Ceny PRL vs RP

Data: 2010-02-08 20:38:22
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP

Ale ani wzmianki o tym że dzisiaj dużo ludzi nie stać na chleb:

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Tesknisz-za-PRL-em-Sprawdz-o-ile-wszystko-zdrozalo,wid,11926666,wiadomosc.html?ticaid=199bd

Data: 2010-02-08 20:23:42
Autor: Hans Kloss
Ceny PRL vs RP
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Ale ani wzmianki o tym że dzisiaj dużo ludzi nie stać na chleb:

Jak dużo, konkretną liczbę poproszę w tysiącach (milionach). Aha, i jeszcze
źródełko pochodzenia liczby tych  których nie stać w dzisiejszej Polsce na
chleb. Prywatnie nie znam bowiem nikogo kto choćby słyszał o kimś komu na
chleb brakuje. Z wyjątkiem oczywiście osobników uzależnionych od alkoholu lub
innych substancji narkotycznych, tym bowiem na chleb zabraknie zawsze, na
zaspokajanie swego nałogu- niemal nigdy.
J-23

Data: 2010-02-08 22:05:44
Autor: Polok_prawdziwy
Ceny PRL vs RP
Hans Kloss wrote:

Pocałuj JAMDRYSA wsamom sparkem...!!!

- pseca to uwielbios....

Data: 2010-02-08 21:44:36
Autor: Hans Kloss
Ceny PRL vs RP
Polok_prawdziwy <Baca_nowocesny@patryjot.pol> napisał(a): [a właściwie nasrał]

Znowu mi się kawałek psiego odchodu do  podeszwy buta usiłuje przykleić...tfu.
J-23

Data: 2010-02-08 22:56:56
Autor: awe
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hkq0k4$hv7$1inews.gazeta.pl...
Polok_prawdziwy <Baca_nowocesny@patryjot.pol> napisał(a):

[a właściwie nasrał]

Znowu mi się kawałek psiego odchodu do  podeszwy buta usiłuje przykleić...tfu.
J-23
-- -- -- -- -- -- -- --
to nie pies, to suka
awe

Data: 2010-02-08 23:13:01
Autor: Polok_prawdziwy
Ceny PRL vs RP
Hans Kloss wrote:

Znowu mi się kawałek psiego odchodu do  podeszwy buta usiłuje
przykleić...tfu. J-23

Acojo zato mogem, zeten Burek, wturemu sparkem cmokołeś, ciem perfidnie
łobesroł...!?

Burkowi to godej, niemi...!

Data: 2010-02-09 07:35:57
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hkprse$rpm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ktoś już tu kiedyś napisał, że ci, co szperają po śmietnikach na tyłach supermarketów to albo pijacy albo hobbyści, którzy robią to dla przyjemności.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-02-09 13:32:36
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-08 21:23, Hans Kloss pisze:
[...]

Większość emerytów i rencistów gdyby miała się leczyć wg. zaleceń lekarzy, albo chciałaby w miarę przyzwoicie ogrzać dom to o chlebie mogliby tylko pomarzyć.

Data: 2010-02-09 07:06:34
Autor: Hans Kloss
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 13:32, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

Większość emerytów i rencistów
Jaka większość? Konkretnie poproszę liczbę albo procent- i na jakiej
podstawie owa liczba /procent zostały podane. Bo pierdolić głodne
kawałki w rodzaju "teraz ludzie masowo głodują a za Mieszka Pierwszego
to się dopiero  dobrze żyło że ho ho"  to potrafi każdy, za
przeproszeniem, baca, boukun, cycek albo inny umysłowy pedryl.
A chodzi mi o to ze grupowe (i nie tylko grupowe) lewactwo nie potrafi
nic innego niż bredzenie od rzeczy, podawanie przywidzeń  z brudnego
palucha wyssanych jako faktów oraz zwykłych ordynarnych kłamstw jako
najczystszej prawdy. Na kłamstwach o smaku pryloskich wędlin się was
nie przyłapie bo smak to rzecz subiektywna i ulotna ale na
"głodujących milionach"  "emerytach nie mających na chleb" "wspaniałej
pryloskiej służbie zdrowia" itp BREDNIACH jak najbardziej- co staram
się na tej grupie czynić z nie najgorszym, jak dotąd, skutkiem.
Bo bez kłamstw, zmyśleń, bredzeń, plecenia trzy po trzy,  palikocenia
itditp oszustw lewactwo  (podobnie jak każda inna kłamliwa doktryna)
NIE MA RACJI BYTU. Pewien wielki Polak zauważył zresztą celnie już
dawno temu że "prawda was wyzwoli".
Słucham więc- skąd masz informacje dotyczące "większości emerytów i
rencistów" że się o ich sytuacji tak autorytatywnie wypowiadasz?
J-23

Data: 2010-02-09 07:13:45
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 16:06, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
Pewien wielki Polak zauważył zresztą celnie już
dawno temu że "prawda was wyzwoli".
Buhahahaahahahaha!!
To Jezus Chrystus też był Polakiem?
Ale z ciebie tuman!

Data: 2010-02-09 16:59:44
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:fa82231f-8fd2-4d1d-a367-9dbadda21076q27g2000yqn.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -

Tuman, ale za to jaka charyzma od niego bije!
A może tylko jest tak zaprogramowany?

Data: 2010-02-09 21:06:06
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-09 16:06, Hans Kloss pisze:
[...]

Hans ja widzę na co dzień jak żyją emeryci i renciści z średnimi uposażeniami.  Nie będę ci przecież dawał jakichś linków do propagandowych bzdur..

Data: 2010-02-09 12:21:00
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 21:06, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
W dniu 2010-02-09 16:06, Hans Kloss pisze:

Hans ja widzę na co dzień jak żyją emeryci i renciści z średnimi
uposażeniami.  Nie będę ci przecież dawał jakichś linków do
propagandowych bzdur..

