Cejrowskiego sposob na fotoradary

Data: 2012-09-12 13:51:54
Autor: Trzeci
Cejrowskiego sposob na fotoradary
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/403931,wojciech-cejrowski-ma-sposob-na-mandat-z-fotoradaru.html

"Mam prawników w rodzinie - dostałem od nich wzorek pisma, który przy
najbliższej okazji zastosuję z wielką przyjemnością - napisał Wojciech
Cejrowski."
Wzor pod linkiem ;-)

--
To mądry człowiek, pomyślał Iwan. Trzeba przyznać, że wśród inteligentów
także trafiają się wyjątkowo mądrzy ludzie, nie da się temu zaprzeczyć.

Data: 2012-09-12 13:12:30
Autor: masti
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Dnia pięknego Wed, 12 Sep 2012 13:51:54 +0100 osobnik zwany Trzeci
napisał:

[...]

ciekawe co zastosuje sąd, bo na razie to typowe dla niego wymądrzanie się

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-13 08:19:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.09.2012 15:12, masti pisze:

[...]

Znając życie, sąd zastosuje doświadczenie życiowe i wyrok przyklepie.

Zwłaszcza, że pewnie twarz będzie widać. A może pan Cejrowski jeździ w
kominiarce? ;)

Data: 2012-09-12 15:19:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 12 Sep 2012 13:51:54 +0100, Trzeci napisał(a):

który przy
najbliższej okazji zastosuję z wielką przyjemnością

Nie lubię gościa więc mu życzę rychłego wypróbowania tego sposobu :)
--
Jacek

Data: 2012-09-12 15:36:21
Autor: WW
W dniu 2012-09-12 14:51, Trzeci pisze:
[...]

Dziwne.
Tekst ten jest od bardzo dawna dostępny w sieci.
Nigdzie nie ma wzmianki, że to jego.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik   :-P

Data: 2012-09-12 16:05:33
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-12 15:36, WW pisze:
[...]

On też nie twierdzi, że jego.

Wzorek dostał od prawników - a skąd ci go wzięli, o tym sza.
Mało to wzorków na świecie?

Data: 2012-09-12 16:17:34
Autor: elmer radi radisson
On 2012-09-12 16:05, Jakub Witkowski wrote:

Wzorek dostał od prawników - a skąd ci go wzięli, o tym sza.
Mało to wzorków na świecie?

Swoja droga, to musza byc bardzo kiepscy prawnicy ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-09-12 16:28:06
Autor: Jakub Witkowski
On 2012-09-12 16:05, Jakub Witkowski wrote:

Wzorek dostał od prawników - a skąd ci go wzięli, o tym sza.
Mało to wzorków na świecie?

Swoja droga, to musza byc bardzo kiepscy prawnicy ;)

Nie potrafię ocenić - jeśli wzorek dobry, to dobrzy; jeśli zły, to źli i leniwi na dodatek :)

Data: 2012-09-12 22:38:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Jakub Witkowski, Wed, 12 Sep 2012 16:28:06 +0200, pl.misc.samochody:
On 2012-09-12 16:05, Jakub Witkowski wrote:

Wzorek dostał od prawników - a skąd ci go wzięli, o tym sza.
Mało to wzorków na świecie?

Swoja droga, to musza byc bardzo kiepscy prawnicy ;)

Nie potrafię ocenić - jeśli wzorek dobry, to dobrzy;

Jak ktoś chce, żeby prawo działało wstecz, to jest okrutnie chujowym
prawnikiem.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-09-12 16:31:04
Autor: Jakub Witkowski
On 2012-09-12 16:05, Jakub Witkowski wrote:

Wzorek dostał od prawników - a skąd ci go wzięli, o tym sza.
Mało to wzorków na świecie?

Swoja droga, to musza byc bardzo kiepscy prawnicy ;)

Swoja drogą, to ciekaw jestem jak to jest z copyrightem pism prawniczych.

Jeśli jeden adwokat zerżnie od innego np. treść pozwu słowo w słowo, to narusza jakieś prawa?

Data: 2012-09-12 17:50:52
Autor: z
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Jeśli jeden adwokat zerżnie od innego np. treść pozwu słowo w słowo, to
narusza jakieś prawa?

Pewnie że narusza. Prawo autorskie jest tak chore że niedługo się w nim udusimy. :-)

Data: 2012-09-13 09:29:04
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-12 17:50, z pisze:
Jeśli jeden adwokat zerżnie od innego np. treść pozwu słowo w słowo, to
narusza jakieś prawa?

Pewnie że narusza. Prawo autorskie jest tak chore że niedługo się w nim udusimy. :-)

Ale nie całkiem słowo w słowo, tylko prawie? Ileż można wymyslić sformułowań opisujących
naruszenie tych samych paragrafów? W dodatku nie ma tam miejsca na fantazję,
a tekst powinien myć zwarty i lakoniczny.

Data: 2012-09-13 10:42:44
Autor: z
[...]

Są tacy co interpretują bezwarunkowo. Była kiedyś na innej grupie dyskusja w której maniacy prawa autorskiego dowodzili że jeśli ktoś przy tworzeniu mapy narysował kontur ulic pewnego miasta (to tak zbliżając się do tematyki grupy :-) ) to już stworzył _DZIEŁO_ a dzieło jest chronione i kropka. Nic to że wszystkie kontury ulic (kreska z punktu A do punktu B) będą zawsze _PODOBNE_. I tak podlega ochronie, trzeba zapłacić za prawa temu kto pierwszy taką mapę stworzył. Wszak on wydał kasę, zrobił zdjęcia lotnicze i mu się należy jak psu buda. :-)

PS. Żeby była jasność. Pomijamy tu szatę graficzną, kolory...

Data: 2012-09-13 11:06:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Hello z,

Thursday, September 13, 2012, 10:42:44 AM, you wrote:

[...]

[...]

I co w tym dziwnego? Mapy podlegają prawu autorskiemu.

PS. Żeby była jasność. Pomijamy tu szatę graficzną, kolory...

