Cejrowski. Biografia

Data: 2010-11-30 08:00:41
Autor: muto2100
Cejrowski. Biografia
Nakładem wydawnictwa Zysk ukazała się biografia Wojciecha Cejrowskiego
pióra Grzegorza Brzozowicza pod tytułem "Cejrowski. Biografia".
Niestety nie odpowiada ona na trzy ważne pytania: czemu Cejrowski nie
wszedł w politykę, kim w jego życiu jest Joanna Najfeld i jak to było
z unieważnieniem jego małżeństwa. Pomimo to książka przynosi wiele
ciekawych informacji o Cejrowskim.

Za czasów Jana III Sobieskiego przodek Cejrowskiego (pół szlachcic
hiszpański, pół żyd) osiedlił się na Pomorzu. Prababcia Wojciecha
nazywała się Lejman i była żydówką (jej matka nazywała się Najfeld).
Dziadek Antoni Cejrowski zrobił majątek na handlu z żydami i był
członkiem Ligi Morskiej i Kolonialnej. Po wojnie rozdał chłopom swoje
ziemie by uniemożliwić komunistom parcelacje swoich gruntów, prowadził
w PRL sklep z warzywami. Ojciec Stanisław Cejrowski był fizykiem z
wykształcenia, zajmował się promowaniem muzyki (jazzu i rocka - w tym
zespołów takich jak: Brygada Kryzys, Odział Zamknięty i Lady Pank),
był tajnym współpracownikiem SB (bezpieka wykreśliła go jednak z
agentury z powodu braku donosów). W 1981 tata Wojciecha był
organizatorem Przeglądu Piosenki Prawdziwej w Hali Oliwii. Mama
Wojciecha Cejrowskiego z wykształcenia jest astronomem.

Wojciech Daniel Cejrowski urodził się 27 czerwca 1964 roku. Kiedy był
dzieckiem wycięto mu chore płuco.

Od dziecka zarabiał pieniądze (zbierał i handlował pustymi butelkami,
handlował domowymi przetworami, wyrabiał lody, handlował w szkole
pączkami, dostarczał prywaciarzom kupowane w wiejskich sklepach
plastikowe artykuły na surowiec do produkcji, handlował walutą i był
kurierem cinkciarzy). W 1981 roku po raz pierwszy wyjechał do pracy do
Szwecji, w latach osiemdziesiątych
pracował kilkukrotnie w Szwecji jako cieśla. Był tłumaczem w wyprawach
do Meksyku. W 1990 roku w USA pracował jako komik. Na pierwszych
zdjęciach z podróży zarobił w 1984, z czasem robił dokumentacje
fotograficzną z podróży na zlecenie amerykańskich uniwersytetów. W
Polsce promował muzykę contry (500 audycji w radiu publicznym,
sprowadzał amerykańskich muzyków do Mrągowa, prowadził audycje w Radiu
Kolor).

W 7 klasie podstawówki po raz pierwszy był przesłuchiwany. Powodem
zainteresowania MO było założenie trzy osobowej organizacji
opozycyjnej zajmującej się odręcznym pisaniem ulotek i niszczeniem
megafonów na 1 mają. W sierpniu 1980 jako tłumacz amerykańskiej ekipy
filmowej przez jeden dzień był w strajkującej Stoczni Gdańskiej. Po
powstaniu Solidarności kolportował hurtowe ilości bibuły i
wyprodukował ponad milion znaczków Solidarności. Zdarzyło mu się
posiadać kradziony milicyjny pistolet. 1 mają 1982 został złapany
przez ZOMO podczas manifestacji, pobity i ogolony na łyso. Po
zamordowaniu Grzegorza Przemyka ucznia równoległej klasy w liceum
Cejrowskiego, Cejrowski został porwany przez bezpiekę podczas matury -
podczas przesłuchania bezpieczniacy wyrwali mu wszystkie palce ze
stawów z obu dłoni.

Pomimo dysgrafii miał dobre oceny w szkole. Został studentem szkoły
teatralnej. Jego koleżanką ze studiów była Jolanta Pieńkowska. Szkołę
teatralną szybko jednak rzucił. Próbował też studiować socjologie na
UW. Ze studiów na KUL go wywalono. Po powrocie na studia na KUL w 2010
uzyskał tytuł licencjata i rozpoczął studia magisterskie.