Ja też widzę np. moich teściów, którzy nie mają więcej niż po 1000 zł
na miesiąc ale stać ich na coroczne wczasy, wyjazdy zagraniczne do
rodziny, lekarstwa (teść ma cukrzycę jest po bypassach), dobre i
zdrowe jedzenie. Telewizory (dwa) mają lepsze niż ja. Tym co mają,
gospodarują oszczędnie, nie mają samochodu, choć byłoby ich stać na
całkiem porządny używany wóz.
Pokaż mi , którego emeryta byłoby stac w peerelu na kilkuletni
zachodni samochód.

Data: 2010-02-09 22:37:45
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-09 21:21, zbig pisze:
[...]

Gdyby pseudokomuna otworzyła granicę na ten złom samochodowy to z pewnością byłoby stać. Wiele  aut jeżdżących po dzisiejszych polskich drogach jest sprowadzonych za kilkaset Euro.

Nie wiem jak to jest z tymi Twoimi teściami.. Widać koszty życia codziennego są w mieście dużo niższe niż na wsiach.

Data: 2010-02-09 13:32:37
Autor: Hans Kloss
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 21:06, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

Hans ja widzę na co dzień jak żyją emeryci i renciści z średnimi uposażeniami.

Ja też- a dodatkowo widzę czym jeżdżą i nie jest to bynajmniej autobus
PKS, więc nikt mi nie wmówi że na chleb nie mają . Średnia emerytura
wynosi obecnie ok. 1600 złotych (czyli o 2 stówaki więcej niż według
cycka średnia płaca ;)), to nie jest majątek ale nikt mi nie wmówi że
taki emeryt nie ma na chleb. A małżeństwo emerytów mające do
dyspozycji 3 tysiące ma, moim zdaniem, pod względem finansowym całkiem
nieźle. Ja na utrzymanie (opłaty +jedzenie) mojej czteroosobowej
rodziny w dużym i drogim mieście wydaję niewiele więcej i żyjemy na
zupełnie przyzwoitym IMO poziomie.

 Nie będę ci przecież dawał jakichś linków do propagandowych bzdur..

Wolisz je sam produkować? ;). Czas propagandowych bzdur, przynajmniej
takich w zakresie liczb i faktów, minął razem z komuną. Dziś opozycja
polityczna wyłapałaby tego typu kłamstwo z prędkością światła i
natychmiast wykorzystała żeby nim pognębić polityczną konkurencję.
J-23

Data: 2010-02-10 21:30:34
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-09 22:32, Hans Kloss pisze:
[...]

Mogę tylko powtórzyć to co już kiedyś pisałem, - żyjesz Hans w jakiejś innej Polsce.. Ty nawet chyba nie oglądasz wiadomości w polskiej TV, gdzie często podawane są statystyki, jacy to polscy emeryci są bogaci..

Data: 2010-02-10 22:36:47
Autor: Hans Kloss
Ceny PRL vs RP
[...]

Mnie nie obchodzą wiadomości i propagandowa sieczka na poziomie kłameckiego.
Ja mam matkę emerytkę, na osiedlu połowa sąsiadów to emeryci, rodzinę na wsi
która tez jest częściowo na emeryturze i nikt mi nie będzie makaronu na uszy
nawijał o "niemaniu" na chleb.
J-23
PS. Statystyki "telewizyjne" tak właśnie wyglądają- 1600 z drobnym groszem
wynosi średnia emerytura.

Data: 2010-02-14 22:47:16
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-10 23:36, Hans Kloss pisze:
[...]

Przyznam że sądziłem ze jest mniejsza. Liczyłem że sąsiad ma średnią, a ma on niecałe 1200 zł.  I praktycznie na nic go nie stać. A są na wsi jeszce mniej zasobni mieszkańcy w gotówkę.. - Jeden nawet ma 800 zł renty..  I przyznam że chiciaz znam sporo emerytów to żaden nie ma uposażenia nawet przybliżonego do średniej krajowej.

A twoja matka ma tą średnią?

Data: 2010-02-16 00:35:03
Autor: Anatol
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hl9r1g$ra0$1news.onet.pl...

A twoja matka ma tą średnią?

Operowanie samą średnią może doprowadzić do błędnych wniosków - np. wzrost płac/ świadczeń dla najniższych dochodów spowoduje wzrost średniej i jednocześnie liczby osób z dochodami poniżej średniej czyli pogorszenie sytuiacji ? Analogicznie likwidacja najwyższych zarobków i świadczeń - tak jak w  PRL - obniżenie średniej a więc i zwiększenie liczby osób z dochodami powyżej średniej.

Anatol

Data: 2010-02-09 21:24:09
Autor: Anatol
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hksf7q$r4f$1news.onet.pl...

Hans ja widzę na co dzień jak żyją emeryci i renciści z średnimi uposażeniami.  Nie będę ci przecież dawał jakichś linków do propagandowych bzdur..

Porównaj sobie do siły nabywczej emerytów i rencistów w PRL, ktorzy dodatkowe ostatnie lata swojego krótkiego życia spędzali gównie w wielogodzinnych kolejkach,  nawet na mrozie lub w upale.

Anatol

Data: 2010-02-09 21:26:38
Autor: u2
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-09 21:24, Anatol pisze:

[...]

Zwłaszcza w epoce Jeruzela.

Data: 2010-02-09 12:31:35
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 21:26, u2 <u...@o2.pl> wrote:

Zwłaszcza w epoce Jeruzela.

Zwłaszcza - tak, ale ja począwszy gdzies od roku 69 wolny czas
spędzałem głównie w kolejkach (nie mieliśmy emerytów w domu)

Data: 2010-02-09 22:42:19
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
[...]

Nie sądzę żeby ich nie było stać na lekarstwa, chleb albo na ogrzanie mieszkań.

Data: 2010-02-09 23:00:37
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 22:42, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

Nie sądzę żeby ich nie było stać na lekarstwa, chleb albo na ogrzanie
mieszkań.
Jeżeli mieszkają ponad stan to może ich buć nie stać. W Gdansku sa
całe dzielnice, gdzie para lub samotni emeryci mieszkają ponad stan, w
swoich starych mieszkaniach 3 lub 4 pokojowych. Moja samotna matka ma
więkze mieszkamie niz ja, ma jednak dosc wysoką emeryturę i radzi
sobie spokojnie, N a zachodzie samotni zamieniają mieszkania na
mniejsze. To logiczne i ekonomicznie uzasadnione.

