Cena kilometra autostrady

Data: 2010-06-30 07:15:21
Autor: Olleo
Cena kilometra autostrady
TFU! Wroc! 10 km, a nie 20km!!
--
Olleo

Data: 2010-06-30 16:19:17
Autor: Cavallino
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:ac0a8367-92af-4831-9d5e-20aaddf1de4bu36g2000prg.googlegroups.com...
TFU! Wroc! 10 km, a nie 20km!!

Teren pod te drogi przypadkiem nie wchodzi w te koszty?

Data: 2010-06-30 16:24:25
Autor: ...:::Tomek:::...
Cena kilometra autostrady
Cavallino wrote:
Teren pod te drogi przypadkiem nie wchodzi w te koszty?

Nawet jesli, to ile z tych 200 tys. zl moze kosztowac metr biezacy (niech to bedzie 20 mkw) terenu?

Tomek

Data: 2010-06-30 16:36:12
Autor: Cavallino
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> napisal w wiadomosci news:4c2b539bnews.home.net.pl...
Cavallino wrote:
Teren pod te drogi przypadkiem nie wchodzi w te koszty?

Nawet jesli, to ile z tych 200 tys. zl moze kosztowac metr biezacy (niech to bedzie 20 mkw) terenu?

Jakie 20 metrów?
Autostrada spokojnie ma z 3 razy tyle, a pewnie gruntu trzeba bylo wykupic jeszcze wiecej.
Plus odszkodowania za wyburzone budynki czy co tam sie na tym terenie znajdowalo.
Czyli nawet jesli przyjmiesz ze zabierasz pas o szerokosci 50 metrów, to na 1 km masz juz 50 000 m2.
A to juz tylko 40 000 zl za metr.

Data: 2010-06-30 21:17:50
Autor: Tomasz Pyra
Cena kilometra autostrady
Cavallino wrote:
[...]

W Google Earth są zdjęcia z czasu budowy A1 na północ od Swarożyna.
Widać pas "zaoranego" terenu który zapewne musiał być wykupiony (niwelacje i inne prace inżynieryjne).

Sprawdzony w kilku losowych miejscach ma około 80-85m szerokości.

Myślę że mniej-więcej taka jest odległość między płotami odgradzającymi autostradę przed zwierzętami.

Data: 2010-07-01 12:28:50
Autor: Sebastian Kaliszewski
Cena kilometra autostrady
Cavallino wrote:
[...]

Pomyliłes się o 1 zero -- 4000 zł za m^2
A jak weźmiesz pod uwagę że szerokość pasa drogi to ok 85m a nie 50 to nawet jeszcze mniej -- ok. 2400 zł

Cena gruntu na obrzeżu miasta jest jeszcze o rząd wielkości mniejsza, ale jeśli tam są np. domy do wyburzenia, to już się robi więcej. Do tego jeszcze takie rozmaitości jak zakładanie okolicznym mieszkańcom dzwiększoszczelnych okien, itd...

pzdr
\SK

Data: 2010-07-01 04:10:31
Autor: Olleo
Cena kilometra autostrady
Cena gruntu na obrze¿u miasta jest jeszcze o rz±d wielko¶ci mniejsza,
ale je¶li tam s± np. domy do wyburzenia, to ju¿ siê robi wiêcej.. Do tego
jeszcze takie rozmaito¶ci jak zak³adanie okolicznym mieszkañcom
dzwiêkszoszczelnych okien, itd...

Panowie nie ma co dywagowac. Chodzi o odcinek Konotopa - wêze³
Pow±zkowska (Warszawa). Ktos, kto jest z tamtego regionu, na pewno
jest w stanie podac linka do maps.google.com i pokazac, co to za
tereny tam sa - czy trzeba cos wyburzac itd.

