Data: 2018-02-05 11:18:06 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski
W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale Na PMB był poruszany taki aspekt (acz nie w kwestii zarabiania) -- komuś przyszło do głowy czy by można było wykorzystywać auta Tesli jako zapasowe źródło prądu (duuuży UPS) w razie jak sieciowego zabraknie. ;) Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak ładowanie w nocy jak są przeciągi w sieci i wypluwanie tego w szczycie może mieć sens. Naturalnie to pod warunkiem że ktoś ma w samochodzie akumulator 90kWh a zużywa dziennie np. 30kWh na jazdę -- wtedy ~40kWh będzie mógł spokojnie oddać. Bardzo zbliżony efekt dla energetyki ma też wspomniane niedawno grzanie domów prądem w 2T. Obciąża się sieci w przeciągach wykorzystując prąd "spadowy", a nie w szczycie. Obie metody pozwolą lepiej szacować i wyrównać moce zapotrzebowania dobowego. Ja zresztą planuję zamontować w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba że ię Tesli do tego czasu dorobię) ;) a przy okazji także wykorzystywać go do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w drogiej (zamiast prądu sieciowego). Wyszło mi, że to tańsze i sprawniejsze niż np. panele PV. No bo jak się w nocy naładuje, to w dzień działa niezależnie od tego czy słońce jest czy go nie ma, a do tego działa też w nocy jak nie ma prądu w sieci (oraz siłą rzeczy słońca) i potrafi dać nawet do 3kW ciągłe stabilnej mocy (nawet niemałą PC grzejącą dom, czy kuchenkę indukcyjną się z tego zasili). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-05 11:29:20 | |
Autor: Shrek | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 05.02.2018 o 11:18, Myjk pisze:
Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak Jasne - ludzie których stać na elektryka w wypasionej wersji (a więc raczej nie ci biedni) będą się bawić w sport ekstremalny w stylu - może jutro nie będę potrzebaować samochodu dalej niż do marketu, to pobawię się w spekulację na 40 kWh - zarobie na każdej powiedzmy 10gr i w ten sposób 4 PLN dziennie, wyjdzie 100 miesięcznie. Po cwierć milenium Tesla się zwróci i będzie jeździł za free;) Ja zresztą planuję zamontować w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba Wyszło mi, że to tańsze i sprawniejsze To napisz już jak coś kupisz i zamontujesz;) Shrek |
|
Data: 2018-02-05 12:21:00 | |
Autor: Janusz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-05 o 11:18, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski Właśnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeń i wg mnie się nie opłaca, zysk 45zł na 34 dni to na waciki wydasz więcej, żeby nie być gołosłowny, liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt. Zużycie dzień 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzień, z baterią dzień 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczyć sprawność baterii 70% stąd więcej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175zł z baterią 130 zł liczone taryfa G12w tauron. Więc jednak PV gdzie energię masz za darmo bardziej się opłaci, bo tu na samym aku tracisz 30% nie licząc przetwornicy i ładowarki, co najmniej po 10% na każdej a tego nie ująłem w obliczeniach. Dobra ująłem, wyszedł zysk 25zł :) -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-02-05 12:35:10 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz
Właśnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeń i wg mnie się nie opłaca, Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugą część chcę zawsze zostawiać jako UPS). Zestawimy ceny i dalej będziemy analizować co się opłaci. Oczywiście bez dopłat rządowych proszę ceny, bo u mnie nie ma żadengo programu dopłat do PV. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-05 13:30:48 | |
Autor: Janusz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-05 o 12:35, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz" także wykorzystywać go do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w drogiej (zamiast prądu sieciowego). " Do tego się odniosłem pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kWWiem o tym ale nie o tym pisałeś w fragmencie zacytowanym. zawsze zostawiać jako UPS).Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-02-05 14:25:24 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz
Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z" także wykorzystywać go do łapania energii w taniej by później Nie wiem do czego się odnosiłeś, bo była zacytowana całość mojego postu. Niemniej niepotrzebnie wyrwałeś z kontekstu tylko część pasującą do Twojej teorii ;) bo wyraźnie napisałem, że podstawowym celem instalacji TPW2 będzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, że działa zawsze (naturalnie w zakresie posiadanej pojemności) czy jest ciepło czy zimno, czy pada śnieg czy świeci słońce. Dopiero przy okazji po spełnieniu warunku będę chciał wykorzystać eku do obniżenia zużycia dziennego -- ale to nei jest priorytet. Dlatego pytam które PV spełniają podstawowy warunek, i ile będą kosztowały dające 3kW mocy na wyjściu tak jak potrafi to TPW2. zawsze zostawiać jako UPS).Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem. TPW2 jest przystosowane do wielu cykli, podobnie jak baterie trakcyjne w samochodach elektrycznych. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-05 15:23:29 | |