Data: 2010-02-10 21:32:22
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-10 08:00, zbig pisze:
[...]

Ja opieram  swoje osądy na emerytach, mieszkańcach wsi. Mają oni stosunkowo duże domy, i mieszkają w nich we dwoje albo samotnie. Absolutnie nie ma żadnych możliwości  zamiany domu około 200m2 na nawet najmniejsze mieszkanie w mieście.

A tak w ogóle to nie sądzę żeby to te ich domy robiły z nich biedaków.  To ustrój z galopującymi i tak już wysokimi cenami ma na to wpływ.  A waloryzacja ich uposażen wynosie około 11zł...

Data: 2010-02-10 13:00:41
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 10 Lut, 21:32, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
[...]

Jakieś kpiny sobie urządzasz. Dawaj adres, natychmiast jestem gotów
się zamienić. Mój brat buduje sobie teraz na wsi dom ok 70 km od
miasta . Mnie na to nie stać.
Problem jest w tyn, ze oni wcale nie maja zamiaru zmieniać mieszkań na
mniejsze.

Data: 2010-02-08 22:01:31
Autor: boukun
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkpp7m$ns$1news.onet.pl...

Ale ani wzmianki o tym że dzisiaj dużo ludzi nie stać na chleb:

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Tesknisz-za-PRL-em-Sprawdz-o-ile-wszystko-zdrozalo,wid,11926666,wiadomosc.html?ticaid=199bd

Gdzie tu masz statystykę? I chcą,żeby człowiek w tę papke wierzył na słowo?
Gdzie tam jest zestawienie zarobków i żywności?
Nie każdy głupek da się nabrać na wykresy, które wskazują na wzrost zarobków od 2001 roku i spadek cen żywności. Idźta w pizdu z takimi wykresikami. Każdy debil wie,że w
Polsce od dziesięciolecia zarabia się średnio cały czas 1000 zł miesięcznie.
Szczególnie ubawiła mnie ta rewelacja, że "za średnie wynagrodzenie możemy kupić
ponad 800 litrów benzyny."
Ja zarabiałem w 1982 roku 20.000 tys. złotych i żyłem jak panisko, 80 % odkładając z tego na książeczkę PKO...

Idźta w pizdu z tymi 800 litrami benzyny, za 1000 zł. miesięcznie...

boukun

Data: 2010-02-08 23:01:13
Autor: Anatol
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hkpub7$7kg$1mx1.internetia.pl...

[...]

Wykresy fałszują prlowską rzeczywistość bo np. cukru można było nabyć 2 kg po tej cenie, a mięsa 2-4 kg. Większe ilości powinno się przeliczać po cenach 2-3 krotnie wyższych.

Gdzie tu masz statystykę? I chcą,żeby człowiek w tę papke wierzył na słowo?
Gdzie tam jest zestawienie zarobków i żywności?

Odnośnik był w artykule :

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/23853/ceny_prod_wszy.jpeg

A ja mogę podać bardziej szczegółowe skany z prlowskiech roczników GUS :

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str456-457.jpg

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str458-459.jpg

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str460-461.jpg

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str462-463.jpg

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str464-465.jpg

Płace :

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str163.jpg

Emerytury :

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str174.jpg

Idźta w pizdu z tymi 800 litrami benzyny, za 1000 zł. miesięcznie...

1000 zł netto to jest teraz ustawowa płaca minimalna. Średnia to średnia - nawet w PRL nie mogli wszyscy zarabiać powyżej średniej.

Szkoda ze autorzy nie porowanli średnich emerytur, które w PRL wynosiły co najwyżej 40% średniej płacy.

Anatol

Data: 2010-02-08 23:24:28
Autor: boukun
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:hkpvvi$jgr$1news.interia.pl...

[...]

Do czego tam jest odnośnik? Do hochsztaplerstwa? W tym linku nie ma żadnych zarobków, tylko pic na wodę fotomontaż, jakoby ile za średnią? Jaką, czego?

[...]

Oszustwo, ja zarabiałem w 1982 roku blisko 20 tys. złotych i to była średnia krajowa. To teraz sobie porównaj, ile za to można było kupić, a ile za 100 zł realnejh średniej dzisiaj można sobie kupić...

Tfu!

boukun

[...]

Szkoda, że autorzy nie napisali, jak obecny reżim oszukał Polaków na tzw. kapitale początkowym, gdzie w przyszłości okradnie się ludzi z 60% ich wypracowanej emerytury...
www.zus-okrada-ludzi.za.pl

boukun

Data: 2010-02-08 23:48:12
Autor: Anatol
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hkq36p$tg4$1mx1.internetia.pl...

[...]

Tu są dane max. 1980, a średniej nie wylicza się na podstawie zarobków 1 osoby. W 1982 prawie wszystko było na kartki - łaznie z butami, zeszytami, kawą, cukierkami, pieluchami, benzyną, papierosami i wódką więc trudno wyliczyć realną siłę nabywczę pensji bez znajomości cen czarnorynkowych.

Anatol

Data: 2010-02-09 07:51:52
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:hkq2nm$n1g$1news.interia.pl...

[...]

Dla PRL-u rok 1982 nie jest reprezentatywny o tyle, że kraj został sparaliżowany strajkami organizowanymi prezez Solidarność i produkcja praktycznie wszystkiego była mocno ograniczona.
To właśnie było też celem Solidarności a ściślej, jej mocodawców zza oceanu.

To właśnie ci ówcześni mocodawcy "wyzwolili" nas i prowadzą dziś politykę w Polsce według swojego scenariusza oraz indoktrynują społeczeństwo za pomocą TV i prasy, której w większości są włascicielami.

Data: 2010-02-09 07:44:19
Autor: cirrus
Ceny PRL vs RP
[...]

Z czego inflacja pochlaniała około 40% rocznie- ładne mi oszczedzanie.

--
stevep

Data: 2010-02-09 13:33:16
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-08 22:01, boukun pisze:

[...]

Przecież jasne że to podsumowanie nie oddaje rzeczywistego obrazu poziomów życia w danych "epokach".  Przede wszystkim jest to obliczanie wg. "średniej" ale zapomina się dodać jaki procent dzisiejszych Polaków ma dochód w wysokości owej średniej.

