Cena kilometra autostrady

Data: 2010-06-30 16:36:17
Autor: =Marcos=
Cena kilometra autostrady
Sprawdzilem srednie ceny w PL: od 5 do 11mln EUR za kilometr, a i te
ocenia sie na bardzo wysokie i porownuje sie cene budowy plaskiego
odcinka na twardej suchej rowninie z cena budowy w Alpach wliczajac z
tunelami i wiaduktami.

M.in. wykup gruntów.

Dla porównania w USA koszt budowy 1km autostrady (po 2 pasy w kazda strone) to:
- 2,1mln EUR w Mississippi
- 12,4mln EUR na Hawajach
- 17,7mln EUR w stanie Nowy Jork
W Wielkiej Brytanii w roku 2005 sredni koszt budowy 1km autostrady wynosil 17mln EUR, w 2006 prawie 21mln EUR.
W Niemczech w 2006 wyliczyli sredni koszt na 26,3mln EUR za kilometr, z czego 11,8mln to koszty budowy, 9,5mln to sprawy urzedowe (w tym wykup gruntów), 5mln to planowanie.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjecia

Data: 2010-06-30 16:38:54
Autor: Cavallino
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisal w wiadomosci news:

W Niemczech w 2006 wyliczyli sredni koszt na 26,3mln EUR za kilometr, z czego 11,8mln to koszty budowy, 9,5mln to sprawy urzedowe (w tym wykup gruntów), 5mln to planowanie.

Czyli dobrze czulem, ze grunty moga zezrec duza czesc kosztu kilometra.
To by tlumaczylo, dlaczego w slabo zaludnionej Chorwacji sa w stanie zrobic taniej autostrade przez góry, niz u nas przez niziny, Polska ma jest jednak dosc gesto zaludniona, a terenów lezacych odlogiem niet.

Data: 2010-06-30 15:51:36
Autor: kamil
Cena kilometra autostrady

"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:i0fkts$44v$1news.onet.pl...
[...]

OK, ale tej autostrady nikt nie planuje przez dzielnice willi wartych banke sztuka. W wiekszosci to jakies nieugory i pola lezace odlogiem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-30 15:53:26
Autor: kamil
Cena kilometra autostrady

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i0fllp$s4d$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tfu, ugory ich mac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-06-30 17:58:43
Autor: Robert_J
Cena kilometra autostrady
OK, ale tej autostrady nikt nie planuje przez dzielnice willi wartych banke sztuka. W wiekszosci to jakies nieugory i pola lezace odlogiem.

Tylko ze na wiesc o majacej w danym miejscu powstac autostradzie nagle te ugory zaczynaja kosztowac wiecej niz plac pod Palacem Kultury :-). Zreszta w taki sposób ostatnimi laty nasz zajebisty kosciól kat. wzbogacil sie niemozebnie...

Data: 2010-06-30 11:12:01
Autor: tadek
Cena kilometra autostrady
On 30 Cze, 17:58, "Robert_J" <dzideks...@onet.pl> wrote:
> [...]

Tylko ze na wiesc o majacej w danym miejscu powstac
autostradzie nagle te ugory zaczynaja kosztowac wiecej niz

Rozmawiałem z człowiekiem od którego państwo wykupiło grunty /rolnr
zreszt±/ pod budowę autostrady Stryków -Konin. Miejsce -okolice Łodzi.
Facet mówił że zapłacono Mu o ile pamiętam około 2-3 zł za m2.. Za
uzyskane pieni±dze nie mógł NIGDZIE kupic podobnego terenu rolnego.
Mało tego w bliskiej odległo¶ci kupowały grunty firmy pod centra
ligistyczne i płaciły po kilkana¶cie euro za m2
Tak że mit o b.wysokich kosztach wykupu gruntu można włożyć między
bajki.
Mnie zreszt± też zabrano kawałek działki z terenów budownictwa
jednorodzinnego w Łodzi w jednej z najdroższych lokalizacji. Zapłacono
1/5 warto¶ci metra w tej okolicy a tekst był jeden: zabrano pod drogę..
Na moj± uwagę że zabrano z terenu przeznaczonego pod budownictwo
jednorodzinne odpowiedĽ : ale zabrano pod drogę. I koniec kropka. ..

