Celnosc policjanta.

Data: 2015-05-06 17:03:06
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 06-05-15 o 00:30, Marek Wisniewski pisze:
O ile pamietam, to broni gladkolufowej moga policjanci uzywac , celujac w nogi
delikwenta.
Jak, z odleglosci kilkunastu metrow mozna trafic "w okolice ramienia" i to w dodatku, uszkadzajac aorte ?

Z każdej - niemal. Używane przez Policję strzelby nie mają celowników w normalnym tego słowa znaczeniu. Celuje się po lufie. Strzelec się przemieszcza. Cel się przemieszcza. Zgodnie z przepisami mierzy się w dolną strefę ciała, więc od pasa - powiedzmy, ze to umowna granica - do barku jest pewnie coś koło 60 cm.

W strzelaniu IPSC - bo z czymś to próbuję porównać - dla strzelb strzelających śrutem, a zatem mających spory rozrzut cele metalowe są ustawiane w odległości 5~15 metrów, a zdarza się na zawodach, że zawodnik nie trafia. Czyli do nieruchomego celu myli się o te 50 cm rozrzutu.

Czy ktos widzial mutanta biegajacego po boisku z aorta w okolicy ramienia ?

Weź jakiś atlas anatomiczny i popatrz. W Japonii kobiety-samurajki popełniały samobójstwo wbijając sobie właśnie w tę część aorty nóż od strony szyi pionowo ku dołowi.

Jaki rozrzut moze miec taka bron?

Znaczny, a jeszcze dodatkowo zachodzi niebezpieczeństwo rykoszetu od czegoś twardego - tu już zdarzyć może się w sumie wszystko. Nawet kula lecąca z powrotem w stronę strzelającego.

Jakie wymogi okraslaja przydatnosc policjanta do uzywania takiej broni ?

Musi trafić w tarczę papierową chyba z 10 metrów.

Jakimi wynikami na strzelnicy musi sie on wykazac ?
Czy badania psychologiczne przed, byly wystarczajace ?

A jakie sÄ… wystarczajÄ…ce i dlaczego akurat takie Twoim zdaniem?

Czy mozna stwierdzic, ktory policjant strzelal, zeby zabic ?

Gumową kulą? Sądzę, że żaden. To był po prostu nieszczęśliwy splot niekorzystnych okoliczności raczej niemożliwy do przewidzenia.

Kiedy wreszcie, rezimowe media zaczna zadawac dociekliwe pytania, zamiast robic ludziom wode z mózgu ?

Rozumiem, ze Twoim zdaniem Twoje sÄ… dociekliwe :-)

Data: 2015-05-06 12:49:00
Autor: Marek Wisniewski
Celnosc policjanta.
W dniu ¶roda, 6 maja 2015 17:03:10 UTC+2 u¿ytkownik Robert Tomasik napisa³:
> [...]
> delikwenta.
> Jak, z odleglosci kilkunastu metrow mozna trafic "w okolice ramienia" i to w dodatku, uszkadzajac aorte ?

Z ka¿dej - niemal. U¿ywane przez Policjê strzelby nie maj± celowników w normalnym tego s³owa znaczeniu. Celuje siê po lufie. Strzelec siê przemieszcza. Cel siê przemieszcza. Zgodnie z przepisami mierzy siê w doln± strefê cia³a, wiêc od pasa - powiedzmy, ze to umowna granica - do barku jest pewnie co¶ ko³o 60 cm.

W strzelaniu IPSC - bo z czym¶ to próbujê porównaæ - dla strzelb strzelaj±cych ¶rutem, a zatem maj±cych spory rozrzut cele metalowe s± ustawiane w odleg³o¶ci 5~15 metrów, a zdarza siê na zawodach, ¿e zawodnik nie trafia. Czyli do nieruchomego celu myli siê o te 50 cm rozrzutu.

> Czy ktos widzial mutanta biegajacego po boisku z aorta w okolicy ramienia ?

We¼ jaki¶ atlas anatomiczny i popatrz. W Japonii kobiety-samurajki pope³nia³y samobójstwo wbijaj±c sobie w³a¶nie w tê czê¶æ aorty nó¿ od strony szyi pionowo ku do³owi.

No wlasnie.
Policjant strzelal pionowo, ku dolowi ???

> Jaki rozrzut moze miec taka bron?

Znaczny, a jeszcze dodatkowo zachodzi niebezpieczeñstwo rykoszetu od czego¶ twardego - tu ju¿ zdarzyæ mo¿e siê w sumie wszystko. Nawet kula lec±ca z powrotem w stronê strzelaj±cego.