Co to ma do rzeczy?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-13 11:45:26
Autor: J.F
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello z,
[...]
[...]

Podlegaja ? Wprost wymienione nie sa, ale w sumie nie musza.

Podlegaja zasz prawu geodezyjnemu i kartograficznemu, a tam sa ciekawe zapisy.
Np nie wiadomo czy wolno narysowac mape osobie "nie nalezacej do cechu", a jak narysuje, to ma obowiazek przekazac ja do panstowego zasobu ...

PS. Żeby była jasność. Pomijamy tu szatę graficzną, kolory...
Co to ma do rzeczy?

Jesli narysowal byle jak i zastosowal ciekawe kolory, to to jest dzielo plastyczne, a nie zadna mapa :-)

P.S. w srodowisku fotografow zawrzalo. Jeden owija nowozencow koldra, lina, i robi im zdjecia.

Jak to samo zrobil drugi - pierwszy oskarzyl go o plagiat ..

J.

Data: 2012-09-13 11:56:41
Autor: huri_khan
Dnia Thu, 13 Sep 2012 11:45:26 +0200, J.F napisał(a):

Jak to samo zrobil drugi - pierwszy oskarzyl go o plagiat ..

Też kiedyś czytałem ten przypadek, pamietasz może jak się skończył ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-09-13 19:21:16
Autor: z
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Co to ma do rzeczy?

Ma do rzeczy bo ochronie podlega "twór" o indywidualnym unikalnym charakterze - jest dziełem. Wykonanie czynności narysowania kreski a punktu A o współrzędnych x,y do B (x1, y1) mi do tego nie pasuje. Znajdź sobie tą stosowna formułkę.

Data: 2012-09-14 01:46:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 13 Sep 2012, z wrote:

[...]

  Dla porządku, bo nie wiem czy dopisać się do J.F. czy do Ciebie,
zapodam tę formułkę która dla odmiany pasuje:

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-baz-danych-1_2_462.html
+++
  zbiór danych lub jakichkolwiek innych materiałów i elementów
  zgromadzonych  według okreœlonej systematyki lub metody, indywidualnie
  dostępnych w jakikolwiek sposób, w tym œrodkami elektronicznymi,
  wymagajšcy istotnego, co do jakoœci lub iloœci, nakładu inwestycyjnego
  w celu sporzšdzenia, weryfikacji lub prezentacji jego zawartoœci,
-- -

  Oczywiście w 100% zgoda (z Tobą i z J.F.) że podstawowa treść mapy
nijak nie podpada pod PA (za to jest skutecznie chroniona wg przepisu
podanego wyżej, bo graficzna prezentacja danych jak najbardziej się
łapie)
  Oczywiście "kompletna mapa", rozumiana jako wydanie z okładką, jakimiś
konkretnymi ikonami itede *pewne* elementy chronione przez PA może
zawierać. Ale to są elementy uboczne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-14 10:46:41
Autor: z
[...]

Ale tu jest pole do absurdalnego przypadku kiedy jedna mapa jest "podobna" do innej mapy którą zrobił ktoś inny może nawet nie wiedząc o istnieniu pierwszej. Jak udowodnić że się nie jest wielbłądem i nie skopiowało (ukradło) konturów ulic? W myśl pewnych interpretacji PA jest się na straconej pozycji. TO _mądre_ nie jest.

Data: 2012-09-14 11:02:08
Autor: Bydlę
On 2012-09-14 10:46:41 +0200, z <zch28@usunwp.pl> said:

 Jak udowodnić że się nie jest wielbłądem i nie skopiowało (ukradło) konturów ulic?

Rozwiązanie jest stare jak świat.
Prawdziwy twórca planu (skoro ulice) zazwyczaj celowo fałszuje przebieg paru ulic.
Jeśli na tym drugim planie układ tych ulic jest taki sam, to już wiadomo kto kradł.
(tak, przy założeniu, że znane są daty powstania obu planów)

Proste, działa i nie wymaga specjalnych ustaw.

--
Bydlę

Data: 2012-09-14 13:08:38
Autor: John Kołalsky
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com>

[...]

I te ulice czynią całą mapę autorską ?

Data: 2012-09-14 01:39:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 13 Sep 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

  W sprawie formalnej - nie zajmuję stanowiska.
  Szczególnie wobec faktu zarejestrowania obrysu mostu... który to,
taki nowy, wiszący, w Warszawie? - wcale nie z tytułu "PA", ale
(patrz niżej) znaku towarowego.

Nic to że wszystkie kontury ulic (kreska z punktu A
do punktu B) będą zawsze _PODOBNE_. I tak podlega ochronie, trzeba
zapłacić za prawa temu kto pierwszy taką
mapę stworzył.
    ^^^^

  Podkreślam, bo to słowo jest IMO krytyczne.
  Wyżej była mowa o czym innym ;)

Wszak on wydał
kasę, zrobił zdjęcia lotnicze i mu się należy jak psu buda. :-)

I co w tym dziwnego?

  IMO dużo.
  W strzale kulą w płot :) (fakt ochrony zrobienia zdjęć lotniczych
nie oznacza ochrony z PA otrzymanego wyniku w postaci mapy)
  Ba, całość zahacza o inny ciekawy i potencjalnie flejmogenny
problem: pytanie, czy *dobra* reprodukcja podlega pod PA.
  A zdjęcia o których mowa to właśnie taka "dobra reprodukcja",
której celem w najmniejszym stopniu nie jest ujawnianie
"jakiegokolwiek przejawu" (cytat z PA) inwencji twórczej!
  Przecież idea mapy jest taka, że jak damy dwu *dobrym* firmom
robiącym mapy ten sam zakres prac, to otrzymamy identyczny
wynik. Zero "inwencji"!

Mapy podlegają prawu autorskiemu.

  W niewielkim stopniu.
  To jest jedno z grubszych nieporozumień, mocno pogłębianych przez
prasę, bo jakoś mnie nie dziwi że jeden redaktor z drugim ma
klapki na oczach i nie rozróżnia przepisów o ochronie własności
*intelektualnej* od przepisów o ochronie praw autorskich.
  Mało mnie również dziwi, że prawnikom nie zależy na wpuszczaniu
się w wyjaśnianie niuansów "pismakom" ;)
  Konkretnie, że jedno jest nadzbiorem drugiego.
  Do PWI należy prawo patentowe (zawierające również przepisy
o znakach towarowych), prawo o ochronie baz danych i prawo
autorskie (zawierające również przepisy o ochronie wizerunku),
takz grubsza.

  Przecież mapa to jest zwyczajna baza danych - i rzecz jasna
tudzież oczywiscie podlega ochronie z tego tytułu.

  Natomiast jak coś podlega ochronie z tytuły PA, to co najwyżej
"mapa" a nie mapa :]
(jeśli mapa jest *rzetelna*, to na niej nie ma miejsca na
"twórczość" - są wyłącznie dane, przedstawione graficznie).
  No chyba że ktoś z obecnych się nie zgadza :P

  Cytat u góry streszcza pomieszanie pojęć: wynagrodzenie "za
zrobienie zdjęć lotniczych" to jest wynagrodzenie należne
z tytułu korzystania z bazy danych, nie ma nic wspólnego z PA.
  Ale ewentualny flejm nt takiego nieporozumienia mnie nie dziwi ;)
  Natomiast możliwa awantura o "obrys", zarówno z tytułu PA
jak i znaku towarowego, również mnie nie zdziwi :) (tyle, że
dla odmiany nie ma nic wspólnego z "zebraniem zdjęć lotniczych",
bo nie dotyczy realnych danych, a "kształtu" który może być
niezbyt podobny do zdjęcia i w tym leży właśnie "twórczość")

PS. Żeby była jasność. Pomijamy tu szatę graficzną, kolory...

Co to ma do rzeczy?

  W "porządnej" mapie to właśnie grafiki, od okładki poczynając,
są jedynymi elementami podlegającymi pod PA ;)
  Jeśli zaprezentowane dane są "twórcze", to strach taką mapą
się kierować.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-14 10:26:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Hello Gotfryd,

Friday, September 14, 2012, 1:39:33 AM, you wrote:

[....]

Masz oczywistą racje a mi słusznie nalezy się po uszach za pomieszanie
i poplatanie. Nie mam pojęcia, skad mi się wzięło "autorskie" - mapy
podlegaja ochronie prawnej po prostu. Niekoniecznie z tytułu praw
autorskich.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-19 21:00:34
Autor: Raf :-)
Dnia Wed, 12 Sep 2012 17:50:52 +0200, z napisał(a):

Jeśli jeden adwokat zerżnie od innego np. treść pozwu słowo w słowo, to
narusza jakieś prawa?

Pewnie że narusza. Prawo autorskie jest tak chore że niedługo się w nim udusimy. :-)

A PIS prawda!

Dokumenty urzędowe nie są objęte prawem autorskim. Pozew jest dokumentem
urzędowym, i jako taki nie jest chroniony prawem autorskim, ani w zakresie
osobistych, ani w zakresie majątkowych praw autorskich.

Ciekawych odsyłam do Ustawy.

Raf :-)

Data: 2012-09-22 10:41:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 19 Sep 2012, Raf :-) wrote:

Dokumenty urzędowe nie są objęte prawem autorskim.

  Powiedz to Polskim Normom, wymaganym w niektórych przypadkach
przez rozporządzenia :| (czyli stanowiących tą drogą akt prawny)

Ciekawych odsyłam do Ustawy.

  Ustawę znam, dyskusje z .prawo też :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-12 17:47:54
Autor: z
Cejrowskiego sposob na fotoradary
W dniu 2012-09-12 15:36, WW pisze:
Dziwne.
Tekst ten jest od bardzo dawna dostępny w sieci.
Nigdzie nie ma wzmianki, że to jego.

Można się z jego tekstami-poglądami nie zgadzać, nie lubić ale w mordę on przynajmniej ma w sobie to coś (może ma jaja może tylko jest wyszczekany) W każdym bądź razie każdy przejaw (nagłośnienia) sprzeciwu   przeciwko _dojeniu_ maskowanym obłudnie dbaniem przez socjalistyczne państwo o nasze zdrowie-dobbro jest _DOBRY_ ;-)

PS. Tak się zastanawiam dlaczego tvny go przez taki długi czas trawią? Czy to jest słabość Cejrowskiego czy tvn?

Data: 2012-09-13 09:38:04
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-12 17:47, z pisze:

PS. Tak się zastanawiam dlaczego tvny go przez taki długi czas trawią? Czy to jest słabość Cejrowskiego czy tvn?

Podobnie można by zapytać czemu trawią takich czy innych polityków, zapraszają itd.
Ostatnio widziałem program w którym opozycja atakowała rząd z takich karabinów jak
Szydło czy Ziobro, a koalicji bronił mistrz wagi ciężkiej w elokwencji - Waledek Pawlak :)
Można by powiedzieć, jawna ustawka przeciw rządowi - nie?

A może po prostu, popularny w pewnych kręgach obraz tej stacji jako politycznej
tuby propagandowej jednej opcji jest hmm... nieco uproszczony?
Tvn z całą pewnością dba o jedno: kasę swoich właścicieli.
Cejrowski jest popularny, więc przynosi kasę. A i zbytnia stronniczość też nie popłaca.

Data: 2012-09-13 10:45:25
Autor: z
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Tvn z całą pewnością dba o jedno: kasę swoich właścicieli.
Cejrowski jest popularny, więc przynosi kasę. A i zbytnia stronniczość
też nie popłaca.

Masz rację ale to się tak gryzie z mimo wszystko linią polityczną tvn że aż oczy i uszy bolą. Już niedaleko do Rydzyka. :-)

Data: 2012-09-13 10:59:15
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-13 10:45, z pisze:

Masz rację ale to się tak gryzie z mimo wszystko linią polityczną tvn że aż oczy i uszy bolą. Już niedaleko do Rydzyka. :-)

Ale zawsze można powiedzieć: MY mamy jakąś jedną linię? A CEJROWSKI??? ;)

Data: 2012-09-12 16:55:54
Autor: Filip
[...]

