Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO

Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO

Data: 2010-11-30 19:10:27
Autor: Tomasz Pyra
Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
W dniu 2010-11-30 10:17, neoniusz pisze:
"-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
kontrole nad autem!
-A co z ABS?
-Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"

Ale pokazał, czy tylko tak sobie powiedział?

I co to za argument?
Jak maratończyk przebiegnie 40km szybciej niż ktoś tam przejedzie taki dystans rowerem, to co to znaczy? Że bieganie jest szybszą formą przemieszania się niż jazda rowerem?

Czy tylko to że ktoś trenujący biegi jest w stanie zrobić to od kogoś kto niczego nie trenuje?

Data: 2010-11-30 19:47:59
Autor: neoniusz
Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
W dniu 10-11-30 19:10, Tomasz Pyra pisze:
"-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
kontrole nad autem!
-A co z ABS?
-Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"

Ale pokazał, czy tylko tak sobie powiedział?

Oczywiscie, ze nie pokazal.
Calosc skladala sie z nastepujacych elementow:
-wjazd bokiem z pania reporter na siedzeniu pasazera
-bezsensowny "wywiad"
-odjazd

Data: 2010-11-30 21:37:54
Autor: Tomasz Pyra
Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
W dniu 2010-11-30 19:47, neoniusz pisze:
W dniu 10-11-30 19:10, Tomasz Pyra pisze:
"-No tak, na sniegu oczywiscie hamujemy pulsacyjnie, zeby zahowac
kontrole nad autem!
-A co z ABS?
-Nooo, ja jestem najlepszym przykladem, ze autem bez ABS zahamuje
szybciej niz autem z ABS, ale to jak panstwo wola polegac na tych
nowoczesnych systemach, to uzywajcie ABS"

Ale pokazał, czy tylko tak sobie powiedział?

Oczywiscie, ze nie pokazal.
Calosc skladala sie z nastepujacych elementow:
-wjazd bokiem z pania reporter na siedzeniu pasazera
-bezsensowny "wywiad"
-odjazd

Tzn. jak się trenuje i hamowanie czy jazdę bokiem ma się jakoś tam opanowaną, to się widzi mniej zalet tych systemów.

Ale tak czy siak patrząc na to jak zespoły sportowe starają się przemycić nawet dość prymitywne pomagacze, nawet często ryzykując dyskwalifikacje - to jednak pokazuje że i człowiek i mechanika mają poważne ograniczenia z którymi całkiem dobrze potrafi sobie poradzić elektronika.

Sportowcy zazwyczaj mają alergie na takie gadżety, ale nie tyle ze względu na ich wady, co na tym że sport robi się mniej walką między zawodnikami, a bardziej między samochodami.

A oczywiste jest że pod każdą funkcjonalność samochodu da się znaleźć jakiś przypadek szczególny kiedy coś co jest w ogólności przydatne, w jakimś szczególnym przypadku zawiedzie.

Każda rzecz - czy to napęd 4x4, hamulce na przedniej osi, pasy bezpieczeństwa czy cokolwiek. Łatwiej bądź trudniej zawsze znajdzie się sytuację gdzie takie wynalazki "przeszkadzają".

A argument że ABS gorzej hamuje w kopnym śniegu i grząskim błocie - oczywiście. Jeżeli ktoś ma bardzo dużo niebezpiecznych sytuacji w kopnym śniegu i grząskim błocie, za to nigdy mu się takie nie zdarzają na asfalcie, to lepiej żeby miał auto bez ABS.

Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona