Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego

Data: 2011-06-01 21:18:33
Autor: alibaba8
> [...]

> Dosyć to zgrabnie uzasadnia, aczkolwiek przepowiednia to przepowiednia i > nikt nie wie co będzie za kilka lat.

> Obama przyleciał tylko w tej sprawie plus Pomnik Bohaterów Getta w > Warszawie.

> Nic innego z konkretów nie odnotowałem.

> Chyba zresztą właśnie dlatego Wałęsa walnął focha.

> Dreptał przy tym dreptał i nic nie wydreptał a tu szast-prast i biedny nie > może się chwalić że to on to załatwił. > Oby tylko, ta nasza współpraca nie miała podobnego finału jak zanosi się finał Izraela. Prezydenci, po pokazaniu nam wała będą ochoczo składać kwiatki na pomnikach.
I jeszcze do roota, bo mnie źle rozumie. Ja nie mam nic przeciwko obecności Amerykanów u Nas, niech sobie wydobywają gaz i wszystko inne, niech go sprzedają na cały świat nam przy tym odpalając sowitą daninę. Ja chcę tylko mieć możliwość kupowania gazu tańszego jeżeli taka ewentualność się pojawi. Nie Rosja zbankrutuje, gdy taki mały kraj przestanie kupować u nich gaz, ale taki mały kraj traci szanse zrywając wszelkie kontakty. Gazociąg północny, to preludium do wykluczania nas z grona beneficjentów korzystających ze wschodnich źródeł. Możemy być pucybutami dla zachodu, albo nieźle się obłowić na wschodzie. Boję się tylko, że już mogliśmy. Straty poniesione w wyniku polityki co poniektórych mogą być nieodwracalne. --

Data: 2011-06-01 21:58:59
Autor: root
Dnia Wed, 01 Jun 2011 21:18:33 +0200, alibaba8@vp.pl napisał(a):

[...]

Nie wiem jak jest z gazem ale myślę że podobnie jak z ropą. Skoro cena ropy
potrfai skoczyć z 60$ na 110 w ciągu roku to oznacza, że koszty wydobycia
są dużo niższe od cen sprzedaży. Wydobycie gazu łupków bez względu na
wszystko i tak będzie opłacalne nawet kiedy świat znowu pogrąży się w
kryzysie. USA wydobywają ropę droższą niż arabska i kupują u Arabów, UK i
Norwegia też wydobywają drożej z morza i jadnak im się opłaca. Skoro jest biznes trzeba go robić a nie zastanawiać się czy ktoś nas
"wykluczy". Kogo to tak naprawdę obchodzi. Z czego nas wykluczy? Z rury?

Kompletnie nie rozumiem dlaczego jesteś przeciwnikiem "łupania gazu".
Przecież ten gaz i tak będzie tańszy niż ten który kupujemy z Rosji bo
Rosja sprzedaje go nam po cenach rynkowych. Jeśli cena "wyłupania" gazu nie
będzie opłacalna dla Amerykanów to go nam nie wydobędą i wrócimy do Rosjan.
W czym problem? Dlaczego Polacy są tacy nieśmiali. Czy ty sądzisz, że
Rosjanie sie na nas obrażą albo że Niemcy nas wykluczą jeśli będziemy mieli
własny gaz? Założę się że raczej zaczną nam wchodzić w tyłek. Spójrz na Obamę? Mimo lat biegania po Hindukuszu za Talibami, jakoś nie
miał chłop czasu żeby tu przyjechać a tu nagle coś mu się odwidziało. Więcej odwagi i wiary we własną wartość życzę.

Data: 2011-06-05 01:09:39
Autor: Barbara
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4dd2.000000d0.4de69089@newsgate.onet.pl...
[...]

alibabo - Twoje rozumowanie jest co najmniej dziwne ;(
Nie szanujesz naszego potencjału intelektualnego, kasa jest dla Ciebie bożkiem - no bo 'taniej'. bezpieczeństwo państwa masz za nic ..
Proponuję powrót do źródeł - chociażby poszukiwania, wydobywania i zastosowania ropy naftowej; budowy procesorów "z łupków kwarcowych" - czyli "Wstęp do bioelektroniki" ks. prof. .. sam znajdź ;), prace niejakiego Kowalskiego, któremu koniec końców przyszło pasać świnie w sensie absolutnie dosłownym .. itd.. itp. etc.
Rosja jest niewątpliwie wielkim krajem i ma bardzo zdolny naród - ale czy my mamy się z tego powodu czuć niedowartościowani? czyli durni?
Barbara

Cena koncesji na poszikiwanie gazu lupkowego