Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego

Data: 2011-06-01 16:32:01
Autor: alibaba8
Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego

> to wydobywa. Skoro jednak sadzisz ze u nas musi byc inaczej. Niech bedzie.

> Mnie tam nie zależy czy drożej czy taniej. W Norwegii jest cholernie drogo

> a mimo to ludziom jest dobrze. U nas w Warszwie ceny mieszkań sa takie jak

> w Niemczech i nikt nie narzeka.

> My możemy być przecież mądrzejśi i nic nie robić a wszystko kupować. Tak

> żyje Szwajcaria i Księstwo Lichtenstein. > Możemy też za namową liberałów tyrać jak chińczycy po 12 godzin dziennie i

> mieszkać w klatkach. No problem. Demokracje mamy - wszystko zależy od nas.

Znowu nie o tym mowa. Nie chodzi o drożyznę, tylko o wybór tańszego rozwiązania. Po co tracić bez sensu, zwłaszcza, że te dodatkowe koszty nie skonsumuje Nasz kraj tylko amerykańce. To bez sensu. Rozwój to żaden, liczba zatrudnionych pewnie też znikoma. Dodatkowo wschodnie rynki, nie tylko Rosja, oddalą się. Poza tym, czy nie lepiej oszczędzać własne zasoby. Niech wyczerpują się inni. To co proponujesz to dalsze stawianie się w roli kraju skolonizowanego. Popatrz, który kraj na tym zyskał.

Data: 2011-06-01 19:28:57
Autor: root
Dnia Wed, 01 Jun 2011 16:32:01 +0200, alibaba8@vp.pl napisał(a):

[...]

Ja myślę tak:
1. Niemal wszystkie kraje, które dały się "skolonizować" przez USA wyszły
na tym dobrze: Niemcy, Japonia, Chile i w ogóle Am. Łacińska, niektóre
kraje arabskie, Korea Płd.
2. Te które nie dały się skolonizować wyszły źle: większość krajów
arabskich nawet tych które mają ropę: Libia, Algieria, Egipt (długi czas
się opierał bo chciał rządzić wśrod Arabów).

Owszem są kraje, które nie dały się skolonizować i są potęgami
gospodarczymi takie jak Chiny a nawet małe Wietnam, Tajlandia , ale one
poszły swoją drogą i mimo ogromnych postępów nadal są tam strefy ubóstwa i
nędzy.

Mały i nieznaczący kraj, który przez naturę został obdarowany jakimś tam
bogactwem naturalnym może sobie pozwolić na olanie sprawy i kupowanie tego
bogactwa? Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś czegoś takiego nie wykorzystał. W imię
czego? W imię tego żeby Rosjanie sie nie poczuli urażeni? To jest ten
powód? Czy my jesteśmy w stanie wojny z Rosją? Sądzisz, że jak im Polska
odpadnie jako klient, to nie zbankrutują?

Data: 2011-06-01 20:21:58
Autor: skippy

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:wm6kglpiigo8$.118607otkpfic.dlg40tude.net...
[...]

Co do Wietnamu to jest to totalna nędza z bidą.
Oczywiście klasa wyżej niż Birma czy Kambodża, ale do Tajlandi mają tyle co Białoruś do RFN.
Dali się skolonizować pod jednym względem, zaraz za miastem stoją co chwila ogrodzone zony przemysłowe a wnich zajebiste fabryki wszystkich znanych koncernów.
Tak się rodzi dobrobyt Stanów i Zachodu, w tym nasz.
Zapieprzaja za ćwierć-darmo żebysmy my mieli względnie tanio.

Tajlandia. Czy się nie dała skolonizować?
To mocny sojusznik USA w rejonie.
Stamtąd startowały samoloty na Wietnam.
Poza tym Tajlandia, chyba jako jedyna w okolicy, zawsze była niepodległa.
Stąd nieco inna mentalność niż u innych z rejonu.

Data: 2011-06-01 20:41:33
Autor: root
Dnia Wed, 1 Jun 2011 20:21:58 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Tak niezgrabnie napisałem. Porównanie Tajlandii do Chin wydaje sie mało
trafione. Chodziło mi o szybki wzrost PKB tych krajów. W tym sensie je
porównywałem.
To co piszesz dowodzi mojej tezy, że jesteśmy za małym krajem żeby się nie
dać skolonizować. To co mogą Chiny czy Indie niekoniecznie może Tajlandia i
my. Nie jesteśmy mocarstwem ani militarnym ani ludnościowym ani
terytorialnym. Trzeba wiedzieć po prostu gdzie mamy miejsce w szeregu a nie
udawac mocarstwo.Nic nam z tego nie przyjdzie poza frustracją, że
Szwajcarom żyje się lepiej a my nie wiemy dlaczego?

Data: 2011-06-01 20:48:05
Autor: skippy

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:gq0zksu0msbq$.gst63km1bbmu.dlg40tude.net...

[...]

Może to "kolonizowanie" to trochę zbyt radykalne podejście.
Na całkowitą samodzielność i samowystarczalność mogą sobie pozwolić nieliczni.
I na pewno nigdy nie będziemy to my choćby z prstej przyczyny, że leżymy od zarania dziejów między młotem a kowadłem.
Z kimś trzeba współgrać, a nie strugać kozaka, inaczej znowu młot z kowadłem nas rozjebią w drzazgi.

Data: 2011-06-01 20:54:06
Autor: skippy
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:is61ha$m1p$1news.onet.pl...

[...]

A co do sojuszu z USA... nagle się zaczyna wypełniać przepowiednia ze wspominanych przeze mnie "Następne 100 lat" Friedmana.
On tam prorokuje że na początku XXI zaczną być potęgami i bardzo mocnymi sojusznikami USA wspieranymi przez nich w silny sposób m.in. Polska.
Dosyć to zgrabnie uzasadnia, aczkolwiek przepowiednia to przepowiednia i nikt nie wie co będzie za kilka lat.

Teraz wyskoczyła ta kwestia gazu łupkowego i widać, po prostu zajebiście widać, że Amerykanie tu poczuli mocny miód.
Obama przyleciał tylko w tej sprawie plus Pomnik Bohaterów Getta w Warszawie.
Nic innego z konkretów nie odnotowałem.

Jeżeli jeszcze w tym roku zniosą wizy, to sprawa się staje oczywista.
Chyba zresztą właśnie dlatego Wałęsa walnął focha.
Dreptał przy tym dreptał i nic nie wydreptał a tu szast-prast i biedny nie może się chwalić że to on to załatwił.

Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego