Cechy plecaka rowerowego?

Data: 2010-07-09 12:25:24
Autor: R.Madejski
Cechy plecaka rowerowego?
Przeczytałem niektóre wątki dotyczące plecaków rowerowych i jestem w kropce: czym się różnią konstrukcyjnie od niewielkich plecaków "ogólnego przeznaczenia" poza bukłakiem? Nie chcę wydawać kilkuset złotych na na przykład plecak typu Deuter Trans Alpine 30, czy do 100PLN da się coś wybrać sensowny plecak na rower (bez bukłaka)?

RM

Data: 2010-07-09 12:33:46
Autor: ...::QRT::...
Cechy plecaka rowerowego?
Dnia Fri, 09 Jul 2010 12:25:24 +0200, R.Madejski napisał(a):

Przeczytałem niektóre wątki dotyczące plecaków rowerowych i jestem w kropce: czym się różnią konstrukcyjnie od niewielkich plecaków "ogólnego przeznaczenia" poza bukłakiem?

Subiektywnie: - podczas stromych zjazdów (gdy plecak sie zsuwa po plecach w kierunku
głowy) nie powienien kolidować z kaskiem - IMO winien mieć "plecy" z naciągnietej siateczki na stelażu tak by miedzy
plecami a plecakiem było jeszcze powietrze. Zadne tam super kanały czy inne
wynalazki - jak dla mnie tylko siateczka :)

Nie wszystkie plecaki z przeznaczeniem rowerowym spełniają te wymagania
Nie chcę wydawać kilkuset złotych na na przykład plecak typu Deuter Trans Alpine 30, czy do 100PLN da się coś wybrać sensowny plecak na rower (bez bukłaka)?

nie wiem

Data: 2010-07-09 12:03:15
Autor: 666
Cechy plecaka rowerowego?
Dość paradoksalnie na rowerze najlepiej jeździ mi się w plecaku... płetwonurkowym z Decathlonu ;-)

Jest bardzo długi w dół, dzięki czemu ma nisko środek ciężkości i nic przez głowę nie leci (w laptopowym plecaku czuję się jak koń pod siodłem z paroma kilogramami tuż za szyją).

Tyle że dla mnie jest niemal zawsze za obszerny (no na cały sprzęt nurkowy z płetwami łącznie), jest to plecak raczej na wycieczkę, niż krótką przejażdżkę do parku..

-- -- -

Nie wszystkie plecaki z przeznaczeniem rowerowym spełniają te wymagania

Data: 2010-07-09 14:09:30
Autor: Coaster
Cechy plecaka rowerowego?
On 7/9/10 2:03 PM,  666 wrote:
Dość paradoksalnie na rowerze najlepiej jeździ mi się w plecaku...
[...]
[...]

Jak sobie radzisz z zamykaniem sie od wewnatrz?
Jestes tak bardzo maly, czy raczej masz specjalnie wykonany wielki plecak na miare?
Co cie sklonilo do zalozenia na siebie plecaka? Niesmialosc? Strach? Nie ma problemow z oddychaniem w plecaku?
:-P

Data: 2010-07-09 13:29:00
Autor: 666
Cechy plecaka rowerowego?
Od urodzenia jestem INTROwertykiem ;-)))

Poza tym jak sie już kiedyś ożenisz, to poznasz na sobie odpowiedź na wszystkie te pytania :-))

-- -- -

Data: 2010-07-13 18:33:05
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Cechy plecaka rowerowego?
666 bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Od urodzenia jestem I

Od urodzenia to jesteś niereformowalnym głupkiem, który nie chce przyjąć do
wiadomości, że odpisywanie nad postem jest nielogiczne. --

Data: 2010-07-10 13:31:37
Autor: MichałG
Cechy plecaka rowerowego?
  666 pisze:
Dość paradoksalnie na rowerze najlepiej jeździ mi się w plecaku... płetwonurkowym z Decathlonu ;-)

e tam... najlepiej sie jezdzi z dowolnym, za to na bagażniku.... ;)

pozdrawiam
michał

Data: 2010-07-10 14:18:16
Autor: Coaster
Cechy plecaka rowerowego?
MichałG wrote:
 666 pisze:
Dość paradoksalnie na rowerze najlepiej jeździ mi się w plecaku... płetwonurkowym z Decathlonu ;-)

e tam... najlepiej sie jezdzi z dowolnym, za to na bagażniku.... ;)

Glosiasz prawdziwe, choc niepopularne (na pretzlu) tezy ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-07-15 13:38:58
Autor: Maseł
Cechy plecaka rowerowego?
On 2010-07-10 14:18, Coaster wrote:
MichałG wrote:
 666 pisze:
[...]