Niech najpierw Cejrowski pokaże, że ma w dowodzie nr silnika ;)

Data: 2012-09-12 17:25:03
Autor: Jacek
[...]

Cejrowski to facet, co do którego mam mieszane uczucia. Lubię jego książki, ale już niekoniecznie zgadzam się z tym, co głosi.
Podany przez niego sposób pewnie byłby skuteczny w jakiejś republice bananowej, ale u nas może to nie przejść.
Jacek

Data: 2012-09-12 17:55:08
Autor: z
W dniu 2012-09-12 17:25, Jacek pisze:
Podany przez niego sposób pewnie byłby skuteczny w jakiejś republice
bananowej, ale u nas może to nie przejść.

Po dzisiejszym wyroku w sprawie mafii prószkowskiej...
Wkoło same małpy i banany :-)

Data: 2012-09-12 19:32:41
Autor: szufla
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Podany przez niego sposób pewnie byłby skuteczny w jakiejś republice bananowej, ale u nas może to nie przejść.

ROTFL, a gdzie ty zyjesz ?

sz.

Data: 2012-09-12 20:11:04
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 12 Sep 2012 17:25:03 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

U nas może nie przejśc, bo jesteśmy bananową republiką,  w której państwo
ma w d.. swoje własne przepisy.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-09-13 09:09:36
Autor: DoQ
[...]

Ok, to podaj teraz przykład niebananowej republiki, która w takim przypadku zastosuje się do zachcianek WC. Najlepiej na jakimś przykładzie.

--
Pozdr.

Data: 2012-09-13 11:39:25
Autor: Hinek
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał

U nas może nie przejśc, bo jesteśmy bananową republiką,  w której państwo
ma w d.. swoje własne przepisy.

To fakt, niestety.
Oto drobny przykład:
Swego czasu dostałem wiadome pismo ze słynnej Kobylnicy.
Ponieważ miałem wątpliwości - odpisałem aby skierowano sprawę do sądu.
Przez rok panowała cisza. Aż nagle dostałem nakaz płatniczy z
jakiegoś wydziału egzekucji w sądzie w miejscu zamieszkania.
Nie przysłano mi ani wezwania na rozprawę, ani nie poinformowano
mnie o wyroku - wyrok dawno się uprawomocnił i mogłem sobie
najwyżej potupać ze złości.
"Nie mamy płaszcza...i co Pan nam zrobi?"
No ale przynajmniej nie zarobiła na mnie Kobylnica :)

--
Hinek

Data: 2012-09-13 11:59:07
Autor: szufla
[...]

"...Pozwany, przeciwko któremu zapadł wyrok zaoczny może odwołać się składając tzw. sprzeciw w ciągu tygodnia od doręczenia wyroku (art. 344 § 1 k.p.c.)...."

sz.

Data: 2012-09-13 12:42:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.09.2012 11:59, szufla pisze:
[...]

Ale fotoradar to nie KPC tylko KPW.

Data: 2012-09-13 13:38:23
Autor: szufla
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Ale fotoradar to nie KPC tylko KPW.

Racja, bedzie jakas roznica trybie  ?

sz.

Data: 2012-09-13 19:55:24
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 12:42:41 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

"...Pozwany, przeciwko któremu zapadł wyrok zaoczny może odwołać się
składając tzw. sprzeciw w ciągu tygodnia od doręczenia wyroku (art. 344
§ 1 k.p.c.)...."

Ale fotoradar to nie KPC tylko KPW.

Tak samo - masz tydzień na złożenie sprzeciwu. --
     ___________ (R)

Data: 2012-09-13 20:27:31
Autor: szufla
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Ale fotoradar to nie KPC tylko KPW.

Tak samo - masz tydzień na złożenie sprzeciwu.

Teraz podobno sa nawet 2tyg.

sz.

Data: 2012-09-13 13:44:39
Autor: Hinek
Cejrowskiego sposob na fotoradary
Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał

"...Pozwany, przeciwko któremu zapadł wyrok zaoczny może odwołać się składając tzw. > sprzeciw w ciągu tygodnia od doręczenia wyroku (art. 344 § 1 k.p.c.)...."

Taaa, tylko że mi nie doręczono wyroku. Nie przysłano i już.
Dostałem tylko wezwanie Wydziału Wykonawczego Sądu Rejonowego do
zapłaty grzywny nałożonej wyrokiem, który dawno się uprawomocnił.
Żeby nie było wątpliwości - nie było tak, że nie odbierałem pism z
sądu. Z ciekawością czekałem na rozprawę i specjalnie do niej
chciałem doprowadzić. Wygląda na to - że system pozwala rozpatrywać
sprawy zaocznie nie informując o tym zainteresowanych.
No cóż - mają płacić. Kasa...tylko kasa się liczy.

--
Hinek

Data: 2012-09-13 13:51:10
Autor: LEPEK
W dniu 2012-09-13 13:44, Hinek pisze:
Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał
 Wygląda na to - że system pozwala rozpatrywać
sprawy zaocznie nie informując o tym zainteresowanych.
No cóż - mają płacić. Kasa...tylko kasa się liczy.

Albo był to błąd poczty - dostali twój wyrok, ale nie dali ci listu ani awiza, a jeśli polecony leży na poczcie chyba 14 dni, to uznaje się za skutecznie doręczony. Jeśli był oczywiści prawidłowo awizowany, no ale to wtedy sprawa między tobą a pocztą.
Albo sąd nie wysłał ci zawiadomienia o wyroku - trzeba by się zwrócić do sądu o udowodnienie skutecznego powiadomienia ciebie o wyroku.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-09-13 19:56:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 13:44:39 +0200, Hinek napisał(a):

Taaa, tylko że mi nie doręczono wyroku. Nie przysłano i już.
Dostałem tylko wezwanie Wydziału Wykonawczego Sądu Rejonowego do
zapłaty grzywny nałożonej wyrokiem, który dawno się uprawomocnił.

Więc się nie uprawomocnił. Pisnmo do sądu z żądaniem wyjaśnienia, dlaczego
sąd uznaje uprawomocnienie wyroku, skoro nie doręczył Ci go. I żadanie przywrócenia terminu.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-09-14 11:34:51
Autor: AZ
On 2012-09-13, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

[...]

Udowadniasz ze nie mogles sie zapoznac z korespondencja, wiec
dostarczenie zastepcze nie bylo mozliwe a nakaz nie zostal prawidlowo
doreczony wiec termin od zlozenia sprzeciwu nie zaczal biec.

Nawet nie musiales skladac wniosku o przywrocenie terminu bo by go
odrzucili, bo terminu nie bylo. Trzeba bylo skladac od razu sprzeciw +
dowody, ze faktycznie nic nie wiedziales o sprawie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-09-13 19:54:59
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 11:39:25 +0200, Hinek napisał(a):

Nie przysłano mi ani wezwania na rozprawę, ani nie poinformowano
mnie o wyroku - wyrok dawno się uprawomocnił i mogłem sobie
najwyżej potupać ze złości.

Możesz nadal - do sądu wysłać żądanie przywrócenia terminu. --
     ___________ (R)

Data: 2012-09-12 23:09:41
Autor: 4CX250
Cejrowskiego sposob na fotoradary
W odpowiedzi na pismo, uprzejmie Pana informuję, że wszystkie dokumenty o jakich pan wspomniał są do wglądu  w naszym komisariacie w Pacanowie w kazdy dzień roboczy w godzinach 8-16.

Zapraszam
Komendant.

Data: 2012-09-13 09:24:52
Autor: szufla
[...]

Gorzej, jak nie maja tych papierow, ewentualnie czegos brakuje, a zwazywszy na burdel jaki panuje w tym kraju jest bardzo prawdopodobne :)

sz.

Data: 2012-09-13 11:02:57
Autor: z
W dniu 2012-09-13 09:24, szufla pisze:

Gorzej, jak nie maja tych papierow, ewentualnie czegos brakuje, a
zwazywszy na burdel jaki panuje w tym kraju jest bardzo prawdopodobne :)

Aż mi się marzy wielki reportaż nakręcony na komendzie w Pacanowie z WC oglądającym skrupulatnie papiery :-)

Data: 2012-09-13 12:00:29
Autor: huri_khan
Dnia Wed, 12 Sep 2012 23:09:41 +0200, 4CX250 napisał(a):

W odpowiedzi na pismo, uprzejmie Pana informuję, że wszystkie dokumenty o jakich pan wspomniał są do wglądu  w naszym komisariacie w Pacanowie w kazdy dzień roboczy w godzinach 8-16.

Koledze na podobne pismo (nie było aż tylu szczegółów) przysłali dosyć
obszerną korespondencję zawierającą wszytskie dokumenty na które się
powołał. --

Data: 2012-09-13 14:25:28
Autor: dddddd
Cejrowskiego sposob na fotoradary
W dniu 2012-09-12 23:09, 4CX250 pisze:
W odpowiedzi na pismo, uprzejmie Pana informujĂŞ, Âże wszystkie dokumenty o
jakich pan wspomniaÂł sÂą do wglÂądu  w naszym komisariacie w Pacanowie w kazdy
dzieĂą roboczy w godzinach 8-16.

Zapraszam
Komendant.

Proszę o okazanie w/w. dokumentów, nadmienię przy tym że nasza rozmowa jest nagrywana (jeśli by Pan chciał mi któregoś dokumentu nie okazać) :)

Lukasz

Data: 2012-09-13 19:56:57
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

E-e - nie ma takiego trybu.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-09-13 13:39:09
Autor: LEPEK
[...]

Kiepscy ci prawnicy i w dodatku nie widzieli na oczy, co SM przysyła w takich przypadkach. Otóż na zdjęciu da się rozpoznać - wbrew temu, co WC (jego prawnicy?) sugeruje - markę i model samochodu bez żadnych wątpliwości. Numer rejestracyjny jest doskonale widoczny, a czasem można go porównać z numerem na naklejce na szybie (też łatwa do podrobienia i wymienna?). Numeru silnika nie da się porównać z danymi w dowodzie, bo... go tam nie ma :) I na przeglądzie go nikt nie sprawdza. Dokładna lokalizacja fotoradaru jest często podawana. "Trójnogi" chyba nie muszą być żółte". Najczęściej w pisemkach od SM jest kopia homologacji / legalizacji urządzenia. Kąt ustawienia fotoradaru jest podawany (z czapy, ale jest). Prędkość na zdjęciu jest to prędkość zarejestrowana - błąd pomiaru dodaje się osobno (to też jest pisane). SM nie przysyła mandatu, tylko pismo z prośbą. Mandat przysyłają po przyznaniu się, albo niewskazaniu z zgodzie na ukaranie za to. Pieniądze z mandatu zasilają budżet gminy, nie skarbu państwa. A jak chce zobaczyć te wszystkie dokumenty, to - zgodnie z obietnicą - niech rzeczywiście pozwie SM, a nie tylko dyrdymały wypisuje.

Pozdr,

Data: 2012-09-13 14:22:19
Autor: J.F
Użytkownik "LEPEK"  napisał w wiadomości
[...]

Z trudem jednak, chyba ze twoja SM ma lepsze aparaty :-)
Poza tym - marka, model i stopien szarosci koloru nie identyfikuja pojazdu :-)

Numer rejestracyjny jest doskonale widoczny, a czasem można go porównać z numerem na naklejce na szybie (też łatwa do podrobienia i wymienna?)

Bardzo latwa. Nakleisz sobie od zewnatrz cokolwiek, a na kiepskiej fotce bedzie nie do odroznienia.
Albo zaslonisz wycieraczka czy ulotka :-)

Kąt ustawienia fotoradaru jest podawany (z czapy, ale jest).

przeliczyc, moze sie nie bedzie zgadzal :-)

J.

