Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy?

Data: 2018-12-21 20:53:12
Autor: u2
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy?
w radio dzisiaj s³ysza³em wypowied¼ polskiego górnika, ¿e wiele razy tak [polscy] górnicy robili

http://niezalezna.pl/251472-wstrzasajace-slowa-gornika-pracujacego-w-czechach-celowo-falszowano-odczyt-z-metanomierzy

Trwa ¶ledztwo w sprawie katastrofy górniczej, do jakiej dosz³o wczoraj w kopalni w Karwinie. Wszyscy zszokowani s± ¶mierci± trzynastu górników, w¶ród których by³o dwunastu Polaków. Rodziny ofiar i ca³a okoliczna spo³eczno¶æ mo¿e liczyæ na wsparcie duchowe. Miejscowi ksiê¿a modl± siê za ofiary tej tragedii. Wstrz±saj±ce s³owa pod³y z ust pracuj±cego od 8 lat w Czechach górnika, który nie chcia³ podaæ swoich personaliów. Powiedzia³ on, ¿e zdarzaj± siê próby fa³szowania odczytów aparatury analizuj±cej stê¿enie metanu

Ruszy³o ¶ledztwo

Do katastrofy górniczej dosz³o wczoraj o godz. 17.16. Górnicy znajdowali siê 800 metrów pod ziemi±. Zginê³o trzyna¶cie osób, dwunastu Polaków i Czech. Dziesiêæ osób odnios³o rany, z czego trzech trafi³o do szpitali. Obecnie w szpitalu przebywa jeszcze dwóch. Stan jednego z nich jest krytyczny, a drugiego stabilny. Urz±d Górniczy w Pradze prowadzi ¶ledztwo w sprawie wybuchu metanu i ¶mierci górników. Inspektorzy ju¿ wczoraj zabezpieczyli dokumentacjê, zwracaj±c szczególn± uwagê na raporty dotycz±ce stê¿enia metanu.

,,Po analizie tych danych zbadaj± miejsce pracy górników, ale na to bêd± musieli poczekaæ, a¿ bêdzie mo¿liwe obejrzenie rejonów kopalni, w których dosz³o do wybuchu i po¿aru"

- mówi³ Machek. Jak doda³, miejsca te zosta³y odciête przez ratowników górniczych z uwagi na stê¿enie metanu i ryzyko dalszych eksplozji. Istotne znaczenie ma tak¿e po¿ar o bardzo wysokiej temperaturze.

,,Gdy warunki siê poprawi±, zostan± otwarte chodniki i bêdzie mo¿liwo¶æ obejrzenia pogorzeliska. Pó¼niej przes³uchani zostan± ¶wiadkowie i bêd± kontynuowane prace nad ponownym udostêpnieniem tego stanowiska pracy"

- mówi³ przedstawiciel Urzêdu Górniczego.

Machek nie chcia³ rozmawiaæ o hipotezach.

,,Jedna rzecz jest jasna, musia³a tam byæ zwiêkszona koncentracja metanu i musia³o doj¶æ do jakiej¶ inicjacji. Ta inicjacja jest przedmiotem dochodzenia i nie da siê na razie nic na ten temat powiedzieæ - czy zaistnia³ tam jaki¶ wp³yw naturalny, b³±d ludzki, ewentualnie usterka techniczna"

- zaznaczy³.

Pracuj±cy od 8 lat w Czechach górnik, który nie chcia³ podaæ swoich personaliów, powiedzia³, ¿e zdarzaj± siê próby fa³szowania odczytów aparatury analizuj±cej stê¿enie metanu.

CZYTAJ RÓWNIE¯
Rozgoryczony ojciec zmar³ego górnika: "Wêgiel siê tylko liczy, ¿ycie to macie w d****"

,,Zakrywa siê czujniki, czyli blenduje, ¿eby premia by³a za wydobycie. Jeszcze wczoraj tak by³o. Dzi¶ rozmawia³em z koleg±, który mówi³, ¿e widzia³ to na w³asne oczy. Nie wiem, ile w tym prawdy, ale kr±¿± takie plotki"

- podkre¶li³. Jego zdaniem mo¿liwe jest oszukanie metanomierzy poprzez wpuszczenie powietrza, co pozwala na prowadzenie wydobycia.