Data: 2010-06-30 21:53:20
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
On Wed, 30 Jun 2010 11:12:01 -0700 (PDT),  tadek wrote:
[...]

No ale czy to bylo 3zl/m ? Nie, wiec w innym miejscu moze byc znacznie
drozszy teren.

Na moj± uwagę że zabrano z terenu przeznaczonego pod budownictwo
jednorodzinne odpowiedĽ : ale zabrano pod drogę. I koniec kropka. ..

Widac slabo sie o swoje upominales, skapilo sie na prawnikow to sie ma
:-)

J.

Data: 2010-06-30 22:15:33
Autor: Olleo
Cena kilometra autostrady
Widac slabo sie o swoje upominales, skapilo sie na prawnikow to sie ma

Na forum muratora jest opisany bodajze 10-letni przypadek walki o
wyzsze odszkodowanie. Gosciow.i zabrali caly ogrodek zostawiajac
niewiele wiecej dzialki, niz w ogole zajmuje dom - wlasnie pod
autostrade. Odszkodowanie dostal rzedu 250zl. Walczyl ok. 10 lat -
przeszedl z prawnikami przez wszystkie mozliwe szczeble prawa w Polsce
i nic z tego
--
Olleo

Data: 2010-07-01 10:28:30
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisal w
[...]

10 lat temu ceny byly znacznie nizsze.

przeszedl z prawnikami przez wszystkie mozliwe szczeble prawa w Polsce
i nic z tego

Niech poda nazwiska i adresy prawnikow do publicznej wiadomosci :-)
We wroclawiu stadion bedzie bez przystanku dla autobusow - ciemna, o przepraszam - madra badylara pokonala miejskich prawnikow w inwestycji wartej 700mln. Nie dala sobie zaplacic 3.6mln,

P.S. To moze niekoniecznie jest dobry przyklad - ale w USA do delikwenta juz by sie ustawila kolejka prawnikow. Chetnych skarzyc jego bylych prawnikow :-)

PPS. A tak w ogole to cos trzeba zrobic z tymi wywlaszczeniami, zeby jednak uczciwie placono.

J.

Data: 2010-07-01 11:41:03
Autor: Arek (G)
Cena kilometra autostrady
W dniu 2010-07-01 10:28, J.F. pisze:

PPS. A tak w ogole to cos trzeba zrobic z tymi wywlaszczeniami, zeby
jednak uczciwie placono.

A ja dla odmiany słyszałem o akcji wykupu gruntu przez spekulantów, przed budową A4. Ludzie wzbogacali się niewiarygodnie. Tak więc nie ma co generalizować. Jedni dostali mało inni zbili majątek.

A.

Data: 2010-07-01 12:46:44
Autor: PaPi
Cena kilometra autostrady
A ja dla odmiany słyszałem o akcji wykupu gruntu przez spekulantów,
przed budową A4. Ludzie wzbogacali się niewiarygodnie. Tak więc nie ma
co generalizować. Jedni dostali mało inni zbili majątek.

To glupoty slyszales.
Cene ustala rzeczoznawca na podstawie srednich cen tranzakcyjnych z okolicy.

Data: 2010-07-01 15:49:25
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4c2c7218$1news.home.net.pl...
[...]

No to wykupujesz jak jest jeszcze w planach, a za rok sprzedajesz jedna dzialke tesciowi z zyskiem.
No co, ceny poszly w gore.

J.

Data: 2010-07-01 21:54:01
Autor: PaPi
Cena kilometra autostrady
No to wykupujesz jak jest jeszcze w planach, a za rok sprzedajesz jedna
dzialke tesciowi z zyskiem.
No co, ceny poszly w gore.

