Celibat :życie bez seksu

Data: 2013-02-12 04:57:55
Autor: glob
Celibat :życie bez seksu
Celibat - życie bez seksu

 Z definicji celibat to styl życia przejawiający się w pozostawaniu w
stanie bezżennym i powstrzymywaniu się od praktyk seksualnych. Nie
jest celibatem więc chwilowa abstynencja seksualna ani nieaktywne
erotycznie małżeństwo, choć w powszechnym mniemaniu odmawianie sobie
radości cielesnych bywa często tak kojarzone.

 Dlaczego ktokolwiek mógłby być zainteresowany życiem bez seksu, o ile
nie jest to rodzaj strajku głodowego? Pierwszym przypuszczeniem jest
od razu religia, a przynajmniej przynależność do kleru. Do czasów
średniowiecza Bogu relacje intymne kapłanów z żonami nie
przeszkadzały, ale potem rozsądek materialny wziął górę i aby uchronić
dobra Kościoła przez podziałem uczyniono wszystkich synów księży
bezprawnymi. Od kłębka do nitki, w 1022 r. papież Benedykt VIII
zabronił małżeństw oraz konkubinatu członkom kleru, czemu naturalnie
nadano znacznie bardziej religijny wymiar czystości.

 Problem księży wskazuje dość ewidentnie, że mimo upływu tysiąca lat
stan bezżenny jest nadal trudny do utrzymania, bo duchowny też
człowiek i jak nie użyje sobie na żonie, to potem czasem ministranci
cierpią. Ale abstrahując już od budzącego wiele emocji "kryzysu
moralności w kościele", są też ludzie świeccy wybierający, w imię
Pana, czystość jako świadectwo wiary. Niedelikatnie powiem, we własnym
imieniu, że niestety większość takich osób to chodzące przykłady
alienacji społecznej, nadmiaru kompleksów oraz zaburzeń
psychologicznych, które nie mogąc odnaleźć się w zdrowych relacjach
międzyludzkich chwytają się, jak tonący brzytwy, miłości do Chrystusa
- jak gdyby miała ona zastępować miłość erotyczną do drugiego
człowieka.

 Poza religijnością, inne względy skłaniające ludzi ku celibatowi to
zdrowie (strach przed chorobami wenerycznymi, niepełnosprawność,
zaburzenia funkcji seksualnych wprawiające w chęć odizolowania), lęk
przed intymnością z drugim człowiekiem, brak czasu, bo przecież
kariera goni oraz dość zaskakujący przejaw próby zyskania pełnej
kontroli nad własnym życiem - seks i miłość niewątpliwie czynią
człowieka bardziej wrażliwym i zależnym, a nie każdy chce się z tym
pogodzić.

 Tak czy inaczej, wszystkie powyższe powody mijają się z powszechnie
pojmowanym wyobrażeniem o zdrowym podejściu do życia i samoakceptacji..
Wydaje się, że za celibat chwytają głównie ludzie wystraszeni,
niepewni siebie, zamknięci i psychicznie niedojrzali. Czy można więc
mówić w jakikolwiek sposób pozytywny o tym zjawisku?

 No właśnie, w ostatecznym rozrachunku celibat trzeba uszanować, tak
jak rozwiązły tryb życia. To indywidualny wybór, każący ciało i
psychikę podmiotu, ale nie łamiący prawa i nie dający nikomu powodu do
piętnowania. Inna sprawa, że może wsparcie psychologiczne i pomoc w
rozwiązaniu problemów osobowościowych mogłyby okaleczaniu się
emocjonalnemu zapobiec. Bo człowiek potrzebuje do życia wody,
powietrza, pokarmu, ale też miłości i seksu, zarówno w aspekcie
fizycznym jak i psychicznym. Blokada prostaty, obsesyjne mokre sny,
frustracje, histeria, depresja - to wszystko mogą być skutki oboczne
odmawiania sobie fizjologicznych praw.

 Celibat izoluje od ludzi, od świata, od przeżywania najpiękniejszych
chwil, jakie ludzkość może pomieścić - romantyczny pocałunek, orgazm w
objęciach ukochanego, dziki seks w toalecie, rodzicielstwo - to
wszystko czyni nas pełnymi i szczęśliwymi.