Data: 2010-02-08 22:17:58
Autor: Polok_prawdziwy
Ceny PRL vs RP
Jadrys wrote:

Ale ani wzmianki o tym że dzisiaj dużo ludzi nie stać na chleb:

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Tesknisz-za-PRL-em-Sprawdz-o-ile-wszystko-zdrozalo,wid,11926666,wiadomosc.html?ticaid=199bd

JAMDRYSIE, cy niewidzis (niewis), ze kozdom statestykem tak "naciongnońć"
mozno, jak komusik pasuje...!?

Syćko to PLITYŁODUPEMROZTSASKAć som...!!!

żodno wspułcesno KAPITULISTYCNO GANGRENA niepokusi siem, zeby zecywistom
statestykem pseprowadzić...!

A zecywisto statestyka, znacysiem realnie łodzwiercierdlajonco relatywne
psychody Łobywateli musiałaby inacej wyglondać:

- wiela dutkuw łostowało średnio np w miesioncu/roku Łobywatelowi/rodzinie
PO ŁOPŁACENIU SYćKICH STAŁYCH ŁOPŁAT...!

Znacysiem, JAKOM SIŁEM NABYWCOM MIAŁY DUTKI, WTURE SIEM ŁOSTOWAŁY....

PS - teroski, niedość, ze winksości niewiela łostowo, to Łobywatele w coroz
winkse długi popodajom, ale tego ten śMIERDZONCY KAPITULISTYCNY HITRELOWIEC
dostsegać niechce

Data: 2010-02-09 02:40:48
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 8 Lut, 22:17, Polok_prawdziwy <Baca_nowoce...@patryjot.pol> wrote:
Jadrys wrote:

> [...]

winkse długi popodajom, ale tego ten śMIERDZONCY KAPITULISTYCNY HITRELOWIEC

Oj baco , zaczyna z ciebie wyłazić boukuństwo. Przecież jak dodasz
sobie wydatki teraz i wtedy na podstawowy koszyk dóbr i odejmiesz od
średniej to jasne , że MUSI  ci zostać więcej obecnie.
Dla lepszej jeszce oceny powiem, że w roku  1970 moja matka
nauczycielka zarabiała dużo poniżej średniej krajowej, dziś mojej
żonie nauczycielce podliczyli zarobki za zeszły rok , razem ze
wszystkimi dodatkami i niewielką liczbą nadgodzin wyszło jej ponad
3000 zł. miesięcznie.

Data: 2010-02-09 12:33:38
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Jadrys wrote:

> [...]

żonie nauczycielce podliczyli zarobki za zeszły rok , razem ze
wszystkimi dodatkami i niewielką liczbą nadgodzin wyszło jej ponad
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Pogratulować, że po 40 latach pracy dobiła do średniej krajowej :)
Ale na samochód lub mieszkanie chyba teraz będzie dłużej zbierała niż w PRL-u, prawda?

Data: 2010-02-09 03:52:15
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 12:33, "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Pogratulować, że po 40 latach pracy dobiła do średniej krajowej :)

He , he taka stara to ona nie jest. Ma dopiero 20 lat pracy. Moja
matka w 70 roku miała wtedy jakieś 30 lat pracy i do średniej miała
bardzo daleko

Ale na samochód lub mieszkanie chyba teraz będzie dłużej zbierała niż w
PRL-u, prawda?

Gruntownie się mylisz.
Używany zachodni samochód w niezłym stanie  może już kupić za 2 lub
2,5 pensji. Nową skodę fabię za jakieś 10 i pół pensji
W roku 70 jedna pensja mojej matki pensja była mniej więcej równa
jednej racie za kupowaną na 24 raty skodę 1000 MB
Mały fiat w roku 80" kosztował ok 60000 zł a ona zarabiała wtedy
jakieś 3 tys zł co daje ok 20 pensji.
Trzeba dodać, ze nie było wtedy gorszego samochodu a i kupić można
było go jeśli miało się talon.
O używanych zachodnich wozach nie wspomnę bo było to poza jakimkolwiek
zasięgiem.

Data: 2010-02-09 13:38:54
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:955f1a3c-6eaf-433e-a6f1-bc13a1e69edfi42g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Aż tak bardzo się nie mylę: Policz, ile można odłożyć na samochód z pensji 3000 - brutto, bo tyle wynosi średnia krajowa? A ile będzie się zbierało na mieszkanie?
Ja wiem, że podawanie pensji w brutto, to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem, ale w PRL-u dostawało się pensję netto.
Tak więc ten wzrost zamożności wyględa wtedy jakoś blado, nawet jeśli porównamy czas oczekiwania na mieszkanie lub samochód.

Data: 2010-02-09 04:52:42
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 13:38, "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:955f1a3c-6eaf-433e-a6f1-bc13a1e69edfi42g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Nawet jeśli odliczymy 1/3 na podatki i składki i to i tak teraz
wychodzi dużo lepiej, zwłaszcza na rynku samochodów używanych różnica
w porównaniu do minionego okresu to przepaść. Nie wiem czy pamiętasz
tę absurdalną sytuację, ze z powodu chronicznego braku samochodów,
używane kilkuletnie auta były droższe niż te kupowane za talony.

Tak więc ten wzrost zamożności wyględa wtedy jakoś blado, nawet jeśli
porównamy czas oczekiwania na mieszkanie lub samochód.
 No to tu sie kompletnie podłożyłeś.
O samochód jest dużo łatwiej teraz. Jeśli chcesz zaprzeczać prawom
matematyki to możesz to zrobić ale sensu w tym nie ma.

A mieszkanie? Teraz się nie zbiera i oczekuje na mieszkanie, tylko sie
je kupuje.
Ja w PRL czekałem z pełnym wkładem 19 lat na mieszkanie i się nie
doczekałem. Mało tego nie miałem nawet na to doczekanie żadnych szans.
Po upadku komuny  mieszkanie zacząłęm starać się w 95' roku. Zapisałem
sie do spóldzielni i po 2 latach miałem już własne mieszkanie kupione
za gotowkę z niewielką pożyczką od rodziny. Tę pożyczkę spłaciłem po
roku,
Moi młodzi koledzy z pracy, pisalem o tym już, nie mają żadnego
kłopotu z wzięciem kredytu  na mieszkanie i ten kto chce już w takim
mieszkaniu mieszka.