W USA kupił 200 hektarowe gospodarstwo - dzięki czemu władze USA nie
mogą mu odmówić wjazdu na teren Stanów Zjednoczonych. Ma też dom w
Ekwadorze. Dzięki znajomości przepisów jego firmie "Anaconda" od 10
lat udaje się nie płacić podatków.

Wielkim sukcesem Cejrowskiego okazał się być jego program w telewizji
publicznej "WC kwadrans". Konserwatywne przesłanie programu
spowodowało atak "gazety wyborczej" na Cejrowskiego (do ataku
przyłączył się między innymi Krzysztof Piesiewicz). Po likwidacji (w
1996 roku) z polecenia "gazety wyborczej" programu Cejrowski pisał
felietony do "Gazety Polskiej". W tym też roku wydał swoją książkę
"Kołtun się jeży" (jej nakład wyniósł 120.000 egzemplarzy). Kolejne
dwie książki odniosły mniejszy sukces. Łączny nakład książek
Cejrowskiego przekroczył milion sztuk. W latach 1996, 1997, 1998 i
1999 ojciec Cejrowskiego zorganizował Zloty Ciemnogrodu. Spotkania z
Cejrowskim odbywały się w całej Polsce i USA. W 1999 roku Cejrowski
powraca do telewizji w programie "Piękny i Bestia" RTL7. W latach
2002-2004 nadawany był w Polsacie jego program "Z kamerą wśród ludzi".
Jego pierwsza książka podróżnicza "Gringo wśród dzikich" sprzedała się
w nakładzie 330.000 egzemplarzy. W 2004 dzięki Bronisławowi
Wildsteinowi wraca do TVP. Jego program "Boso przez świat" okazuje się
sukcesem. Cejrowski staje się stałym tematem kolorowych czasopism.

Do polityki Cejrowskiego zapewne zraziło doświadczenia wynikające z
zaangażowania się w 1989 w kampanie Solidarności. Wspierał wówczas
swego wykładowce z UW Andrzeja Celińskiego który po wyborze okazał się
być (zdaniem Cejrowskiego) zdrajcą. W 1999 Cejrowski dostaje wyrok za
skrytykowanie pijaństwa Kwaśniewskiego w Charkowie. W wyniku wyroku
nie może kandydować na posła ani senatora (co jest doskonałą
ilustracja tego jak szkodliwy jest przepis uniemożliwiając osobom
skazanym na udział w wyborach).

Cejrowski nie kryje swej krytyki dla patologii posoborowych w
kościele. Przemawia do niego bardziej duchowość Starego Testamentu niż
Nowego. Szanuje islam.

http://www.amazonka.pl/photo/ce/jr/cejrowski-biografia_grzegorz-brzozowicz-99901636472_978-83-7506-545-9_300.jpg

Data: 2010-11-30 17:04:54
Autor: Neko
Cejrowski. Biografia
Użytkownik "muto2100" <maniekxxx@gazeta.pl> napisał

Nakładem wydawnictwa Zysk ukazała się biografia Wojciecha Cejrowskiego

A to nie ten przykladny katolik co to zone porzucil, aby spolkowac z mlodsza?

Data: 2010-11-30 08:09:57
Autor: muto2100
Cejrowski. Biografia
On 30 Lis, 17:04, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote:
U ytkownik "muto2100" <maniek...@gazeta.pl> napisa

> Nak adem wydawnictwa Zysk ukaza a si biografia Wojciecha Cejrowskiego

A to nie ten przykladny katolik co to zone porzucil, aby spolkowac z
mlodsza?

ale   Ja   go   popieram    moze   nie  we  wszystkim   ale
niewaha    sie    przed    cenzura     poprawnosc   politycznej!
mam    nadzieje     ze    taki   pozostanie!

Data: 2010-11-30 17:12:03
Autor: Neko
Cejrowski. Biografia
Uzytkownik "muto2100" <maniekxxx@gazeta.pl> napisal w

ale   Ja   go   popieram    moze   nie  we  wszystkim   ale
niewaha    sie    przed    cenzura     poprawnosc   politycznej!
mam    nadzieje     ze    taki   pozostanie!

Tak. Jesli jednak ma takie podejscie do poprawnosci
politycznej jak do katolicyzmu to ja dziekuje, postoje.