> Jakie wymogi okraslaja przydatnosc policjanta do uzywania takiej broni ?

Musi trafiæ w tarczê papierow± chyba z 10 metrów.

> Jakimi wynikami na strzelnicy musi sie on wykazac ?
> Czy badania psychologiczne przed, byly wystarczajace ?

A jakie s± wystarczaj±ce i dlaczego akurat takie Twoim zdaniem?

> Czy mozna stwierdzic, ktory policjant strzelal, zeby zabic ?

Gumow± kul±? S±dzê, ¿e ¿aden. To by³ po prostu nieszczê¶liwy splot niekorzystnych okoliczno¶ci raczej niemo¿liwy do przewidzenia.

> Kiedy wreszcie, rezimowe media zaczna zadawac dociekliwe pytania, zamiast robic ludziom wode z mózgu ?

Rozumiem, ze Twoim zdaniem Twoje s± dociekliwe :-)

Data: 2015-05-06 22:05:57
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 06-05-15 o 21:49, Marek Wisniewski pisze:

Policjant strzelal pionowo, ku dolowi ???

Najprawdopodobniej nie. To prêdzej postrzelony móg³by siê wywróciæ i dostaæ postrza³ "z góry" - to by wyja¶nia³o, ¿e tak wysoko trafi³ pocisk skierowany w doln± strefê cia³a, ale to tylko moja sugestia - jedna z mo¿liwo¶ci. Tak, czy siak wychodzi na to, ¿e to by³ naprawdê jaki¶ zbieg niekorzystnych okoliczno¶ci i tyle.

Data: 2015-05-06 13:10:19
Autor: Marek Wisniewski
Celnosc policjanta.
W dniu ¶roda, 6 maja 2015 22:06:42 UTC+2 u¿ytkownik Robert Tomasik napisa³:
> [...]

Najprawdopodobniej nie. To prêdzej postrzelony móg³by siê wywróciæ i dostaæ postrza³ "z góry" - to by wyja¶nia³o, ¿e tak wysoko trafi³ pocisk skierowany w doln± strefê cia³a, ale to tylko moja sugestia - jedna z mo¿liwo¶ci. Tak, czy siak wychodzi na to, ¿e to by³ naprawdê jaki¶ zbieg niekorzystnych okoliczno¶ci i tyle.

Pokazywali film z momentem, w ktorym dostal kule.
Stal pionowo i nie moze byc mowy o pochyleniu ciala.

Data: 2015-05-06 18:15:09
Autor: witek
Celnosc policjanta.
Marek Wisniewski wrote:
Pokazywali film z momentem, w ktorym dostal kule.

gdzie?

Data: 2015-05-06 22:13:47
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 06-05-15 o 22:10, Marek Wisniewski pisze:
[...]

Dasz link?Popatrzy³ bym z ciekawo¶ci.

Data: 2015-05-06 23:48:24
Autor: J.F.
Celnosc policjanta.
U¿ytkownik "Robert Tomasik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:554a75fe$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A chocby i ten
https://www.youtube.com/watch?v=T_cKLfJNhck

Nie bardzo widze ktorego to trafili i kiedy, ale zadnego lezacego, zeby go mozna trafic "od gory" tez nie widze.

J.

Data: 2015-05-07 01:12:33
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 06-05-15 o 23:48, J.F. pisze:

A chocby i ten
https://www.youtube.com/watch?v=T_cKLfJNhck

Na tym akurat nic nie widaæ, bo jest przeskok. Widaæ, jak chodzi, a potem, jak le¿y.

Nie bardzo widze ktorego to trafili i kiedy, ale zadnego lezacego, zeby
go mozna trafic "od gory" tez nie widze.

Na tym filmie moim zdaniem nie ma chwili strza³u. 0:34 stoi po¶rodku kadru.0:35 le¿y. Nie s³ychaæ strza³u, wiêc to nic nie daje.

Data: 2015-05-06 18:38:41
Autor: witek
Celnosc policjanta.
Robert Tomasik wrote:
W dniu 06-05-15 o 23:48, J.F. pisze:

[...]

ty chyba nie ten
Przyjrzyj sie w 4 sekundzie.
Leci butelka od (naszej) lewej strony. W tym samym momencie od drugiej strony jednemu gosciowi udaj sie podejsc do p³otu.
Trzech policjantow od prawej strony orientuje sie ze prawa strona jest niechroniona i widac wyraznie ze jeden z nich przyklada sie i oddaje strzal. Mniej wiecej w 9 sekundzie.
Widac go na zblizeniach
W 26 sekundzie idzie z gosciem w czarnej kuszulce.
Zdazyl jeszcze przejsc ladny kawalek, bo lezy na srodku boiska.
w momencie kiedy straci³ przytomnosc nikt do niego nie strzela³, zreszt± by³ za daleko.

Data: 2015-05-07 21:27:43
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 07-05-15 o 01:38, witek pisze:
Robert Tomasik wrote:
W dniu 06-05-15 o 23:48, J.F. pisze:

[...]

To, co piszesz ma sens. Przeanalizujmy to.

Je¶li poczynimy takie za³o¿enie, to w chwili strza³u w 9-tej sekundzie oceniaj±c po stosunku wysoko¶ci osoby to policjant i cel s± w odleg³o¶ci ponad 20 metrów. Nie wiem, czym strzelali (jakim rodzajem amunicji). Ale o ile nie by³y to "Chrab±szcze" to na tym dystansie rozrzut jest ju¿ spory. B±k na dystansie 10 metrów daje w praktyce z pó³ metra rozrzutu. Specyfikacja amunicji jest przyk³adowo tu: http://www.nettax.pl/dzienniki/dukgp/2004/10/poz.45/zal1.htm. Producent podaje rozrzut na dystansie 20 metrów 72 cm (promieñ 36 cm!), ale to rozrzut przy strzelaniu z imad³a zapewne, a nie z rêki. To nadal przy strzale w doln± czê¶æ cia³a (przyjmujê umown± granicê pas) nie jest nieprawdopodobne trafienie w bark.

Siedz± i patrzê na kadr z 9 sekundy. Je¶li celem jest ten facet, to on jest obrócony plecami w stronê strzelaj±cych (blisko prawej granicy kadru) i pocisk nadlatywa³by od jego ty³u. Rykoszet od szczêki trafionego, to chyba jedyny racjonalny tor, by trafiæ w aortê strzelaj±c od ty³u - bezpo¶rednio.

Trzeba by obejrzeæ pocisk wyjêty z rany. Widzê drug± mo¿liwo¶æ. Za prawym skrajem kadru jest prostopad³y mniej wiêcej do strza³u p³ot - widaæ go na dalszych ujêciach. Je¶li wystrzelony pocisk nie trafi³ bezpo¶rednio kibica, przelecia³ obok i uderzy³ w pobliski p³ot, w jaki¶ sprê¿ysty element, to pocisk móg³ po prostu siê odbiæ i wróciæ "w twarz" trafionemu. Mo¿e na p³ocie bêdzie ¶lad trafienia i to pozwoli stwierdziæ, w jak± partiê cia³a "trafi³" policjant (na jakiej wysoko¶ci od ziemi), ale je¶li tego nie znajdziemy, to taki rykoszet jest na tyle nieobliczalny, ¿e policjant móg³ oddaæ dowolny strza³, byle trafi³ w owo ogrodzenie.

Jedno i drugie niby skrajnie nieprawdopodobne, ale widzia³em w ¿yciu masê nieprawdopodobnych rykoszetów, nawet amunicji pe³nop³aszczowej, a to gumowy pocisk.

Dziwi mnie, ¿e postrza³ nie spowodowa³ ¿adnego widocznego efektu na strzelaj±cym. Na takim dystansie pocisk niesie oko³o 25 J. To pewnie ze 20 wiêcej, ni¿ pocisk z wiatrówki z przy³o¿enia.

Data: 2015-05-07 15:55:35
Autor: witek
Celnosc policjanta.
Robert Tomasik wrote:
Siedz± i patrzê na kadr z 9 sekundy

https://www.youtube.com/watch?v=RS6MgkHpBZw

3 minuta 18 sekunda.

Facet obraca siê przodem i wtedy dostaje.
Wyraznie widac jak ³apie siê rêk± i spada w podskokach.
Ale mam wrazenie, ze nie w szyje dosta³.
O ile to wogole ten.
Ale ja tam innego ktory dosta³ solidnie nie widzia³em.

Data: 2015-05-07 23:36:01
Autor: Tom N
Celnosc policjanta.
witek w <news:migje6$t0j$1dont-email.me>:

Robert Tomasik wrote:
[...]