Przedstawiciel Urzêdu Górniczego nie chcia³ spekulowaæ, czy taka sytuacja mog³a mieæ miejsce w CSM.

,,Wszystko ustalimy, gdy bêdziemy mogli wej¶æ do zamkniêtych obecnie chodników"

- powiedzia³.

Modlitwa za ofiary
Tymczasem, wszyscy zszokowani s± rozmiarami tragedii w Karwinie. Wiele osób deklaruje pomoc, tak jak ks. Roland Manowski, proboszcz parafii w Stonawie - miejscowo¶ci po czeskiej stronie ¦l±¶ka Cieszyñskiego. Zapowiada on gorliw± modlitwê za poszkodowanych.

"Nasza parafia utrzymuje bliski kontakt z kopalni±, bo niemal wszyscy parafianie o ni± siê otarli lub w niej pracowali"

- powiedzia³ proboszcz ¶wi±tyni, w której nabo¿eñstwa odprawiane s± po polsku i po czesku. W intencji górników, którzy zginêli, dzi¶ wieczorem odprawiona te¿ zostanie msza ¶w. w ko¶ciele Krzy¿a ¦wiêtego w Karwinie.

W¶ród ofiar tragedii byli mieszkañcy polskiej czê¶ci ¦l±ska Cieszyñskiego, który nale¿y do diecezji bielsko-¿ywieckiej.

"Podejmujemy czuwanie i modlitwê. Jeste¶my z rodzinami, które straci³y swoich bliskich. Modlimy siê za tych, którzy zginêli. Prosimy Boga o m±dro¶æ i si³ê dla ratowników i wszystkich nios±cych pomoc ofiarom katastrofy i ich rodzinom"

- napisa³ biskup ordynariusz Roman Pindel.

Duchowny podkre¶li³, ¿e w najbli¿sz± niedzielê podczas mszy ¶w. we wszystkich ko¶cio³ach wierni bêd± ³±czyæ siê duchowo z tymi, dla których ten Adwent zwi±zany jest z trudnym do przyjêcia bólem i cierpieniem.

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-12-21 15:45:14
Autor: Zenek Kapelinder
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy?
Znak zapytania w temacie jest zbedny.

Data: 2018-12-22 00:50:20
Autor: u2
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy?
Znak zapytania w temacie jest zbedny.

no nie, nikt nie jest samobójc±, ka¿dy liczy na cud

Data: 2018-12-22 05:40:09
Autor: Zenek Kapelinder
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy?
Granica palnosci metanu ~5%.
Granica wybuchowosci powyzej 6%.
Maksymalna sila wybuchu ok 15%.
Wylaczenie pradu i ewakuacja przy stezeniu 1% w powietrzu wyciaganym i 2% w miejscu gdzie sa prowadzone prace. Wylaczenie w czasie nie dluzszym niz 15 sekund od chwili wykrycia stezen uwazanych za podwyzszone. Przy takich parametrach cudem jest ze metan wybuchnie albo sie zapali. Na 99,9% zawinil czynnik ludzki. Ale nikt sie do tego nie przyzna.

Data: 2018-12-22 15:37:16
Autor: A. Filip
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy? [¦wietny jak niemiecki diesel NA TESTACH]
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
[...]

A kto normalny siê przyzna (samooskar¿y) do raczej d³ugiej gry w
rosyjsk± ruletkê (¶wie¿o) po tym jak przez to zginê³o kilku ludzi?
Jak kopalnia przez metanowe machlojki albo wybuchy metanu "z przyczyn
nieustalonych" zabuli tak ¿e bêdzie kilka+ lat cierpieæ finansowo
to mo¿e powtórz± takie numery dopiero po kilkunastu latach.

Rozwi±zaniem mo¿e byæ sta³y *zewnêtrzny* "inspektor metanowy" z w³asnym
przeno¶nym czujnikiem metanu sprawdzaj±cy czy zapis "fiskalny" czujników
kopalni zgadza siê z odczytami jego czujnika.  Analiza statystyczna
wp³ywu obecno¶ci inspektora na poziom mierzonego metanu pomo¿e+.