Data: 2013-02-12 14:23:36
Autor: bat
Celibat :życie bez seksu
W dniu 2013-02-12 13:57, glob pisze:

  Celibat izoluje od ludzi, od świata,
ty jestes znokomity przyklad oddzialywania na umysl celibatu

Data: 2013-02-12 05:37:56
Autor: glob
Celibat :życie bez seksu
On 12 Lut, 14:23, bat <chr...@le.pl> wrote:
W dniu 2013-02-12 13:57, glob pisze:

>   Celibat izoluje od ludzi, od świata,

ty jestes znokomity przyklad oddzialywania na umysl celibatu

Podrywasz mnie i dajesz do zrozumienia że jesteś chętna do pomocy?:-P

Data: 2013-02-12 15:44:17
Autor: bat
Celibat :życie bez seksu
W dniu 2013-02-12 14:37, glob pisze:
[...]

jesli lubisz postawnych brunetow o silnej osobowosci, to chyba nie bede sie opieral tej delikatnej aluzji

Data: 2013-02-12 06:51:05
Autor: glob
Celibat :życie bez seksu
On 12 Lut, 15:44, bat <chr...@le.pl> wrote:
W dniu 2013-02-12 14:37, glob pisze:> On 12 Lut, 14:23, bat <chr...@le.pl> wrote:

> Podrywasz mnie i dajesz do zrozumienia e jeste ch tna do pomocy?:-P

jesli lubisz postawnych brunetow o silnej osobowosci, to chyba nie bede
sie opieral tej delikatnej aluzji

A w czym miałoby przeszkadzać to że jesteś brunetem?:-D

Data: 2013-02-12 15:58:57
Autor: bat
Celibat :życie bez seksu
W dniu 2013-02-12 15:51, glob pisze:
[...]

ze zostaje ci jedynie rola poddanczo recesywna

Data: 2013-02-12 07:02:58
Autor: glob
Celibat :życie bez seksu
On 12 Lut, 15:58, bat <chr...@le.pl> wrote:
W dniu 2013-02-12 15:51, glob pisze:> On 12 Lut, 15:44, bat <chr...@le.pl> wrote:

> A w czym miałoby przeszkadzać to że jesteś brunetem?:-D

ze zostaje ci jedynie rola poddanczo recesywna

Znaczy powinnienem otworzyć się na kobiecość, zadzierać nóżkę w
ogromnych kapiach i wspierać na twoim mocarnym ramieniu?:-D

Data: 2013-02-12 07:21:18
Autor: glob
Celibat :życie bez seksu
On 12 Lut, 16:05, bat <chr...@le.pl> wrote:

> Znaczy powinnienem otworzyć się na kobiecość, zadzierać nóżkę w
> ogromnych kapiach i wspierać na twoim mocarnym ramieniu?:-D

nie inaczej

No to muszę ciebie załamać , bo nie czuje popędu w tym kierunku i jak
kiedyś-długie włosy miałem- pewien homek próbował mnie usilnie
poderwać, to nawet niezauważyłem, za to przez całą drogę do domu
dziewczyna ze mnie rechotała do łez, bo jak można niezauważyć:-D

Data: 2013-02-12 16:38:49
Autor: bat
Celibat :życie bez seksu
W dniu 2013-02-12 16:21, glob pisze:
[...]

myslisz ze w gejowskiej parze jeden musi miec koniecznie dlugie wlosy i gibki nadgarstek?

Data: 2013-02-12 08:01:37
Autor: glob
Celibat :życie bez seksu
On 12 Lut, 16:38, bat <chr...@le.pl> wrote:

> [...]
> dziewczyna ze mnie rechotała do łez, bo jak można niezauważyć:-D

myslisz ze w gejowskiej parze jeden musi miec koniecznie dlugie wlosy i

Myślę że nie musi bo ich widać na ulicach , w pabach, ale się zdarza .