Autor: ToMasz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 05.02.2018 o 14:25, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz tak ogólnie, dla tych którzy nie śledzili wątków tutaj o elektrykach i na budowlanej o upsach tesli z zajebistą nazwą i ceną. otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystują marsjańską technologię, (albo głupotę ludzką) bo ich sprawność dobija do 100%. również ładowarki do nich mają conajmniej 100% sprawności. tak więc przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać. :) nawet biorąc pod uwagę, że taki ups na 3 kw, mozna zrobić ze starego serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulatorów. trudno będzie stworzyć taką baterię słoneczną, która w nocy i pod śniegiem będzie dawała prąd. tak więc nikomu kto ma taki zamiar, nie polecam inwestycji w ogniwa słoneczne. Natomiast takie osoby które mają otwarte umysły i kalkulator, mogą spokojnie kupić baterie słneczne. dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie pół roku mogą za darmo odebrać 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie słońca mogą pobierać prąd. No ale 80% to zawsze mniej niż elektryczna ściana tesli ze sprawnością może nawet większa niż 100%. ToMasz |
|
Data: 2018-02-05 16:35:20 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz
otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystują marsjańską technologię, (albo głupotę ludzką) bo ich sprawność dobija do 100%. również ładowarki do nich mają conajmniej 100% sprawności. Kto tak twierdzi, poza tobą? tak więc przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać. :) Sam Janusz w poprzednim wątku na PMB ci wykazał na swoim doświadczeniu, że UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wyłącznie strata pieniędzy do omawianego zastosowania. Albowiem akumulatory rozruchowe nie są przystosowane do podtrzymywania (ciągłego obciążenia, o cyklicznej pracy nie wspomnę), dlatego w samochodach się stosuje akumulatory trakcyjne a nie klasyczne rozruchowe. dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie pół roku mogą za darmo odebrać 80% tego co oddali. Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dostępnej mocy. Poza tym to nie rozwiązuje poruszanego problemu pt. wyrównanie dobowego zużycia prądu w sieci, skoro można sobie potem korzystać kiedy się chce -- i do tego z 20% stratą (a realnie pewnie jeszcze większą jak uwzględnić że nie wiadomo czy wyprodukowany przez PV prąd zostanie spożytkowany czy pójdzie w straty). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-05 16:56:57 | |
Autor: J.F. | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gu9nzxd0jgli$.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-) J. |
|
Data: 2018-02-05 17:09:57 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Dnia Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F. napisał(a):
Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-) A może na skutek likwidacji elektrowni zawodowych zapotrzebowanie na magazynowanie tak wzrośnie że opłaci się kupić drugiego elektryka żeby tylko stał i magazynował? :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-02-05 17:21:32 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F.
Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-) Jak się wyrówna zużycie dobowe, to niewykluczone że zlikwidują tanią taryfę -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadną koszty utrzymania elektrowni. Jak do tego jeszcze dojdzie magazynowanie energii, to znowu pozwoli obniżyć koszty. Przecież piszą o tym nawet w tym artykule jakie to przyniesie oszczędności. Oczywiście możesz teraz zacząć snuć swoje teorie spiskowe, że ktoś sobie tę kasę do kieszeni wsadzi i że to wszystko jest zaplanowane przez Iluminatów. ;P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-05 17:45:38 | |
Autor: J.F. | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:27322zvljdn.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F. Myjku, a pomyslales, ze jak juz elektrycznych samochodow przybedzie, Jak się wyrówna zużycie dobowe, to niewykluczone że zlikwidują tanią taryfę Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-) -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadną Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P J. |
|
Data: 2018-02-05 17:53:12 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.
Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Heh, może ja przestanępisać, bo sam pięknie polemizujesz ze swoimi argumentami. Jak sam widzisz trudno będzie skasować tanią taryfę, bo jak ludziom skasują tanią taryfę, to będą korzystać jak im się podoba i znowu się burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy zawsze będą bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei nie ma zazwyczaj problemów z produkcją... -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadnąEee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P Wiedziałem że winni będą iluminaci!!!111jeden :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 09:24:08 | |
Autor: ToMasz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 05.02.2018 o 17:53, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.nie iluminaci. w tej chwili płacisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i podatki. bez tego - większość polaków nawet by nie spojżała na elektryki. jak KIEROWCY przestaną płacić akcyzę benzynową, to rząd przerzucie na NARÓD te same koszty. będziemy płacić wszyscy, ale nieco mniej. Iluminaci mogą teraz pisać że ten koszt będzie jeszcze większy. ToMasz |
|
Data: 2018-02-06 10:44:12 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Tue, 6 Feb 2018 09:24:08 +0100, ToMasz
nie iluminaci. w tej chwili płacisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i podatki. bez tego - większość polaków nawet by nie spojżała na elektryki. jak KIEROWCY przestaną płacić akcyzę benzynową, to rząd przerzucie na NARÓD te same koszty. będziemy płacić wszyscy, ale nieco mniej. Iluminaci mogą teraz pisać że ten koszt będzie jeszcze większy. Już była na ten temat dyskusja, pojawia się i pojawiać się będzie widzę zawsze. Akcyza wiadomo po co jest w paliwach, podatki, owszem, raczej zostaną dodane i nie widzę w tym nic dziwnego -- aczkolwiek jak uwzględnić zmniejszenie szkodliwego wpływu na ludzi i oszczędności z tego tytułu w innych miejscach, wcale nie jest takie oczywiste dodanie podatków w takiej proporcji jak obecnie. Poza tym wzorem zachodu można poczęstować większymi podatkami zatwardziałych trucicieli spalinowych. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-07 22:49:22 | |
Autor: J.F. | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lyydvmdqquk4.dlg@myjk.org... Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F. Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Heh, może ja przestanępisać, bo sam pięknie polemizujesz ze swoimi argumentami. Jak sam widzisz trudno będzie skasować tanią taryfę, bo jak ludziom skasują tanią taryfę, to będą korzystać jak im się podoba i znowu się burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy zawsze będą bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei nie ma zazwyczaj problemów z produkcją... -- ale wtedy za tym pójdzie też spadek ceny w jednej taryfie, bo spadnąEee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P Wiedziałem że winni będą iluminaci!!!111jeden :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-07 22:51:07 | |
Autor: J.F. | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lyydvmdqquk4.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F. Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ? Heh, może ja przestanępisać, bo sam pięknie polemizujesz ze swoimi ALez rozwiazanie jest przeciez proste - w nocy bedzie drogo, a w dzien jeszcze drozej :-) Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy Ale to sie cale elektrownie wylacza i np remont robi. J. |
|
Data: 2018-02-05 19:49:16 | |
Autor: Janusz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-05 o 16:35, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMaszGdzie napisałem że to aku samochodowe? miałem specjalne aku żelowe dla ups-ów. Albowiem akumulatory rozruchowe nie są przystosowane do podtrzymywania (ciągłego obciążenia, o cyklicznej pracyAkurat jest dokładnie odwrotnie. Różne źródła podają max sprawność aku na 70%. Czyli stosunek energii dostarczonej do odzyskanej z aku. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-02-05 20:59:18 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz
Gdzie napisałem że to aku samochodowe? miałem specjalne aku żelowe dla ups-ów. Czemu w takim razie Twoje aku padły pomimo że nie były praktycznie używane a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii) codziennie je katują i żyją ze spadkiem pojemności nie więcej niż 10%? Akurat jest dokładnie odwrotnie. Pisałem o meleksach. ;P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-10 22:14:37 | |
Autor: Janusz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-05 o 20:59, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, JanuszA gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie dośc często były zaniki ze wzgledu na wiatr, potem wyłączenia bo linie zmieniali, w sumie wytrzymały ponad 8 lat. a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii)Ale to są inne aku, litowe a nie ołowiowe. Też szału nie było, mieliśmy takiego w firmie, jeszcze za komuny. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-02-11 10:12:42 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Sat, 10 Feb 2018 22:14:37 +0100, Janusz
A gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie dośc często były zaniki ze wzgledu na wiatr, potem wyłączenia bo linie zmieniali, w sumie wytrzymały ponad 8 lat. Napisałeś w wątku na PMB przy okazji dyskusji o TPW2 -- w stosunku do trybu w którym ma działać TPW2 (czyli cykliczne codzienne rozładowywanie i ładowanie i tak jak w samochodach elektrycznych) Twoje praktycznie nie były używane -- i padły po 8 latach. TPW2 daje gwarancję na 10 lat *cyklicznej* pracy. a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii)Ale to są inne aku, litowe a nie ołowiowe. No toć właśnie o tym jest dyskusja -- ToMasz notorycznie się upiera, że samochodowe ołowiowce to idealna alternatywa dla tych w TWP2. No *NIE*. Też szału nie było, mieliśmy takiego w firmie, jeszcze za komuny.Akurat jest dokładnie odwrotnie.Pisałem o meleksach. ;P Meleksach jako synonimu elektryków, w sensie z akumulatorami takimi samymi jak w TWP2. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 09:21:26 | |
Autor: ToMasz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 05.02.2018 o 16:35, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMaszwszyscy Ci, którzy pokazując wspomniane urządzenia, zatajają realne elektryczne parametry. w telefonach czołowy producent deklaruje niski spadek pojemności przez 300 ładowań, akceptowalny spadek pojemności przez kolejne 300 ładowań - potem dupa. a w elektrykach? albo cisza, albo technologia z marsa minimum 6 lat dobrej pracy. w czasach świetności ups apc smart sam uczesniczyłem w takich badaniach, i wiem że nawet soft próbowali przerabiać ( co się okazało niepotrzebne) do takich zastosowań. takich urządzeń w polsce stoi multum w kotłowniach.tak więc przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać. :) Albowiem akumulatory rozruchowe niezaprawdę dowiodłeś słuszności wskazanego pomysłu, modyfikując jedynie akumulator? To już niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma zajebistą nazwę. ubrań niemakowych też nie założysz? zapytaj na grupie budowlanej. Poza tym to nie rozwiązuje80% mocy możesz odzyskać co do procenta. koniec. Za to przy badaniu wpływu na środowisko aut elektrycznych, stosuje sie tą samą zasadę. czyli bierzemy prąd z gniazdka a paliwo z dystrybutora. niby fajnie, ale zapominamy o tym, ze aby dostarczyć "energii" na 200 tyś km do dystrybutora, potrzebujesz zapłacić kilkaset złotych za transport cysterną. aby to samo zrobić prądem, płacisz kilanasicie procent strat w kablach. To jest właśnie ukrywanie wpływu na środowisko. ToMasz |
|
Data: 2018-02-06 11:21:41 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Tue, 6 Feb 2018 09:21:26 +0100, ToMasz