Data: 2012-09-13 19:57:39
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 13 Sep 2012 13:39:09 +0200, LEPEK napisał(a):

wątpliwości. Numer rejestracyjny jest doskonale widoczny, a czasem można

Tyle, że to co widac to może być kartka papieru. --
     ___________ (R)

Data: 2012-09-14 12:16:50
Autor: Imię, nazwisko lub pseudonim
W dniu 12-09-2012 14:51, Trzeci pisze:
[...]

to wyprobuj. sprawa pojdzie do sadu, ktory to klepnie i dostaniesz grzywne. teraz ty udowodnij ze to nie ty, powlolaj bieglego i zaplac za niego.

Data: 2012-09-14 14:15:54
Autor: John Kołalsky
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Użytkownik ""Imię, nazwisko lub pseudonim"" <wiecejspamu@127.0.0.1>

[...]

To właśnie po to ma napisać by nie mógł "klepnąć" tylko przeprowadził postępowanie w którym oskarżyciel publiczny udowodni winę :-)

teraz ty udowodnij ze to nie ty, powlolaj bieglego i zaplac za niego.

No ale ... póki winy nie udowodniono nie ma czego kwestionować

Data: 2012-09-14 16:44:27
Autor: elmer radi radisson
On 2012-09-14 14:15, John Kołalsky wrote:

To właśnie po to ma napisać by nie mógł "klepnąć" tylko przeprowadził
postępowanie w którym oskarżyciel publiczny udowodni winę :-)

"fotoradar z legalizacja, miejsce kontroli pomiedzy znakami D-51"

+ "sąd ma prawo swobodnej oceny dowodów"

= "nara"

to nie amerykanski film na podstawie Grishama z lawa przysieglych
i plomiennymi przemowami adwokatow ;))

--

memento lorem ipsum

Data: 2012-09-14 18:53:16
Autor: John Kołalsky
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>

[...]

A widzisz, czyli musi już ocenić dowody a nie tylko klepnąć.

to nie amerykanski film na podstawie Grishama z lawa przysieglych
i plomiennymi przemowami adwokatow ;))

Czy ja wiem ...

"... kierowca został zatrzymany przez policjanta w wyniku domniemania, że skoro jedzie od strony zakazu ruchu to musiał go naruszyć. Kierowca potwierdził wszystkie wnioski policjanta by ten doszedł do wniosku, że kierowca przyznał się, ale wcale nie przyznał się. Kiedy policjant już sobie pomędrkował i zaproponował 100zł mandat, po prostu odmówił jego przyjęcia. Więc został wezwany na policję, gdzie odmówił składania wyjaśnień więc sprawa musiała trafić do sądu. Oczywiście złożył sprzeciw od nakazu (czy jak to tam się nazywało) więc sprawa trafiła na wokandę. Na 1-szej rozprawie sąd chcąc dać obwinionemu szansę zaproponował 50zł :) mandat. Obwiniony stwierdził jednak, że już dokładnie nie pamięta jak to było, ale nie widzi powodu by uznawać swoją winę jak wcale nie wiadomo, że zakaz naruszył bo policjant nie mógł widzieć miejsca w którym rzekomo doszło do zdarzenia bo dopiero za górką go zatrzymał. Skoro obwiniony nie przyznał się to sąd wyznaczył termin drugiej rozprawy by przesłuchać świadków, czyli policjantów. Na 2-gą rozprawę świadkowie nie dotarli więc by było o czym gaworzyć, zaproponował naganę już bez skutków finansowych :). Obwiniony podtrzymał jednak swoje stanowisko, że nie ma powodu uznawać swojej winy. Więc sąd zmuszony był wyznaczyć termin 3-ciej rozprawy, by przesłuchać świadków. Nim jednak doszło do rozprawy obwiniony poprosił na piśmie o obrońcę z urzędu :). Jako, że zrobił to dzień przed rozprawą, sąd nie zdążył rozpatrzeć wniosku obwinionego o obrońcę z urzędu nim się rozpoczęła. Na rozprawie, na którą policjanci świadkowie stawili się, sąd musiał dopiero rozpatrzeć wniosek obwinionego. Jako, że obwiniony dobrze uargumentował swój wniosek, sąd obrońcę musiał wyznaczyć. No i wyznaczył a jak wyznaczył tak rozprawy nie mógł kontynuować bo obwiniony zostałby na sali bez swojego obrońcy, do którego przecież miał prawo, więc wszyscy zwinęli się do domu. Na kolejnej 4-tej rozprawie wszyscy stawili się jak jeden mąż. Sąd mógł nareszcie prowadzić normalne postępowanie. Przesłuchał pierwszego świadka, który wskazał tylko, że okoliczności sprawy zna drugi. Więc przystąpił do przesłuchania drugiego: "czy pamięta świadek to zdarzenie ?" "Tak, dobrze pamiętam ..." i zaczął opowiadać jak to dobrze pamięta. Tak dobrze pamietał zdarzenie sprzed roku, że stwierdził między innymi, że z owej drogi nie ma możliwości zjazdu, co miało uzasadnić domniemanie winy jakie poczynił wobec kierowcy. Niestety obwiniony zwrócił uwagę na to i kiedy sąd zapytał czy obwiniony ma coś do dodania stwierdził, że "co prawda mówił, że stamtąd jechał, ale w sensie że od tamtej strony a nie że przyznał się, że złamał zakaz tamten" oraz, że "świadek mówi nieprawdę, bo z drogi tej jest wiele zjazdów". Po konsultacji z obwinionym obrońca zażądał wizji lokalnej :) na co sąd z braku wiedzy na temat tych okoliczności musiał przystać i wizję zarządził. Na wizji lokalnej obwiniony wskazał gdzie doszło do zatrzymania, że z tego miejsca nie widać fragmentu drogi objętego zakazem i wszystkie drogi odchodzące od tej z której rzekomo nie da się zjechać. I tak doszło do 5-tej rozprawy :) Biorąc pod uwagę okoliczności ujawnione podczas wizji lokalnej sąd zmuszony był uniewinnić kierowcę stwierdzając, że "nie wie czy obwiniony dopuścił się naruszenia". I tak przez jedno właściwie "chlapnięcie" świadka sprawa skończyła się po myśli kierowcy. Sąd obciążył skarb państwa kosztami rozprawy oraz obrońcy z urzędu."

