Cavs

Data: 2009-04-04 22:53:58
Autor: wiLQ
Cavs
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Czy ja wspominałem, że będąc kibicem Cavs zacząłbym się nieco niepokoić? Bilans z Bos/Orl/LAL - 2-6. Ja wiem, wielkość próbki etc, ale mimo wszystko.

Moznaby tu wspomniec o kontuzjach BigZ czy BigBena, ale raczej zwroce
uwage na cos innego... bilans Cavs z Bos/Orl/LAL u siebie: 2-1.
Jak widac maja dobry powod by sie tak bic o HCA przez cale playoff...

Do walki o ósme miejsce na Zachodzie włączyli się Jazz, przegrywając u siebie z TWolves.

Spodziewalem sie przesuniecia Jazz w tabeli, ale nie w ta strone ;-)

Lakers ograli Rockets pomimo tylko 39% z gry (Farmara i Vujacica należy jak najszybciej odstrzelić. Dramat).

Co im sie wlasciwie stalo? Vujacic w sumie jest latwiejszy do
rozgryzienia, ot mial zyciowke w zeszlym sezonie i tyle, ale Farmar?
Przed sezonem wydawalo sie, ze spokojnie moze powalczyc z Fisherem o
role startera...

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-05 00:29:07
Autor: Tomasz Radko
Cavs
wiLQ pisze:

[...]

W zasadzie tak, zwyczajna regresja do średniej, ale...

07/08, pięć najczęstszych lineupów z Vujacicem:
Farmar-Vujacic-Bryant-Odom-Turiaf
Farmar-Vujacic-Walton-Odom-Turiaf
Farmar-Vujacic-Bryant-Walton-Turiaf
Farmar-Vujacic-Bryant-Odom-Gasol
Fisher-Vujacic-Bryant-Odom-Gasol

08/09, pięć najczęstszych lineupów z Vujacicem:
Farmar-Vujacic-Ariza-Odom-Bynum
Farmar-Vujacic-Ariza-Odom-Gasol
Farmar-Vujacic-Ariza-Powell-Gasol
Farmar-Vujacic-Walton-Powell-Gasol
Vujacic-Bryant-Ariza-Odom-Bynum

Wytęż wzrok i wskaż główną różnicę między tymi dwoma obrazkami.

ale Farmar?
Przed sezonem wydawalo sie, ze spokojnie moze powalczyc z Fisherem o
role startera...

Z Farmarem jest podobnie. Przed rokiem w czterech z pięciu najczęstszych lineupów był obok niego Bryant. Obecnie jest w jednym. W zeszłym sezonie zagrał w parze z Bryantem 1010 minut z 1690, w tym ma 390 na 1041. Co prawda FG% (z Bryantem na parkiecie) w żadnym z sezonów nie odbiegał od FG% bez Bryanta, ale 82games nie podaje eFG% w parach, a w zeszłym sezonie Farmar 45% punktów zdobył rzutami za trzy.

Trochę częściej rzuca z bliska (close 30% vs 26%) i jest wtedy dwa razy częściej jest blokowany (17% vs 9%). Czyli co? Więcej penetracji, mniej rzutów za trzy? Mniej podań od podwajanego Bryanta? Dużo mniej gra też z Waltonem - 20% vs 50% czasu gry. Za to dużo, dużo więcej z Arizą: 80% vs   15%.

Ciekawe, czy taka analiza byłaby do przeprowadzenia przez czuciowców.

pzdr

TRad

Data: 2009-04-05 13:33:46
Autor: Szczepan Radzki
Cavs
Tomasz Radko pisze:
wiLQ pisze:

[...]

Fascynujące jest to, że trenerzy w NBA i całe sztaby mając dostępne te dane, NIC z nimi nie robią. Jak myślicie dlaczego?

Szczepan Radzki

Data: 2009-04-05 14:12:19
Autor: Tomasz Radko
Cavs
Szczepan Radzki pisze:

Ciekawe, czy taka analiza byłaby do przeprowadzenia przez czuciowców.

Fascynujące jest to, że trenerzy w NBA i całe sztaby mając dostępne te dane, NIC z nimi nie robią. Jak myślicie dlaczego?

Nie na temat. Trenerom zazwyczaj zależy na tym, żeby ich zespoły wygrały możliwie dużo meczów, a nie na tym, żeby rezerwowy PG miał jak najlepsze statsy.

pzdr

TRad

Data: 2009-04-05 18:30:04
Autor: Szczepan Radzki
Cavs
Tomasz Radko pisze:
Szczepan Radzki pisze:

Ciekawe, czy taka analiza byłaby do przeprowadzenia przez czuciowców.

Fascynujące jest to, że trenerzy w NBA i całe sztaby mając dostępne te dane, NIC z nimi nie robią. Jak myślicie dlaczego?

Nie na temat.

No tak. Bo w temacie Cavs, mówienie o lineupie Lakers to najbardziej w temacie jak tylko można.
No, ale ja truskawki cukrem.

Szczepan Radzki

Data: 2009-04-05 20:09:25
Autor: Tomasz Radko
Cavs
Szczepan Radzki pisze:

No, ale ja truskawki cukrem.

Obawiam się, że tylko Ci się wydaje, że to cukier. No ale quod libet.

pzdr

TRad

Data: 2009-04-05 21:23:04
Autor: Szczepan Radzki
Cavs
Tomasz Radko pisze:
Szczepan Radzki pisze:

No, ale ja truskawki cukrem.

Obawiam się, że tylko Ci się wydaje, że to cukier. No ale quod libet.

Z naciskiem na wydaje.

Szczepan Radzki

Data: 2009-04-06 01:10:39
Autor: L'e-szczur
Cavs
On 5 Kwi, 21:23, Szczepan Radzki <s.rad...@CUTTHIS.gmail.com> wrote:
Tomasz Radko pisze:

> Obawiam się, że tylko Ci się wydaje, że to cukier. No ale quod libet.

Z naciskiem na wydaje.

Spoko - Tomek wie najlepiej co sie dzieje gdy sie pomyli cukier z inna
biala substancja ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-04-05 23:08:57
Autor: wiLQ
Cavs
Szczepan Radzki napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

No tak. Bo w temacie Cavs, mówienie o lineupie Lakers to najbardziej w temacie jak tylko można. No, ale ja truskawki cukrem.

Hmm, dziwne zamieszanie. Przeciez TRad odpowiedzial na Twoje pytanie ;-)
IMHO to "nie na temat" oznaczalo, ze przytoczone dane nie maja zwiazku z
ustalaniem rotacji Lakers. Ot wystarczy, ze odpoczynek Kobo jest
wazniejszy dla trenera/druzyny od FG% Farmara czy Vujacica...

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-06 09:32:19
Autor: Szczepan Radzki
Cavs
wiLQ pisze:
[...]

No to nie wyczytałem tego między wierszami.

Szczepan Radzki

Data: 2009-04-06 15:46:16
Autor: wiLQ
Cavs

> [...]
> wazniejszy dla trenera/druzyny od FG% Farmara czy Vujacica...

No to nie wyczytałem tego między wierszami.

Przeciez to nie bylo miedzy wierszami tylko w drugim zdaniu ;-) No ale wypowiedz wyciales po pierwszym, wiec wyglada to jakbys najpierw
sie wkurzyl o offtopikowy zarzut...

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-04-05 23:03:56
Autor: wiLQ
Cavs
[...]

Turiaf byl taki wazny dla skutecznosci ataku Lakers? ;-)

> [...]

Z Farmarem jest podobnie. Przed rokiem w czterech z pięciu najczęstszych lineupów był obok niego Bryant. Obecnie jest w jednym. W zeszłym sezonie zagrał w parze z Bryantem 1010 minut z 1690, w tym ma 390 na 1041. Co prawda FG% (z Bryantem na parkiecie) w żadnym z sezonów nie odbiegał od FG% bez Bryanta, ale 82games nie podaje eFG% w parach, a w zeszłym sezonie Farmar 45% punktów zdobył rzutami za trzy.

Trafna uwaga co do tej dwojki... ale czy przy okazji i przypadkiem nie
zaprzeczyles teorii podwajania Bynuma i Gasola gdy graja z rezerwami?
Gdyby Bynum/Gasol byli wtedy podwajani to przeciez Farmar i Vujacic
trzaskaliby trojki jak w zeszlym sezonie...

[...]

Hmm, w takim razie wniosek chyba powinien brzmiec "niech graja czesciej
z Kobo, a nie z Ariza" zamiast "odstrzelic" ;-)

--
pzdr
wiLQ

Cavs