Cejlon

Data: 2010-12-10 10:33:24
Autor: Zboj
Cejlon
Witam,

Ok. lutego, marca wybieramy się na Cejlon (Sri Lanka, jeśli ktoś woli). Cel - prawdopodobnie południowo-zachodnie wybrzeże.

Jeśli ktoś nurkował i zwiedzał, i ma ciekawe obserwacje i pomysły na warte zobaczenia miejsca na lądzie i pod wodą, w tym sugestie dot. sprawdzonych baz - będę zobowiązany. Dogrywamy szczegóły pobytowe, więc jest troszkę czasu na wybór finalnej miejscówki, by była sensowna komunikacyjnie i nurkowo. Bo łatwiej dojechać gdzieś w terenie, niż tłuc się daleko na nurkowania z klamotami. ;-)

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-12-10 10:20:12
Autor: kz
Cejlon
W ostatniego Sylwestra nurkowałem w Bentota (płd.-zach. wybrzeże). Pod wodą
raczej nic ciekawego, jak dla mnie strata czasu. Centrum nurkowe bardzo
profesjonalne. Lokalni przewodnicy twierdzą, że najlepsze nurki na Sri Lance
są na Malediwach :) Następnym razem jak się wybiorę w te rejony, to na
zwiedzanie Sri Lanki i nurkowanie na Malediwach. Pozdrawiam, kz

Data: 2010-12-10 16:57:46
Autor: WiesiekUMPC
Cejlon

Użytkownik "kz" <kz___@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idsuss$2nb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Też tam nurkowałem - potwierdzam. Moim zdaniem branie tam sprzętu (klamotów) jest nieporozumieniem.
W tym rejonie jest piaszczyste łagodne dno ... bez ekstrawagancji .... taka ......prawie Tunezja.
Wiesiek

Data: 2010-12-10 17:37:30
Autor: Zboj
Cejlon
A zwiedzaliście? Ciągnie nas na Cejlon to, co można zobaczyć/poczytać o interiorze wygląda bardzo ciekawie. Stąd taki pomysł się urodził.
Może ktoś nurał w innych rejonach? W sumie lokalizacja w pobliżu równika wcinająca się w Ocean Indyjski dzieląc go na połowę wydaje się mieć nurkowy potencjał... Zmartwiłem się troszkę. ;-(

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-12-10 19:17:32
Autor: WiesiekUMPC
Cejlon

Użytkownik "Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał w wiadomości news:idtl0i$2t4e$1news2.ipartners.pl...
[...]

-- -- -
Zboj (Piotr Marciniak)
  zboj \at/ mnc.pl

Ja zwiedzałem i gorąco polecam. Byłem w opcji tydzień zwiedzania (objazdówka) i tydzień leniuchowania.
Wiesiek

Data: 2010-12-12 14:29:55
Autor: zielgamk
Cejlon

U&#191;ytkownik "Zboj" <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci news:idtl0i$2t4e$1news2.ipartners.pl...
>A zwiedzali&#182;cie? Ci&#177;gnie nas na Cejlon to, co mo&#191;na zobaczy&#230;/poczyta&#230; o >interiorze wygl&#177;da bardzo ciekawie. St&#177;d taki pomys&#179; si&#234; urodzi&#179;.
> Mo&#191;e kto&#182; nura&#179; w innych rejonach? W sumie lokalizacja w pobli&#191;u równika > wcinaj&#177;ca si&#234; w Ocean Indyjski dziel&#177;c go na po&#179;ow&#234; wydaje si&#234; mie&#230; > nurkowy potencja&#179;... Zmartwi&#179;em si&#234; troszk&#234;. ;-(

> [...]