Data: 2010-02-09 14:09:59
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:370e451f-88e9-4d88-9963-0d83c7caa5f2z17g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Z używanymi to prawda, tak samo zresztą jak brak w PRL-u telefonów komórkowych - po prostu tego złomu jest coraz więcej.

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie udawaj, że nie zrozumiałeś :)
Czy teraz odkładając ze średniej pensji (kto ją ma?) kupisz mieszkanie czy samochód szybciej niż w czasach PRL-u?

A mieszkanie? Teraz się nie zbiera i oczekuje na mieszkanie, tylko sie
je kupuje.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Owszem, tylko żeby kupić to musisz odkładać 50 lat lub więcej.

Data: 2010-02-09 05:57:50
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 14:09, "Wiesiaczek" <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Nie udawaj, że nie zrozumiałeś :)
Wszystko zrozumiałem i niczego nie udaję

Czy teraz odkładając ze średniej pensji (kto ją ma?) kupisz mieszkanie czy
samochód szybciej niż w czasach PRL-u?

Samochód- oczywiście , ze teraz. Masz jakieś kłopoty z rachunkami?
Mogę ci pomóc w razie czego

Owszem, tylko żeby kupić to musisz odkładać 50 lat lub więcej.

Nic nie musisz odkładać. Bierzesz kredyt i tyle
A jak się uprzesz to na 50 m mieszkanie , które jest warte powiedzmy
200 tys to musisz zbierać 5,5 roku. Wystarczy policzyć  anie strzelać
- 50 lat.

Data: 2010-02-09 15:35:16
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:7cdbd5db-53d7-466e-8fc0-52980f89e429z26g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Mnie wychodzi ponad 7,5 roku nic nie jedząc i nie pijąc.
(średnie zarobki netto = 25800 zł/rok)
Czyli odkładając aż połowę (!) czekamy 15 lat...  itd.

Data: 2010-02-09 16:13:40
Autor: cyc
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:hkrrr2$nje$1news.onet.pl...

[...]

Zartujesz chyba !! . Piszac "polowe " , chcesz powiedziec , ze za 1100zl/mc ktos jest w stanie przezyc z rodzina ?. Sam czynsz najczesciej wynosi ponad polowe z tego a gdzie oplaty za prad ,  gaz , ogrzewanie mieszkania , ze nie wspomne o takich drobiazgach jak np.jedzenie , czy nie daj Boze , lekarstwa ? .
Z takimi pieniedzmi mozna przezyc w najlepszym przypadku tylko w kanalach i zyjac ze smietnika .

cyc

Data: 2010-02-09 17:03:00
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hkru35$v9v$1news.onet.pl...
[...]
[...]

zbig da radę! :)

Data: 2010-02-09 20:50:15
Autor: Anatol
Ceny PRL vs RP

[...]

No to porównaj to do możliwości nabywczych netto 50% średniej płacy w PRL, a jajka, masło, cytrusy, ziemniaki, czekolada, kurczaki, środki czystości - były relatywnie 3-9 krotnie droższe nic obecnie.

Z takimi pieniedzmi mozna przezyc w najlepszym przypadku tylko w kanalach i zyjac ze smietnika .

W PRLowskich śmietnikach bylo bardzo mało surowców wtórnych bo zwykłych obywateli nie bylo stać na wyrzucanie na śmietnik makulatury, butelek ani tym bardziej puszek po zachodnich piwach, które służyły jako luksusuowa ozdoba mieszkania. To co sie nadawało do przetworzenia oprócz wygotowanych gnatów, ogryzków, obierek po kartoflach czy przetłuszczonego papieru gazetowego to był suchy chleb i jak jak najbardziej był on wybierany - chyba nie z powodu nadamiaru bogactwa.

Typową oznaką dostaniego życia w gierkowskiej PRL była popularność zakładów szewskich, punktów repasacji pończoch czy łatania i cerowania do bólu każdej odzieży, a flaszka nawet najtańszej czystej była solidnym podarunkiem.

Anatol

Data: 2010-02-09 20:59:04
Autor: u2
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-09 20:50, Anatol pisze:

No to porównaj to do możliwości nabywczych netto 50% średniej płacy w
PRL, a jajka, masło, cytrusy, ziemniaki, czekolada, kurczaki, środki
czystości - były relatywnie 3-9 krotnie droższe nic obecnie.

To są drobiazgi. Porównaj inne dobra takie jak praca, mieszkanie, rodzina.

[...]

Porównaj teraz ilu naszych obywateli wegetuje na śmietnikach i jest to
ich jedyny sposób na życie.

[...]

W dobie zalewu taniej chińszczyzny naprawa obuwia stała się niemodna.
Tylko czy jakość chińskiego obuwia się poprawiła ? Za dobre buty również
słono zapłacisz.

Data: 2010-02-09 21:19:42
Autor: Anatol
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hksffg$322$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

W feudaliźmie też było dużo zapewnionej  odgórnie pracy.

mieszkanie, rodzina.

Obywatele którzy nie dostali przydziału mieszkania w PRL byli w gorszej sytucji od obecnych obywateli których nie stać na kupno mieszkania, a zaludnienie mieszkań jest obecnie znacznie niższe niż w PRL (przy nieporónwalnym standardzie i metrażu samych mieszkań i domów) - w ciągu ostanich 20 lat przy tej samej liczbie mieszkańcó przybyło ponad 2 mln mieszkań, w tym 1 mln domów.

Porównaj teraz ilu naszych obywateli wegetuje na śmietnikach i jest to
ich jedyny sposób na życie.

Znacznie mniej niż liczba mieszkańców PRL którzy dorabiali sobie sprzedając surowce wtórne.

Czy widział ktoś zbierających z obecnych śmietników suchy chleb ?

Anatol

Data: 2010-02-09 21:25:25
Autor: u2
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-09 21:19, Anatol pisze:

[...]