Data: 2013-02-13 17:19:20
Autor: jr
Celibat :życie bez seksu

Użytkownik "glob" <strukturalizm@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ff21bc3-696c-4af9-8a94-26d79c49c86er8g2000vbj.googlegroups.com...
> [...]

poderwać, to nawet niezauważyłem, za to przez całą drogę do domu
dziewczyna ze mnie rechotała do łez, bo jak można niezauważyć:-D
-- -- -
A czego on nie zauwazyl?

Data: 2013-02-13 09:08:44
Autor: Nemezis
Celibat :życie bez seksu
On 13 Lut, 17:19, "jr" <bezadr...@jr.pl> wrote:
U ytkownik "glob" <struktural...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:9ff21bc3-696c-4af9-8a94-26d79c49c86er8g2000vbj.googlegroups.com...

> nie inaczej

No to musz ciebie za ama , bo nie czuje pop du w tym kierunku i jak
kiedy -d ugie w osy mia em- pewien homek pr bowa mnie usilnie
poderwa , to nawet niezauwa y em, za to przez ca drog do domu
dziewczyna ze mnie rechota a do ez, bo jak mo na niezauwa y :-D
-- -- -
A czego on nie zauwazyl?

Ja niezauważyłem, a Olga siedziała ze znajomą i zerkała, przysiadł się
do mnie facet w skórze, ale ja byłem tak zamyślony że nawet nie
zauważyłem jak mnie po głowie pogłaskał i na keybordsy zapraszał do
domu. Dopiero Olga podeszła i się mnie pyta, czy ty ślepy jesteś,
kobietę pewnie bym zauważył ale z braku orientacji seksualnej homo,
nie połączyłem faktów i mi w głowie fruwały osobno. Np no tak zaprasza
na keybordsy bo się na sprzęcie muzycznym znam, głaski po głowie-miły
facet chce się przypodobać...

Data: 2013-02-12 15:11:50
Autor: Wielki Elektryk
Celibat :życie bez seksu
Bo bo jak wiezyc facetowi w spodnicze co glosi prawo naturalne a sam zyje nienautarnie.

Gonic to spasione spedalone towarzycho w pizdu.

Data: 2013-02-12 15:28:55
Autor: Trybun
Celibat :życie bez seksu
[...]

No cóż, każdy człowiek jest inny. Uszanujmy więc także decyzję którzy postanowili żyć w absencji seksualnej.

Data: 2013-02-12 06:39:08
Autor: glob
Celibat :życie bez seksu
On 12 Lut, 15:28, Trybun <CheIlih@.yachuoo.com> wrote:
> [...]

> wszystko czyni nas pełnymi i szczęśliwymi.

No cóż, każdy człowiek jest inny. Uszanujmy więc także decyzję którzy

Wiesz ktoś postanowi zaminować miasto ,to też mamy tą decyzje
szanować, czy raczej pomóc jego psychice.? Ta decyzja celibatu nie
bierze się z normalnego umysłu , bo to tak jak zaminować tyłki
niemowlaków i kler doskonale o tym wie.

Data: 2013-02-12 15:53:56
Autor: Trybun
Celibat :życie bez seksu
W dniu 2013-02-12 15:39, glob pisze:
[...]

No powiem to inaczej - dajmy każdemu możliwość życia po swojemu. dozwolone wszystko , to co nie sprawia że inni przez to nie płaczą.

Data: 2013-02-13 17:23:34
Autor: jr
Celibat :życie bez seksu

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kfdl9o$hkr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ponoc przejezyczenia  mowia wiele o czlowieku.

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Data: 2013-02-14 08:30:30
Autor: Trybun
Celibat :życie bez seksu
W dniu 2013-02-13 17:23, jr pisze:

Ponoc przejezyczenia  mowia wiele o czlowieku.

Zdarzają się nawet najlepszym :-P

Data: 2013-02-14 22:13:34
Autor: jr
Celibat :życie bez seksu

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kfi3qo$i7c$2node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-02-13 17:23, jr pisze:

Ponoc przejezyczenia  mowia wiele o czlowieku.

Zdarzają się nawet najlepszym :-P

Co pierwszego nie wyklucza.

Data: 2013-02-14 22:34:16
Autor: Trybun

[...]

[...]

[...]