Je¶li to ten, to widaæ równie¿, ¿e strzelaj±cy strzela³ z wysoko¶ci barku
pod k±tem dodatnim (w górê)...

--
'Tom N'

Data: 2015-05-07 17:51:10
Autor: witek
Celnosc policjanta.

Robert Tomasik wrote:
[...]

Nie widze tam zadnego srzelajacego z barku w tym momencie.

Data: 2015-05-08 01:50:07
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 08-05-15 o 00:51, witek pisze:

[...]

Ja widzê dwóch: od lewej licz±c trzeci i pi±ty. Nie widaæ strza³u. Nie da siê powiedzieæ, czy strzeli³ jeden (i który) czy obydwaj. Pi±ty akurat faktycznie mierzy ku górze, ale jak wrysowaæ prost± z wylotu lufy, to przechodzi kilkadziesi±t centymetrów nad g³ow±. O¶ tego trzeciego wygl±da bardziej obiecuj±co. Pod adresem http://www.tinypic.pl/5zzv9m1x1nlv umie¶ci³em tak± rekonstrukcje. Niebieska linia, to ten trzeci, a czerwona pi±ty. Ale uprzedzam, b³±d tego to mo¿e byæ kilkadziesi±t centymetrów na 16 metrach.

Data: 2015-05-08 01:36:54
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.

Robert Tomasik wrote:
[...]

Jasnowidz?

Przy strzale na 16 metrów z barku przy podniesieniu koñca lufy o niemo¿liwe do dostrze¿enia na tym filmie 5 cm pocisk przelecia³by co najmniej 44 cm ponad barkiem uwzglêdniaj±c rozrzut. Teoretycznie oko³o 80 cm. By policjant mierzy³ w jego kolana (za³ó¿my poziom 50 cm) z wysoko¶ci barku (za³ó¿my 150 cm) to koniec lufy powinien byæ pochylony o 6,5 cm - te¿ tego na takim filmie nie zobaczysz. Strzelba jest prostym urz±dzeniem - strzelasz po lufie.

Na stronie http://www.alfacharlie.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=300:amunicja-bojowa-naboje-do-strzelb-gladkolufowych&catid=20:amunicja-do-broni&Itemid=51 podaj±, ¿e pocisk b±k ma 25~33 J - przyjmujê 30 J. Przy masie 4,5 g daje to prêdko¶æ wylotow± oko³o 115 m/s. Opad przy rzucie poziomym na 16 metrach jest na poziomie 0,5 mm, wiêc pomijalny.

Data: 2015-05-08 08:34:36
Autor: Andrzej Lawa
Celnosc policjanta.
W dniu 08.05.2015 01:36, Robert Tomasik pisze:

podaj±, ¿e pocisk b±k ma 25~33 J - przyjmujê 30 J. Przy masie 4,5 g daje
to prêdko¶æ wylotow± oko³o 115 m/s. Opad przy rzucie poziomym na 16
metrach jest na poziomie 0,5 mm, wiêc pomijalny.

Tylko 30J? To¿ to niewiele wiêcej jak "urz±dzenie pneumatyczne"!

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestañ siê martwiæ

Data: 2015-05-08 16:47:03
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 08-05-15 o 08:34, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Maksymalna jest 33 Jr, wiêc przeszacowa³em, ¿e na tych 16~20 metrach bêdzie mia³ oko³o 30 J.

Data: 2015-05-08 21:03:34
Autor: Andrzej Lawa
Celnosc policjanta.
[...]

Nie targujê siê o pojedyncze d¿ule - jestem tylko nieco zaskoczony, ¿e jest to a¿ tak niskoenergetyczne.

Data: 2015-05-09 09:46:00
Autor: Tom N
Celnosc policjanta.

Robert Tomasik wrote:
[...]
[...]
te¿ tego na takim filmie nie zobaczysz.

Maj±c linie pomocnicze jak najbardziej da sie zobaczyæ to i owo.

No i gdyby strzela³ w nogi to nie by³oby obra¿eñ na wysoko¶ci ramion -- to
troche wiêcej ni¿ pó³ metra

--
'Tom N'

Data: 2015-05-09 11:40:31
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.

Robert Tomasik wrote:
[...]

No w³a¶nie ca³y czas t³umaczê, ¿e jedno z drugiego nie wynika. Gumowa amunicja jest lekka i niecelna. Z za³o¿enia maj±c ma³± energiê nie powinna powodowaæ powa¿nych obra¿eñ. Strzela siê w stronê celu, ale miejsce trafienia jest po prostu rozk³adem prawdopodobieñstwa.