Zamiast bagaznika mozna wpakowac tez plecak do fotelika dzieciowego -
hamax wytrzymuje ponad 20 kg sprzetu w bagazniku (UWAGA - najpierw
nalezy wyjac z fotelika dziecko)

Pozdro

Maseł

Data: 2010-07-16 08:35:09
Autor: MichałG
Cechy plecaka rowerowego?
On 2010-07-10 14:18, Coaster wrote:
MichałG wrote:
 666 pisze:
[...]

Można też na przyczepke...

Data: 2010-07-19 18:21:54
Autor: Maseł
Cechy plecaka rowerowego?
On 2010-07-10 14:18, Coaster wrote:
MichałG wrote:
 666 pisze:
[...]

jezeli piszesz o przyczepce dzieciowej - to takie jej zastosowanie jest
legalne nawet na drogach publicznych :-))

Pozdro

Maseł

Data: 2010-07-20 22:00:52
Autor: MichałG
Cechy plecaka rowerowego?
On 2010-07-10 14:18, Coaster wrote:
MichałG wrote:
 666 pisze:
[...]

inaczej bym nie radził... ;)

Mic

Data: 2010-07-10 14:19:35
Autor: Coaster
Cechy plecaka rowerowego?
MichałG wrote:
 666 pisze:
Dość paradoksalnie na rowerze najlepiej jeździ mi się w plecaku... płetwonurkowym z Decathlonu ;-)

e tam... najlepiej sie jezdzi z dowolnym, za to na bagażniku.... ;)

Glosisz prawdziwe, choc niepopularne (na pretzlu) tezy ;-)

Data: 2010-07-09 12:40:10
Autor: bans
Cechy plecaka rowerowego?
W dniu 2010-07-09 12:33, ...::QRT::... pisze:

- IMO winien mieć "plecy" z naciągnietej siateczki na stelażu tak by miedzy
plecami a plecakiem było jeszcze powietrze. Zadne tam super kanały czy inne
wynalazki - jak dla mnie tylko siateczka :)

Dobrze, że napisałeś "IMO", bo dla mnie to kompeltnie niepotrzebne, mam Vaude bez siatki i nie mam problemu z mokrymi plecami (mam też plecak z siatką, ale nie na rower, żadnej różnicy nie widzę)

--
bans

Data: 2010-07-09 12:34:01
Autor: mmateusz
Cechy plecaka rowerowego?
Przeczytałem niektóre wątki dotyczące plecaków rowerowych i jestem w kropce: czym się różnią konstrukcyjnie od niewielkich plecaków "ogólnego przeznaczenia" poza bukłakiem?

http://ngt.pl/905,wisport-bikebag.html

plecak jest pancerny i pewnie przeżyje niejednego Deutera, tylko estetyką im nie
doruwnuje.

pozdrawiam,
--
mk

Data: 2010-07-09 12:43:11
Autor: bans
Cechy plecaka rowerowego?
W dniu 2010-07-09 12:25, R.Madejski pisze:

kropce: czym się różnią konstrukcyjnie od niewielkich plecaków "ogólnego
przeznaczenia" poza bukłakiem?

Na marginesie: dlaczego uważasz, że w plecaku "ogólnego przeznaczenia" nie ma miejsca na bukłak? W moich plecakach są takie kiesznei i otwory na rurkę.

A rowerowy IMO:
- nie może zsuwać kasku na oczy
- musi mieć pas biodrowy (ale broń boże nie tak gruby jak w zwykłym plecaku) i pas piersiowy - w tanich plecakach "ogólnego przeznaczenia" może któregoś brakować.
- przydaje się możliwość zamocowania kasku.

