Carrefour Visa

Data: 2009-09-29 12:28:17
Autor: Marx
Carrefour Visa
Witam
Poniewaz czesto tankuje i robie zakupy w Carrefour rozwazam ich KK. Do tej pory zadnej KK nie mialem i nie czulem potrzeby jej posiadania. I w zasadzie gdyby nie stala znizka u nich 1,5% to nadal bym nie myslal o jakiejkolwiek KK.
Poniewaz nigdy KK nie mialem, chcialbym sie dowiedziec jak wyglada praktyczne jej uzywanie. Place, czyli zaciagam kredyt. 54 dni moge go nie placic. Ok, ale zgubilem rachunek, skad mam wiedziec kiedy splacic? Jak sie spoznie to pewnie sa drakonskie kary.
Jak rozumiem 54 dni to jest do wyjscia na zero po czym od razu moge sie znow zadluzyc?
Podgladu przez net nie ma, jest telecentrum. No troche upierdliwe bedzie dzwonienie co jakis czas, alternatywa jest notowanie wydatkow na kartce jakiejs, tez upierdliwe. Ile kosztuje polaczenie z telecentrum?

Ok, moze byc polecenie zaplaty - ale jak w praktyce to wyglada? Mam zalozmy konto w ING, moge tam zalozyc PZ ale skad ING bedzie wiedzialo ktora karte chce splacac? I kiedy nastepuje ta splata? Kto ta splate inicjuje? i jak sie ma do tego te 54 dni? Bo jak znam zycie to inicjacja splaty jest w momencie jak dobije do limitu kredytowego, a to moze zajac np pol roku, i odsetki juz ladnie posciagane...

No to moze da sie nadplacic na karte? czyli wiem ze miesiecznie wydaje zalozmy 1000zl w carrefour, to sobie wbijam tauzena raz na miesiac wyprzedzajaco i co jakis czas sprawdzam czy nie brakuje srodkow. Mniej upierdliwe, ale czy nie ma jakichs kar/oplat za nadplate? Niby glupie ale lepiej zapytac...

Marx

Data: 2009-09-29 03:41:27
Autor: Tomasz [Bubon]
Carrefour Visa
Zacznij od tego:

http://kartybeztajemnic.pl/

Data: 2009-09-29 13:49:43
Autor: Marx
Carrefour Visa
Nadal nie wiem jak dziala PZ, tzn ile sie splaca i kiedy sie splaca, jak sie to organizuje tzn czy zalatwiam u wystawcy karty czy w banku oplacajacym
Marx

Data: 2009-09-29 18:04:39
Autor: MK
Carrefour Visa
Uzytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisal w wiadomosci news:h9sss9$au0$2nemesis.news.neostrada.pl...
Nadal nie wiem jak dziala PZ, tzn ile sie splaca i kiedy sie splaca, jak sie to organizuje tzn czy zalatwiam u wystawcy karty czy w banku oplacajacym

Naucz sie korzystac z google :)
http://www.poleceniezaplaty.org.pl/

MK

Data: 2009-09-30 08:45:29
Autor: Marx
Carrefour Visa
Ok, ale to nie rozwialo moich watpliwosci co do terminu i kwoty. Tzn jaka strategia jest przyjeta przez wystawce karty przy korzystaniu z PZ: czy realizuje PZ w 54 dniu na minimalna kwote splaty czy jak? Czy mozna o tym decydowac w jakis sposob?
A jesli nie ma srodkow na koncie, to jak zostane o tym poinformowany? Listem za tydzien, a karne odsetki sobie leca?
Marx

Data: 2009-09-30 09:14:08
Autor: Karol S
Carrefour Visa
Marx pisze:
[...]

Dokładnie tak. Podczas uruchamiania PZ masz do wyboru dwie opcje - albo kwota minimalna, albo całość.

A jesli nie ma srodkow na koncie, to jak zostane o tym poinformowany? Listem za tydzien, a karne odsetki sobie leca?