Kto tak twierdzi, poza tobą?wszyscy Ci, którzy pokazując wspomniane urządzenia, zatajają realne elektryczne parametry. w telefonach czołowy producent deklaruje niski spadek pojemności przez 300 ładowań, akceptowalny spadek pojemności przez kolejne 300 ładowań - potem dupa. a w elektrykach? albo cisza, albo technologia z marsa minimum 6 lat dobrej pracy. Oho, kolejny spisek iluminatów. Zatajajom dane łajzy przekupione! Napisz jeszcze coś o złych szczepionkach powodujących autyzm i szpikujących ludzi ołowiem -- będzie pełnia szczęścia. w czasach świetności ups apc smart sam uczesniczyłem w takich badaniach, i wiem że nawet soft próbowali przerabiać ( co się okazało niepotrzebne) do takich zastosowań. takich urządzeń w polsce stoi multum w kotłowniach. No to działają w końcu czy nie działają, skoro stoi ich multum? Ile kosztują? Jak to ostatnio we wspomnianym wątku liczyliśmy, to różnica nie wychodziła znacznie większa uwzględniając gwarancję dawaną na TWP2 i że działa to od podłączenia, nie trzeba się znać (no bo nie każdy się zna i nie każdemu się chce poznawać) i kombinować jak to zrobić aby nie wtopić. zaprawdę dowiodłeś słuszności wskazanego pomysłu, modyfikując jedynie akumulator? To już niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma zajebistą nazwę. ubrań niemakowych też nie założysz?Napisałeś, że lepiej podłączyć tani akumulator samochodowy, zamiast inwestować w dedykowane akumulatory do podtrzymywania (jak w TWP2). Tylko to prostuję, bo jak policzyć faktyczne ogniwa i elektronikę takie jak są zastosowane do podtrzymywania awaryjnego w TPW2, uwzględnić wytrzymałość (TPW2 dają 10 lat gwarancji, a Januszowi AFAIR ledwo 8 lat aku wytrzymały i to ponoć ledwo były eksploatowane), to różnice są niewielkie. Nie przez pół roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkachzapytaj na grupie budowlanej. Nic mi tam nie powiedzą nowego. Skoro słońce nie świeci (albo panele są przysypane) u nas prawie przez pół roku, ledwo coś tam bździ, to zostaje jak sam napisałeś, pół roku. Z tego pół roku trzeba wyciąć jeszcze połowę, no bo nocy polarnych nie mamy. Zostaje 1/4, żeby nie kopać leżącego zmniejszyłem do 1/3. :P Liczyłem to i PV bez *dotacji* się NIE OPŁACAJĄ, już nie wspomnę że nie mogą pełnić roli PEWNEGO źródła awaryjnego w razie braku prądu w sieci -- chyba że się do nich dokupi bank baterii, ale wtedy to już w ogóle kosmos cenowy się robi. Poza tym to nie rozwiązuje80% mocy możesz odzyskać co do procenta. koniec. Szczególnie jak nie ma prądu w sieci. W razie czego pozbieraj sobie wcześniej te 80% w wiadra -- oby tylko nie metalowe bo będzie zwarcie. Masz rację, koniec -- a w zasadzie standardowo nie potrzebnie w ogóle zaczynałeś. Za to przy badaniu wpływu na środowisko aut elektrycznych, stosuje sie tą Zgadzam się, od lat faktyczny wpływ samochodów spalinowych na środowisko jest ukrywany. Podobnie jak przez długi czas nie wiedziano, a potem wiedziano ale ukrywano jaki wpływ na ludzi ma benzyna z dodatkiem ołowiu i odwlekano jej "wprowadzenie", oraz diesle (szczególnie bez DPF), które nadal się dopuszcza do ruchu pomimo znanej szkodliwości. Ty sobie wziąłeś dystrybucję, a uwzgledniłeś ile z silników spalinowych wycieka płynów, olejów, ile kosztuje środowisko i ludzi wylewanie ich w lesie (albo spalanie pod strzechami) żeby nie płacić za utylizację, a nawet jak serwis przekaże taki przepracowany olej (czy inny płyn borygowy) do utylizacji, to ile kosztuje ta utylizacja i jaki ma wpływ na środowisko? Nie, bo po co... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-05 16:36:41 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Dnia Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz napisał(a):
