Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego

Data: 2011-06-01 12:49:16
Autor: alibaba8
> [...]

> z tym? Nic nie robić? Jedyne co potrafimy to wydobywac węgiel i miedź ale

> to też naszym liberałom się nie podoba, więc zlikwidujemy też i to,

> podobnie jak zlikwidowaliśmy nierentowne stocznie, zredukowaliśmy prawie do

> zera nierentowne zakłady zbrojeniowe. Zlikwidujemy jeszcze nierentowne

> szpitale, szkoły i uniwersytety. Na kij nam one. W zamian możemy wybudować

> 15 stadionów narodowych będziemy zarabiać na kibolach. Gospodarka pełną

Oczywiście masz rację jeżeli tak jest jak to przedstawiasz. Ja tylko się obawiam, że wydobycie gazu z łupków będzie niestety ale droższe od zwykłego odwiertu.Sama technologia o tym świadczy. Jak ktoś przedstawi rachunek ekonomiczny mówiący coś innego to nie ma sprawy W związku z tym ktoś mądry jak np. Jarek będzie miał to w d..., zerwie kontrakty z Rosją czy nie podpisze nowych umów, a ja za to będę płacił na dodatek amerykanom. Przemysł polski likwidowano aby zrobić dobrze zachodowi, teraz na siłę będą wydobywać gaz aby dobrze robić zachodowi. Chyba rozumiesz, że to jest inna sytuacja od tych co przedstawiasz. Nie będzie sprawy również, gdy ja będę miał do wyboru gaz z łupków albo rosyjski czy też z innych źródeł. Ty jako liberał chyba to rozumiesz. Jednak niestety jak znam życie nie będę miał wyboru, albo będzie on teoretyczny.

Data: 2011-06-01 14:18:51
Autor: root
Dnia Wed, 01 Jun 2011 12:49:16 +0200, alibaba8@vp.pl napisał(a):

[...]

Wiesz kraj w którym coś jest na ogół korzysta z tego bez względu na to kto
to wydobywa. Skoro jednak sadzisz ze u nas musi byc inaczej. Niech bedzie.
Mnie tam nie zależy czy drożej czy taniej. W Norwegii jest cholernie drogo
a mimo to ludziom jest dobrze. U nas w Warszwie ceny mieszkań sa takie jak
w Niemczech i nikt nie narzeka.
My możemy być przecież mądrzejśi i nic nie robić a wszystko kupować. Tak
żyje Szwajcaria i Księstwo Lichtenstein. Możemy też za namową liberałów tyrać jak chińczycy po 12 godzin dziennie i
mieszkać w klatkach. No problem. Demokracje mamy - wszystko zależy od nas.

A z tym liberałem to chyba delikatnie przesadziłeś ;)

Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego