Castrol Edge 5W-30

Data: 2009-08-21 15:00:45
Autor: karol
Castrol Edge 5W-30
Co sadzicie o tym oleju?
Czy on przypadkiem nie wyplukuje uszczelek w silniku?

Data: 2009-08-21 15:21:10
Autor: Rafal
Castrol Edge 5W-30
karol pisze:
Co sadzicie o tym oleju?
Czy on przypadkiem nie wyplukuje uszczelek w silniku?

a jaki był poprzedni olej?

Generalnie chodzi o to że jeżeli był półsyntetyk, albo mineralny, a później zaleje się syntetykiem to on wypłukuje wszystkie syfy które pozostały po poprzednich olejach, jest bardziej penetrujący, co może w efekcie objawiać się jako "wypłukanie uszczelki"
Jeżeli silnik nie jest zajechany, zalewany był syntetyk, to można lać.
W przeciwnym wypadku zalecam ostrożność.
Dodatkowe pytania to: Jaki silnik?, czy jest turbina?, jaki przebieg? no i najważniejsze - co było lane przedtem?

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-08-21 15:23:33
Autor: Rafal
Castrol Edge 5W-30
Rafal pisze:
karol pisze:
[...]

I jeszcze jedno bardzo ważne pytanie - czy nie ubywa oleju?

Data: 2009-08-21 16:02:44
Autor: karol
Castrol Edge 5W-30
Rafal pisze:
Rafal pisze:
karol pisze:
[...]

Innaczej - ten olej ma wlasciwosci wyplukujace?
jesli tak to moze bezpieczen uzyc czegos innego

Data: 2009-08-21 17:08:04
Autor: DoQ
Castrol Edge 5W-30
karol pisze:

I jeszcze jedno bardzo ważne pytanie - czy nie ubywa oleju?
Innaczej - ten olej ma wlasciwosci wyplukujace?

A jaki syntetyk nie ma?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-21 20:02:43
Autor: Robert Rędziak
Castrol Edge 5W-30
On Fri, 21 Aug 2009 17:08:04 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

Innaczej - ten olej ma wlasciwosci wyplukujace?

A jaki syntetyk nie ma?

 A to nie jest tak, że właściwości myjące zależą od dodatków
 myjących, a nie bazy?

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2009-08-21 22:13:43
Autor: DoQ
Castrol Edge 5W-30
Robert Rędziak pisze:

Innaczej - ten olej ma wlasciwosci wyplukujace?
A jaki syntetyk nie ma?
 A to nie jest tak, że właściwości myjące zależą od dodatków
 myjących, a nie bazy?

A znasz jakies popularne, wspolczesne syntetyki ktore nie posiadaja dodatkow myjacych?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-21 20:28:21
Autor: Robert Rędziak
Castrol Edge 5W-30
On Fri, 21 Aug 2009 22:13:43 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote:

A znasz jakies popularne, wspolczesne syntetyki ktore nie posiadaja dodatkow myjacych?

 Mogłoby się znaleźć coś do sportu.

Data: 2009-08-21 23:12:19
Autor: DoQ
Castrol Edge 5W-30
Robert Rędziak pisze:

A znasz jakies popularne, wspolczesne syntetyki ktore nie posiadaja dodatkow myjacych?
 Mogłoby się znaleźć coś do sportu.

Pewnie jakis specyficzny wynalazek, teraz nawet mineralne maja duzo dodatkow. ATSD "uszczelnianie" silnika nagarem to IMHO mizerna proba reanimacji padliny ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-08-21 18:04:55
Autor: KZ
Castrol Edge 5W-30
karol wrote:
Co sadzicie o tym oleju?
Czy on przypadkiem nie wyplukuje uszczelek w silniku?

Przejechałem 30 kkm na nim (zalałem nim nowy samochód, oczywiście wymieniłem po 15 kkm) w tym kilka tras po 2kkm. Nie ubyła ani kropla, żadnych innych niepokojących oznak nie ma.

KZ

Data: 2009-08-21 21:55:48
Autor: karol
Castrol Edge 5W-30
[...]