Ceny dysków

Data: 2011-10-25 10:37:56
Autor: Latet
Ceny dysków
co się stało z cenami dysków twardych SATA 2TB?
Wydawało mi się, że jeszcze niedawno kosztowały około 350zł a obecnie ceny
jakiś kosmos. W proline 750zł...

Nie tylko 2TB...
Bardzo niedawno kupowałem mały dysk 250 GB (WD Scorpio Blue) do laptopa. Płaciłem 160 zł. Teraz w tym samym sklepie kosztuje ponad 300 zł.
latet

Data: 2011-10-26 09:46:39
Autor: Mateusz
Ceny dysków
Użytkownik Latet napisał:
[...]

KAzdy powod jest dobry, by podniesc ceny. Przeciez wystarczy odpowiednio spreparowac wiadomosci (wiadomo, ze dziennikarze szukaja sensacji), i mozna smialo windowac ceny. Tak jak to bylo kiedys z cukrem co ludzie wozkami kupowali po 10 kilo (bo limit byl w sklepie) cukier po 5/zl za kg i teraz mrowki zjadaja im ten cukier :)

Data: 2011-10-26 07:56:20
Autor: januszek
Ceny dyskĂłw
Mateusz napisa?(a):

[...]

Tak rzeczy z podnoszeniem cen mozna realnie zrobic tylko w dwoch przypadkach: - ofert skierowanych do swoich wyznawcow (w tym miesci sie np panika wynikla z wiary w informacje o krachu na rynku cukru)
- w sytuacji przewagi popytu nad podaza (czyli wtedy kiedy ilosc chetnych za zakup jest wieksza niz ilosc towaru, ktora mozna sprzedac).

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-10-26 10:15:28
Autor: Andrzej
Ceny dysków
januszek wrote:

Mateusz napisa?(a):

> [...]

- w sytuacji przewagi popytu nad podaza (czyli wtedy kiedy ilosc
chetnych za zakup jest wieksza niz ilosc towaru, ktora mozna sprzedac).

stawiam na to drugie

Data: 2011-10-26 15:54:20
Autor: Mateusz
Ceny dysków
Użytkownik Andrzej napisał:
januszek wrote:

Mateusz napisa?(a):

[...]

Tyle, ze kupowanie "na ilosc" teraz przy rosnacych cenach, to taki "sztuczny popyt" - "jak nie kupie teraz za 2 x drozej, to za tydzien bedzie 3 x drozej, i co ja poczne wtedy jak bede chcial kupic dysk..."

A mnie tak na prawde, jesli potrzebuje dysk do konkretnej pracy, nie robi roznicy za ile go kupie (x2 czy x3 drozej). Kupuje, gdy mi jest potrzebny. Teraz bylem na kupnie 1TB, zeby wymienic 2letni 500GB, ale poczekam - 2-3 miesiace mnei nie zbawi. :) NAtomiast jakby padla ta 500-tka, to mam w szafie mirror tejze na innej piecsetce. Wymieniam, nadrabiam zaleglosci (bo costam sie na systemowym moglo zmienic). Doaciagam updaty i pracuje. W miedzyczasie na spokojnie kupuje kolejna 500-tke na mirror bezpieczenstwa, nie wazne czy za 200, 400 czy 600. Bo moge duzo wiecej stracic jak jej nie kupie nawet za 600.

Natomiast nie bede teraz, przy podwyzce wymienial dyskow 1TB na dyski 2TB, jak robie srednio co 2 lata. Poczekam az ceny spadna. Mam nadmiar wolnego miejsca, dane zduplikowane, wszystko gra. Jak dla mnie przez najblizszy rok moga nie sprzedawac HDD wcale ;)

Data: 2011-10-26 09:53:12
Autor: Andrzej
Ceny dysków
Mateusz wrote:

Użytkownik Latet napisał:

> [...]

wozkami kupowali po 10 kilo (bo limit byl w sklepie) cukier po 5/zl za
kg i teraz mrowki zjadaja im ten cukier :)

problem w tym, że ludzie 2x droższe kupują!
Na allegro jeden gostek kupił 3 szt. dysków 2T
które tydzień temu kosztowały 2x mniej!