Data: 2015-05-09 09:28:25
Autor: witek
Celnosc policjanta.
Robert Tomasik wrote:
Strzela siê w stronê celu, ale miejsce trafienia jest po prostu
rozk³adem prawdopodobieñstwa.

I to jest powod dla ktorego nie powinna byc uzywana.
Jest nieprzewidywalna.

Data: 2015-05-09 16:36:18
Autor: re
Celnosc policjanta.

U¿ytkownik "witek"

Strzela siê w stronê celu, ale miejsce trafienia jest po prostu
rozk³adem prawdopodobieñstwa.

I to jest powod dla ktorego nie powinna byc uzywana.
Jest nieprzewidywalna.
-- -
No ja my¶lê, ¿e u¿ywanie niebezpiecznych narzêdzi wobec ludzi powinno byæ karalne bez ¿adnego "ale". S± po prostu inne, bezpieczne mo¿liwo¶ci.

Data: 2015-05-09 09:50:36
Autor: witek
Celnosc policjanta.
re wrote:

U¿ytkownik "witek"

[...]

Nie chodzi o karanie.
Nie po raz pierwsze ktos od gumowego pocisku traci oko.
I prawdopodobienstwo nie jest 0.001 %.
Po prostu ta bron sie nie nadaje jesli ma byc "nieszkodliwa".
No chyba, ze zakladamy, ze ma byc szkodliwa. Ale powiedzmy to wowczas glosno.

Data: 2015-05-09 17:00:31
Autor: Andrzej Lawa
Celnosc policjanta.
W dniu 09.05.2015 o 16:36, re pisze:

No ja my¶lê, ¿e u¿ywanie niebezpiecznych narzêdzi wobec ludzi powinno
byæ karalne bez ¿adnego "ale". S± po prostu inne, bezpieczne mo¿liwo¶ci.

Mhm. A jakie?

O, wiem! Trzeba tylko odpowiednio stanowczo wydawaæ polecenia!

https://www.youtube.com/watch?v=9bOQitInC84

Data: 2015-05-09 19:05:30
Autor: gazebo
Celnosc policjanta.
W dniu 2015-05-09 o 17:00, Andrzej Lawa pisze:
[...]

oraz elktronicznego suflera :]

--
gazebo

Data: 2015-05-09 17:01:01
Autor: Andrzej Lawa
Celnosc policjanta.
W dniu 09.05.2015 o 16:28, witek pisze:
Robert Tomasik wrote:
Strzela siê w stronê celu, ale miejsce trafienia jest po prostu
rozk³adem prawdopodobieñstwa.

I to jest powod dla ktorego nie powinna byc uzywana.
Jest nieprzewidywalna.

A znasz tak± w 100% przewidywaln±?

Data: 2015-05-09 16:36:31
Autor: witek
Celnosc policjanta.
Robert Tomasik wrote:
[...]

Nie.
ALe znam bardziej przewidywaln±.

Data: 2015-05-09 23:45:10
Autor: Andrzej Lawa
Celnosc policjanta.
W dniu 09.05.2015 o 23:36, witek pisze:

I to jest powod dla ktorego nie powinna byc uzywana.
Jest nieprzewidywalna.

A znasz tak± w 100% przewidywaln±?

Nie.
ALe znam bardziej przewidywaln±.

No tak, klasyczna broñ palna.

I federacyjne fazery.

A co¶ niezabójczego, skutecznego i realnego?

Data: 2015-05-10 01:19:01
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 09-05-15 o 23:36, witek pisze:

[...]
Nieprzewidywalno¶æ strzelby jest pochodn± jej potencjalnego bezpieczeñstwa. Lekki i powolny pocisk jest po prostu niecelny. Chc±czwiêkszyæ celno¶æ zwiêkszasz ryzyko negatywnych skutków.

Data: 2015-05-09 21:31:07
Autor: witek
Celnosc policjanta.
Robert Tomasik wrote:
[...]

pomysl o czyms innym niz bron palna.

Data: 2015-05-10 10:29:13
Autor: Andrzej Lawa
Celnosc policjanta.
W dniu 10.05.2015 o 04:31, witek pisze:

pomysl o czyms innym niz bron palna.

Mhm. Jak Powa¿ne Werbalne Ostrze¿enie?

Data: 2015-05-10 11:51:38
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 10-05-15 o 04:31, witek pisze:

[...]