Pewnie coś w tym stylu.

Karol

Data: 2009-09-30 09:32:06
Autor: Marx
Carrefour Visa
Karol S pisze:
A jesli nie ma srodkow na koncie, to jak zostane o tym poinformowany? Listem za tydzien, a karne odsetki sobie leca?

Pewnie coś w tym stylu.
hehe to dziekuje, ale nie chce karty kredytowej
To przypomina troche jak chodzenie po polu minowym, a to mozliwy fraud, a to karne odsetki...
Marx

Data: 2009-09-30 10:36:29
Autor: Karol S
Carrefour Visa
Marx pisze:
Karol S pisze:
[...]

Widzisz zagrożenia nie tam gdzie trzeba :)

Fraud jest możliwy dla każdej karty, jej kredytowość nie ma tu nic do rzeczy.

A rachunki trzeba płacić terminowo, inaczej trzeba się liczyć z kosztami. Dostajesz co miesiąc list "zapłać 1250 zł 45 gr do dnia 08-10-2009". Możesz zapłacić samemu albo zdać się na PZ, wtedy tego dnia ściągną sobie sami, a ty musisz tylko zapewnić środki na koncie. Tak samo jak rachunek za prąd albo telefon.

Pole minowe polega na tym, że trudniej kontrolować wydatki i niechcący możesz dostać rachunek na kwotę większą niż jesteś w stanie spłacić...

Karol

Data: 2009-09-29 10:50:15
Autor: jan kowalski
Carrefour Visa
Marx <Marx@nospam.com> napisał(a):
[...]

1. Placisz ta karta za zakupy, dostajesz slip (taki kawalek papieru) z
informacja o kwocie i wkladasz go np. do portfela - nie myl slipa z paragonem,
to dodatkowy kawalek papieru.
2. raz na miesiac wyjmujesz te pare slipow z portfela, sumujesz i puszczasz
przelew na konto KK.
3. i tak co miesiac dostajesz poczta wyciag wiec ew. mozesz sobie sprawdzac,
czy wszystko OK.

szczerze radze stosowac pkt.2 i placic po prostu raz w miesiacu a nie
kombinowac z maksymalnym wykorzystaniem grace period 54 dni - raz przegapisz
to odestki oplaty szybko ci to wybija z glowy i zjedza "oszczednosci"
maksymalnego wykorzystania grace period. pamietaj tez, ze rozne zmiany w
karcie, np. zmiana limitu zadluzenia, sa dodatkowo platne, oczywiscie zgodnie
z TOiP

zadaj sobie wpierw wogole, po co potrzebujesz KK carrefoura:
1. rabat 1,5% na zakupy i na stacji benzynowej?
2. potrzebujesz ciagle krotkoterminowego kredytu jesli pkt.1, to wyzej opisany schemat da ci 100% pewnosci, bedziesz mial z
karty korzysci, a nie koszty :)

Data: 2009-09-29 13:41:40
Autor: Marx
Carrefour Visa
jan kowalski pisze:
2. raz na miesiac wyjmujesz te pare slipow z portfela, sumujesz i puszczasz
przelew na konto KK.
za 10zl miesiecznie to mi sie nie chce...wolalbym jakis automat. Ludzie, mamy 21 wiek a ja mam z kalkulatorem slipy sumowac??
Chyba sobie jednak odpuszcze.

zadaj sobie wpierw wogole, po co potrzebujesz KK carrefoura:
1. rabat 1,5% na zakupy i na stacji benzynowej?
tylko to

Marx

Data: 2009-09-29 13:59:27
Autor: sebakrk
Carrefour Visa
Marx pisze:
jan kowalski pisze:
[...]

1.Dostajesz co miesiąc zestawienie ile masz do spłaty
2.Można ustawić PZ (u pani w sklepie wypełniasz formularz
3.zawsze można zadzwonić na infolinie i sprawdzić stan zadłużenia
pozdr.seba

Carrefour Visa