Data: 2009-07-10 10:29:18 | |
Autor: Grzenio | |
Centrum Warszawy nie dla aut - kierowcy płaćcie za wjazd | |
klik
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6807361,Centrum_nie_dla_aut___kierowcy_placcie_za_wjazd.html Płatny wjazd do Śródmieścia i dalsze rozszerzanie strefy płatnego parkowania - takie restrykcje dla kierowców proponuje przyjęta wczoraj przez Radę Warszawy strategia transportowa miasta. W zamian mają być priorytety dla komunikacji publicznej. - Nie spodziewałem się, że dokument uzyska aż takie poparcie - komentował prof. Wojciech Suchorzewski, główny autor strategii do 2015 i na kolejne lata. Głosowało za nią 33 radnych, nikt był przeciw, niektórzy wstrzymali się tylko od głosu. Największe emocje wywołała możliwość wprowadzenia opłat za wjazd do centrum. Ratusz na razie nie podaje żadnych terminów. Na pewno nie stanie się to wcześniej niż za sześć lat. Kierowcy musieliby płacić, przekraczając Wisłostradę, Trasę Łazienkowską, Raszyńską, Towarową, Okopową i ul. Słomińskiego. Wszystko odbywałoby się automatycznie. - Dla wielu miast europejskich okazało się to dobrym sposobem na zniechęcenie kierowców do wjazdu do zatłoczonego centrum i tym samym na zmniejszenie korków - przypomina prof. Suchorzewski. Takie rozwiązanie wprowadzono już m.in. w Londynie, Sztokholmie czy Mediolanie. Wielu radnych mówiło, że z zasady nie są przeciwni tej opłacie, ale uznali, że w Warszawie nie da się jej prędko wprowadzić. - To działa w aglomeracjach, w których jest bardzo dobra komunikacja, np. kilka linii metra. Jeszcze długo nie będziemy sobie mogli pozwolić na takie restrykcje - stwierdził Dariusz Figura z PiS. Jego kolega klubowy Marek Makuch nie wykluczył opłat za wjazd do centrum, ale zaproponował duże bonifikaty dla tych, którzy płacą podatki w Warszawie. W strategii znalazło się jednak wiele innych restrykcji dla kierowców, które mają ich odstraszać, by nie korkowali Śródmieścia. To m.in. dalsze rozszerzanie płatnego parkowania, a także przeznaczenie niektórych ulic tylko dla pieszych, rowerzystów i autobusów. Wśród nich są np. Marszałkowska (od pl. Konstytucji do pl. Unii Lubelskiej) czy Świętokrzyska (od Marszałkowskiej do Nowego Światu). W wielu miejscach byłby wprowadzony tzw. ruch uspokojony (dopuszczalna prędkość 30 km na godz. - jak dziś na Krakowskim Przedmieściu), żeby m.in. bezpiecznie mogli się tam poruszać rowerzyści. W strategii znalazły się też plany budowy nowych linii tramwajowych np. do Wilanowa i na Tarchomin oraz drugiej linii metra z odnogą na Gocław. Według prof. Suchorzewskiego priorytetem powinno być jednak jak najszybsze uprzywilejowanie komunikacji publicznej poprzez wytyczenie wielu buspasów. Uważa też, że powinno się podnosić standard istniejących linii tramwajowych, czyli remontować tory i przystanki oraz kupować nowoczesny tabor. Miasto zamówiło już 186 niskopodłogowych tramwajów, które dotrą do 2013 r. Wczoraj podpisano zaś kolejną umowę z prywatnym przewoźnikiem - do stycznia 2010 r. firma Mobilis wypuści na ulice 50 autobusów 9- i 12-metrowych. Pozwoli to uruchomić linie w nowych osiedlach pozbawionych dziś komunikacji, m.in. w Wawrze i zielonym Ursynowie oraz rozładować tłok w autobusach kursujących Trasą Łazienkowską. |
|
Data: 2009-07-10 10:45:13 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
Centrum Warszawy nie dla aut - kierowcy płaćcie za wjazd | |
Grzenio pisze:
(...) klik Gdzie [PRESS] i komentarz kolegi do tego? |
|
Data: 2009-07-10 12:14:10 | |
Autor: Grzenio | |
Centrum Warszawy nie dla aut - kierowcy płaćcie za wjazd | |
sorki za brak [press] jakos przeoczylem, a komentarz - no coz pewnie mi sie zaraz niezle oberwie - jestem generalnie "ZA" ale trzeba to naprawde dobrze przemyslec, a niestety widzac nasza szaro-siermiężną rzeczywistosc prawna zaczynja mnie gnebic obiekcje czy nie bedzie tak: mialo byc super a wyszlo jak zwykle ;( pozdrawiam Grzenio |
|
Data: 2009-07-10 13:19:55 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Centrum Warszawy nie dla aut - kierowcy płaćcie za wjazd | |
Grzenio wrote:
sorki za brak [press] jakos przeoczylem, a komentarz - no coz pewnie mi sie Ale za czym? Mam nadzieje, ze najpierw za wybudowaniem obwodnic? Inaczej ten pomysl wyglada tak samo jak wybudowana stacja kolejowa na Okeciu, do ktorej nie dowiezli torow. Kolejnosc z d**y. -- eternity has no future |
|
Data: 2009-07-10 13:51:02 | |
Autor: Grzenio | |
Centrum Warszawy nie dla aut - kierowcy płaćcie za wjazd | |
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:h3784t$qss$1inews.gazeta.pl... Grzenio wrote:sie > zaraz niezle oberwie - jestem generalnie "ZA" ale trzeba to naprawdedobrze > przemyslec, a niestety widzac nasza szaro-siermiężną rzeczywistoscprawna > zaczynja mnie gnebic obiekcje czy nie bedzie tak:dokladnie tak "ZA" ograniczaniem ruchu samochodów w centrum ale z glowa - najpierw obwodnice, metro, buspasy, tramwaje autobusy itd,itp g |
|
Data: 2009-07-10 13:58:11 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Centrum Warszawy nie dla aut - kierowcy płaćcie za wjazd | |
Grzenio wrote:
dokladnie tak "ZA" ograniczaniem ruchu samochodów w centrum ale z glowa - No, bo zapomniales juz dopisac o tym drobiazgu ;). A budowa obwodnic to akurat cos wiecej niz "glowa" w temacie ograniczen w ruchu pojazdow. Ogolnie mocno drazniace jest czytanie o kolejnych restrykcyjnych pomyslach stawiajacych znowu kropke nad i w temacie zaburzonej rownowagi miedzy panstwem/ustrojem i spoleczenstwem. Takie typowe "cos za nic". "Obywatele, damy wam kolejne ograniczenie, a wy nam zaplacicie jeszcze za cos innego. Deal?" -- eternity has no future |
|
Data: 2009-07-10 14:04:41 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
Centrum Warszawy nie dla aut - kierowcy płaćcie za wjazd | |
elmer radi radisson pisze:
(...) No, bo zapomniales juz dopisac o tym drobiazgu ;). A budowa obwodnic W kontekście tego materiału ja słyszałem/czytałem również o wprowadzaniu opłat za przejazd na części mostów - ma to być część tego "rozwiązania". Ogolnie mocno drazniace jest czytanie o kolejnych restrykcyjnych Podobnie jak z rozszerzeniem strefy płatnego postoju... |
|