 2009-09-16 19:10:49
Autor: Karolek
Car PC ???

Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h8p3df$7nr$2atlantis.news.neostrada.pl...
Witam!

Poszukuję opinii i wrażeń użytkowników samochodowych komputerków.
Zrobiłem mały resercz w temacie urządzeń 2DIN 6"-7" i wstępnie widzę to tak:
Duże i znane firmy mają drogie rozwiązania które dużo mogą (AM/FM,
Video, Navi, BT i czasem coś jeszcze) ale jakość obrazu jest na nich z
reguły dość cienka, zero możliwości rozbudowy mimo że większość chodzi
na windzie, to trzeba to hakować żeby coś dodać (np, wgrać Automapę
zamiast jakichś nietypowych i kiepskich wynalazków).
Chińskie wynalazki są z reguły daleko do przodu jeśli chodzi o
technologię (np. dużo lepsze LCD z podświetleniem LED), często można
znaleźć rozwiązania z całkiem mocnymi prockami i pełnymi windami XP.
Mają jednak problemy z niezawodnością, tragiczne jest wsparcie
techniczne, aplikacje są niedopracowane.
Ponieważ chcę coś sobie wybrać, to szukam opinii ludzi którzy coś już
używali i mogą polecić lub odradzić.
Z potencjalnie ciekawych wynalazków jest QUBEC

http://www.qubec.es24.pl/opis/455425/car-pc-- -nawigacja-z-ekranem-7-cali-- -800x480-pixeli.html

Trochę drogi, ale z opisu wygląda ciekawie. Może ktoś już miał z tym
styczność ?

Etam. Lepiej samemu zlozyc.
Ja jestem w trakcie budowy i jak na razie to nie przekroczylem jeszcze 1000zl, a w zasadzie sprzet juz dziala i pozostala tylko zabudowa i rozbudowa o jakies kamerki tunery tv itp. :>

Karolek

Data: 2009-09-17 08:34:45
Autor: szerszen
Car PC ???

Użytkownik "Karolek" <dragnospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h8r6bp$1i1m$1news.mm.pl...

Ja jestem w trakcie budowy i jak na razie to nie przekroczylem jeszcze 1000zl, a w zasadzie sprzet juz dziala i pozostala tylko zabudowa i rozbudowa o jakies kamerki tunery tv itp. :>

a masz jakas internetowa dokumentacje?
bo ten do ktorego ja podalem link zdecydowanie przekracza 1000 :)

Data: 2009-09-17 16:58:29
Autor: Karolek
Car PC ???

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h8slaa$ptb$1news.task.gda.pl...

[...]

Dokumentacje? :>
Laptop z potluczona matryca do bagaznika, do tego przetwornica do zasilania, monitor 7 cali, spacenavigator do sterowania (docelowo zabudowany spacenavigator bedzie wygladac tak http://www.mp3car.com/vbulletin/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=3694), odbiornik GPS na USB, troche okablowania, lutownica, przewod, tasma, rurki termokurczliwe, wlacznik (ktorego jeszcze nie mam :/) kilka przekaznikow, koncentratorow USB, zewnetrzna obudowa na naped optyczny slim i w zasadzie gotowe.
Reszta to rozbudowa, typu kamerki przod/tyl tuner TV itd.
Calosc obsluguje windows xp i nakladka roadrunnera ze skorka wzorowana na iDrive BMW ;>

bo ten do ktorego ja podalem link zdecydowanie przekracza 1000 :)

Wiesz jak to z komputerami... samego laptopa mozesz kupic za nieograniczona sume w zasadzie, a co tu mowic o zabudowie itd.
Ja laptopa dostalem za grosze, ze wzgledu na ta matryce, LCD 7 cali tez tanio kupilem bo ma raczej niska rozdzielczosc i nie jest dotykowy, ale na poczatek wystarczy.
Przetwornice za 45zl kupilem i w sumie najdrozszy to byl ten spacenavigator do sterowania.
Jeszcze zostalo najgorsze do zrobienia, czyli zabudowa LCD, mocowanie laptopa i napedu optycznego i znalezienie jakiegos ladnego wlacznika.

Karolek

Data: 2009-09-18 09:39:18
Autor: szerszen
Car PC ???

Ja laptopa dostalem za grosze, ze wzgledu na ta matryce, LCD 7 cali tez tanio kupilem bo ma raczej niska rozdzielczosc i nie jest dotykowy, ale na poczatek wystarczy.

i wszystkojasne ;) lapka to ja mam, tez mu siadla matryca, pozatym jest
sprawny, no i kluczowy element, ekran zwykly a nie dotykowy, to tez daje
jakies 250 zeta (1024/768)

Jeszcze zostalo najgorsze do zrobienia, czyli zabudowa LCD, mocowanie laptopa i napedu optycznego i znalezienie jakiegos ladnego wlacznika.

to to juz mozna powiedziec male miki, mnie martwi cos innego, a mianowicie
temperatury w okolicach -20 w zimie

Data: 2009-09-18 18:53:05
Autor: Karolek
Car PC ???

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h8vdfe$plt$1news.task.gda.pl...

[...]

Tez zastanawiam sie jak to wyjdzie, szczegolnie ewentualna wilgoc, ktora pewnie sie pojawi przy duzych roznicach temperatur w samochodzie w ciagu dnia i nocy.
Juz niedlugo sie przekonam :>

Karolek

Data: 2009-09-21 11:01:26
Autor: szerszen