Centrowanie totalnej ósemki

Data: 2010-03-20 19:23:57
Autor: PeJot
Centrowanie totalnej ósemki
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Witam!
Dostałem od znajomego koło, ósemka totalna, jest tak krzywe, że nie obraca
się w widełkach. Po rozkręceniu wszystkich nypli wyszło, że obręcz jest
mocno pokrzywiona. Idzie to jakoś doprowadzić do porządku bez kupowania
nowej obręczy? Można obręcz jakoś "wyklepać" czy oddać ją do huty na
przetopienie? ;-)

Zapomnij, taka ósemka jest na bank osłabiona na łączeniu. Kiedyś taką wyprostowałem ( dla sportu ), to na łączeniu była dziura na półtora milimetra.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-20 11:46:44
Autor: pHarry
On 20 Mar, 19:23, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Zapomnij, taka ósemka jest na bank osłabiona na łączeniu.

Moze nie na bank, bo nie pamietam zebym mial u siebie problem na
laczeniu. Ale co do ogolnej sensownosci probowania widze jest pelna
zgoda.

Data: 2010-03-20 20:25:49
Autor: PeJot
pHarry pisze:
[...]

Normalnie wszyscy się zgadzają :) Jeszcze w temacie - przy wymianie obręczy, jeśli szprychy zostają, to warto ułatwić sobie pracę przy przekładaniu i pokleić papierową taśmą klejącą szprychy w głównym krzyżu. Uniknie się w ten sposób przekładania szprych przez dziury w piaście.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-20 20:51:00
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
PeJot pisze:
pHarry pisze:
[...]

Dużo prościej jest przykleić nowa obręcz do starej i poprzekładać kolejno szprychy z dziurki do dziurki.

Seco

Data: 2010-03-21 09:30:02
Autor: PeJot
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Dużo prościej jest przykleić nowa obręcz do starej i poprzekładać kolejno szprychy z dziurki do dziurki.

Nie próbowałem, al wydaje mi się że na początku będą problemy z długością szprych, chyba że się wszystkie nyple w starym kole mocno poluzuje.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-21 09:42:29
Autor: MadMan
Dnia Sun, 21 Mar 2010 09:30:02 +0100, PeJot napisał(a):

[...]

Jeśli obręcz taka sama lub prawie taka sama to nie będzie. Zmieniałem i
ewentualnie musiałem lekko podginać szprychy (ale w zakresie sprężystym
jeszcze). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-21 11:59:15
Autor: maksWYTNIJTO
> [...]

Nie próbowałem, al wydaje mi się że na początku będą problemy z długością szprych, chyba że się wszystkie nyple w starym kole mocno poluzuje.

  masz całkowitą rację...próbowałem

[...]

   ...a to jest super...jak genialnie skraca czas przekładki.

   Ignac

Data: 2010-03-22 11:31:07
Autor: Jan Cytawa
PeJot napisał:

Nie próbowałem, al wydaje mi się że na początku będą problemy z długością szprych, chyba że się wszystkie nyple w starym kole mocno poluzuje.

Na ogol nie ma problemu.

Jan Cytawa

Centrowanie totalnej ósemki