Jak zwykle ściemniasz. Co ma feudalizm socjalizmu ? Porównujesz różne
epoki. Możesz porównywać kapitalizm i socjalizm, współczesne społeczne
systemy gospodarcze.

[...]

Porównaj ile wybudowano mieszkań za Gierka, a ile po nim. Porównaj jaki
był przyrost populacji za Gierka i obecnie.

Jak nie będziesz umiał wyciągnąć prostych wniosków to pomogę :]

Porównaj teraz ilu naszych obywateli wegetuje na śmietnikach i jest to
ich jedyny sposób na życie.

Znacznie mniej niż liczba mieszkańców PRL którzy dorabiali sobie
sprzedając surowce wtórne.

To jest twoje widzimisię bez konkretnych danych.

Czy widział ktoś zbierających z obecnych śmietników suchy chleb ?

Pewnie suchy chleb dla konia :]

Data: 2010-02-09 21:45:24
Autor: Anatol
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hksh0t$3to$1nemesis.news.neostrada.pl...

Jak zwykle ściemniasz. Co ma feudalizm socjalizmu ? Porównujesz różne
epoki. Możesz porównywać kapitalizm i socjalizm, współczesne społeczne
systemy gospodarcze.

Jeżeli uczciwa praca sama w sobie jest wartością a nie korzyści z tej pracy to system nie ma znaczenia.

Porównaj ile wybudowano mieszkań za Gierka, a ile po nim. Porównaj jaki
był przyrost populacji za Gierka i obecnie.
Jak nie będziesz umiał wyciągnąć prostych wniosków to pomogę :]

Przyrost populacji na świecie generalnie jest wprost proprcjonalny do trudnych warunków życia i ciemnoty obywateli  (w szczególości kobiet), dlatego najwyższy w Europie jest w Albanii i Turcji (chyba nawet wyższy niż za Gierka).

[...]

To policz grzebiących na śmietnikach co jest łatwiejsze niż policzyć teraz bywalców skupów butelek i makulatury w PRL.

Czy widział ktoś zbierających z obecnych śmietników suchy chleb ?

Pewnie suchy chleb dla konia :]

A koń był pewnie potrzebny do przejażdżek w wolnym czasie a drób i trzoda masowo  skarmiana chlebem dla potrzeb towarzyskich ?

Anatol

Data: 2010-02-09 13:08:24
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 21:45, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:

A koń był pewnie potrzebny do przejażdżek w wolnym czasie a drób i trzoda
masowo  skarmiana chlebem dla potrzeb towarzyskich ?

Anatol

Po mojej dzielnicy jeszcze w latach 70-tych chodzili tacy co zbierali
suchy chleb dzwoniąc do mieszkań w blokach.

Data: 2010-02-09 13:02:25
Autor: Polok_Prawdziwy
Ceny PRL vs RP
> [...]

żonie nauczycielce podliczyli zarobki za zeszły rok , razem ze
wszystkimi dodatkami i niewielką liczbą nadgodzin wyszło jej ponad

Jakie bołkuńctwo...!!!
I niełoperuj mi jakimiś śrdnimi zarobkami, ino zrozum co pedziołem
- PORUWNUJ SIŁEM NABYWCOM REZERWY, wturo miesieńcnie/rocnie siem zostaje...!!!

Napsykład ile sem mozes chlebkuw/łokowitki/rowerkuw/wywcasuw/mieskań/itd zatom
"rezerwem" kupić...

Data: 2010-02-09 04:06:55
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 13:02, "Polok_Prawdziwy" <baca_nowoce...@onet.eu> wrote:

> [...]

Napsykład ile sem mozes chlebkuw/łokowitki/rowerkuw/wywcasuw/mieskań/itd zatom

A z czym mam porównać? z zarobkami biedaków , którzy byli i wtedy i
teraz? Im i wtedy i teraz na nic więcej nie starczało.

Data: 2010-02-09 20:38:20
Autor: Polok_prawdziwy
Ceny PRL vs RP
zbig wrote:

[...]

Cheee..., cheeee...,

- coty poruwnujes bidoka sucjalistycnego z kapitulistycnym...!?

"Bidok" sucjalistycny tobył wtosik, wtury CHCIOŁ takim być Z WŁOSNEJ
WOLI...!!!

Spytej siem teroski ino pirsegolepsego śmietnikoża, abo inksego żebroka,
cyby chcioł swojom egzystempcjem łodminić...

Data: 2010-02-09 13:34:07
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP
W dniu 2010-02-08 22:17, Polok_prawdziwy pisze:
Jadrys wrote:

[...]

Wiem baco,  aż mdłości biorą jak się czyta takie propagandowe podsumowania.

Data: 2010-02-09 07:06:56
Autor: `heÂŽsk`
Ceny PRL vs RP
On Mon, 08 Feb 2010 20:38:22 +0100, Jadrys <Che@yahoo.com> wrote:

Ale ani wzmianki o tym że dzisiaj dużo ludzi nie stać na chleb:

" Wspomnienia niebieskiego mundurka.." czyli opowiesc
 o czasach dobrobytu...    Tatus pracowal w hucie im. Lenina, mamusia w PGR  "Swietlana   przyszlosc" wiec jako przedstawiciele wladzy robotniczo-chlopskiej
 mielismy wszystko za darmoche. Kazdy na poczatku roku dostawal
 nowiutkie ksiazki do szkoly, a nie tak jak u zgnilych kapitalistow,
 kupowal od kogos ze starszej klasy. Najwazniejszy tytul to "Jak
 hartowala sie stal..." zaczytywalismy sie w niej od "deski do deski".
 Kapital, to chlopaki znali na pamiec. To na wypadek gdyby w okolicy
 pojawil sie wrogi element z zachodu. Moglismy go wtedy przygwozdzic
 argumentami, cytujac faceta z broda albo faceta co to wiecznie zywy.