--
bans

Data: 2010-07-09 14:54:10
Autor: Maciek
Cechy plecaka rowerowego?
 przykład plecak typu Deuter Trans Alpine 30, czy do 100PLN da się coś wybrać sensowny plecak na rower (bez bukłaka)?

Ja bym na Twoim miejscu dolozyl 50zl i kupil:
http://www.decathlon.com.pl/PL/forclaz-25-air-118790143/

Uzywam od kilku lat i nie zamienie na inny, najlepszy plecak uniwersalny jaki mialem.

Dla mnie zalety to:
- bardzo wygodny
- zapiecia w pasie oraz na wysokosci piersi, nie ma mozliwosci aby jezdzil po plecach nawet przy znacznym obciazeniu
- w zapieciu przy pasie ma dwie kieszenie na zamek (dla mnie niesamowicie przydatna rzecz, koniec  z noszeniem i upychaniem dziadostwa po kieszeniach czy koniecznoscia zdejmowania plecaka, mozna wladowac rzeczy do szybkiego dostepu, portfel, telefon, klucze itp.)
- przystosowany by do niego wsadzic buklak i wyciagnac rurke poprzez specjalny do tego przeznaczony otwor lub co innego sluchawki od mp3 itp. itd
- pod spodem jest kieszen z ortalionowa oslona naciagana na plecak, zapobiega przed usyfieniem w deszczowe dni
- do zastosowania na codzien, na rower, jak i na wedrowki w gory (latwosc podpinania z tylu zbednych kurtek, polarow)
- przylega do plecow tylko punktowo do tego ma siatke
- wytrzymalosc, stosunek ceny do jakosci i funkcji

Maciek

Data: 2010-07-09 15:13:10
Autor: Maciek
Cechy plecaka rowerowego?
- przylega do plecow tylko punktowo do tego ma siatke

jeszcze jedno.. tutaj masz jak wyglada od strony plecow (co prawda z modelu 30L ale roznic nie ma)

http://www.decathlon.com.pl/PL/forclaz-30-air-15440551/

siatka + grube kostki, niestety odbiera to troche przestrzeni plecakowi, ale praktycznie zawsze Ci sie dopasuje do plecow elegancko. Rowniez przy takiej konstrukcji masz gwarantowana wymiane powietrza ;) Nawet w drogich plecakach nie widzialem czegos takiego, przewaznie sa jakies plaskie placki naszyte z materialu niewiadomo w jakim celu, nie mowiac juz o tym, ze jak cos wlozysz kanciastego to chcesz plecak zdjac z plecow.

Maciek

Data: 2010-07-09 14:58:23
Autor: PaPi
Cechy plecaka rowerowego?
> czy do 100PLN da się coś
wybrać sensowny plecak na rower (bez bukłaka)?

Jesli ma sluzyc jako rowerowy do miasta przy krotkich trasach to sie da.
W teren sie nie da.
Polecam http://www.sfpl.pl/shop/view/Product/product_id/1981/Vaude_Plecak_Splash_Vent_20_%2B_5?productReferer=Category&context=4

Data: 2010-07-09 17:04:52
Autor: kml
Cechy plecaka rowerowego?

Użytkownik "R.Madejski" <rmadejski@a-- -- co.com> napisał w wiadomości news:4c36f918$0$24754$c3e8da3news.astraweb.com...
[...]

Używam plecaka ogólnego zastosowania wyłącznie dlatego, że ma dobry system wentylacji na plecach i miesjce na bukłak a kupiłem go w promocji. Plecaki stricte rowerowe to plecaki, które od początku do końca mają być eksploatowane w ten sposób co ewidentnie czuć w czasie jazdy.

Uzywałem hi-mountain Cross (u mnie na stronie) a teraz alpinusa. Gdyby crossa miał pojemności 2x tyle to nadal bym używał z przyjemnością.

Deuter to jest naprawde klasa plecaków i nie płacisz za nazwę tylko za rowerowość ich wyrobów.