Data: 2012-09-14 19:23:47
Autor: J.F
Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości
[...]

I tak oto oskarzony stracil 6 dni zamiast dwoch, a teraz mu jeszcze podniosa podatki, aby panstwo mialo z czego zaplacic poniesione koszty, ale czego sie nie robi w imie, *, zasad.
No i w sumie popieram :-)

J.

Data: 2012-09-15 07:58:57
Autor: Marcin N
W dniu 2012-09-14 19:23, J.F pisze:

I tak oto oskarzony stracil 6 dni zamiast dwoch, a teraz mu jeszcze
podniosa podatki, aby panstwo mialo z czego zaplacic poniesione koszty,
ale czego sie nie robi w imie, *, zasad.
No i w sumie popieram :-)

Po stu albo tysiącu takich spraw - policja zrozumie, żeby bez sensu jest "domniemywać winę", tylko już na miejscu zdarzenia nauczy się oceniać, na co ma dowody. Może za jakiś czas skończy się karanie ludzi bez jakichkolwiek dowodów.

Tak naprawdę to nie oskarżony spowodował "stracenie 6 dni". To nasz system.

--
MN

Data: 2012-09-15 10:34:59
Autor: J.F.
Dnia Sat, 15 Sep 2012 07:58:57 +0200, Marcin N napisał(a):
[...]

System jest jak widac dobry i nieslusznie(?) oskarzony moze dochodzic
swoich praw skutecznie. Ja tylko o tym ze nikt mu nie zaplacil za stracony czas, a przeciez mogl
sie zgodzic na nagane :-) Ale popieram, popieram.

J.

Data: 2012-09-15 16:36:58
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-09-15 07:58, Marcin N pisze:
[...]

Pokaż mi to "domniemanie winy" i wystawianie mandatów na tej podstawie
- póki co to ci biedni "niewinni" raczej niewiele mają na swoją obronę,
poza próbami uniknięcia konsekwencji złapania ich na gorącym uczynku.

Tak naprawdę to nie oskarżony spowodował "stracenie 6 dni". To nasz system.

Hmmm - jednak on. System w zasadzie jest w porządku, skoro
obwiniony może swoich prawd dochodzić.

Jeszcze jedno - ta zabawna anegdotka może tylko świadczy o tym, że
czasem dochodzi do wręcz absurdalnych sytuacji i udaje się wyłgać nie
dlatego, że się nie popełniło wykroczenia, ale że na skutek
szczęśliwego zbiegu okoliczności udało się uniknąć konsekwencji.

Data: 2012-09-15 22:24:39
Autor: Marcin N
W dniu 2012-09-15 16:36, Artur Maśląg pisze:

Pokaż mi to "domniemanie winy" i wystawianie mandatów na tej podstawie
- póki co to ci biedni "niewinni" raczej niewiele mają na swoją obronę,
poza próbami uniknięcia konsekwencji złapania ich na gorącym uczynku.

Oczywiście, że w polskich sądach pierwsza instancja w ciemno wali wyrokami w sprawach mandatów. W ogóle nie badają okoliczności i dokumentacji. Dopiero, gdy ukarany zacznie się odwoływać to sąd zagląda w papiery. To zwyczajny skandal, bo wyroki zapadają często zupełnie niezgodnie z prawem. Bywa czasem o tym głośno w mediach.

Straż miejska (ale policja czasem też) nadinterpretuje dla swojej wygody okoliczności wydarzenia. Jak? Choćby tak, że w sytuacji, gdy zdjęcie jest od tyłu - ciągną sprawę i wymuszają przyznanie się do winy, albo wskazanie kogoś - NIEZGODNIE Z PRAWEM! W Polsce nie ma przepisu, który nakazuje wskazać kierującego, ale SM tak zbudowała formularze - że wymusza taką informację na zwykłych ludziach.

Dlaczego nikt z tym nic nie robi? Pojęcia nie mam. Taki ten nasz kraj. Może za jakiś czas się to poprawi.

--
MN

Data: 2012-09-15 22:53:49
Autor: szufla
[...]

To jest prawda.
Smiac mi sie chcialo jak zawiadomienie wysylali na adres zameldowania a w aktach jest prosba o odsylanie na adres korespondencji.
W ogole nie czytaja akt, dopiero jak sprawa wraca.

W Polsce nie ma przepisu, który nakazuje wskazać kierującego,

A to:
art. 96 §3 kw

"Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie."

Dostaniesz grzywne jak nie wskazesz:

sz.

Data: 2012-09-16 13:11:01
Autor: Marcin N
W dniu 2012-09-15 22:53, szufla pisze:

[...]

Pełna zgoda. Jednak nie mam obowiązku wskazać, kto kierował, a jedynie komu powierzyłem pojazd. To nie jest to samo. Powierzam zwykle kilku osobom. W takiej sytuacji tylko zdjęcie kierującego może być dowodem i jakąkolwiek podstawą do mandatu. Zdjęcia od tyłu powinny z automatu trafiać do kosza.
--
MN

Data: 2012-09-16 14:42:06
Autor: szufla
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Pełna zgoda. Jednak nie mam obowiązku wskazać, kto kierował, a jedynie
komu powierzyłem pojazd.
To nie jest to samo. Powierzam zwykle kilku osobom.

Ok, ale to juz chyba nie twoje zmartwienie. Ty tylko wskazujesz osoby, a sad niech sobie ustala kto prowadzil.
Jesli nie jest w stanie to sprawa powinna byc umorzona.

