Centra futura czy bosch s4?

Data: 2014-04-16 21:28:33
Autor: ToMasz
Centra futura czy bosch s4?
witam

Oglądam ceny akumulatorów i jestem w lekkim szoku. dlaczego centra futura kosztuje tyle samo co bosch s4? Czy niemcy zeszli na psy, czy centra osiągnęła kosmiczną jakość?
Czy może ktoś poleci jakiś akumulator ok 70 ah? W markecie wolałbym nie kupować.

ToMasz

Data: 2014-04-16 20:33:55
Autor: X-Man
Centra futura czy bosch s4?
"ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote in message news:534ed9e0$0$2157$65785112news.neostrada.pl...
witam
Oglądam ceny akumulatorów i jestem w lekkim szoku. dlaczego centra futura kosztuje tyle samo co bosch s4?

może dostali znaczek Teraz Polska! i się cenią...

Czy może ktoś poleci jakiś akumulator ok 70 ah?

Varta silver (to samo co Bosch tylko taniej)

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-04-16 22:36:59
Autor: JK
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 2014-04-16 21:28, ToMasz pisze:
witam

Oglądam ceny akumulatorów i jestem w lekkim szoku. dlaczego centra
futura kosztuje tyle samo co bosch s4? Czy niemcy zeszli na psy, czy
centra osiągnęła kosmiczną jakość?

Sugerujesz, że Bosch oferuje "kosmiczną jakość"?
LOL

JK

Data: 2014-04-16 22:47:16
Autor: Czesław Wiśniak
Centra futura czy bosch s4?
[...]

Generalnie z dawnej marki Bosch to niewiele dobrego zostalo. Zalezy jeszcze od artykulu i ktory zaklad produkuje, ewentualnie jakiej firmie zlecaja produkcje.
Ja jezdze na centrze futura 4 lata po miescie z max v ladowania 14V, czyli jak wszystko wylaczone. Jak wlaczone swiatla i cos tam, cos tam to 13,8 :) i jeszcze daje rade, a 2x przez przypadek rozladowalem go 8-9V. Raz na pol roku na wszelki wypadek podlaczam go do prostownika.

Data: 2014-04-16 15:06:53
Autor: kogutek444
Centra futura czy bosch s4?
W dniu środa, 16 kwietnia 2014 22:47:16 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Ja jezdze na centrze futura 4 lata po miescie z max v ladowania 14V, czyli jak wszystko wylaczone. Jak wlaczone swiatla i cos tam, cos tam to 13,8 :) i jeszcze daje rade, a 2x przez przypadek rozladowalem go 8-9V. Raz na pol roku na wszelki wypadek podlaczam go do prostownika.

5 lat to wytrzymuje najtańszy z marketu. Taka futura to powinna 10 lat wytrzymać w dobrej kondycji.

Data: 2014-04-17 02:05:17
Autor: Poldek
Centra futura czy bosch s4?
kogutek444@gmail.com wrote:

5 lat to wytrzymuje najtańszy z marketu. Taka futura to powinna 10 lat wytrzymać w dobrej kondycji.

Optymistyczne założenia. W każdym razie oryginalny akumulator Toyota kupiony razem z autem w 2003 roku wymieniłem w 2012 i uważam to za super wynik. Zmieniłem niestety na inną markę, ponieważ akumulator Toyota był dużo droższy niż inna wiodąca marka, ale może błąd - okaże się za parę lat.

Data: 2014-04-17 08:47:06
Autor: Chris
Centra futura czy bosch s4?
Poldek nabazgrał(a):

kogutek444@gmail.com wrote:
[...]

U mnie oryginał Volvo wytrzymał 7 lat, być może dalo by się go naładować ale była zima i mi zdechł a miałem sklep pod ręką to kupiłem nowy marki FauVert który przejechał 5 lat i zdechł .. teraz Bosh bo miałem tanio z hurtowni na razie 1.5 roku bez problemu.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-20 21:18:28
Autor: Przyjazny
Centra futura czy bosch s4?
On 2014-04-17 00:05, Poldek <puilares@interia.pl> wrote:
kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

Nie Twój, ja wymieniłem (też z 2003) na następny z logo (bo tamten
jednak wytrzymał długo) kupiony w ASO w 2011 i ten nowy wytrzymał 3,5
roku.

Data: 2014-04-17 08:24:13
Autor: uzytkownik
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 2014-04-17 00:06, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]
kupowaďż˝.

[...]

