Cd. samochodów elektrycznych

Data: 2018-02-05 10:19:55
Autor: Jacek Maciejewski
Cd. samochodów elektrycznych
W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
nikt nie poruszył tego aspektu:
http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-aut-zarobia-sprzedazy-pradu/
A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej o
OZE, choć ma to jedynie luźny związek z samochodami:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbuduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-05 10:58:15
Autor: Shrek
[...]

LOL. Kupią samochód i nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować prądem z akumulatorów. A ja głupi zamiast wachą handlować z baku i spekulować na cenach benzyny to zalewam i jeżdzę jak potrzebuje;)

Shrek

Data: 2018-02-05 12:55:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 5 Feb 2018 10:58:15 +0100, Shrek napisał(a):

nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować prądem z akumulatorów

Przecież nie po to wchodzimy w elektryki żebyś sobie mógł pospekulować
na prądzie :) Nie powiem wprost po co, weź chwilę pomyśl o tym, to
dobrze robi na kiepełe.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-05 13:25:00
Autor: RadoslawF
[...]

To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?

Pozdrawiam

Data: 2018-02-05 13:31:24
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 5 Feb 2018 13:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a):

To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?

Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prądem a dla drugiego to
artykuł jak zapobiec katastrofie światowej. Rzecz w ilości oleju w
głowie. Sam zdecyduj do której grupy należysz.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-05 15:31:17
Autor: RadoslawF
[...]

Katastrofie światowej?
Racje mieli ci którzy pisali jaki jesteś.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-05 16:38:27
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 5 Feb 2018 15:31:17 +0100, RadoslawF napisał(a):

Katastrofie światowej?
Racje mieli ci którzy pisali jaki jesteś.

Widzę że zdecydowałeś :) Shrek takoż ale czego się po nim spodziewać :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-05 17:10:02
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 13:31:24 +0100, Jacek Maciejewski
Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prądem a dla drugiego to
artykuł jak zapobiec katastrofie światowej. Rzecz w ilości oleju w
głowie. Sam zdecyduj do której grupy należysz.

Z tą katastrofą światową to przesada, ale jednak definicja spekulacji jest
jasna (dla tych co rozumieją definicję) -- tutaj nic takiego nie zachodzi.
Nie wiem jak uprzedzonym trzeba być aby na taką teorię wpaść -- szczególnie
wyrywając standardowo jeden element układanki (bo przecież to nie jest
robione po to by mieć prąd jak sieć energetyczna zostanie zniszczona a po
to aby wspomagać niedoskonałości jakie niosą elektrownie), a biorąc pod
uwagę pojemności aku samochodowych (jeszcze z zachowaniem ew. mobilności) i
że ceny będą pewnie ustalone z góry jak przy sprzedaży nadwyżki prądu z
domowych PV (z pewnością bez znaczącego zysku) i jakiekolwiek SPEKULACJE
(czyt. sprzedaż z *nadmiernym* *zyskiem*) będą wykluczone.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 15:08:49
Autor: Shrek
W dniu 05.02.2018 o 13:25, RadoslawF pisze:

[...]

Bo on jest za a nawet przeciw. I jak coś bez sensu wstawi o elektrykach to on jest mądry, tylko dyskutancie nie dorośli do jego poziomu:P

Shrekk

Data: 2018-02-05 11:18:06
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski
W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
nikt nie poruszył tego aspektu:

Na PMB był poruszany taki aspekt (acz nie w kwestii zarabiania) -- komuś
przyszło do głowy czy by można było wykorzystywać auta Tesli jako zapasowe
źródło prądu (duuuży UPS) w razie jak sieciowego zabraknie. ;) Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak
ładowanie w nocy jak są przeciągi w sieci i wypluwanie tego w szczycie może
mieć sens. Naturalnie to pod warunkiem że ktoś ma w samochodzie akumulator
90kWh a zużywa dziennie np. 30kWh na jazdę -- wtedy ~40kWh będzie mógł
spokojnie oddać.

Bardzo zbliżony efekt dla energetyki ma też wspomniane niedawno grzanie
domów prądem w 2T. Obciąża się sieci w przeciągach wykorzystując prąd
"spadowy", a nie w szczycie. Obie metody pozwolą lepiej szacować i wyrównać
moce zapotrzebowania dobowego.

Ja zresztą planuję zamontować w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
że ię Tesli do tego czasu dorobię) ;) a przy okazji także wykorzystywać go
do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
drogiej (zamiast prądu sieciowego). Wyszło mi, że to tańsze i sprawniejsze
niż np. panele PV. No bo jak się w nocy naładuje, to w dzień działa
niezależnie od tego czy słońce jest czy go nie ma, a do tego działa też w
nocy jak nie ma prądu w sieci (oraz siłą rzeczy słońca) i potrafi dać nawet
do 3kW ciągłe stabilnej mocy (nawet niemałą PC grzejącą dom, czy kuchenkę
indukcyjną się z tego zasili). --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 11:29:20
Autor: Shrek
W dniu 05.02.2018 o 11:18, Myjk pisze:

[...]