Znam jego opinie, z zainteresowaniem sledzilem jego poczynania
i bylem jego sympatykiem (WC Kwadrans)

Ale okazal sie kolejnym zaklamanym katolem.

Mnie mozna raz oszukac, drugi raz sie nie dam...

Ale dla podrozy i geografi mozna go spokojnie ogladac...

Data: 2010-11-30 08:16:32
Autor: muto2100
Cejrowski. Biografia
On 30 Lis, 17:12, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote:
Uzytkownik "muto2100" <maniek...@gazeta.pl> napisal w

> [...]

Mnie mozna raz oszukac, drugi raz sie nie dam...

Ale dla podrozy i geografi mozna go spokojnie ogladac...

no  niejest  takim  znowu    katolem     jak  to  widac   z   biografi!

Data: 2010-11-30 18:26:05
Autor: boukun
Cejrowski. Biografia

Uzytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisal w wiadomosci news:id37p7$l9r$1news.onet.pl...
[...]

Najprawdiopodobniej falszywym katolem. Kazdy ma swoja dzialke, Michnik go uwiarygadnia, a ten spedza boze owieczki do kupy...

boukun

Data: 2010-11-30 18:18:39
Autor: boukun
Cejrowski. Biografia

Użytkownik "muto2100" <maniekxxx@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:79a1f4c0-8fff-45e4-9daa-2a2ecd35863fi18g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Sprytny Żyd, To teraz powinni wszyscy się zorientować, dlaczego nagania on goi do wierzeń w żydowską wiarę katolicką...

boukun

Data: 2010-12-01 09:54:38
Autor: Don Basil
Cejrowski. Biografia
Aha, czyli jak jego prababcia była Żydówką (i jeden daaaaleki przodek pół żydem) to jego babcia była półżydówką.
Jego matka byla ćwierć żydówką
Sam Cejrowski jest w jednej ósmej żydem. A oprócz tego głęboko więrzącym katolikiem

Ale w twoich oczach ta 1/8 krwi żydowskiej robi z niego pełnokrwistego Żyda. Aj waj....

Wiesz co? Zwykle cię olewam, ale tym razem wbiję ci taką małą szpilkę.
Przed Wojną w Polsce mieszkało ponad 3 mln Żydów (czyli 10% ogółu). I dane te pochodzą ze spisu powszechnego, w którym kryterium stanowiło wyznanie a nie pochodzenie.

Ilu było nawróconych pół Żydów nikt nie wie. Ale jest prawie pewne, że na dzień dzisiejszy to i ty masz jakąś domieszkę Żydowskiej krwi. Więc zamilcz pejsie i odejdź.

Data: 2010-12-01 11:42:45
Autor: Tomy M.
Cejrowski. Biografia
Bokunie, było z Wami lepiej ale się pogorszyło.
Cejrowski nigdy nei robił nic co mogłoby wskazywać
na jego zaangażowanie w Nowy Świat Żydów :-)
Wręcz przeciwnie ... jest katolikiem.

Co do korzeni ... ja z pochodzenia nie jestem Polakiem
nawet w 1/4 ... nie zmienia to faktu Ĺźe NIM JESTEM!
Mimo że obydwie moje babki nie potrafią mówić poprawnie
po Polsku i są Niemkami z krwi i kości.

--

Tomy M.

„Należenie do mniejszości, nawet jednoosobowej, nie czyni nikogo szaleńcem. Istnieje prawda i istnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy prawdzie, nawet wbrew całemu światu, pozostaje normalny. Normalność nie jest kwestią statystyki." — George Orwell

Data: 2010-11-30 18:25:57
Autor: u2
Cejrowski. Biografia
W dniu 2010-11-30 17:00, muto2100 pisze:
Za czasów Jana III Sobieskiego przodek Cejrowskiego (pół szlachcic
hiszpański, pół żyd)

Nie przesadzaj, albo Hiszpan, albo Żyd z Hiszpanii.

Data: 2010-11-30 18:27:10
Autor: boukun
Cejrowski. Biografia

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cf533a6$0$27040$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-11-30 17:00, muto2100 pisze:
Za czasów Jana III Sobieskiego przodek Cejrowskiego (pół szlachcic
hiszpański, pół żyd)

Nie przesadzaj, albo Hiszpan, albo Żyd z Hiszpanii.

A nasza szlachta mojżeszowa?

boukun

Cejrowski. Biografia