Jesteś wyjątkowym optymistą.
U mnie Futura padła w czwartym roku użytkowania. Niestety już po 36 miesięcznej gwarancji.

Data: 2014-04-17 13:24:44
Autor: Yogi\(n\)
Centra futura czy bosch s4?
Użytkownik "uzytkownik" <adres@serwer.pl> napisał w wiadomości news:534f7384$0$2371$65785112news.neostrada.pl...

Jesteś wyjątkowym optymistą.
U mnie Futura padła w czwartym roku użytkowania. Niestety już po 36 miesięcznej gwarancji.

Wymieniałem w poprzednim aucie żony 11-letnią futurę na boscha, ale dlatego, że opinie o centrze (o egzekwowaniu gwarancji) skutecznie mnie odstraszyły od kolejnej. Ale tamta, 11-letnia, była made in Poland. No i miała datę produkcji (1999) na obudowie.
W moich autach bosche i varty wytrzymywały mniej więcej tyle, ile miały gwarancji - boscha miałem gdzieś w okolicy 1997-1999, vartę już po 2000. Najdłużej posłużył panasonic (6,5 roku) banner (prawie 3 lata a potem sprzedany z samochodem i (u sąsiada) yuasa (nie pamiętam, ale chyba 8 lat). Styl jazdy mało sprzyjąjący akumulatorom, bo ok. 60-70% po mieście, z częstymi postojami, trasa co trzy-cztery tygodnie. W motocyklu wymieniłem yuasę - a miała datę produkcji z 2004 - po prawie 10-ciu, ostatnie trzy lata był dość rzadko eksploatowany. Zdechła bez żadnego ostrzeżenia, tj. pare dni wczesniej paliła bez żadnych problemów, potem nie pomogło podładowanie. Tak samo zresztą zdechł panasonic, za to i centra i bosch zdychały stopniowo. Varta miała zwarcie w jednej z cel i została wymieniona na gwarancji (nie bez "przebojów").

W nowym aucie żony też wymieniłem centrę na boscha, ale ta centra miała najwyżej 6 lat (i 30 parę % sprawności), bo tyle auto miało auto w chwili zakupu. Choć kupowałem od właścicielki, a ona twierdziła, że nie wymieniała (była drugą właścicielką) i nie kupowała od handlarza, to nie wiem, czy pierwszy właściciel nie wymieniał w pierwszych dwóch latach użytkowania. Zatem druga centra wytrzymała między 4-6 lat (z dokładnością do paru miesięcy). Zakładam, że mniej niż sześć, bo auto made in UK, z polskiego salonu - nie wiem, czy przyjechało z akumulatorem z fabryki, czy diler monował aku w Polsce. Daty produkcji na niej nie znalazłem.

--
Yogi(n)

Data: 2014-04-16 15:15:59
Autor: kogutek444
Centra futura czy bosch s4?
> [...]

Ja jezdze na centrze futura 4 lata po miescie z max v ladowania 14V, czyli jak wszystko wylaczone. Jak wlaczone swiatla i cos tam, cos tam to 13,8 :) i jeszcze daje rade, a 2x przez przypadek rozladowalem go 8-9V. Raz na pol roku na wszelki wypadek podlaczam go do prostownika.

5 lat to wytrzymuje najtańszy z marketu. Futura to 10 lat powinna w bardzo dobrej kondycji być.

Data: 2014-04-17 00:20:29
Autor: Czesław Wiśniak
Centra futura czy bosch s4?
5 lat to wytrzymuje najtańszy z marketu. Futura to 10 lat powinna w bardzo dobrej kondycji >być.

Obecnie 10 lat to chyba zaden nie wytrzyma. Moze jakis  z dobrej produkcji i ujezdzany nonstop w trasach.

Data: 2014-04-17 00:40:13
Autor: Adam
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 2014-04-17 00:20, Czesław Wiśniak pisze:
5 lat to wytrzymuje najtańszy z marketu. Futura to 10 lat powinna w
bardzo dobrej kondycji >być.

Obecnie 10 lat to chyba zaden nie wytrzyma. Moze jakis  z dobrej
produkcji i ujezdzany nonstop w trasach.

Raczej wprost przeciwnie.
Wytrzyma najbardziej prymitywny, robiony starymi metodami. Może jakiś z dawnego "głębokiego" ZSRR.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-16 21:02:14
Autor: tᴏ
Centra futura czy bosch s4?
Czesław Wiśniak wrote:

Raz na pol
roku na wszelki wypadek podlaczam go do prostownika.

ROTFL.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-16 23:03:14
Autor: Czesław Wiśniak
Centra futura czy bosch s4?
Raz na pol
roku na wszelki wypadek podlaczam go do prostownika.

ROTFL.

Smiejesz sie z wlasnej glupoty ?:)

Data: 2014-04-17 12:52:16
Autor: Jacek
Centra futura czy bosch s4?
[...]

Jeżeli Bosch w akumulatorach prezentuje taką samą jakość, jak w elektronarzędziach, to niestety zeszli na psy, chociaż mimo to się cenią (nadmiernie).
Jacek

Data: 2014-04-17 12:54:30
Autor: anacron
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 17.04.2014 12:52, Jacek pisze:
Jeżeli Bosch w akumulatorach prezentuje taką samą jakość, jak w
elektronarzędziach, to niestety zeszli na psy, chociaż mimo to się cenią
(nadmiernie).

Ale wiesz, że różne kolory to różna jakość? :)

--
anacron

Data: 2014-04-17 13:17:07
Autor: Czesław Wiśniak
Centra futura czy bosch s4?
[...]

Troche mam niebieskich narzedzi i o ile wkretarki czy mlotki daja rade, zwlaszcza te produkowane w Szwajcarii czy Niemczech to odkurzacz GAS25 za 1200zl to nieprawdopodobne gowno. Silnik zaraz po gwarancji sie spalil - koszt okolo 500zl, chwile potem padl modul elektroniczny ( kosc +kilka opornikow i wlacznik) za ktory chcieli 250zl, wiec wyslalem ich na drzewo i zainstalowalem polskiej produkcji sterownik za 30zl i jest git :)

Data: 2014-04-17 13:23:33
Autor: Jacek
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 2014-04-17 12:54, anacron pisze:
Ale wiesz, że różne kolory to różna jakość? :)
Jeszcze parę lat temu zielona wiertarka, czy pilarka też były w porządku. Teraz niestety katastrofa. Nie kupowałem na bazarze, tylko u sprzedawcy z autoryzacją. Co do niebieskich, to mam jedynie szlifierkę kątową i ta daje radę, ale 7 stówek to nie było tanio.
Jacek

Data: 2014-04-19 14:06:09
Autor: lublex
Centra futura czy bosch s4?
Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:534fb9b4$0$2237$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-04-17 12:54, anacron pisze:
Ale wiesz, że różne kolory to różna jakość? :)
Jeszcze parę lat temu zielona wiertarka, czy pilarka też były w porządku.

True. Celmę, wiertarkę zieloną na licencji, używam do dzisiaj... będzie jakieś 40 lat.

pozdr
lublex

Data: 2014-04-19 14:54:28
Autor: uzytkownik
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 2014-04-19 14:06, lublex pisze:

[...]

ROTFL
Widocznie to kolor zielony sprawia, że narzędzie jest tak wytrzymałe :)
A teraz poważniej. Przecież nie chodziło o Celmę tylko o Boscha. Seria w kolorze zielonym przeznaczona jest dla amatorów, zaś seria niebieska czy też raczej granatowa jest przeznaczona dla profesjonalistów.
Kiedyś poza innym przeznaczeniem i innym traktowaniem gwarancji, produkty zielone nie różniły się niczym lub też różnice były niewielkie. Obecnie seria zielona to totalna chińszczyzna o dość niskiej jakości.

Co zaś tej zielonej Celmy. To był mój najgorszy zakup w życiu. Konstruktora tej wiertarki to powinno się wsadzić do pierdla za narażanie ludzkiego zdrowia, ponieważ zastosowany był w tej wiertarce zbyt mocny silnik, a konstruktor w ogóle nie pomyślał o sprzęgle. W razie gwałtownego zablokowania wiertła, wiertarka była w stanie ukręcić rękę.

Data: 2014-04-19 16:13:32
Autor: Jacek
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 2014-04-19 14:54, uzytkownik pisze:
[...]
Te Celmy miały pierwotnie 350 W i to było ok. Potem "ulepszono" do 450, 500 i tak dalej bodajże do 650 W. Korpus przekładni pozostał cały czas bez zmian (odlew z "amelinium"), co powodowało, że pękał przy przeciążeniu, a koszt nowego porównywalny był z całą wiertarką.
Natomiast IMHO konstrukcja tej wiertarki jest bezpieczniejsza od tych z rączką a tyłu. Według mnie trudniej wykręcić sobie rękę w przegubie tą wiertarką, niż inną.
Jacek

Data: 2014-04-17 15:02:25
Autor: Irokez
Centra futura czy bosch s4?
[...]

