Cd. samochodów elektrycznych

Data: 2018-02-05 11:52:55
Autor: J.F.
Cd. samochodów elektrycznych
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1syixv13bq7i0.l625fo44prbz$.dlg@40tude.net...
W ostatnim wątku na ten temat było sporo lamentów o kosztach prądu ale
nikt nie poruszył tego aspektu:
http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-aut-zarobia-sprzedazy-pradu/

Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.

Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz odjechac nie mozna :-)
Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac jak sie zepsuje ? :-)

No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i gwarancja sie wyczerpala.

A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej o
OZE, choć ma to jedynie luźny związek z samochodami:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbuduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii

Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i surowcow co samochody :-(

A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25 sekund.

J.

Data: 2018-02-05 12:03:20
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F.
Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.

No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji" to może tylko szrek wpaść. :P

Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz odjechac nie mozna :-)

Przecież piszą o inteligentnych "ładowarkach", czyli pewnie będzie można
określić poziom rozładowania itd.

[...]

Ale skoro już masz akumulator, to po co Ci hałaśliwy i śmierdzący
generator? Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.

No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i gwarancja sie wyczerpala.

To jest jakieś zagrożenie.

[...]

No właśnie, stąd pewnie pomysł na wykorzystanie baterii w samochodach jeśli
ktoś ich codziennie nie potrzebuje w całości.

A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25 sekund.

Ale przecież tam jest mowa o setkach tysięcy ludzi a nie milionach (a Ty
jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzględniłeś, a które są już na brak
prądu generatorami zabezpieczone).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 03:15:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Cd. samochodów elektrycznych
In May 2016, Nissan and Enel power company announced a collaborative V2G trial project in the United Kingdom, the first of its kind in the country.[32] The trial comprises 100 V2G charging units to be used by Nissan Leaf and e-NV200 electric van users. The project claims electric vehicle owners will be able to sell stored energy back to the grid at a profit.

cale 100 ladowarek planowo (podaja w roznych zrodlach)
czyli jedziemy na jakies zadupie naszym Nissanem Leaf podlaczamy wtyczke wyciagamy rower albo wzywamy taxe i jedziemy 33 km na chate :-) spimy godzine krocej bo auto trzeba odebrac po czym zamawiamy taxe bo rowerem jednak za daleko i juz jestesmy zarobieni cale 0,2665 centa minus koszta taxi :-)

nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma ten projekt i jak nikle sa szanse na komercyjny sukces ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz to ich pieniadze :-)

Data: 2018-02-05 17:11:13
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 03:15:28 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma
ten projekt i jak nikle sa szanse na komercyjny sukces

Ale widać potrzeba podstaw intelektu by zrozumieć, że jak się już posiada
coś co nie jest w pełni wykorzystane to nic stoi na przeszkodzie aby to
udostępnić -- gdy alternatywą ma być bezużytecznie stanie tylko dla samego
faktu gotowości i lepszego samopoczucia malkontentów. ;p Tymczasem są ludzie którzy działają w schemacie i mogą sobie pozwolić na
odpowiednie zaplanowanie tematu i udostępnienie (aby elektrownie nie
musiały inwestować i podwyższać cen) -- a jednocześnie jeszcze zarobić,
oczywiście nieduże, bo przeciez nikt nie mówi aby kupować auto elektryczne
aby taki proceder miał zwrócić jego zakup.
ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz to ich pieniadze :-)

Ten uśmieszek to taki trchę głupkowaty jest w świetle tego ile jest warta
ich waluta w stosunku od naszej, a nawet do europejskiej. Historia
pokazuje, że ich decyzje polityczno-gospodarcze były znacznie lepsze niż u
nas gdy wielokrotnie szybko się rozprawili z problemami, a my w nich
grzęźniemy 30-40 lat później. Dlatego pytam ponownie, z czego się tak
szczerzysz? ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 13:16:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1m6ix8eor1k5f$.dlg@myjk.org...
[...]

Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.

IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - solary czy wiatrak.

[...]

Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym punkcie.
No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke polowa pojemnosci akumulatora..

[...]

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do szczytow, to moze i to by mialo sens.

W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.

J.

Data: 2018-02-05 14:38:26
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.
Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w dostawie
prądu zdarzają się niezmiernie rzadko. Jakbym kupił generator, to przez 10
lat bym zeń nie skorzystał ani razu, za to mając akumulator, poza funkcją
UPS wykorzystywałbym go codziennie.

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem nosić?
:P

Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.
IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - solary czy wiatrak.

Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że się nie opłacają
bez dopłat. To już wolę zamontować TPW2 i działać w trybie j.w. łądować w
taniej i użytkować w drogiej jednocześnie mając UPS. Jakby się dało w
podobny sposób wykorzystać jeszcze auto elektryczne to byłaby super sprawa
jak dla mnie.

[...]

No właśnie, a jak ja jeżdżę 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev
by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle...

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na ile
może starczyć.

[...]
 U nas jest inaczej myślisz? :P Ja bym taką energię wykorzystywał choćby do
zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie będą w nowym domu bo grzać
bedę prądem), a pracuję głównie w drogiej, więc i energię bytową w drogiej
zużywam.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-05 15:52:22
Autor: J.F.
Cd. samochodów elektrycznych
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1btz1xaw0t7e0$.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.
[...]

Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia mozliwosci zakupu generatora :-)
W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)
I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem nosić?
:P

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km :-)

[...]

Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje ~40gr/kWh.
Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial.
A niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi rocznie.

W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba zasilac i wychodzi za darmo :-)

[...]

Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do pracy, i co - oddajesz do sieci ?
Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac do 22 ?

[...]

Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?
A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na ile
może starczyć.

Znam za to spozycie Polski.

[...]

U nas jest inaczej myślisz? :P

W przerwie meczu to sie piwo otwiera :-)

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P

J.

Data: 2018-02-06 12:11:23
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F.
Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia mozliwosci zakupu generatora :-)

Możliwości są, codziennej potrzeby nie ma.

W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

To tak po polaczkowatemu? Nie praktykuję. ;P Poza tym jak jednym użyciem
planujesz zajechać generator?

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km :-)

Świetnie, ale nadal nie kupuje się kosiarki żeby jeździć do pracy, a Ty
uparcie taki schemat budujesz aby udowodnić swoje racje.

[...]

Przez ostatnie dwa lata w lato klimę w salonie włączyłem może z 6x i szybko
wyłączyłem, bo marzłem. :P Częściej jej ostatnio używam do grzania w zimie
-- tylko PV by mi jej raczej nie zasiliły poprzez ułomność tego systemu.

Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do pracy, i co - oddajesz do sieci ?

Taka jest idea.

Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac do 22 ?

Po co, skoro możesz wrócić bez doładowania w szczycie, po drodze jeszcze po
zakupy podjechać i dziecko odebrać ze szkoły?

Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?

To musi być koniecznie INTERES na skalę spekulacji żeby trzeba było robić?
W moim mniemaniu ten pomysł ma równoważyć zużycie energii a nie jakieś
przeraźliwe zyski przynosić.

A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)

Ale nie użytkownika. Natomiast w domu, choćby do szybkiego ładowania 3F,
faktycznie trzeba będzie kupić. Ciekawe czy TPW2 by coś poradził na to. :P

Znam za to spozycie Polski.

Czy tam była mowa o całej Australii?

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P

Irytują mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego
podepnę swobodnie 3 monitory i jeszcze zagram np. w PUBG bez telepania oczu
i który nie będzie mi wył nad uchem. :> --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-07 23:02:40
Autor: J.F.
Cd. samochodów elektrycznych
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xs5q1jh0xzcn.dlg@myjk.org...
Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F.
Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia
mozliwosci zakupu generatora :-)

Możliwości są, codziennej potrzeby nie ma.

W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

To tak po polaczkowatemu?

Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

Nie praktykuję. ;P Poza tym jak jednym użyciem
planujesz zajechać generator?

Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale
inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km
:-)

Świetnie, ale nadal nie kupuje się kosiarki żeby jeździć do pracy, a Ty
uparcie taki schemat budujesz aby udowodnić swoje racje.

Eee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny samochod) na dojazd do pracy :-)

[...]

To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly fale upałow.

[...]

Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... balbym sie, ze nie dojade :-)

[...]

zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... chyba nie warto ryzykowac :-)

A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)
Ale nie użytkownika. Natomiast w domu, choćby do szybkiego ładowania 3F,
faktycznie trzeba będzie kupić. Ciekawe czy TPW2 by coś poradził na to. :P

A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

Znam za to spozycie Polski.

Czy tam była mowa o całej Australii?

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
Irytują mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego
podepnę swobodnie 3 monitory

Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

J.

Data: 2018-02-08 08:41:17
Autor: Myjk
Cd. samochodów elektrycznych
Wed, 7 Feb 2018 23:02:40 +0100, J.F.
Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

Jeśli zrobisz komuś kuku, to swojemu, który to importuje i sprzedaje.

Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

Powinna, chyba że jej oleju nie dasz do żarcia.

[...]

Kosiarka to kosiarka a samochód to samochód. Kosiarką się słabo jeździ do pracy, samochodem elektrycznym cudownie. :P

Przez ostatnie dwa lata w lato klimę w salonie włączyłem może z 6x i szybko
wyłączyłem, bo marzłem. :P
To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly fale upałow.

W Warszawie. Pytanie gdzie Ty byłeś ostatnie dwa lata, bo o ile jeszcze 3-4
lata temu były upały że w basenie miałem wodę i po 32sC z samego słońca,
tak ostatnie dwa lata ledwo było 24, do 26 w porywach.

Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... balbym sie, ze nie dojade :-)

Ale jechałeś tym Nissanem, że twierdzisz że sprawny ma 80km zasięgu? No bo
chyba nie chcesz się opierać na doświadczeniu wspomnianego niedawno trupka,
niewyklucozne że jakiegoś popowodziowego, przysłanego ze stanów który
zakupił kolega jutubera?

zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... chyba nie warto ryzykowac :-)

Tygodniowo 7 czyli kolejne 100km za darmo. :P

A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

W razie jakby zaszła potrzeba naładowania szybciej, albo więcej.

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
Irytują mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego
podepnę swobodnie 3 monitory
Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

VGA :>>>> Z baterii w laptopie zasilisz też zewnętrzne monitory? :P

--
Pozdor
Myjk

Cd. samochodów elektrycznych