Jako ciekawostka koszty wybudowania poszczegolnych odcinkow S8:

Odcinek Lata realizacji Koszt (w mln euro) D³ugo¶æ odcinka
wêze³ Opacz - wêze³ Paszków 2009 - 2011 78,45 (14,9km)
Wroc³aw - Psie Pole - Syców 2009 - 2011 237,30 (ok. 47,2km)
Syców - A1 2011 - 2015 696,92 (ok. 150,5km)
Piotrków Trybunalski - Warszawa 2009 - 2013 295,44 (118km do Nadarzyna
- nie wiem ile dalej)
wêze³ Konotopa - wêze³ Pow±zkowska - wêze³ Marki 2007 - 2012 294,20
(10,1km)
Bia³ystok - granica pañstwa 2011 - 2015 480,97 (tutaj jest niejasne,
bo zrezygnowano ponoc z tego odcinka)
O¶ priorytetowa IX Infrastruktura drogowa w Polsce wschodniej
Wyszków - Bia³ystok 2009 - 2012 205,00 (ok. 113,1km)
--
Olleo

Data: 2010-07-01 13:12:46
Autor: Cavallino
Cena kilometra autostrady
U¿ytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:f1c0adea-b35e-45e7-a308-d6b56dc36555i31g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

To ten co w³a¶nie zaczynaj±?
I na którego trasie trzeba wyburzaæ kamienice?

Data: 2010-07-01 04:23:16
Autor: Olleo
Cena kilometra autostrady
To ten co w a nie zaczynaj ?

chyba tak

I na kt rego trasie trzeba wyburza kamienice?

a tego, to ja juz nie wiem - dlatego zalozylem ten watek, zeby spytac.
Na zadnym innym ww. nie trzeba nic wyburzac, ze sa od 10 do 20 raz
tansze?

Poza tym nie przesadzajmy - wyburzanie nie jest drogie. Wykup moze
ciut bardziej. Ale niech plany, wykup gruntow, projekty, budowa itd.
kosztuje 200mln, dodatkowe kladki itd. drugie 200mln, to zostaje
1.6mld. Nie sadze, zeby na wyburzanie :P
--
Olleo

Data: 2010-07-01 13:30:13
Autor: Cavallino
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:7d94b8ab-23b2-46f6-9494-d15fc36e5181a30g2000yqn.googlegroups.com...
To ten co w a nie zaczynaj ?

chyba tak

I na kt rego trasie trzeba wyburza kamienice?

a tego, to ja juz nie wiem - dlatego zalozylem ten watek, zeby spytac.

Czytaj prase, ich mieszkancy dlugo blokowali ta droge.

Na zadnym innym ww. nie trzeba nic wyburzac

Miedzy "nic" a "kamienice" jest kupa przestrzeni.
Chyba zdajesz sobie sprawe ile moze kosztowac odbudowanie kamienicy i jak to sie ma do kilku zagród w polu?
Jak sa kamienice, to jest duza szansa ze to jest teren mocno zurbanizowany i takich wyburzen moze byc sporo.
A ceny gruntu najwyzsze w Polsce.

, ze sa od 10 do 20 raz
tansze?

Poza tym nie przesadzajmy - wyburzanie nie jest drogie.

Ale zeby wyburzyc trzeba gdzies odbudowac - i to juz jest drogie w przypadku duzych budynków.

 Wykup moze
ciut bardziej. Ale niech plany, wykup gruntow, projekty, budowa itd.
kosztuje 200mln,

Co 200 mln?
O budowie ilu kamienic mówisz za ta kwote?

Data: 2010-07-01 05:00:33
Autor: Olleo
Cena kilometra autostrady
Miedzy "nic" a "kamienice" jest kupa przestrzeni.
Chyba zdajesz sobie sprawe ile moze kosztowac odbudowanie kamienicy i jak to
sie ma do kilku zagród w polu?

Odszkodowania nie sa placone na odbudowanie, a za wartosc dzialki z
zabudowaniami. W centrum Wroclawia zabytkowa kamienica potrafi
kosztowac 20mln zl, ale zdaje sie nie jest mowa ani o centrum, ani o
zabytkach?

Jak sa kamienice, to jest duza szansa ze to jest teren mocno zurbanizowany i
takich wyburzen moze byc sporo.
A ceny gruntu najwyzsze w Polsce.

No stary, ale konkrety. Podalem koszty innych odcinkow, a co do tego
sa wciaz tylko jakies mniemania.

> Poza tym nie przesadzajmy - wyburzanie nie jest drogie.

Ale zeby wyburzyc trzeba gdzies odbudowac - i to juz jest drogie w przypadku
duzych budynków.

jw. kosztuje tyle, ile przy probie odsprzedazy. Nie ma mowy o
budowaniu.