W takiej sytuacji tylko zdjęcie kierującego może być dowodem i jakąkolwiek podstawą do mandatu.

A jakby wszyscy jezdzili w kominiarkach i wskazywali grupe swoich znajomych ?
Musieliby zlikwidowac fotoradary :)

sz.
PS. Jak wyglada prawo tej kwestii w innych krajach ?

Data: 2012-09-16 17:37:12
Autor: J.F.
Dnia Sun, 16 Sep 2012 14:42:06 +0200, szufla napisał(a):
[...]

Sad chyba nie moze - musi miec oskarzonego ustanowionego przez organ
wnioskujacy.

Owszem, organ moze sprobowac wszystkich oskarzyc :-)

W takiej sytuacji tylko zdjęcie kierującego może być dowodem i jakąkolwiek podstawą do mandatu.
A jakby wszyscy jezdzili w kominiarkach i wskazywali grupe swoich znajomych ?
Musieliby zlikwidowac fotoradary :)

Albo zabronic kominiarek :-)

PS. Jak wyglada prawo tej kwestii w innych krajach ?

Podobnie - wszak nie po to sie ustanawia prawo, zeby go nie przestrzegano
:-)

J.

Data: 2012-09-16 18:28:37
Autor: John Kołalsky
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

PS. Jak wyglada prawo tej kwestii w innych krajach ?

Podobnie - wszak nie po to sie ustanawia prawo, zeby go nie przestrzegano
:-)

chyba .. by go przestrzegano :-)

To prawo jest po to by naród "trzymać za ryj". Orwellowski Wielki Brat i tyle.

Data: 2012-09-16 18:14:44
Autor: John Kołalsky
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>

[...]

Karanie za niewskazanie jest często nadużyciem bo kierujący nie jest znany a właściciel zeznaje, że nie pamięta komu powierzył, czyli nie można mu przypisać umyślności.

Powierzam zwykle kilku osobom. W takiej sytuacji tylko zdjęcie kierującego może być dowodem i jakąkolwiek podstawą do mandatu.

Czy ja wiem ... kiedyś akurat w dniu urodzin właściciela cyknięto z boku zdjęcie samochodowi. Możnaby pomyśleć, że głupi żart. Jakość tego zdjęcia na pewno nie wystarczała do zidentyfikowania kierowcy a jeśli to był głupi żart to robiący go mógł spokojnie postarać się by nawet dobre zdjęcie wskazywało błędnie na właściciela. To jest po prostu z gruntu chybiony sposób identyfikacji osób nie mówiąc o identyfikowaniu samochodu na podstawie tablicy rejestracyjnej.

Zdjęcia od tyłu powinny z automatu trafiać do kosza.

Czemu ? Zdjęcia służą dochodzeniu kto kierował. Nie można tego tylko wykorzystywać do nękania. Właściciel wie to wskazuje, nie wie to nie wskazuje, i tyle. Karać należy policję za nieudolność w znajdywaniu sprawców. Każdy taki policjant powinien płacić mandat :-)

Data: 2012-09-19 19:38:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 15 Sep 2012 22:53:49 +0200, szufla napisał(a):

[...]

Jeszcze raz, powoli - NIE MA OBOWIĄZKU WSKAZAĆ KIERUJĄCEGO. Rozumiesz? Nie tego, komu się powierzyło, a tego, kto kierował. --
     ___________ (R)

Data: 2012-09-16 17:27:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-09-15 22:24, Marcin N pisze:
[...]

Powyższe nie jest prawdą. Owszem, czasem pewnie mają miejsce takie
zdarzenia, ale to inna para kaloszy. Natomiast w znakomitej większości
spraw związanych z mandatami nakładanymi na kierowców sprawa ma się
dość prosto - obwinieni są winni i sprawa trafia do sądu tylko dlatego,
że chcą się wywinąć od odpowiedzialności. Czasem im się udaje.

Straż miejska (ale policja czasem też) nadinterpretuje dla swojej wygody

SM to się zdarza i pewnie również czytałeś, że za naruszenie prawa
były konsekwencje itd.

[...]

Jest przepis, który nakłada obowiązek wskazania komu pojazd powierzono.
Zresztą ciężko również stwierdzić, że twoja teza o wymuszaniu
przyznania się do winy jest prawdziwa. Robisz to dobrowolnie.

Dlaczego nikt z tym nic nie robi? Pojęcia nie mam. Taki ten nasz kraj.
Może za jakiś czas się to poprawi.

A co tutaj robić? W znakomitej większości przypadków wykroczenie
popełnił właściciel/użytkownik (czy też osoba, którą bez problemu można
wskazać), a nie jakiś anonim.

Data: 2012-09-16 18:23:52
Autor: John Kołalsky
[...]

Nadgorliwość policji przekracza wszelkie granice. Nachodzą w dni świąteczne tj święta narodowe, niedziele, gdy swojej sprawy nie załatwisz na pewno, stwierdzając domownikowi np fałszywie że na dole stoi samochód sprawcy to musi być w domu. W trakcie postępowania szantażują kolejnymi wykroczeniami np podejrzany przyjeżdża samochodem to żądają od niego prawa jazdy a gdy nie wskaże to twierdzą, że bez prawa jazdy przyjechał i karają go mandatem, który po złożeniu skargi nagle staje się nie-mandatem.

Dlaczego nikt z tym nic nie robi? Pojęcia nie mam. Taki ten nasz kraj. Może za jakiś czas się to poprawi.

MZ wolna amerykanka. Dziwię się, że do nich po prostu nie strzelają

Data: 2012-09-16 05:48:38
Autor: John Kołalsky
[...]

To byśmy musieli jakieś stowarzyszenie narażonych kierowców założyć. Inaczej w praktyce trudno będzie zawsze wykazać, że wcale nie musieliśmy popełnić wykroczenia. Sądy jednak stronniczo rozpatrują takie sprawy mając wsparcie prawa.

Data: 2012-09-16 17:33:46
Autor: John Kołalsky
Cejrowskiego sposob na fotoradary

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid>

[...]