 Dlatego ci kapitalisci bali sie przyjezdzac do PRL-u... Dorosli,  ktorzy wyjezdzali na zachod w delgacje sluzbowa byli przez tych
 kapitalistow porywani, by wycisnac z nich cala wiedze
 o wyzszosci socjalizmu nad kapitalizmem. Malo kto wracal...  W TV byly b.ciekawe filmy. Glownie produkcji bliskich bratnich
 krajow. Niektore byly bardzo ciekawe. Zwlaszcza te nadawane
 w dniu koscielnego swieta -  Boze Cialo.

 Do kina chodzilismy rowniez za darmo. Cala klasa. Pani dostawala  bilety na wlasciwy film np. "Dwaj w stepie", saga o dazeniu narodu
 bratniego do stworzenia raju na ziemi.  Ciekawy byl rowniez film
 takiego jednego co to nosil medale na mundurze i pizamie.
 Film mial tytul "Mala ziemia". Trwal cos okolo 3-4 godzin.
 Siedzielismy w kinie wpatrzeni w ekran z wybaluszonymi oczami...
 Rambo to male piwo w porownaniu z tym facetem. Sam sobie  przyznawal medale i w koncu nie wiedzial, ktory za co.      To byla sztuka. Do teatru tez brali z "lapanki". Bilety tez byly za  darmo. Na ciekawa sztuke chodzily cale zaklady, razem z rodzinami.
 Bilety zalatwialy zwiazki zawodowe. Byl tylko jeden wlasciwy wiec nie
 bylo problemu z walka o prawa robotniko-chlopo-inteligenta. Zwiazki
 te organizowaly wyjazdy na grzyby, w listopadzie lub grudniu wyjazdy
 do dobrze zorganizowanych osrodkow gospodarczych o nazwie PGR.
 Zbierano wtedy ziemniaki. Bylo ich tyle, ze w normalnym czasie ich
 nie potrafiono zebrac. Nie ma cos sie dziwic. Polecenia rozpoczecia
 prac polowych wydawane byly z takiego jednego centralnego miejsca.
 Facet pisal pismo do wszystkich "chlopy siac..."   I "chlopy" siali i sadzili. To nic, ze na poludniu zielenila sie
 trawa, a w suwalskim lezal jeszcze snieg. Centrum wiedzialo lepiej.

 W rozliczeniu za socjalistyczne i "pryncypialne" podejscie do
 problemow rolnictwa przydzielano te ziemniaki zbierajacym.  Komu trafily sie niezbyt zmarzniete pial z zachwytu nad madroscia
 robotniczo-chlopskiego przywodcy. Np. gdy byl nieurodzaj, to nic.
 Przeciez te, ktore nie urosly, to przeciez i tak by zgnily. Albo jak
 byl nieurodzaj burakow cukrowych to mowiono, ze za to jest w nich
 wiecej cukru. Zadawono sobie b.madre pytania. Np. Ile jest cukru
 w cukrze ? I niektorzy na ten temat nawet pisali prace doktorskie...

 Fajne byl zabawy w zgadywanke. To taka kulturalno-oswiatowa  zabawa. Np. Ile swinia ma ogonow ? Albo: Do czego sluza haki
 w sklepie miesnym ? Naciekawsze bylo to, ze ten ktory znal  prawdziwa odpowiedz byl nazywany wrogiem ludu. Licznie  odwiedzajacy nasz kraj obywatele bratnich krajow mysleli, ze te
 haki to szatnia w teatrze... Jeszcze za darmo byly wycieczki  np. do Bulgarii. Cala klasa robotniczo-chlopska placila skladki  zwiazkowe, by ich przedstawiciele jezdzili latem poznawac  rewelacyjne metody gospodarcze w Zlotych Piaskach albo na
 Krymie. By na biezaco sledzic te osiagniecia co roku jezdzily
 te same osoby. Nawet z rodzinami. Wszystko za darmo.

 Byly wymiany kulturalne z zagranica. Taka wielka orkiestra  jak pojechala na zachod to wracalo dwie-trzy osoby. Reszta  dala sie omamic "jarmarczna tandeta". Dlatego jezdzono glownie
 tam gdzie byl dobrobyt i ludzie oddychali prawdziwa wolnoscia.

 Wszystko bylo za darmo. Nawet niektorzy pracowali za darmo.
 Nazywalo sie to czyn spoleczny albo partyjny. Zwykle bylo to
 w niedziele. W pierwszym wypadku ludzie w ciagu dwu-trzech
 godzin robili tyle, ile przez caly tydzien. Umozliwialo to wykazanie
 sie wielkim zrywem robotniczym. Polak potrafi... Czy partyjny byl
 tez w niedziele, ale tylko czasem. Przewaznie w normalny dzien
 w czasie normalnych godzin pracy. Pokazywano wieczorem w DTV
 jak nasi "ojcowie narodu" sadzili np. drzewka albo kopali rowek.
 Nowiutkimi szpadlami... w nowiutkich kaskach na glowie...
 Cala Polska wstrzymywala oddech... Nauka byla oczywiscie  tez za darmo. Jeden facet facet ogladajac DTV nauczyl sie nawet
 spawac. Pokazywano go w telewizji jako dowod, ze jednak mozna.

 Wszystko bylo "fundowane". Glownie piwo na pochodzie 1-majowym.
 Dlatego na pochody walily tlumy. W sklepie piwo i napoje chlodzace
 byly glownie zima. To dlatego, ze nie trafiono z produkcja. Zadzialal
 wrogi element. Nikt nie spodziewal sie lata i upalow. Zima zawsze  zaskakiwala drogowcow. Zreszta bylo wtedy malo samochodow.  Popularnym autem byla "Pobieda" czyli "Warszawa". Ludzie  pracy natomiast woleli wygodne srodki komunikacji miejskiej zwane
 autobusami. Masowo stali na przystankach i kazdy chcial jechac  tym samym autobusem. Chec przejazdzki byla tak silna, ze wyrywano  drzwi... Tam gdzie byly silniejsze osrodki robotnicze jezdzily
 tramwaje.  Kazdy tez chcial  jechac tramwajem. Ludzie wisieli na
 lamkach i zderzakach. Takie zjawisko nazywano winogronami.
 Ludzie nie bardzo wiedzieli jak wygladaja prawdziwe, bo niby skad.  U nas nie rosly. Tak jak nie rosly cytryny i pomarancze.  O bananach nie wspomne. Pomarancza  byla tak egzotyczna,  ze obdarowywano sie jedna sztuka z okazji swiat.
 Bylo ich bardzo malo, bo przewaznie zgnily w czasie transportu.
 Oczywiscie wine ponosily wiadome sily i przeciwne wiatry.  Takie byly czasy gdy rzadzili PRL-em protoplasci dzisiejszej lewicy,
 a osiagniecia w budowie socjalizmu wychwala Trybuna Ludu.

