Celnik znalazł olej opałowy w baku

Data: 2009-02-21 20:42:20
Autor: Marek Dyjor
Celnik znalazł olej opałowy w baku
Rentier wrote:
Witam.
Proszę o info o procedurze karnej w takie sprawie.
Zatrzymali gościa, wsadzili rurkę do baku i zassali.
Uznali,że opał.
Miał tam ze 4 litry na dnie baku.
Nie wystawili żadnego mandatu.
Minęło 3 miesiące i gość dostał wezwanie do Urzędu kontroli
skarbowej.Nie znam paragrafów, na które sie powołali, gdzieś zgubił
wezwanie. Policja może w takim wypadku ukarać mandatem do 500zł.Ale wygląda na
to,że poszło dalej. Jakie są teraz linie obrony?Czy są?

jestem ciekaw jak chcą mu udowodnić że świadomie wlał olej opałowy do baku.

a po kilku miesiącach to nawet nie bedzie pamietał gdzie tankował paliwo.

Data: 2009-02-21 21:57:00
Autor: Rentier
Marek Dyjor pisze:

jestem ciekaw jak chcą mu udowodnić że świadomie wlał olej opałowy do baku.
Sądzę,że nie muszą czepiać sie świadomości.Stwierdzili fakt pobytu O.O. w baku i tyle.A akcyzy tam nie znaleźli;-)

a po kilku miesiącach to nawet nie będzie pamiętał gdzie tankował paliwo.
Przecież mógł kupić 3 litry do kanistra, bo np. płukał starą głowicę od silnika..A nie może przecież resztek wylać do kanału;-)
Może w ten deseń?

Data: 2009-02-21 15:05:44
Autor: witek
Rentier wrote:

a po kilku miesiącach to nawet nie będzie pamiętał gdzie tankował paliwo.
Przecież mógł kupić 3 litry do kanistra, bo np. płukał starą głowicę od silnika..A nie może przecież resztek wylać do kanału;-)

ale do baku też wlać nie wolno.

Data: 2009-02-21 23:51:16
Autor: Krzysztof 45
witek pisze:
ale do baku też wlać nie wolno.
Bo akcyza, a olej po frytkach można?

--
Krzysiek

Data: 2009-02-22 02:05:47
Autor: sok marchwiowy
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
witek pisze:
> ale do baku te=BF wla=E6 nie wolno.
Bo akcyza, a olej po frytkach mo=BFna?

-- =20
Krzysiek
Można dokąd do oleju po frytkach nie dorzuci markera takiego jak w opale. --

Data: 2009-02-24 15:11:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 21 Feb 2009, Krzysztof 45 wrote:

witek pisze:
ale do baku też wlać nie wolno.
Bo akcyza, a olej po frytkach można?

  Formalnie tak samo.
  Po sławnym uniewinnieniu fałszerzy przez SN (bo zamiast zarzutu
karnego o fałszerstwo wytoczono im sprawę karnoskarbową o obejście
akcyzy, a w przepisie było o PRZEZNACZENIU, zaś oni sprzedawali
chłam NIE PRZEZNACZONY do roli paliwa) zmieniono przepis w ustawie.

  Akcyzją jest objęte również:
<cytat> "lub używane jako paliwa silnikowe"<koniec>
  Stąd:

  Dolewasz oleju z frytek - powinieneś płacić akcyzę.

  Nie, proszę NA MNIE nie krzyczeć, to nie ja pisałem ustawę!!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-24 15:36:56
Autor: Liwiusz
Gotfryd Smolik news pisze:

 Akcyzją jest objęte również:
<cytat> "lub używane jako paliwa silnikowe"<koniec>

   O, proszę, jaka przyszłościowa ustawa. Jakiś czas temu zastanawiałem się, w jaki sposób "wadza" nałoży podatek na powietrze, jeśli upowszechnią się samochody na ten sprężony gaz, a tu widzę, że przepis już istnieje i obowiązuje :)

--
Liwiusz

Data: 2009-02-23 15:55:10
Autor: cranky
Celnik znalazł olej opałowy w ba ku
Dnia Sat, 21 Feb 2009 21:57:00 +0000, Rentier napisał(a):

Marek Dyjor pisze:

ciach

[...]

Nie mógł kupić opału bez określenia celu (palenie w piecu). Czyli miał
piec. Czyli mógł palić nie lać do baku.

Data: 2009-02-23 16:48:00
Autor: Krzysztof 45
cranky pisze:
Nie mógł kupić opału bez określenia celu (palenie w piecu). Czyli miał piec. Czyli mógł palić nie lać do baku.
Normalnie kupuje sie sie opał bez określania celu, a jak sie
już trafi przypadkiem punkt że tego wymagają, to nie wnikają
co sie tam wpisuje, np do nagrzewnicy na budowie lub do
płukania jamy ustnej bo i taki wpis widziałem.
--
Krzysiek

Celnik znalazł olej opałowy w baku