Data: 2018-06-13 19:00:40 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Centrowanie - zagwostki, | |
W dniu 2018-06-06 o 09:46, Andrzej Ozieblo pisze:
2. Zaplot w obu kołach jest na 3 krzyże. W typowym zaplocie, szprycha idzie na pierwszych dwóch krzyżach pod szprychami (lub nad w zależności od szprychy) a na trzecim odwrotnie. Tu wszystkie 3 krzyże są brane tak samo. Celowo, sprawdziłem w innym holendrze. Dlaczego tak? Taki zaplot jest mniej sztywny. Pytałem fachowca. Stwierdził, że przy grubszych szprychach, a takie mam z tyłu (2.2 mm), tak się często robi, ale przy typowych (1.8, 2.0) powinno być po bożemu. Przy okazji poprawię. |
|
Data: 2018-06-14 09:23:19 | |
Autor: cytawa | |
Centrowanie - zagwostki, | |
Andrzej Ozieblo pisze:
są brane tak samo. Celowo, sprawdziłem w innym holendrze. Dlaczego I grube szprychy tez da sie przeplesc. I kolo jest zdecydowanie sztywniejsze. Nie wiem czemu tak robia, moze z powodu optymalizacji czasu pracy przy skladaniu kola. Jan Cytawa |
|
Data: 2018-06-14 05:23:42 | |
Autor: andrzej.ozieblo | |
Centrowanie - zagwostki, | |
W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 11:23:31 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
I grube szprychy tez da sie przeplesc. I kolo jest zdecydowanie sztywniejsze. Nie wiem czemu tak robia, moze z powodu optymalizacji czasu pracy przy skladaniu kola. Takie nieprzeplecione zaploty widziałem tylko w dwóch Batavusach. I to starych. Celowa robota. We wszystkich innych mieszczuchach, były zaploty na 2 lub 3 krzyże, ale zawsze z przepleceniem. Biorąc pod uwagę, że rower jest przemyślany aż do najmniejszego szczegółu, to bardzo dziwi. Widocznie uznali, że sztywność jest wystarczająca. Przy okazji wymiany opony poprawię tę holenderską "niedoróbkę". :) |
|
Data: 2018-06-14 14:28:23 | |
Autor: Ĺ | |
Centrowanie - zagwostki, | |
Żeby się nie okazało, że ze szprych zrobisz coś na kształt sprężynek ;-)
-- -- - Przy okazji wymiany opony poprawię tę holenderską "niedoróbkę". |
|