Centra - oko magiczne.

Data: 2014-09-30 15:05:34
Autor: J.F.
Centra - oko magiczne.
Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości
Centra Futura CA530 eksploatowana od grudnia 2010 r. Ma oko magiczne pokazujące stan akumulatora. Ostatnio coraz częściej "świeci" na biało. Zmierzyłem rano bez obciążenia U=12,37V. Po godzinie ładowania oko jest już zielone. Białe sugeruje "sprawdź". Co sprawdzić? Czy da się sprawdzić poziom elektrolitu?

Cos nie moge sie doszukac - biale znaczy chyba "za niski poziom", a nie "wyladowany" ?

Przy ladowaniu, jak sie troche wodoru wydzieli w plytach, to poziom elektrolitu wzrasta ... wiec mozna by dolac.

J.

Data: 2014-09-30 17:59:25
Autor: depros
Centra - oko magiczne.
W dniu 2014-09-30 15:05, J.F. pisze:
[...]

Te oko pokazuje stan tylko jednej celi. To że świeci zielone oko to nie znaczy że wszystkie cele akumulatora są sprawne.

Data: 2014-09-30 18:02:10
Autor: J.F.
Centra - oko magiczne.
Użytkownik "depros"  napisał w wiadomości
[...]

Jasna sprawa, ale tu jak widzisz pokazuje ze ta jedna jest niesprawna, a za chwile ze sprawna ...

J.

Data: 2014-09-30 18:06:23
Autor: depros
Centra - oko magiczne.
W dniu 2014-09-30 18:02, J.F. pisze:
[...]

No jak że za chwile niesprawna jest sprawna? Dochodzi do samo rozładowania dlatego jest białą a jak podładujesz to przez pewien określony czas jest zielona. Możesz jeszcze sprawdzić na postoju z wyłączonymi odbiornikami jaki jest pobór prądu, masz multimetr?
Próbuj z dolewaniem wody ale jak sam widzisz producent nie przewidywał takich kombinacji.

Data: 2014-10-01 18:01:30
Autor: neelix
Centra - oko magiczne.

Użytkownik "depros" <depros@gmail.com> napisał w wiadomości news:542ad501$0$3173$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tego białego do niedawna nigdy nie widziałem. Jak się rozładował to oko było czarne czyli polecenie Charge. Z czarnego przechodził od razu w zielone. Podładowałem a tu już zielone jest na tle białego.

neelix

Data: 2014-10-03 18:13:21
Autor: neelix
Centra - oko magiczne.

Użytkownik "depros" <depros@gmail.com> napisał w wiadomości news:542c5e19$0$12641$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Takie mam podejrzenia. Chciałem się upewnić. Gdyby nie instrukcja to próbowałbym otworzyć, bo klapka podobna jak w poprzednich. Niestety napisali o hermetycznym zamknięciu i całkowitej bezobsługowości. Jeszcze daje się ładować więc korzystam. 4 lata kończy w połowie października. Jak na taką szumną technologię i 3 lata gwarancji to stanowczo za mało.

neelix

Data: 2014-10-01 11:42:52
Autor: depros
Centra - oko magiczne.
[...]

Masz racje
http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-elektryczny/209-ocena-stanu-akumulatora
według tego poradnika i magicznego oka wynika że białe oko znaczy że jest mało płynu. Napisane jest również że cele z okiem jest najłatwiejsza do opanowania bo magiczne oko można wyjąć.

Data: 2014-10-01 09:50:53
Autor: AZ
Centra - oko magiczne.
On 2014-10-01, depros <depros@gmail.com> wrote:

Masz racje
[...]

Czesto po prostu to oko to korek ktory da sie wykrecic moneta.

--
Artur
ZZR 1200

Centra - oko magiczne.