1. Ceny ustalane sa nie na podstawie jednej trakzakcji.
2. Tzw. "plany" a wykup to dzis jedno i to samo. Zgodnie ze specustawa dzialki przechodza na rzecz skarbu panstwa po uzyskaniu tzw. decyzji ZRID - czyli zgody na realizacje inwestycji drogowej - zastepujaca decyzje lokalizacyjna wraz pozwoleniem na budowe.

Jedyny "myk" jaki mozna zrobic wiedzac gdzie bedzie przebiegac inwestycja drogowa to nawet fikcyjne rozpoczecie budowy na dzialce. Ale to i tak do ugrania sa groszowe sprawy - w stosunku do wartosci ziemi i dodatkowo trzeba miec dzialke budowlana albo siedliskowa.

Data: 2010-07-01 08:34:52
Autor: Rafał
Cena kilometra autostrady
On 30.06.2010 21:53, J.F. wrote:

Widac slabo sie o swoje upominales, skapilo sie na prawnikow to sie ma
:-)

Z tym trzeba uważać, w Żorach (budowany obecnie węzeł ¦wierklany na A1) była akcja że kto¶ tam nie chciał sprzedać domu, że mało daj±. Postawił się i wałczył, mało brakowało a by zmienili plany i ten kto¶ mieszkał by na ¶rodku węzła:) Nie znam szczegółów, ale widzę że tego domu już nie ma.

Data: 2010-07-01 09:32:20
Autor: krzysiek82
Cena kilometra autostrady
Rafał pisze:
[...]

na wylocie z łodzi w stronę tomaszowa mazowieckiego jest kawałek nowego asfaltu, metr dalej już stoi dom facet się nie zgadza na jego opuszczenie, kawałek za jego domem, stoj± fajne domu ale już opuszczone. Ciekawa jak ta sprawa się rozegra. Bo jak na razie tylko on blokuje cał± inwestycje.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-01 10:39:12
Autor: PaPi
Cena kilometra autostrady
Rozmawiałem z człowiekiem od którego państwo wykupiło grunty /rolnr
zreszt±/ pod budowę autostrady Stryków -Konin. Miejsce -okolice Łodzi.
Facet mówił że zapłacono Mu o ile pamiętam około 2-3 zł za m2.

Pierwsza i podstawowa zasada. Nigdy przenigdy nie rozmawiac o sytuacji finansowej z chlopami.
Od kiedy pamietam zawsze przymierali glodem i zawsze nic sie im nie oplacalo.

Za
uzyskane pieni±dze nie mógł NIGDZIE kupic podobnego terenu rolnego.

Bzdura. Koszt terenu szacuje kilku rzeczoznawcow na podstawie umow kupna sprzedazy tej samej ziemi w okolicy.
Jesli wlascicielowi nie podoba sie wycena moze zatrudnic swojego rzeczoznawce.

Mało tego w bliskiej odległo¶ci kupowały grunty firmy pod centra
ligistyczne i płaciły po kilkana¶cie euro za m2
Tak że mit o b.wysokich kosztach wykupu gruntu można włożyć między
bajki.

Nie. Miedzy bajki mozna wlozyc opowieci ww. czlowieka.
Sam pracuje w przygotowaniu inwestycji drogowych i wiem, ze czesto wlasciciele dostaja wyraznie wiecej niz cena rynkowa w okolicach.

Mnie zreszt± też zabrano kawałek działki z terenów budownictwa
jednorodzinnego w Łodzi w jednej z najdroższych lokalizacji. Zapłacono
1/5 warto¶ci metra w tej okolicy a tekst był jeden: zabrano pod drogę.

Przestan klamac. Mozesz nie zgodzic sie z wycena.

Data: 2010-07-01 00:33:01
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
On Wed, 30 Jun 2010 16:38:54 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Polska tak znow gesto zaludniona nie jest, a cena ziemi ponoc sporo
nizsza niz Niemczech.

J.

Cena kilometra autostrady