Za 100 można kupić coś sensownego na wyprzedaży w myśl zasady; kupuje do 100 PLN to co mi najbardziej odpowiada.

kml
Last update 14/06/2010 Zestaw do czyszczenia bukłaka za 15PLN :)

Data: 2010-07-09 21:40:22
Autor: solar
Cechy plecaka rowerowego?
[...]

Czy 30l plecak rowerowy nazywasz niewielkim? Niewielki to 10-12l.
Generalnie, jak zauważyłem w przypadku Deutera, rowerowe plecaki są inaczej zbudowane - są szersze u dołu niż u góry.
Według mnie nie powinny mieć szerokich/zabudowanych pasów biodrowych.

"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."
                                               św. Franciszek z Asyżu

Data: 2010-07-10 06:30:13
Autor: Yogi\(n\)
Cechy plecaka rowerowego?
[...]

Ja z powodzeniem używam takiego:
http://monsun.com.pl/?product=595

Są różne wielkości (10, 18, 20, 30, 35 i większe) - ma 30-tkę. Szczerze polecam. Rewelacyjnie rozwiązana kwestia przylegania do pleców (nie przesuwa się nawet w całkowicie poziomej pozycji w czasie jazdy), liczne troki, możliwosć regulacji praktycznie każdego wymiaru, wodoodporny, możliwośc rozłożenia ładunku w jednej z trzech komór (kieszeni) - sprawdza się w pieszych wędrówkach, do noszenia laptoka i sprzętu fotograficznego (choc takie zastosowanie może ze dwa razy mu zaaplikowałem - mam na myśli możliwość przytroczenia statywu) i jako rowerowy worek do wszystkiego ;-)
"Skalowalny", uniwersalny, wygodny.

--
Yogi(n)

Data: 2010-07-11 12:51:46
Autor: rob@L
Cechy plecaka rowerowego?
Czesc!

Jezdze od wielu lat w plecaczku noname kupionym za grosik w czasach, kiedy dopiero powstawaly hipermarkety. Jak dla mnie ma wszystkie zalety, ktore powinien miec taki plecak:
1. pas zapinany (w zaleznosci od regulacji szelek) w talii lub na klatce piersiowej, dzieki czemu nie przesuwa sie
2. szerokie szelki
3. zewnetrzna klapke (nie myslic z kieszenia) 'zintegrowana' z paskami umozliwiajacymi zmniejszenie objetosci, dzieki czemu zawartosc nie przesuwa sie, sluzaca jednoczesnie do przechowania dodatkowego bagazu (ciepla bluza itp., moze nawet kask da sie w tym upiac)
4. mozliwosc przewozu buklaka (jest wyprowadzenie i gumki do mocowania rurki)
5. duzy odblask w dolnej czesci plecaka, dzieki czemu widac go nawet podczas jazdy w pozycji 'lezacej'
6. zaje-- - zolty widzialny z daleka, nieprzemakalny pokrowiec sciagany gumka, chowany w kieszonce (przymocowany w jednym punkcie na stale, wiec wiatr mu niestraszny)
7. zewnetrzne siatkowe kieszonki na drobiazgi czy maly bidon
8. miekka wysciolke plecow, dzieki czemu nie odgniata, gdy wioze np. ciezki sprzet foto
9. baaardzo duze ucho do trzymania plecaka (na tyle duze, za da sie go zamocowac pod tylkiem przekladajac przez siodelko)
10. bardzo dlugi, dwuczesciowy suwak, dzieki czemu jest latwy dostep do wnetrza plecaka
I jedna wade:
1. brak na szelkach kieszonki na komorke (jest jak zamocowac na karabinczyku, ale w czasie deszczu nie jest to za dobre rozwiazanie).

Jak widac, niewazna firma :)
Plecaczek sprawuje sie od wielu lat przy roznej pogodzie i dopiero niedawno puscila nieco gumka w wewnetrznej kieszonce.
Jesli bede szukac nowego, to spelniajacego te same kryteria :)

Pozdrawiam,
robal.

Cechy plecaka rowerowego?