Miałem Fiuturę, dziękuję, więcej nie chcę.
Varta Silver jeździ od 3 lat i jest OK.

--
Irokez

Data: 2014-04-17 19:30:43
Autor: Uncle Pete
Centra futura czy bosch s4?
Miałem Fiuturę, dziękuję, więcej nie chcę.

Dobrze, że moja o tym nie wie - właśnie skończyła 6 lat :)

Varta Silver jeździ od 3 lat i jest OK.

Chyba trochę za wcześnie na werdykt...

Piotr

Data: 2014-04-17 22:09:15
Autor: Irokez
Centra futura czy bosch s4?
W dniu 2014-04-17 19:30, Uncle Pete pisze:

Varta Silver jeździ od 3 lat i jest OK.

Chyba trochę za wcześnie na werdykt...

etam, Fiutura zdechła po miesiącu a 7 letnia Varta Silver 42Ah zdaje się kręciła dalej bez problemu pięciogarowym dieslem 2.4JTD zimą.
Pożyczyłem ją na ponad miesiąc rozpatrywania reklamacji, jego mać, bo wmawiali mi że ja zepsułem Fiuturę i na wylot mi jeszcze przemierzali prądy ładowania, rozruchu itp w Alfie. Nie, nigdy więcej... Dlatego do aktualnego auta też Varta.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2014-04-19 14:25:02
Autor: lublex
Centra futura czy bosch s4?
Użytkownik "Uncle Pete" <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> napisał w wiadomości news:lip33n$qgm$1news.task.gda.pl...
Miałem Fiuturę, dziękuję, więcej nie chcę.
Dobrze, że moja o tym nie wie - właśnie skończyła 6 lat :)
Varta Silver jeździ od 3 lat i jest OK.
Chyba trochę za wcześnie na werdykt...
Piotr

Coś Ci powiem (napiszę). Kupiłem za 340 zł oryginalnego oplowskiego akkumulatora. Cieszyłem się bo taki fajny, niezawodny, i... padł płynnie po trzech latach (gwarancja 2 lata). Co się na wkur...wiałem przez ostatni rok, to moje. Strach było gdzieś dalej pojechać. Kupiłem Varte Silver prawie trzy lata temu za 135 zł. Zapomniałem co to to akkumulator, nie boję się wyjechać dalej, a jak padnie nawet jutro, to też kupię najtańszy.

pozdr
lublex

Data: 2014-04-17 17:25:11
Autor: Nathan
Centra futura czy bosch s4?
[...]

Westa Forse (żólty taki)

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2014-04-17 19:32:35
Autor: Uncle Pete
Centra futura czy bosch s4?
On 2014-04-16 21:28, ToMasz wrote:
witam

[...]

Słyszałem narzekania na Futurę, ale mam ją od dokładnie 6 lat bez jakichkolwiek problemów. Kupiłem w markecie :)

Piotr

Data: 2014-04-18 18:16:32
Autor: nom
Centra futura czy bosch s4?

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:534ed9e0$0$2157$65785112news.neostrada.pl...

Czy może ktoś poleci jakiś akumulator ok 70 ah? W markecie wolałbym nie
kupować.

Jakikolwiek, byle był nowy, maksymalnie 3m-c.
Kupiłem Boscha Silver i kręcił gorzej niż 9letni oryginalny. Okazało się, że
miał 7 m-cy w momencie zakupu. Oddałem, dostałem nowy 1 miesięczny i o niebo lepiej kręcił. :-)

Data: 2014-04-18 18:16:37
Autor: nom
Centra futura czy bosch s4?

[...]

miał 7 m-c w momencie zakupu. Oddałem, dostałem nowy

Data: 2014-04-19 15:34:22
Autor: J.F.
Centra futura czy bosch s4?
Dnia Wed, 16 Apr 2014 21:28:33 +0200, ToMasz napisał(a):
Oglądam ceny akumulatorów i jestem w lekkim szoku. dlaczego centra futura kosztuje tyle samo co bosch s4? Czy niemcy zeszli na psy, czy centra osiągnęła kosmiczną jakość?

Centra od lat ... idzie w cene.

A moment na porownanie cen byc moze zly - olow drogi, a sezon sie
skonczyl :-)

wedlug ceneo to akumulatorach 58-64Ah natansze sa Jenoxy za 193zl, a
najtansze Bosch i Centra od 240zl, wiec roznica nie jest duza.

Ale Bosch ma wiele modeli i w drogie tez sa.

J.

Centra futura czy bosch s4?