Jasne - ludzie których stać na elektryka w wypasionej wersji (a więc raczej nie ci biedni) będą się bawić w sport ekstremalny w stylu - może jutro nie będę potrzebaować samochodu dalej niż do marketu, to pobawię się w spekulację na 40 kWh - zarobie na każdej powiedzmy 10gr i w ten sposób 4 PLN dziennie, wyjdzie 100 miesięcznie. Po cwierć milenium Tesla się zwróci i będzie jeździł za free;)
[...]

To napisz już jak coś kupisz i zamontujesz;)

Shrek

Data: 2018-02-05 12:21:00
Autor: Janusz
W dniu 2018-02-05 o 11:18, Myjk pisze:
[...]

Właśnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeń i wg mnie się nie opłaca,
zysk 45zł na 34 dni to na waciki wydasz więcej, żeby nie być gołosłowny,
liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt.
Zużycie dzień 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzień, z baterią dzień 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczyć sprawność baterii 70% stąd więcej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175zł z baterią 130 zł liczone taryfa G12w tauron.
Więc jednak PV gdzie energię masz za darmo bardziej się opłaci, bo tu na samym aku tracisz 30% nie licząc przetwornicy i ładowarki, co najmniej po 10% na każdej a tego nie ująłem w obliczeniach.
Dobra ująłem, wyszedł zysk 25zł :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-02-05 12:35:10
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz
[...]

Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z
pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW
użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugą część chcę
zawsze zostawiać jako UPS). Zestawimy ceny i dalej będziemy analizować co
się opłaci. Oczywiście bez dopłat rządowych proszę ceny, bo u mnie nie ma
żadengo programu dopłat do PV. :P --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 13:30:48
Autor: Janusz
W dniu 2018-02-05 o 12:35, Myjk pisze:
[...]

Do tego się odniosłem

pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW
użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugą część chcę
Wiem o tym ale nie o tym pisałeś w fragmencie zacytowanym.

zawsze zostawiać jako UPS).
Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-02-05 14:25:24
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz
[...]

Nie wiem do czego się odnosiłeś, bo była zacytowana całość mojego postu.
Niemniej niepotrzebnie wyrwałeś z kontekstu tylko część pasującą do Twojej
teorii ;) bo wyraźnie napisałem, że podstawowym celem instalacji TPW2
będzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, że działa zawsze (naturalnie w
zakresie posiadanej pojemności) czy jest ciepło czy zimno, czy pada śnieg
czy świeci słońce. Dopiero przy okazji po spełnieniu warunku będę chciał
wykorzystać eku do obniżenia zużycia dziennego -- ale to nei jest
priorytet. Dlatego pytam które PV spełniają podstawowy warunek, i ile będą
kosztowały dające 3kW mocy na wyjściu tak jak potrafi to TPW2.
zawsze zostawiać jako UPS).
Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem.

TPW2 jest przystosowane do wielu cykli, podobnie jak baterie trakcyjne w
samochodach elektrycznych.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 15:23:29
Autor: ToMasz
W dniu 05.02.2018 o 14:25, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz

Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z

tak ogólnie, dla tych którzy nie śledzili wątków tutaj o elektrykach i na budowlanej o upsach tesli z zajebistą nazwą i ceną.

otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystują marsjańską technologię, (albo głupotę ludzką) bo ich sprawność dobija do 100%. również ładowarki do nich mają conajmniej 100% sprawności. tak więc przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać.  :)
nawet biorąc pod uwagę, że taki ups na 3 kw, mozna zrobić ze starego serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulatorów.
trudno będzie stworzyć taką baterię słoneczną, która w nocy i pod śniegiem będzie dawała prąd. tak więc nikomu kto ma taki zamiar, nie polecam inwestycji w ogniwa słoneczne. Natomiast takie osoby które mają otwarte umysły i kalkulator, mogą spokojnie kupić baterie słneczne. dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie pół roku mogą za darmo odebrać 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie słońca mogą pobierać prąd. No ale 80% to zawsze mniej niż elektryczna ściana tesli ze sprawnością może nawet większa niż 100%.

ToMasz

Data: 2018-02-05 16:35:20
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz
otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystują marsjańską technologię, (albo głupotę ludzką) bo ich sprawność dobija do 100%. również ładowarki do nich mają conajmniej 100% sprawności.

Kto tak twierdzi, poza tobą?

tak więc przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać.  :)
nawet biorąc pod uwagę, że taki ups na 3 kw, mozna zrobić ze starego serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulatorów.

Sam Janusz w poprzednim wątku na PMB ci wykazał na swoim doświadczeniu, że
UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wyłącznie strata
pieniędzy do omawianego zastosowania. Albowiem akumulatory rozruchowe nie
są przystosowane do podtrzymywania (ciągłego obciążenia, o cyklicznej pracy
nie wspomnę), dlatego w samochodach się stosuje akumulatory trakcyjne a nie
klasyczne rozruchowe.

dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie pół roku mogą za darmo odebrać 80% tego co oddali.

Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach
pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dostępnej mocy. Poza tym to nie rozwiązuje
poruszanego problemu pt. wyrównanie dobowego zużycia prądu w sieci, skoro
można sobie potem korzystać kiedy się chce -- i do tego z 20% stratą (a
realnie pewnie jeszcze większą jak uwzględnić że nie wiadomo czy
wyprodukowany przez PV prąd zostanie spożytkowany czy pójdzie w straty).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 16:56:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gu9nzxd0jgli$.dlg@myjk.org...
[...]

Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

J.

Data: 2018-02-05 17:09:57
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F. napisał(a):

Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

A może na skutek likwidacji elektrowni zawodowych zapotrzebowanie na
magazynowanie tak wzrośnie że opłaci się kupić drugiego elektryka żeby
tylko stał i magazynował? :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-05 17:21:32
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F.
Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

Jak się wyrówna zużycie dobowe, to niewykluczone że zlikwidują tanią taryfę
-- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadną
koszty utrzymania elektrowni. Jak do tego jeszcze dojdzie magazynowanie
energii, to znowu pozwoli obniżyć koszty. Przecież piszą o tym nawet w tym
artykule jakie to przyniesie oszczędności. Oczywiście możesz teraz zacząć
snuć swoje teorie spiskowe, że ktoś sobie tę kasę do kieszeni wsadzi i że
to wszystko jest zaplanowane przez Iluminatów. ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 17:45:38
Autor: J.F.
Cd. samochodów elektrycznych
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:27322zvljdn.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F.
Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie,
to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

Jak się wyrówna zużycie dobowe, to niewykluczone że zlikwidują tanią taryfę

Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

-- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadną
koszty utrzymania elektrowni.

Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P

J.

Data: 2018-02-05 17:53:12
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.
Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

Heh, może ja przestanępisać, bo sam pięknie polemizujesz ze swoimi
argumentami. Jak sam widzisz trudno będzie skasować tanią taryfę, bo jak
ludziom skasują tanią taryfę, to będą korzystać jak im się podoba i znowu
się burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy
zawsze będą bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei nie
ma zazwyczaj problemów z produkcją...

-- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadną
koszty utrzymania elektrowni.
Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P

Wiedziałem że winni będą iluminaci!!!111jeden :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 09:24:08
Autor: ToMasz
Cd. samochodów elektrycznych
W dniu 05.02.2018 o 17:53, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

[...]

nie iluminaci. w tej chwili płacisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i podatki. bez tego - większość polaków nawet by nie spojżała na elektryki. jak KIEROWCY przestaną płacić akcyzę benzynową, to rząd przerzucie na NARÓD te same koszty. będziemy płacić wszyscy, ale nieco mniej. Iluminaci mogą teraz pisać że ten koszt będzie jeszcze większy.

ToMasz

Data: 2018-02-06 10:44:12
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Tue, 6 Feb 2018 09:24:08 +0100, ToMasz
[...]

Już była na ten temat dyskusja, pojawia się i pojawiać się będzie widzę
zawsze. Akcyza wiadomo po co jest w paliwach, podatki, owszem,  raczej
zostaną dodane i nie widzę w tym nic dziwnego -- aczkolwiek jak uwzględnić
zmniejszenie szkodliwego wpływu na ludzi i oszczędności z tego tytułu w
innych miejscach, wcale nie jest takie oczywiste dodanie podatków w takiej
proporcji jak obecnie. Poza tym wzorem zachodu można poczęstować większymi
podatkami zatwardziałych trucicieli spalinowych. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-07 22:49:22
Autor: J.F.
Cd. samochodów elektrycznych

Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

Data: 2018-02-07 22:51:07
Autor: J.F.
[...]

ALez rozwiazanie jest przeciez proste - w nocy bedzie drogo, a w dzien jeszcze drozej :-)

Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy
zawsze będą bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei nie
ma zazwyczaj problemów z produkcją...

Ale to sie cale elektrownie wylacza i np remont robi.

J.

Data: 2018-02-05 19:49:16
Autor: Janusz
W dniu 2018-02-05 o 16:35, Myjk pisze:
[...]

Gdzie napisałem że to aku samochodowe? miałem specjalne aku żelowe dla ups-ów.

[...]
Akurat jest dokładnie odwrotnie.

dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie
pół roku mogą za darmo odebrać 80% tego co oddali.
Różne źródła podają max sprawność aku na 70%.
Czyli stosunek energii dostarczonej do odzyskanej z aku.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-02-05 20:59:18
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz
Gdzie napisałem że to aku samochodowe? miałem specjalne aku żelowe dla ups-ów.

Czemu w takim razie Twoje aku padły pomimo że nie były praktycznie używane
a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii)
codziennie je katują i żyją ze spadkiem pojemności nie więcej niż 10%?

Akurat jest dokładnie odwrotnie.

Pisałem o meleksach. ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-10 22:14:37
Autor: Janusz
W dniu 2018-02-05 o 20:59, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz

Gdzie napisałem że to aku samochodowe?
miałem specjalne aku żelowe dla ups-ów.

Czemu w takim razie Twoje aku padły pomimo że nie były praktycznie używane
A gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie dośc często były zaniki ze wzgledu na wiatr, potem wyłączenia bo linie zmieniali, w sumie wytrzymały ponad 8 lat.

a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii)
codziennie je katują i żyją ze spadkiem pojemności nie więcej niż 10%?
Ale to są inne aku, litowe a nie ołowiowe.

Akurat jest dokładnie odwrotnie.

Pisałem o meleksach. ;P
Też szału nie było, mieliśmy takiego w firmie, jeszcze za komuny.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-02-11 10:12:42
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Sat, 10 Feb 2018 22:14:37 +0100, Janusz
A gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie dośc często były zaniki ze wzgledu na wiatr, potem wyłączenia bo linie zmieniali, w sumie wytrzymały ponad 8 lat.

Napisałeś w wątku na PMB przy okazji dyskusji o TPW2 -- w stosunku do trybu
w którym ma działać TPW2 (czyli cykliczne codzienne rozładowywanie i
ładowanie i tak jak w samochodach elektrycznych) Twoje praktycznie nie były
używane -- i padły po 8 latach. TPW2 daje gwarancję na 10 lat *cyklicznej*
pracy.

a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii)
codziennie je katują i żyją ze spadkiem pojemności nie więcej niż 10%?
Ale to są inne aku, litowe a nie ołowiowe.

No toć właśnie o tym jest dyskusja -- ToMasz notorycznie się upiera, że
samochodowe ołowiowce to idealna alternatywa dla tych w TWP2. No *NIE*.

Akurat jest dokładnie odwrotnie.
Pisałem o meleksach. ;P
Też szału nie było, mieliśmy takiego w firmie, jeszcze za komuny.

Meleksach jako synonimu elektryków, w sensie z akumulatorami takimi samymi
jak w TWP2.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 09:21:26
Autor: ToMasz
W dniu 05.02.2018 o 16:35, Myjk pisze:
[...]

wszyscy Ci, którzy pokazując wspomniane urządzenia, zatajają realne elektryczne parametry. w telefonach czołowy producent deklaruje niski spadek pojemności przez 300 ładowań, akceptowalny spadek pojemności przez kolejne 300 ładowań - potem dupa. a w elektrykach? albo cisza, albo technologia z marsa minimum 6 lat dobrej pracy.

[...]

w czasach świetności ups apc smart sam uczesniczyłem w takich badaniach, i  wiem że nawet soft próbowali przerabiać ( co się okazało niepotrzebne) do takich zastosowań. takich urządzeń w polsce stoi multum w kotłowniach.
[...]
zaprawdę dowiodłeś słuszności wskazanego pomysłu, modyfikując jedynie akumulator? To już niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma zajebistą nazwę. ubrań niemakowych też nie założysz?

[...]

zapytaj na grupie budowlanej.

[...]
80% mocy możesz odzyskać co do procenta. koniec. Za to przy badaniu wpływu na środowisko aut elektrycznych, stosuje sie tą samą zasadę. czyli bierzemy prąd z gniazdka a paliwo z dystrybutora. niby fajnie, ale zapominamy o tym, ze aby dostarczyć "energii" na 200 tyś km do dystrybutora, potrzebujesz zapłacić kilkaset złotych za transport cysterną. aby to samo zrobić prądem, płacisz kilanasicie procent strat w kablach. To jest właśnie ukrywanie wpływu na środowisko.

ToMasz

Data: 2018-02-06 11:21:41
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Tue, 6 Feb 2018 09:21:26 +0100, ToMasz
[...]

Oho, kolejny spisek iluminatów. Zatajajom dane łajzy przekupione! Napisz
jeszcze coś o złych szczepionkach powodujących autyzm i szpikujących ludzi
ołowiem -- będzie pełnia szczęścia.

[...]

No to działają w końcu czy nie działają, skoro stoi ich multum? Ile
kosztują? Jak to ostatnio we wspomnianym wątku liczyliśmy, to różnica nie
wychodziła znacznie większa uwzględniając gwarancję dawaną na TWP2 i że
działa to od podłączenia, nie trzeba się znać (no bo nie każdy się zna i
nie każdemu się chce poznawać) i kombinować jak to zrobić aby nie wtopić.

zaprawdę dowiodłeś słuszności wskazanego pomysłu, modyfikując jedynie akumulator? To już niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma zajebistą nazwę. ubrań niemakowych też nie założysz?
 Napisałeś, że lepiej podłączyć tani akumulator samochodowy, zamiast
inwestować w dedykowane akumulatory do podtrzymywania (jak w TWP2). Tylko
to prostuję, bo jak policzyć faktyczne ogniwa i elektronikę takie jak są
zastosowane do podtrzymywania awaryjnego w TPW2, uwzględnić wytrzymałość
(TPW2 dają 10 lat gwarancji, a Januszowi AFAIR ledwo 8 lat aku wytrzymały i
to ponoć ledwo były eksploatowane), to różnice są niewielkie.

Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach
pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dostępnej mocy
zapytaj na grupie budowlanej.

Nic mi tam nie powiedzą nowego. Skoro słońce nie świeci (albo panele są
przysypane) u nas prawie przez pół roku, ledwo coś tam bździ, to zostaje
jak sam napisałeś, pół roku. Z tego pół roku trzeba wyciąć jeszcze połowę,
no bo nocy polarnych nie mamy. Zostaje 1/4, żeby nie kopać leżącego
zmniejszyłem do 1/3. :P

Liczyłem to i PV bez *dotacji* się NIE OPŁACAJĄ, już nie wspomnę że nie
mogą pełnić roli PEWNEGO źródła awaryjnego w razie braku prądu w sieci --
chyba że się do nich dokupi bank baterii, ale wtedy to już w ogóle kosmos
cenowy się robi.

[...]

Szczególnie jak nie ma prądu w sieci. W razie czego pozbieraj sobie
wcześniej te 80% w wiadra -- oby tylko nie metalowe bo będzie zwarcie. Masz
rację, koniec -- a w zasadzie standardowo nie potrzebnie w ogóle
zaczynałeś.

[...]

Zgadzam się, od lat faktyczny wpływ samochodów spalinowych na środowisko
jest ukrywany. Podobnie jak przez długi czas nie wiedziano, a potem
wiedziano ale ukrywano jaki wpływ na ludzi ma benzyna z dodatkiem ołowiu i
odwlekano jej "wprowadzenie", oraz diesle (szczególnie bez DPF), które
nadal się dopuszcza do ruchu pomimo znanej szkodliwości.

Ty sobie wziąłeś dystrybucję, a uwzgledniłeś ile z silników spalinowych
wycieka płynów, olejów, ile kosztuje środowisko i ludzi wylewanie ich w
lesie (albo spalanie pod strzechami) żeby nie płacić za utylizację, a nawet
jak serwis przekaże taki przepracowany olej (czy inny płyn borygowy) do
utylizacji, to ile kosztuje ta utylizacja i jaki ma wpływ na środowisko?
Nie, bo po co... --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 16:36:41
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]

Zapomniałeś dodać że to działa tylko wtedy kiedy w gridzie 70% mocy
zainstalowanej to elektrownie zawodowe. Niestety, atomowe i węglowe, oba
typy bardzo be. Dlatego je likwidujemy i wtedy opcja rozproszonego OZE
plus magazynowanie to jedyne co pozostaje. A magazynowanie w chwilowo
nieużywanych autach samo się narzuca. Popatrz tylko jaki procent aut
stoi a jaki jedzie w danym momencie doby.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-05 18:50:45
Autor: RadoslawF
[...]

A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci.
No chyba że opowiadasz jakąś bajkę SF w której dla wszystkich
starczy miejsc parkingowych i przyłącz do sieci energetycznej.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-05 19:29:12
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 5 Feb 2018 18:50:45 +0100, RadoslawF napisał(a):

A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci.
No chyba że opowiadasz jakąś bajkę SF w której dla wszystkich
starczy miejsc parkingowych i przyłącz do sieci energetycznej.

Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-06 13:16:11
Autor: RadoslawF
[...]

Bez znaczenia.
Ważne że osiem godzin dziennie spędza na z trudem znalezionym
miejscu parkingowym pod pracą. Przyłącza energetycznego tam nie
będzie bo i skąd? Więc przestań bajki SF opowiadać.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-06 13:33:58
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 6 Feb 2018 13:16:11 +0100, RadoslawF napisał(a):

Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc?

Bez znaczenia.
Ważne że osiem godzin dziennie spędza na z trudem znalezionym
miejscu parkingowym pod pracą.

Nie bardzo wiem jaką tezę chcesz udowodnić. Może postaw ją, będzie
łatwiej. Pod pracą to nigdy nie będzie dosyć miejsca ale mało kto dziś
jeździ do pracy :) a będzie takich coraz mniej ponieważ to praca będzie
jeździła do nich. Trudno to dostrzec malkontentom z urodzenia :)
A wracając do stopnia wykorzystania samochodu to łatwo policzyć. Zrobię
to za ciebie. Wychodzi jakieś 3%. Przez pozostałe 97% auto moze stanowić
z powodzeniem część sieci rozproszonej.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-06 15:53:11
Autor: RadoslawF
[...]

Nie bardzo wiem jaką tezę chcesz udowodnić. Może postaw ją, będzi > łatwiej. Pod pracą to nigdy nie będzie dosyć miejsca ale mało kto dziś
jeździ do pracy :) a będzie takich coraz mniej ponieważ to praca będzie
jeździła do nich. Trudno to dostrzec malkontentom z urodzenia :)

Jak na razie to większość jednak jeździ do pracy a nie odwrotnie.
Nie zauważyłeś?

A wracając do stopnia wykorzystania samochodu to łatwo policzyć. Zrobię
to za ciebie. Wychodzi jakieś 3%. Przez pozostałe 97% auto moze stanowić
z powodzeniem część sieci rozproszonej.

Nie może tyle czasu stanowić elementu sieci rozproszonej.
Chyba że kupisz ten pojazd tylko w tym celu i będziesz
go trzymał cały czas podpiętego do sieci.
Będzie to ekonomicznie nieopłacalne.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-06 17:58:39
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 6 Feb 2018 15:53:11 +0100, RadoslawF napisał(a):

Nie może tyle czasu stanowić elementu sieci rozproszonej.

Nie może bo tak czy masz jakieś argumenty?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-02-07 01:12:23
Autor: RadoslawF
Cd. samochodów elektrycznych

Nie może tyle czasu stanowić elementu sieci rozproszonej.

Nie może bo tak czy masz jakieś argumenty?

Mam i nawet je napisałem.
Masz jakieś problemy z czytaniem lub zrozumieniem tego co czytasz?

Pozdrawiam

Data: 2018-02-05 19:54:26
Autor: Janusz
W dniu 2018-02-05 o 14:25, Myjk pisze:
[...]

Do ups-owej się nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji
"łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
drogiej (zamiast prądu sieciowego)."
że zyski z tego będziesz miał symboliczne. Ale rób jak  uważasz.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-02-05 20:33:38
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz
Do ups-owej się nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji "łapania
energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w drogiej
(zamiast prądu sieciowego)." że zyski z tego będziesz miał symboliczne.
Ale rób jak  uważasz.

Nie wiadomo do czego się odnosiłęś, bo nie raczyłeś zacytować. :P Ja to
chcę kupić jako UPS, a że będzie, to dopiero wykorzystam do innych celów, a
nie jak sugerujesz głównie do tego. To Tobie się (znowu) ubzdurało że chcę
na tym mieć jakieś szczególne zyski. Nie chcę. Inna sprawa, że mniej na tym
stracę niż na PV. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 09:33:46
Autor: ToMasz
W dniu 05.02.2018 o 20:33, Myjk pisze:
[...]

niemasz najmniejszych szans. pogadaj z kimś kto jest w szkole elektrycznej, albo ma pojęcie o budowaniu takich urządzeń. nie nabijam się, nie kpię, dobrze życzę.
Zasilacz ma jakąś sprawność - zgadzasz się? normalny ok 80% super wydajny, w maksymalnym punkcie - może przekroczyć 90%, akumulator ma jakąś sprawność i normalne katalogi podają od 60%. czy teslowe mają 90? wątpię, bo mamy nad morzem elektrownie szczytowo pompową której działanie jest opłacalne i nikt nie chce jej zastąpić akumulatorami.
przetwornica z 12/24 na 230V też ma jakąś sprawność, więc suma strat, na bank przewyższy 20%

ToMAsz

Data: 2018-02-06 10:12:58
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Tue, 6 Feb 2018 09:33:46 +0100, ToMasz
Nie chcę. Inna sprawa, że mniej na tym
stracę niż na PV. :P
niemasz najmniejszych szans.

Pytam ponownie. Jak nie będzie prądu sieciowego w nocy czy w zimie, to jak
zyskam więcej na tych PV skoro nie będą działać? Co mi z tego że będę mógł
odkupić prąd wyrpodukowany w lato, skoro go NIE BĘDZIE w sieci? W końcu ile
będzie kosztować instalacja będąca w stanie dać mi 3kW mocy jak TPW2?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 13:06:56
Autor: Pszemol
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message
[...]

Te pomysły niestety opierają się często na zmuszaniu Elektrowni przez rządy
lokalne lub stanowe do odkupywania energii od użytkowników po cenach
detalicznych, co nie jest zbyt fair z punktu widzenia Elektrowni, które
kupują
energię w dużych blokach ale po cenach hurtowych.

To, że cena detaliczna w nocy jest niższa od ceny detalicznej w dzień
oznacza że przeważnie cena hurtowa w nocy jest też niższa od ceny
hurtowej w dzień ale nie oznacza że cena hurtowa w dzień jest niższa
od ceny detalicznej w nocy - Elektrownia traciłaby na tym interesie...

[...]

No ale nie planujesz odsprzedawania tego prądu Elektrowni, prawda?
Tylko na własny użytek aby mniej droższej energii zużyć w dzień, to ma sens.

Data: 2018-02-08 15:10:48
Autor: Iguan_007
On Tuesday, February 6, 2018 at 5:07:01 AM UTC+10, Pszemol wrote:

[...]

A gdzie konkretnie tak jest? Bo u mnie w Australii energie z PV odkupuje dostawca energii (czyli podmiot niekoniecznie posiadajacy chocby jedna elektrownie) i robi to znacznie ponizej taryfy w jakiej mi sprzedaje energie.

W Polce chyba tez dostawca nie odkupuje pradu po normalnej taryfie:"Prawo Energetyczne stanowi, że cena odkupu ma wynosić 80% średniej giełdowej ceny energii w poprzednim roku. Nie dostaniemy jednak wcale 80% z 0,60 zł, które sami płacimy za prąd. Cena giełdowa nie obejmuje opłat przesyłowych oraz stałych, które ponosimy jako klienci. W efekcie otrzymamy poniżej 0,20 zł/kWh"

Pozdrawiam, Iguan   --
Tu i tam:   https://sites.google.com/site/iguan007/

Data: 2018-02-05 21:03:06
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 13:06:56 -0600, Pszemol
No ale nie planujesz odsprzedawania tego prądu Elektrowni, prawda?
Tylko na własny użytek aby mniej droższej energii zużyć w dzień, to ma sens.