A znasz co¶ skutecznego o zasiêgu kilkunastu metrów? Czy chcesz na mecz wysy³aæ tylu policjantów, by na wszelki wypadek za ka¿dym kibicem chodzili?

Data: 2015-05-10 01:17:02
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 09-05-15 o 16:28, witek pisze:
Robert Tomasik wrote:
Strzela siê w stronê celu, ale miejsce trafienia jest po prostu
rozk³adem prawdopodobieñstwa.

I to jest powod dla ktorego nie powinna byc uzywana.
Jest nieprzewidywalna.

Nie, Ma odstraszaæ napastników.Nie strzela siê z niej dla zabawy do dzieci w piaskownicy.

Data: 2015-05-09 21:32:00
Autor: witek
Celnosc policjanta.
Robert Tomasik wrote:
[...]

Wiec nie mowmy o niej ze jest bezpieczna.

Data: 2015-05-10 11:54:17
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 10-05-15 o 04:32, witek pisze:

[...]

¯aden ¶rodek przymusu bezpo¶redniego nie jest bezpieczny.Robi±c d¼wigniê mo¿esz napastnikowi co¶ zerwaæ albo z³amaæ. Jak zrobisz rzut, to mo¿e - przy wyj±tkowo pechowym uk³adzie - zabiæ siê. Gazem ³zawi±cym mo¿esz zabiæ jakiego¶ astmatyka. Wymieñ Twoim zdaniem bezpieczny.

Data: 2015-05-08 01:12:08
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 07-05-15 o 22:55, witek pisze:
Robert Tomasik wrote:
[...]

Porównuj±c z poprzednim nagraniem mogê stwierdziæ, ¿e to najprawdopodobniej ten moment. On nie dosta³ w szyjê, tylko w ko¶æ barkow±, od której pocisk zrykoszetowa³ ku do³owi. Dystans oko³o 16 metrów. No to rozrzut samej amunicji interpoluj±c oko³o 30 cm dla B¡K-a (najprawdopodobniej tego u¿ywano), albo nieco mniej dla Chrab±szczy.

Data: 2015-05-09 05:13:36
Autor: KRZYZAK
Celnosc policjanta.
[...]

To chyba w policyjnych zawodach. Bo mysliwi jako¶ trafiaj± do rzutków w odleg³o¶ci > 15m. Przypominam, ¿e takie rzutki s± 10 razy mniejsze od kibola i poruszaj± sie 5 razy szybciej.

Data: 2015-05-09 14:26:13
Autor: Robert Tomasik
Celnosc policjanta.
W dniu 09-05-15 o 14:13, KRZYZAK pisze:
[...]
To chyba w policyjnych zawodach. Bo my¶liwi jako¶ trafiaj± do rzutków w odleg³o¶ci > 15m. Przypominam, ¿e takie rzutki s± 10 razy mniejsze od kibola i poruszaj± sie 5 razy szybciej.

Tylko, ¿e do rzutków strzela siê skarbie o³owianym ¶rutem, a nie gum±. Po za tym do zaliczenia rzutka wystarczy trafienie pojedyncz± ¶rucin± z kilkuset lec±cych w chmurze, a gumowy pocisk jest jeden i lekki. Na 15 metrach ta chmura ma co najmniej metr ¶rednicy. No i o ile kto¶ siê nie specjalizuje sportowo w tych rzutkach, to normalnym wynikiem na zawodach jest trafienie poni¿ej 10 rzutków, na 25, a zatem pozosta³e lata sobie gdzie¶. Na mistrzostwach Polski osi±ga siê powy¿ej 23/25,a zatem i tak w tych warunkach najlepszym zdarza siê pomyliæ :-)

Proszê, nie wypowiadaj siê na tematy, o których nie masz zielonego pojêcia w sposób, który sugeruje, ¿e jeste¶ autorytetem.

Data: 2015-05-09 15:52:30
Autor: Andrzej Lawa
Celnosc policjanta.
W dniu 09.05.2015 o 14:13, KRZYZAK pisze:
[...]

Wow. Jestem pod wra¿eniem g³êbi twojej... g³upoty i ignorancji.

Do rzutków strzela siê z o³owianego ¦RUTU. Ka¿dy strza³ to dziesi±tki ma³ych, o³owianych kuleczek. Na takiej odleg³o¶ci obszar ra¿enia (czyli powierzchnia gdzie na pewno co¶ trafi) bêdzie mieæ ¶rednicê rzêdu 50-100cm.