Natomiast takie osoby które mają otwarte umysły i kalkulator, mogą spokojnie kupić baterie słneczne. dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie pół roku mogą za darmo odebrać 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie słońca mogą pobierać prąd. Zapomniałeś dodać że to działa tylko wtedy kiedy w gridzie 70% mocy zainstalowanej to elektrownie zawodowe. Niestety, atomowe i węglowe, oba typy bardzo be. Dlatego je likwidujemy i wtedy opcja rozproszonego OZE plus magazynowanie to jedyne co pozostaje. A magazynowanie w chwilowo nieużywanych autach samo się narzuca. Popatrz tylko jaki procent aut stoi a jaki jedzie w danym momencie doby. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-02-05 18:50:45 | |
Autor: RadoslawF | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-05 o 16:36, Jacek Maciejewski pisze:
Natomiast takie osoby które mają A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci. No chyba że opowiadasz jakąś bajkę SF w której dla wszystkich starczy miejsc parkingowych i przyłącz do sieci energetycznej. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-02-05 19:29:12 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Dnia Mon, 5 Feb 2018 18:50:45 +0100, RadoslawF napisał(a):
A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci. Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc? -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-02-06 13:16:11 | |
Autor: RadoslawF | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-05 o 19:29, Jacek Maciejewski pisze:
A jak pojedzie spod domu to już nie jest podpięte do sieci. Bez znaczenia. Ważne że osiem godzin dziennie spędza na z trudem znalezionym miejscu parkingowym pod pracą. Przyłącza energetycznego tam nie będzie bo i skąd? Więc przestań bajki SF opowiadać. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-02-06 13:33:58 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Dnia Tue, 6 Feb 2018 13:16:11 +0100, RadoslawF napisał(a):
Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc? Nie bardzo wiem jaką tezę chcesz udowodnić. Może postaw ją, będzie łatwiej. Pod pracą to nigdy nie będzie dosyć miejsca ale mało kto dziś jeździ do pracy :) a będzie takich coraz mniej ponieważ to praca będzie jeździła do nich. Trudno to dostrzec malkontentom z urodzenia :) A wracając do stopnia wykorzystania samochodu to łatwo policzyć. Zrobię to za ciebie. Wychodzi jakieś 3%. Przez pozostałe 97% auto moze stanowić z powodzeniem część sieci rozproszonej. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-02-06 15:53:11 | |
Autor: RadoslawF | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-06 o 13:33, Jacek Maciejewski pisze:
Typowe auto osobowe jaki procent czasu spędza jadąc? Jak na razie to większość jednak jeździ do pracy a nie odwrotnie. Nie zauważyłeś? A wracając do stopnia wykorzystania samochodu to łatwo policzyć. Zrobię Nie może tyle czasu stanowić elementu sieci rozproszonej. Chyba że kupisz ten pojazd tylko w tym celu i będziesz go trzymał cały czas podpiętego do sieci. Będzie to ekonomicznie nieopłacalne. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-02-06 17:58:39 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Dnia Tue, 6 Feb 2018 15:53:11 +0100, RadoslawF napisał(a):
Nie może tyle czasu stanowić elementu sieci rozproszonej. Nie może bo tak czy masz jakieś argumenty? -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-02-07 01:12:23 | |
Autor: RadoslawF | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-06 o 17:58, Jacek Maciejewski pisze:
Nie może tyle czasu stanowić elementu sieci rozproszonej. Mam i nawet je napisałem. Masz jakieś problemy z czytaniem lub zrozumieniem tego co czytasz? Pozdrawiam |
|
Data: 2018-02-05 19:54:26 | |
Autor: Janusz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 2018-02-05 o 14:25, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, JanuszDo ups-owej się nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji "łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w drogiej (zamiast prądu sieciowego)." że zyski z tego będziesz miał symboliczne. Ale rób jak uważasz. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2018-02-05 20:33:38 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz
Do ups-owej się nie odnosiłem tylko do Twojej radosnej wizji "łapania Nie wiadomo do czego się odnosiłęś, bo nie raczyłeś zacytować. :P Ja to chcę kupić jako UPS, a że będzie, to dopiero wykorzystam do innych celów, a nie jak sugerujesz głównie do tego. To Tobie się (znowu) ubzdurało że chcę na tym mieć jakieś szczególne zyski. Nie chcę. Inna sprawa, że mniej na tym stracę niż na PV. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 09:33:46 | |
Autor: ToMasz | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
W dniu 05.02.2018 o 20:33, Myjk pisze:
Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz Nie chcę. Inna sprawa, że mniej na tymniemasz najmniejszych szans. pogadaj z kimś kto jest w szkole elektrycznej, albo ma pojęcie o budowaniu takich urządzeń. nie nabijam się, nie kpię, dobrze życzę. Zasilacz ma jakąś sprawność - zgadzasz się? normalny ok 80% super wydajny, w maksymalnym punkcie - może przekroczyć 90%, akumulator ma jakąś sprawność i normalne katalogi podają od 60%. czy teslowe mają 90? wątpię, bo mamy nad morzem elektrownie szczytowo pompową której działanie jest opłacalne i nikt nie chce jej zastąpić akumulatorami. przetwornica z 12/24 na 230V też ma jakąś sprawność, więc suma strat, na bank przewyższy 20% ToMAsz |
|
Data: 2018-02-06 10:12:58 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Tue, 6 Feb 2018 09:33:46 +0100, ToMasz
Nie chcę. Inna sprawa, że mniej na tymniemasz najmniejszych szans. Pytam ponownie. Jak nie będzie prądu sieciowego w nocy czy w zimie, to jak zyskam więcej na tych PV skoro nie będą działać? Co mi z tego że będę mógł odkupić prąd wyrpodukowany w lato, skoro go NIE BĘDZIE w sieci? W końcu ile będzie kosztować instalacja będąca w stanie dać mi 3kW mocy jak TPW2? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-05 13:06:56 | |
Autor: Pszemol | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message
news:gxc8kcafk1ik.dlgmyjk.org... Tutaj jest to oczywiście na znacznie większą skalę, niemniej jednak Te pomysły niestety opierają się często na zmuszaniu Elektrowni przez rządy lokalne lub stanowe do odkupywania energii od użytkowników po cenach detalicznych, co nie jest zbyt fair z punktu widzenia Elektrowni, które kupują energię w dużych blokach ale po cenach hurtowych. To, że cena detaliczna w nocy jest niższa od ceny detalicznej w dzień oznacza że przeważnie cena hurtowa w nocy jest też niższa od ceny hurtowej w dzień ale nie oznacza że cena hurtowa w dzień jest niższa od ceny detalicznej w nocy - Elektrownia traciłaby na tym interesie... Ja zresztą planuję zamontować w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba No ale nie planujesz odsprzedawania tego prądu Elektrowni, prawda? Tylko na własny użytek aby mniej droższej energii zużyć w dzień, to ma sens. |
|
Data: 2018-02-08 15:10:48 | |
Autor: Iguan_007 | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
On Tuesday, February 6, 2018 at 5:07:01 AM UTC+10, Pszemol wrote:
Te pomysły niestety opierają się często na zmuszaniu Elektrowni przez rządy A gdzie konkretnie tak jest? Bo u mnie w Australii energie z PV odkupuje dostawca energii (czyli podmiot niekoniecznie posiadajacy chocby jedna elektrownie) i robi to znacznie ponizej taryfy w jakiej mi sprzedaje energie. W Polce chyba tez dostawca nie odkupuje pradu po normalnej taryfie:"Prawo Energetyczne stanowi, że cena odkupu ma wynosić 80% średniej giełdowej ceny energii w poprzednim roku. Nie dostaniemy jednak wcale 80% z 0,60 zł, które sami płacimy za prąd. Cena giełdowa nie obejmuje opłat przesyłowych oraz stałych, które ponosimy jako klienci. W efekcie otrzymamy poniżej 0,20 zł/kWh" Pozdrawiam, Iguan -- Tu i tam: https://sites.google.com/site/iguan007/ |
|
Data: 2018-02-05 21:03:06 | |
Autor: Myjk | |
Cd. samochodów elektrycznych | |
Mon, 5 Feb 2018 13:06:56 -0600, Pszemol
No ale nie planujesz odsprzedawania tego prądu Elektrowni, prawda? Ja chcę na własny użytek -- bo i tak wykorzystam to co będę miał dostępne. Poza tym nikt nie oferuje u nas odkupu zmagazynowanej energii sieciowej. ;P -- Pozdor Myjk |