Cześć
Co do nurkowania na Sri Lance to trzeba będzie poczekać az rozminuja połnocny wschód, ale to na pewno nie prędko. Co do njurkowania na południu gdzie się wybierasz to jest kilka wraczków poza tym nic, absolutnie nie ma. Jezeli chodzi o turystyczne atrakcje to Sri Lanka jest rewelacyjna Sierociniec słoni w Pinnawala, Sigirija czyli Lwia Skała i obok w Parku słoniowe safari, Swiatynia Zęba Buddy w Kandy, ogród botaniczny do tego rafting czy super wycieczka po rzece Madu możliwości jest na prawde wiele
Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2010-12-13 14:54:42
Autor: kz
Cejlon
Do zwiedzania Sri Lanka jest świetna. Nie sposób wymienić wszystkich atrakcji,
a jest ich dużo i pierwszej klasy w każdej kategorii (oprócz niestety
kategorii podwodnej). Jak na trzeci świat, to dla turysty jest ważne, że jest
czysto, niedrogo, nie ma ekstremalnej biedy, żebractwa, wszyscy mówią po
angielsku. Ogólnie czujesz się przyjaźnie i bezpiecznie. Kup sobie jakiś przewodnik i wybieraj w tym co cię interesuje. Przy
zorganizowanych wycieczkach uważaj na ilość obowiązkowych wizyt u jubilerów,
pamiątkarzy, w fabrykach jedwabiu, biżuterii itp. Przewodnicy z biur podróży
są zmuszani przywozić tam swoje grupy wycieczkowe codziennie, a turyści
marnują czas, w którym mogliby coś zwiedzić.

Ale na dobrą herbatę nie żałuj. Polecam wizytę w jednej z wysokogórskich
plantacji herbaty i zakup na miejscu. Nie piłem lepszej czarnej herbaty od tej
przywiezionej stamtąd.

pozdr kz

Data: 2010-12-13 17:13:34
Autor: WiesiekUMPC
Cejlon

Ale na dobrą herbatę nie żałuj. Polecam wizytę w jednej z wysokogórskich
plantacji herbaty i zakup na miejscu. Nie piłem lepszej czarnej herbaty od tej
przywiezionej stamtąd.

Ale, ale .... czarna herbata jest to herbarta najgorszego gatunku.
Wiedza z plantacji herbaty.
Wiesiek

Data: 2010-12-14 08:50:53
Autor: kz
Cejlon
Ale, ale .... czarna herbata jest to herbarta najgorszego gatunku.
Wiedza z plantacji herbaty.

Na Sri Lance z całego zbioru produkują czarną herbatę. Na plantacji i w
fabryce, które zwiedzałem, nie robili zielonej herbaty w ogóle. Za to czarna
herbata ma tam niezliczoną ilość różnych jakości. Jednak nawet
najpopularniejsza BOP (Broken Orange Pekoe) smakuje wyśmienicie, na mój gust
oczywiście. Mają też gatunki specjalne Golden Tips i Silver Tips, których
raczej nie można nazwać herbatą zieloną. Smak świetny i cena bardzo wysoka.
Srilańczycy nie piją takiej herbaty w ogóle - produkują dla klientów z
Bliskiego Wschodu i Rosji. pozdr kz

Data: 2010-12-14 10:08:10
Autor: Zakrzówek Kraken
Cejlon

Użytkownik "WiesiekUMPC" <wlopataNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ie5gn6$krl$1node1.news.atman.pl...

[...]

Wiedza z plantacji herbaty "Innych kolorów".
A co tobie Wiesiek smakuje najbardziej. Jaką TY herbatę uważasz za najlepszą. :-)
W końcu sztuka picia herbaty to jak sztuka nurkowania tutaj też wiadomo że czarny sprzęt jest najgorszy.... szczególnie w ciemnych polskich wodach.

MSC

Data: 2010-12-17 11:52:53
Autor: Zboj
Cejlon
Dziękuję za wszystkie informacje. :-)

Z rozmów, lektur w sieci i tutejszej dyskusji wynika zbieżny plan - wychodzi: tydzień objazdu, tydzień LB i tydzień na safari na Malediwach, bo to rzeczywiście prosty i niedrogi przeskok z Cejlonu.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję,

Piotr

Cejlon