Cel do osiągnięcia - pozbawić emerytów okresu ochronnego !

Data: 2012-04-02 10:11:44
Autor: Dirko
Cel do osiągnięcia - pozbawić emerytów okresu ochronnego !
Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:jl9qle$s5c$1node2.news.atman.pl...

Słyszałem i ogladałem dziś w TV niejakiego Mojzeszowica  (czy cos w tym rodzaju) z federacji pracodawców , który bardzo ubolewał nad tym, że
emeryci  mają przywilej okresu ochronnego przed emeryturą. Argumentował,
że przecież  taki stary człowiek jest już niewydajny, wiec powinno się
miec prawo go  zwolnić, pewnie nawet na dzień przed emeryturą?
Uważał też, że pracodawcy powinni mieć prawo do obniżania pensji starszym pracownikom, którzy z czasem stają się coraz mniej wydajni od młodych i
ci  młodzi przychodzą i narzekają, że sa dwa razy bardziej wydajni od
starych  pracowników, a zarabiają dwa razy mniej.

"Może też dziwić postawa przedsiębiorców, którzy z jednej strony werbalnie popierają podwyższenie wieku emerytalnego, a z drugiej je bojkotują, bo nie chcą zatrudniać ludzi starszych. Tym samym kompromitują kierunek argumentacji samego premiera. Z tym związany jest jeszcze jeden stereotyp: że dla przedsiębiorców praca jest za droga. Warto to wyjaśnić na prostym przykładzie. Jeśli przedsiębiorca kupi łopatę i zatrudni pracownika, to w świadczonej usłudze kopania rowu koszt pracy będzie dominujący. Ale gdy kupi nowoczesną koparkę i zatrudni operatora, to jego wynagrodzenie będzie małą częścią kosztu kopania rowu - podstawową będzie praca koparki. W pierwszym przypadku zysk przedsiębiorcy powinien być bardzo mały, bo sam włożył niewiele kapitału. W drugim zysk może być znaczny, bo obok pracownika pracuje też kapitał potrzebny na kupno maszyny. Póki przedsiębiorcy będą szukać pracowników "do łopaty", a nie do obsługi nowoczesnych maszyn, koszt pracy zawsze będzie dla nich za duży."
http://www.przeglad-tygodnik.pl/pl/artykul/67-lat-nie-wszystko

Data: 2012-04-02 11:11:04
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:jlbmvu$bet$1news.vectranet.pl...
[...]

Jest rozwiązanie. Zlikwidować wszelkie maszyny. Robiono to drzewiej w Angli.
Macie jeszcze jakieś bzdurne wnioski i spostrzeżenia?

Data: 2012-04-02 13:20:00
Autor: Dirko
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f796d2a$0$26710$65785112news.neostrada.pl...

Jest rozwiązanie. Zlikwidować wszelkie maszyny. Robiono to drzewiej w
Angli. Macie jeszcze jakieś bzdurne wnioski i spostrzeżenia?

    Jeszcze nigdy nie spotkałem durnia, który by uważał, że bóg dał mu za mało rozumu.

Data: 2012-04-02 13:25:04
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:jlc20v$54l$1news.vectranet.pl...
[...]

Chwalebna samokrytyka.

Data: 2012-04-02 14:10:01
Autor: bolek

--

Nawet to nie dotarło ? Czarna dziura ?
Przecież wszystkiego dupowłażeniem nie da się wytłumaczyć.

bolek

Data: 2012-04-02 14:29:41
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f799719$0$26696$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wspólczuję ci. Może jakieś tabletki weźmiesz?

Data: 2012-04-03 08:10:34
Autor: sofu
[...]

-- -- --

Masz racje!
Tu tkwi jakaś tajemnica, ale pewnie łatwa do zdiagnozowania przez odpowiedniego lekarza.......

sofu

Data: 2012-04-03 06:42:18
Autor: stevep
Cel do osiągnięcia - pozbawić emerytów okresu ochronnego !
Dnia 02-04-2012 o 13:20:00 Dirko <jacki.dirko@wp.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisaÂł w  wiadomoÂści

Jest rozwiÂązanie. ZlikwidowaĂŚ wszelkie maszyny. Robiono to drzewiej w
Angli. Macie jeszcze jakieÂś bzdurne wnioski i spostrzeÂżenia?

    Jeszcze nigdy nie spotkaÂłem durnia, ktĂłry by uwaÂżaÂł, Âże bĂłg daÂł mu za
maÂło rozumu.

Ależ obcujesz ze sobą codziennie.

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Cel do osiągnięcia - pozbawić emerytów okresu ochronnego !