Cellary o internecie

Data: 2012-02-03 20:41:03
Autor: zdumiony
Cellary o internecie
W dzisiejszej Gazecie Wyborczej pisze prof. Wojciech Cellary "Młodzi w internetowej pułapce". Tezą artykułu jest to że młodzi, wykształceni, mało zarabiający chcą mieć internet za darmo a ta darmowość internetu jest powodem że nie zarabiają na informacji.
Po pierwsze internet nie jest darmowy. Płaci się za dostęp, zwykle więcej niż za telefon komórkowy miesięcznie (choć z drugiej strony, telefonów może być kilka) W internecie większość stron to witryny reklamowe, gdzie nie płaci się za oglądanie strony, ale potem za zakup produktu. Albo weźmy takie Allegro, gdzie płaci się za zakupione towary.
Jednak jak widać, profesor chciałby aby nie płacić tylko miesięcznie abonamentu dostawcy internetu, ale za każde kliknięcie.
Wyobraźmy sobie że dominującą wyszukiwarką jest nie Google ale inna firma, która każe płacić za wyszukiwanie, gdzie stać nas tylko na kilka wyszukiwań dziennie. Ze trzeba płacić za każdą informację. System przypominałby ten znany ze starożytnego Egiptu, gdzie tylko kapłani mieli dostęp do wiedzy. Czy do tego dążymy?

Data: 2012-02-03 19:56:33
Autor: Obserwator
Kolejny inteligentny inaczej:))
zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał(a): W dzisiejszej Gazecie Wyborczej pisze prof. Wojciech Cellary "Młodzi w internetowej pułapce". Tez± artykułu jest to że młodzi, wykształceni, mało zarabiaj±cy chc± mieć internet za darmo a ta darmowo¶ć internetu jest powodem że nie zarabiaj± na informacji

dostep do sieci nie powinien duzo kosztowac:)
Wystarczy pozwolic dzialac roznym dostawcom i ceny beda konkurencyjne.

Profesorek chyba uwaza ludzi za debili, skoro opowiada takie brednie,

Przeciez wlasciciele np. google -ktorym internauta nic nie placi, to jedni z najbogatszych ludzi na swiecie.

Im ewidentnie chodzi o CENZURE sieci !!

Data: 2012-02-03 21:52:06
Autor: Marek Czaplicki
 Obserwator pisze na pl.soc.polityka w dniu pi±tek 03 luty 2012 20:56:

[...]

Pomieszanie  z popl±taniem u Ciebie. Skoro internet kojarzy Ci się tylko z kabelkiem podł±czonym do kompa to dlaczego piszesz o "cenzurze" sieci. Czy kto¶ będzie badał sk±d, od jakiego dostawcy masz internet? Liczy się to co w nim robisz. Ale dla człowieka takiego jak Ty, który podejrzewa że inni udzielaj±cy się w sieci robi± to za jakie¶ pieni±dze, nie ma dziwne. Internet to nie kable, ¶wiatłowody czy radiówka, ale to przede wszystkim ludzie po drugiej stronie kabla. :-)

Data: 2012-02-03 21:05:09
Autor: Obserwator
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
> Wystarczy pozwolic dzialac roznym dostawcom i ceny beda konkurencyjne.
> z najbogatszych ludzi na swiecie.

a gdzie ja napisalem z czym mi sie kojarzy internet? Wymyslasz sobie jakiej idiotyzmy ktorych nie powiedzialem i jeszcze je komentujesz?

Ty Czaplicki jestes jednym z tych do ktorych wlasnie taki inteligentny inaczej
profesorek ze swoimi wypocinami intelektualnymi zawsze trafi i ich przekona.

No jednym slowem pozyteczny idiota z ciebie cala geba.

Data: 2012-02-04 10:22:10
Autor: Marek Czaplicki
 Obserwator pisze na pl.soc.polityka w dniu pi±tek 03 luty 2012 22:05:

> [...]

a gdzie ja napisalem z czym mi sie kojarzy internet? Wymyslasz sobie jakiej
idiotyzmy ktorych nie powiedzialem i jeszcze je komentujesz?

Napisałe¶, o internecie jako tylko o dostępie do sieci i nic więcej. Więc naturaln± kolej± rzeczy pokazałe¶ z czym Ci się kojarzy sieć. Dostęp i nic więcej. Profesor, któremu zasugerowałe¶ to że uważa ludzi za debili, mówi o sieci jako o zawarto¶ci, o tym co jest istot± internetu, a więc wiedza. Trochę czytania ze zrozumieniem.
Nota bene niedługo internet w Polsce będzie prawdopodobnie dostępny za darmo. Spowoduje to tzw dywidenda cyfrowa. W zwolnione częstotliwo¶ci państwo ma zamiar zapu¶cić internet wła¶nie.

Data: 2012-02-03 22:02:35
Autor: pluton
Kolejny inteligentny inaczej:))

Profesorek chyba uwaza ludzi za debili, skoro opowiada takie brednie,

Twój lekceważ±cy stosunek do tytułu
profesorskiego wskazuje, że edukację zakończyłe¶ w latach PRL na 2-letniej
szkole zawodowej gdzie zdobyłe¶ z wielkim  wysiłkiem tytuł budowlańca.
Jeste¶ zerem człowieku! Zerem.

Nullification

Data: 2012-02-03 21:06:46
Autor: Obserwator
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

profesorskiego wskazuje, że edukację zakończyłe¶ w latach PRL na 2-letniej
szkole zawodowej gdzie zdobyłe¶ z wielkim  wysiłkiem tytuł budowlańca.

pudlo, ale niech ci ulzy:))

Data: 2012-02-04 07:33:11
Autor: Leprechaun
Cellary o internecie

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:jghd8b$6kr$1inews.gazeta.pl...
[...]

Typowy internauta to niedomyty młodzieniec, żłopiący nieustannie piwo i onanizujący się przy ogladaniu stron z pornografią. Taki obraz internauty przedstawił: http://www.parapolityka.pl/wielki-prekursor-przemian/

BomBel

Cellary o internecie