Ja chcę na własny użytek -- bo i tak wykorzystam to co będę miał dostępne.
Poza tym nikt nie oferuje u nas odkupu zmagazynowanej energii sieciowej. ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 11:52:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1syixv13bq7i0.l625fo44prbz$.dlg@40tude.net...
W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
nikt nie poruszył tego aspektu:
http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-aut-zarobia-sprzedazy-pradu/

Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.

Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz odjechac nie mozna :-)
Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac jak sie zepsuje ? :-)

No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i gwarancja sie wyczerpala.

[...]

Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i surowcow co samochody :-(

A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25 sekund.

J.

Data: 2018-02-05 12:03:20
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F.
Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.

No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji" to może tylko szrek wpaść. :P

Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz odjechac nie mozna :-)

Przecież piszą o inteligentnych "ładowarkach", czyli pewnie będzie można
określić poziom rozładowania itd.

[...]

Ale skoro już masz akumulator, to po co Ci hałaśliwy i śmierdzący
generator? Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.

No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i gwarancja sie wyczerpala.

To jest jakieś zagrożenie.

[...]

No właśnie, stąd pewnie pomysł na wykorzystanie baterii w samochodach jeśli
ktoś ich codziennie nie potrzebuje w całości.

A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25 sekund.

Ale przecież tam jest mowa o setkach tysięcy ludzi a nie milionach (a Ty
jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzględniłeś, a które są już na brak
prądu generatorami zabezpieczone).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 03:15:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Cd. samochodów elektrycznych
In May 2016, Nissan and Enel power company announced a collaborative V2G trial project in the United Kingdom, the first of its kind in the country.[32] The trial comprises 100 V2G charging units to be used by Nissan Leaf and e-NV200 electric van users. The project claims electric vehicle owners will be able to sell stored energy back to the grid at a profit.

cale 100 ladowarek planowo (podaja w roznych zrodlach)
czyli jedziemy na jakies zadupie naszym Nissanem Leaf podlaczamy wtyczke wyciagamy rower albo wzywamy taxe i jedziemy 33 km na chate :-) spimy godzine krocej bo auto trzeba odebrac po czym zamawiamy taxe bo rowerem jednak za daleko i juz jestesmy zarobieni cale 0,2665 centa minus koszta taxi :-)

nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma ten projekt i jak nikle sa szanse na komercyjny sukces ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz to ich pieniadze :-)

Data: 2018-02-05 17:11:13
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 03:15:28 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma
ten projekt i jak nikle sa szanse na komercyjny sukces

Ale widać potrzeba podstaw intelektu by zrozumieć, że jak się już posiada
coś co nie jest w pełni wykorzystane to nic stoi na przeszkodzie aby to
udostępnić -- gdy alternatywą ma być bezużytecznie stanie tylko dla samego
faktu gotowości i lepszego samopoczucia malkontentów. ;p Tymczasem są ludzie którzy działają w schemacie i mogą sobie pozwolić na
odpowiednie zaplanowanie tematu i udostępnienie (aby elektrownie nie
musiały inwestować i podwyższać cen) -- a jednocześnie jeszcze zarobić,
oczywiście nieduże, bo przeciez nikt nie mówi aby kupować auto elektryczne
aby taki proceder miał zwrócić jego zakup.
ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz to ich pieniadze :-)

Ten uśmieszek to taki trchę głupkowaty jest w świetle tego ile jest warta
ich waluta w stosunku od naszej, a nawet do europejskiej. Historia
pokazuje, że ich decyzje polityczno-gospodarcze były znacznie lepsze niż u
nas gdy wielokrotnie szybko się rozprawili z problemami, a my w nich
grzęźniemy 30-40 lat później. Dlatego pytam ponownie, z czego się tak
szczerzysz? ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 13:16:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1m6ix8eor1k5f$.dlg@myjk.org...
[...]

Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.

IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - solary czy wiatrak.

[...]

Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym punkcie.
No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke polowa pojemnosci akumulatora..

[...]

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do szczytow, to moze i to by mialo sens.

W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.

J.

Data: 2018-02-05 14:38:26
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.
Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w dostawie
prądu zdarzają się niezmiernie rzadko. Jakbym kupił generator, to przez 10
lat bym zeń nie skorzystał ani razu, za to mając akumulator, poza funkcją
UPS wykorzystywałbym go codziennie.

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem nosić?
:P

Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.
IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - solary czy wiatrak.

Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że się nie opłacają
bez dopłat. To już wolę zamontować TPW2 i działać w trybie j.w. łądować w
taniej i użytkować w drogiej jednocześnie mając UPS. Jakby się dało w
podobny sposób wykorzystać jeszcze auto elektryczne to byłaby super sprawa
jak dla mnie.

[...]

No właśnie, a jak ja jeżdżę 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev
by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle...

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na ile
może starczyć.

[...]
 U nas jest inaczej myślisz? :P Ja bym taką energię wykorzystywał choćby do
zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie będą w nowym domu bo grzać
bedę prądem), a pracuję głównie w drogiej, więc i energię bytową w drogiej
zużywam.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 15:52:22
Autor: J.F.
Cd. samochodów elektrycznych
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1btz1xaw0t7e0$.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.
[...]

Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia mozliwosci zakupu generatora :-)
W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)
I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem nosić?
:P

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km :-)

[...]

Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje ~40gr/kWh.
Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial.
A niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi rocznie.

W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba zasilac i wychodzi za darmo :-)

[...]

Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do pracy, i co - oddajesz do sieci ?
Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac do 22 ?

[...]

Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?
A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na ile
może starczyć.

Znam za to spozycie Polski.

[...]

U nas jest inaczej myślisz? :P

W przerwie meczu to sie piwo otwiera :-)

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P

J.

Data: 2018-02-06 12:11:23
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F.
Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia mozliwosci zakupu generatora :-)

Możliwości są, codziennej potrzeby nie ma.

W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

To tak po polaczkowatemu? Nie praktykuję. ;P Poza tym jak jednym użyciem
planujesz zajechać generator?

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km :-)

Świetnie, ale nadal nie kupuje się kosiarki żeby jeździć do pracy, a Ty
uparcie taki schemat budujesz aby udowodnić swoje racje.

[...]

Przez ostatnie dwa lata w lato klimę w salonie włączyłem może z 6x i szybko
wyłączyłem, bo marzłem. :P Częściej jej ostatnio używam do grzania w zimie
-- tylko PV by mi jej raczej nie zasiliły poprzez ułomność tego systemu.

Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do pracy, i co - oddajesz do sieci ?

Taka jest idea.

Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac do 22 ?

Po co, skoro możesz wrócić bez doładowania w szczycie, po drodze jeszcze po
zakupy podjechać i dziecko odebrać ze szkoły?

Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?

To musi być koniecznie INTERES na skalę spekulacji żeby trzeba było robić?
W moim mniemaniu ten pomysł ma równoważyć zużycie energii a nie jakieś
przeraźliwe zyski przynosić.

A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)

Ale nie użytkownika. Natomiast w domu, choćby do szybkiego ładowania 3F,
faktycznie trzeba będzie kupić. Ciekawe czy TPW2 by coś poradził na to. :P

Znam za to spozycie Polski.

Czy tam była mowa o całej Australii?

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P

Irytują mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego
podepnę swobodnie 3 monitory i jeszcze zagram np. w PUBG bez telepania oczu
i który nie będzie mi wył nad uchem. :> --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-07 23:02:40
Autor: J.F.
Cd. samochodów elektrycznych
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xs5q1jh0xzcn.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F.
Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia
mozliwosci zakupu generatora :-)

Możliwości są, codziennej potrzeby nie ma.

W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

To tak po polaczkowatemu?

Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

Nie praktykuję. ;P Poza tym jak jednym użyciem
planujesz zajechać generator?

Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale
inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km
:-)

Świetnie, ale nadal nie kupuje się kosiarki żeby jeździć do pracy, a Ty
uparcie taki schemat budujesz aby udowodnić swoje racje.

Eee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny samochod) na dojazd do pracy :-)

[...]

To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly fale upałow.

[...]

Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... balbym sie, ze nie dojade :-)

[...]

zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... chyba nie warto ryzykowac :-)

A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)
Ale nie użytkownika. Natomiast w domu, choćby do szybkiego ładowania 3F,
faktycznie trzeba będzie kupić. Ciekawe czy TPW2 by coś poradził na to. :P

A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

Znam za to spozycie Polski.

Czy tam była mowa o całej Australii?

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
Irytują mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego
podepnę swobodnie 3 monitory

Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

J.

Data: 2018-02-08 08:41:17
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Wed, 7 Feb 2018 23:02:40 +0100, J.F.
Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

Jeśli zrobisz komuś kuku, to swojemu, który to importuje i sprzedaje.

Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

Powinna, chyba że jej oleju nie dasz do żarcia.

[...]

Kosiarka to kosiarka a samochód to samochód. Kosiarką się słabo jeździ do pracy, samochodem elektrycznym cudownie. :P

Przez ostatnie dwa lata w lato klimę w salonie włączyłem może z 6x i szybko
wyłączyłem, bo marzłem. :P
To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly fale upałow.

W Warszawie. Pytanie gdzie Ty byłeś ostatnie dwa lata, bo o ile jeszcze 3-4
lata temu były upały że w basenie miałem wodę i po 32sC z samego słońca,
tak ostatnie dwa lata ledwo było 24, do 26 w porywach.

Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... balbym sie, ze nie dojade :-)

Ale jechałeś tym Nissanem, że twierdzisz że sprawny ma 80km zasięgu? No bo
chyba nie chcesz się opierać na doświadczeniu wspomnianego niedawno trupka,
niewyklucozne że jakiegoś popowodziowego, przysłanego ze stanów który
zakupił kolega jutubera?

zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... chyba nie warto ryzykowac :-)

Tygodniowo 7 czyli kolejne 100km za darmo. :P

A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

W razie jakby zaszła potrzeba naładowania szybciej, albo więcej.

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
Irytują mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego
podepnę swobodnie 3 monitory
Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

VGA :>>>> Z baterii w laptopie zasilisz też zewnętrzne monitory? :P

--
Pozdor
Myjk

Cd. samochodów elektrycznych