Cena kilometra autostrady

Data: 2010-06-30 16:53:14
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "Olleo" <olleo@tlen.pl> napisal w
Czy ktos moze z was pracuje w jakiejs firmie budujacej autostrady i
moglby zdradzic orientacyjnie, co sklada sie na koszt budowy?

Jak dawno temu patrzylem w dane kulczykostrady, to polowa szla na bezposrednie wykonanie, a polowa na koszty poboczne :-)

wrzucal afere z S8, gdzie 20km autostrady maja wybudowac za 2mld zl!!!

Nie chodzilo to przypadkiem o Autostradowa Obwodnice Wroclawia ?

To wychodzi 200mln zl/km, czyli 200000zl za 1 m biezacy. To ja im
dzieciecymi grabkami wybuduje taki metr i biore 100k ;) Z diamentow

Ale czy wybudujesz w dwa lata,  i czy ci sie nie znudzi po kilometrze, bo pieniadze placimy dopiero za cale 20 :-)
Zdolnosc kredytowa tez trzeba miec.

chca ja budowac, czy co? Czy tez moze w cene jest wliczona budowa
sredniej wielkosci miasta z infrastruktura i promem kosmicznym?

Zapewne to bylo w miescie, wiec owszem- trzeba pomyslec nad cala infrastruktura ktora przecina trase, wiadukty i rozjazdy co chwila, przejscia dla pieszych, przejazdy dla rowerow - gdzie indziej bedziesz mial 20km bez zadnego takiego obiektu, a tu ich wyjdzie pewnie ponad 5.

I byc moze jeszcze doliczyli koszt wykupu gruntow. Pod punkt poboru oplat :-)

Oswieccie mnie prosze, co wchodzi w te 2mld, ktore ponoc byly ciut
zawyzone przez nielegalne porozumienie lub 2.4mld - oferta mota-engil,
ktore w sklad porozumienia nie wchodzilo?

Przetargi publiczne to jest temat na szersza dyskusje.
Tak zaslyszane: obiekt ten sam, a rozpietosc cen dwukrotna lub wieksza.
Wygrywa najtansza oferta .. ale tylko przez moment, bo zaraz ja drugi bierze pod lupe, znajduje jakis blad i doprowadza do uniewaznienia.
Ale dlugo sie nie cieszy, bo jego oferte juz sprawdza trzeci w kolejce :-)

W dodatku chyba czesto zlecenie nie jest dokladnie znane - tzn brak dobrego rozpoznania, i sporo rzeczy trzeba bedzie w trakcie budowy zmieniac,
a zmiany i doplaty w zasadzie zabronione.

J.

Data: 2010-06-30 18:32:16
Autor: Icek
Cena kilometra autostrady

W dodatku chyba czesto zlecenie nie jest dokladnie znane - tzn brak
dobrego rozpoznania, i sporo rzeczy trzeba bedzie w trakcie budowy
zmieniac,
a zmiany i doplaty w zasadzie zabronione.

i pozniej kaczka Ci siadzie na placu budowy, eko terrorytsta bedzie jej
bronil a Ty za postojowe dostaniesz kolejne miliony

Icek

Data: 2010-07-01 14:17:19
Autor: J.F.
Cena kilometra autostrady
Uzytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisal w
[...]

Tez, ale nawet o bardziej przewidywalne rzeczy chodzilo - np kto ma zaplacic za rozminowanie, albo grunt okaze sie luzniejszy niz projektant zakladal i trzeba bedzie dodatkowe wzmocnienia robic. To jest wroclaw, tu jest to normalka :-)

J.

Data: 2010-07-02 13:29:16
Autor: Sebastian Kaliszewski
Cena kilometra autostrady
J.F. wrote:
[...]

Akurat jak wykonawca niedoszacowa艂 koszt贸w, 偶eby przetarg wygra膰 to taka kaczka mo偶e by膰 ca艂kowicie przewidywalna, ba nawet starannie zaplanowana ;)

Telefon do organizacji eko: "panie i panowie, jest taka sprawa -- na budowie znale藕li艣my gniazdo kaczki no i tego... troch臋 jej szkoda. No i tego... jakby to nag艂o艣ni膰 to i dadz膮 na t臋 kaczk臋 du偶膮 kas臋. Tak szczerze m贸wi膮c to przecie偶 i nam i wam kasa by si臋 przyda艂a, prawda? No i tego, no, zw艂aszcza, 偶e nam si臋 ta budowa coraz mniej, tego, kalkuluje. Na i tego, ten, 1% z 200 baniek co bym nam dali to by wam chyba sporo pom贸g艂, prawda? :) ... 2% pan m贸wi? No niech b臋dzie 2% -- damy wam zlecenia na prace zabezpieczaj膮ce, jak膮艣 ekspertyzk臋, itepe... ....No to jeste艣my dogadani!" ;)

\SK

Data: 2010-07-02 15:23:01
Autor: Icek
Cena kilometra autostrady

> Tez, ale nawet o bardziej przewidywalne rzeczy chodzilo

Akurat jak wykonawca niedoszacowa艂 koszt贸w, 偶eby przetarg wygra膰 to taka
kaczka mo偶e by膰 ca艂kowicie przewidywalna, ba nawet starannie zaplanowana
;)

w takim tonie byla moja wypowiedz. Wsadza sie kaczke, powiadamia eko
terrorystow i masz kase za postojowe

obawiam sie, ze gdyby taka kaczka przeszkadzala wykonawcy to zaraz by ja
"skasowali" o 100 metrow dalej i nie byloby krzyku

Icek

Cena kilometra autostrady