> ciut bardziej. Ale niech plany, wykup gruntow, projekty, budowa itd.
> kosztuje 200mln,

Co 200 mln?
O budowie ilu kamienic mówisz za ta kwote?

Pisze o koszcie podobnej dlugosci odcinkow w innych miejscach budowy
S8 - gdzie tez trzeba wykupywac grunty, tworzyc plany, uzgadniac,
placic odszkodowania itd.
Moze jest jakis przyklad innej drogi w granicach, czy zaraz za
granicami Warszawy? To mozemy porownac, czy faktycznie to kwestia
tylko lokalizacji.
--
Olleo

Data: 2010-07-01 14:27:50
Autor: Cavallino
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:9afeab80-1969-424f-8e73-7d9703212dedj4g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Naprawde nie widzisz zwiazku, miedzy jednym a drugim?

No stary, ale konkrety. Podalem koszty innych odcinkow, a co do tego
sa wciaz tylko jakies mniemania.

Po konkrety to sie do inwestora musisz zwracac.
Tu jest grupa dyskusyjna, wiec dostajesz mozliwe przyczyny.

Data: 2010-07-01 15:13:18
Autor: Maciek
Cena kilometra autostrady
W dniu 2010-07-01 14:00, Olleo pisze:
Odszkodowania nie sa placone na odbudowanie, a za wartosc dzialki z
zabudowaniami.
W ostatnich latach nie słyszałem o przypadkach, żeby łomotali nad ranem
kolbami w drzwi, Å‚adowali na furmankÄ™ i wywozili gdzieÅ› w Bieszczady,
gdzie przecierająca zaspane oczy rodzinka orientowała się, że mieszkają
obecnie w szczerym polu ze szpadlem i potwierdzeniem przelewu
odszkodowania na konto.

Maciek

Data: 2010-07-01 19:00:29
Autor: =Marcos=
Cena kilometra autostrady
No stary, ale konkrety. Podalem koszty innych odcinkow, a co do tego
sa wciaz tylko jakies mniemania.

Konkret:

"Wybudowanie m.in. 13 wiaduktów, 5 zbiorników retencyjnych, jednego wezla drogowego, kilku kilometrów scian oporowych i szczelinowych na tylko 10 kilometrach pierwszego odcinka obwodnicy Warszawy, drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powazkowska, jest przyczyna znacznie wyzszego kosztu powstania tej trasy, w stosunku do innych dróg budowanych w naszym kraju - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w nawiazaniu do piatkowej publikacji Gazety Wyborczej.

Wsród przyczyn znacznie wyzszych kosztów wybudowania tej drogi jest takze fakt, ze powstanie ona na terenach miejskich, bardzo silnie zurbanizowanych, co spowoduje niespotykana w innych miejscach kraju kolizje z tzw. urzadzeniami obcymi np. linia kolejowa obslugujaca hute Lucchini, co wymaga budowy 4 km nowego toru, a takze kolizje z duzym kolektorem burzowym obslugujacym Warszawe.

Sam koszt wybudowania 10 kilometrów drogi wyniesie zatem okolo 310 mln zlotych netto, ale budowa wymienionych wyzej elementów (roboty mostowe, kolejowe i pozostale prace inzynierskie) beda kosztowaly okolo 1,3 mld zlotych bez podatku VAT."

(za GDDKiA)

Przetarg byl otwarty i bylo kilka ofert, wiec jesli daloby sie taniej, ktos pewnie wystosowalby tansza oferte.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjecia z podrózy

Data: 2010-07-02 13:50:23
Autor: Sebastian Kaliszewski
Cena kilometra autostrady
Cavallino wrote:
[...]

Ju¿ spory czas temu zaczêli -- miejscami ju¿ zdaje siê jest blisko k³adzenia nawierzchni.

I na którego trasie trzeba wyburzaæ kamienice?

Kamienic to niezbyt wiele, ale domków jednorodzinnych to siê trochê zbierze. I to jest teren miejski z cenami gruntów miejskimi i z zakopanymi w ziemi instalacjami, itd. I jest tu i od cholery wiaduktów i k³adek, bodaj 5 wêz³ów (Konotopa, Mory, Warszawska, Lazurowa, Pow±zkowska), wielka dziura w ziemi (na odcinku gdzie biegnie obok osiedla pu¶cili trasê w wykopie i ten wykop to malutki nie jest (ca³y odcinek zaraz za Powstañców ¦l±skich a¿ do Ksiêcia Janusza).