BTW czy nie op³aca siê tam gdzie metan jest o wiele wiêkszym zagro¿eniem
od t±pniêæ przez na beztlenowy system wydobycia?
[Indywidualne aparaty tlenowe]

--
A. Filip

Data: 2018-12-22 07:59:16
Autor: Zenek Kapelinder
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy? [¦wietny jak niemiecki diesel NA TESTACH]
Nic sie nie da zrobic. Ludzie to debile. Jak by byli madrzy to by nie bylo zdarzen typu. Pijany kierowca ciezarowki ..... . Pijana druzniczka nie zamknela szlabanu ..... . Kierowca tira jechal bez przerwy 36 godzin ..... . Zmarl w wykopie przysypany piachem ..... . Spadl z rusztowania, mial 2,7 promila ..... . Pijany motorniczy kierowal tramwajem ..... . Itd, itd, itd.

Data: 2018-12-22 08:19:53
Autor: Bruno Brunowski
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy? [¦wietny jak niemiecki diesel NA TESTACH]
W dniu sobota, 22 grudnia 2018 15:38:04 UTC+1 u¿ytkownik A. Filip napisa³:
> [...]

BTW czy nie op³aca siê tam gdzie metan jest o wiele wiêkszym zagro¿eniem
od t±pniêæ przez na beztlenowy system wydobycia?

18 wrze¶nia 2009 Wybuch w Kopalini Wujek-¦l±sk 20 zabitych, 27 rannych - https://www.tvn24.pl/raporty/czarny-dzien-polskiego-gornictwa,237

Okazuje siê, ¿e w kwietniu powiadomiono prokuraturê o procederze oszukiwania mierników:
"Agencja Bezpieczeñstwa Wewnêtrznego potwierdza, ¿e w kwietniu do agencji trafi³o zawiadomienie górnika. - Przekazali¶my informacje do Wy¿szego Urzêdu Górniczego i na Komendê G³ówn± Policji - wyja¶nia Katarzyna Koniecpolska-Wróblewska rzecznik ABW. T³umaczy, ¿e agencja nie mog³a zaj±æ siê spraw±, bo nie le¿y ona w zakresie jej kompetencji. Pó³ godziny po rozmowie z TVN24 ABW wys³a³o komunikat. Pisze w nim, ¿e informacje o nieprawid³owo¶ciach w kopalni zosta³y przekazane 16 kwietnia do dwóch instytucji: Wy¿szego Urzêdu Górniczego oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. 11 maja 2009 roku ABW ponownie w pi¶mie do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach przekaza³o informacje, ¿e "W KWK >>Wujek<< nadal nie s± przestrzegane przepisy BHP w zakresie wykonywania pomiaru stê¿enia metanu w wyrobiskach kopalnianych."
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/gornik-falszowali-wskazania-czujnikow-metanu,109403.html Podobno podej¶cie zmieni³o siê po 20 pogrzebach. Prokuratura sprawê umorzy³a, a odszkodowania wyp³acono: https://gornictwo.wnp.pl/sn-kopalnia-ma-zaplacic-1-6-mln-zl-rodzinie-ofiary-wybuchu-metanu,239023_1_0_0.html

--
Bruno

Data: 2018-12-22 13:38:53
Autor: Stokrotka
Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy?
Jako laik widzê, ¿e praktycznie wszystkie wiêksze wypadki w kopalniah wêgla
zaczynaj± siê od fa³szowania wskazañ aparatury pomiarowej metanu.

I nie rozumiem, ¿e nie ma na to sposobu.
Wskazania powinny byæ np stale widoczne na zewn±trz kopalni , lub przez internet,
a jak zak³adaj± worki foliowe na czujki, to dodaæ do ka¿dej czujki kamerkê.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
Ortografia to NAWYK, czêsto nielogiczny, ktury ludzie ociê¿ali umys³owo,

Celowo fa³szowano odczyt z metanomierzy?