 -- -- koniec ? -- --

--

 HeSk

Data: 2010-02-09 07:41:49
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "`heRsk`" <pis?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:7pu1n5ds06ncq7qj40ldige4duoaahcjcd4ax.com...
[...]

Jak długo jeszcze będziesz wklejał ten sam tekst, który powielasz już od lat?

Data: 2010-02-09 09:31:00
Autor: cyc
Ceny PRL vs RP

[...]

Ubawila mnie ta aktualna srednia krajowa wynoszaca niemal 3000 zl/mc - netto ..
Oczywiste klamstwo bo ja z prezesem Orlenu mam srednio cos ok. 300 000 zla nie 3000 .
Za moja srednia moge wiec kupic  100  razy wiecej towaru niz zaprezentowano nam w artykule .
Porazajaca propaganda , dodam , dla idiotow .

cyc

Data: 2010-02-09 01:21:08
Autor: zbig
Ceny PRL vs RP

.
[...]
Po serii całkiem dorzecznych postów zdajesz się wracać do
wcześniejszego niechlubnego stylu, który charakteryzuje pogarda dla
faktów. Zbliżasz sie powoli do poziomu boukuna i klossa.
Nie przychodzi mi do głowy bardziej dosadne wyrażenie swojej
dezaprobaty.

Data: 2010-02-09 13:41:49
Autor: cyc
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:8ea295ea-b749-4585-bbfe-85a025598c75h2g2000yqj.googlegroups.com...
On 9 Lut, 09:31, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
> [...]

faktów. Zbliżasz sie powoli do poziomu boukuna i klossa.
Nie przychodzi mi do głowy bardziej dosadne wyrażenie swojej

A coz nadzwyczajnego w tym , ze kwestionuje podana w artykule srednia krajowa w kontekscie sily nabywczej ?.
Przeciez ta srednia to obraz wypaczony . Rzeczywistosc jest calkiem inna . Na 100 osob tylko jedna ma dochod wiekszy niz 1400 - 1500zl ale srednia wynosi ok.3000 zl bo ta jedna osoba zawyzajaca srednia  do podanego stanu jest prezes banku  .
Srednia w PRL- miala o tyle sens , ze wszyscy zarabiali mniej wiecej tyle samo a tamte "kominy " palcowe to nie wiecej niz dwukrotnosc sredniego zarobku .
To sa fakty  .

cyc

Data: 2010-02-09 07:16:18
Autor: Hans Kloss
Ceny PRL vs RP
On 9 Lut, 13:41, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
 .
Na 100 osob tylko jedna ma dochod wiekszy niz 1400 - 1500zl ale srednia
wynosi ok.3000 zl bo ta jedna osoba zawyzajaca srednia  do podanego stanu
jest prezes banku  .

Sam idiota czy idiotów szukasz? Na 100 osób jedna ma dochód ponad
14000??!!!???? Ciebie człowieku POJEBAŁO ZE SZCZĘTEM!!! O Polsce pisz
czerwońcu nie o jakimś Bangladeszu, tu za 1500 to ciężko kogokolwiek
to pracy znaleźć (piszę o PRACY rzecz jasna a nie o dupogodzinach w
jakimś nikomu niepotrzebnym biurze). Btw trzeba mieć w głowie wielką
kupę gnoju żeby widzieć w naszym kraju jednego prezesa banku (czy
nawet prezesa CZEGOKOLWIEK) na 100 osób.
J-23

Data: 2010-02-09 17:48:08
Autor: cyc
Ceny PRL vs RP

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:edef1e33-cd64-4868-b6fd-

...............idiotów szukasz?
............<

Po co szukac ? sami sie znajduja i na dodatek nazywaja siebie Hansami Klosami .

J-23

cyc

Data: 2010-02-09 13:37:23
Autor: Jadrys
Ceny PRL vs RP

[...]

O to właśnie chodzi ze gdzieś tak ze 2/3 Polaków może tylko pomarzyć o takich dochodach. Wybierając średnią między zarobkami prezesa "Orlenu" a salowej w szpitalu można tylko zazgrzytać zębami.

Data: 2010-02-09 18:06:02
Autor: the_foe
Ceny PRL vs RP

[...]

mozna wziac zamiast sredniej mediane. Ktora wynosi w Polsce 2000 zl netto. Na mediane nie maja wplywu kto ile zarabia tylko czy mniej czy wiecej od obywatela ktory na liscie najlepje zarabiacych jest po sordku. Nawet wtdy, obnizajac te wyliczyenia do 2/3 wyraznie widac ze jest lepiej.

--
the_foe

Data: 2010-02-09 12:52:10
Autor: Andrzej Kokakolski
Ceny PRL vs RP
[...]

Jesli juz mowa o porownaniach, to czasem zdarza mnie sie "automatycznie"
porownywac ceny i standart zycia w PRL i innych krajach.

Np. napoje czy dania w RFN byly nizsze niz w PRL (wg sily nabywczej,juz nie wspominam o roznicy w jakosci i wyborze).  I nie dotyczylo to tylko sprzedazy detalicznej w sklepach ale cen w sklepie w PRL versus ceny w niemieckim... wagonie restauracyjnym gdzie jak wiadomo jest znacznie drozej niz "na ladzie".

Natomiast na Filipinach wiejski kiosk przy oddalonej o kilkaset metrow od glownej ulicy sciezce dla pieszych i motocyklistow (samochodem tam nie dalo sie wjechac) byl zaopatrzony lepiej niz sklep Pewex za PRL. I do tego sprzedawano za lokalna walute a nie dolary, marki czy bony.

AK

Data: 2010-02-09 13:58:08
Autor: Wiesiaczek
Ceny PRL vs RP

[...]