W dodatku choæ to niby ekspresówka to to jest szersze od typowej polskiej autostrady (wiêcej pasów)

pzdr
\SK

Data: 2010-07-01 15:45:14
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
U¿ytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisa³ w
Jako ciekawostka koszty wybudowania poszczegolnych odcinkow S8:
Wroc³aw - Psie Pole - Syców 2009 - 2011 237,30 (ok. 47,2km)

Czekaj czekaj, bo tu znow nie wiadomo o co chodzi.
Z Wroclaw-Psie Pole do Sycowa faktycznie jest okolo 47km, ale po drodze jest np obwodnica Olesnicy w standardzie autostradowym, juz oddana do uzytku.

Beda robic druga ? Czy nalezy ja odjac bo juz jest ? Czy wliczona w calosc ? A moze to tylko za nia cena ?
To jest okolo 10km,  Po drodze cos 3 czy  4 rozjazdy bezkolizyjne, ale bez jakiejs wiekszej rzeki.

Syców - A1 2011 - 2015 696,92 (ok. 150,5km)
Piotrków Trybunalski - Warszawa 2009 - 2013 295,44 (118km do Nadarzyna
- nie wiem ile dalej)

Bedzie nowa, czy beda przerabiac gierkowe ?

J.

Data: 2010-07-01 19:42:32
Autor: Shrek
Cena kilometra autostrady
Olleo pisze:
[...]

52.247649,20.923712

Raczej bez powa¿nych wyburzeñ - rezerwa terenu pod to by³a chyba "od zawsze".

Shrek

Data: 2010-07-01 12:41:29
Autor: Cavallino
Cena kilometra autostrady
Cavallino wrote:
[...]

Racja, przecież te 2 mld to kwota za 10 km, przeoczyłem to.
Czyli kwota za km to 200 mln zł.

A jak weźmiesz pod uwagę że szerokość pasa drogi to ok 85m a nie 50 to nawet jeszcze mniej -- ok. 2400 zł

Dokładnie.
A same grunty w mieście potrafią kosztować niewiele mniej.

Data: 2010-06-30 16:43:42
Autor: =Marcos=
Cena kilometra autostrady
Teren pod te drogi przypadkiem nie wchodzi w te koszty?

Nawet jesli, to ile z tych 200 tys. zl moze kosztowac metr biezacy (niech to bedzie 20 mkw) terenu?

Troche za wasko liczysz chyba?
Dwa pasy i pobocze to jakies 11m razy dwa, plus srodek 3m, trawa po bokach (chocby dlatego, ze grunt jest nierówny), to pewnie jakies 30m szerokosci w typowym miejscu. Do tego zjazdy, wjazdy, wiadukty, stacje obslugi... Poza tym grunt to malo powiedziane, czasem (a nawet czesciej) na trasie autostrady jest porzadny dom wart milion z hakiem - tez go musza kupic, prosperujace firmy itp. itd.

Data: 2010-06-30 16:59:09
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl>
Teren pod te drogi przypadkiem nie wchodzi w te koszty?

Nawet jesli, to ile z tych 200 tys. zl moze kosztowac metr biezacy (niech to bedzie 20 mkw) terenu?

Ale to moze byc z 50m kw na wymagana szerokosc.

A to potrafi przekroczyc 200 tys :-)

J.

Data: 2010-07-01 00:26:42
Autor: Tomasz Pyra
Cena kilometra autostrady
....:::Tomek:::... pisze:
Cavallino wrote:
Teren pod te drogi przypadkiem nie wchodzi w te koszty?

Nawet jesli, to ile z tych 200 tys. zl moze kosztowac metr biezacy (niech to bedzie 20 mkw) terenu?

Tak na metr to wyjdÄ… mocne przeinaczenia, ale policzmy.

Kupujesz pas ziemi o szerokości 80m, z czego około 40m musisz wykopać, uzbroić, wybudować fundament, położyć asfalt.

Potem postawić wszystkie płoty, barierki, wybudować jakąś tam przypadającą na ten metr część węzłów, mostów itp.

Do tego trzeba pamiętać że powiedzmy chcąc zbudować 1000km autostrad do 2012 roku, na zbudowanie tego metra mamy około minuty ;)

Cena kilometra autostrady