Data: 2011-10-26 07:58:33
Autor: januszek
Ceny dyskĂłw
Andrzej napisa?(a):

Na allegro jeden gostek kupił 3 szt. dysków 2T
które tydzień temu kosztowały 2x mniej!

Podaj nr aukcji ;)

j.

Data: 2011-10-26 10:14:34
Autor: Andrzej
Ceny dysków

Andrzej napisa?(a):

http://allegro.pl/seagate-st2000dl003-2tb-64mb-sata-iii-i1891501479.html

Data: 2011-10-26 08:55:27
Autor: januszek
Ceny dyskĂłw
Andrzej napisa?(a):

Na allegro jeden gostek kupił 3 szt. dysków 2T
które tydzień temu kosztowały 2x mniej!

Podaj nr aukcji ;)

http://allegro.pl/seagate-st2000dl003-2tb-64mb-sata-iii-i1891501479.html

http://static3.skapiecstatic.pl/graph/w1/w_1677447.png z czego wynika, że 2x mniej ten dysk na pewno nie kosztował tydzień temu ;)

j.

Data: 2011-10-26 11:14:29
Autor: Rafał Łukawski
Ceny dyskĂłw
On 2011-10-26 10:55, januszek wrote:
Andrzej napisa?(a):

[...]

To sa jeszcze koncowki wyprzedazy, teraz na takich dyskach zarabia sie po 200zl/szt :) Sam niedawno (ub. tydzien) 5 szt. po 289.

W hurtowniach ceny sa wyraznie wyzsze :(

Data: 2011-10-26 11:25:07
Autor: Andrzej
Ceny dysków
januszek wrote:

Andrzej napisa?(a):

> http://allegro.pl/seagate-st2000dl003-2tb-64mb-sata-iii-i1891501479.html

http://static3.skapiecstatic.pl/graph/w1/w_1677447.png z czego wynika,
że 2x mniej ten dysk na pewno nie kosztował tydzień temu ;)

tych starych cen juz nie ma, więc tego się nie uchwyci...
ja nie tak dawno temu za ten dysk dałem 247 zł
Kupiłem takie dwa w sklepie za rogiem i nawet nie w internecie.
mam fakturę i w razie czego skan moge podesłać ;)

także śmieje się do rozpuku z tych, który teraz płaca 2x więcej :)

Data: 2011-10-26 11:30:15
Autor: Andrzej
Ceny dysków
Andrzej wrote:

ja nie tak dawno temu za ten dysk dałem 247 zł

mała poprawka - 259 zł bo odszukałem tą fakturę :)
jest to wiec prawie 2x mniej

Data: 2011-10-26 11:35:41
Autor: Andrzej
Ceny dysków
Data: 2011-10-26 12:37:29
Autor: marfi
Ceny dysków
Użytkownik "Andrzej" <andkas1XXX@wp.pl> napisał w wiadomości news:4EA7D1F3.3C5256FEwp.pl...

tych starych cen juz nie ma, więc tego się nie uchwyci...
ja nie tak dawno temu za ten dysk dałem 247 zł
Kupiłem takie dwa w sklepie za rogiem i nawet nie w internecie.
mam fakturę i w razie czego skan moge podesłać ;)

  Nie żartuj...
  Nie kupiłeś SSD a starożytny HDD?
  Wspierasz starą technologię/
  Umrzesz z nudów czekając aż to powolne shit odczyta coś ze swoich archaicznych talerzy :)

--
marfi

Data: 2011-10-26 12:40:57
Autor: Andrzej
Ceny dysków
marfi wrote:

> [...]
  Nie kupiłeś SSD a starożytny HDD?
  Wspierasz starą technologię/
  Umrzesz z nudów czekając aż to powolne shit odczyta coś ze swoich

jakby czytał moje wypowiedzi to byś wiedział, że HDD kupiłem po to,
aby zepchnąć mało używane dane i zmieścić się w nowo kupionym SSD.
Po raz wtóry napiszę, że HDD jest dobry, ale do trzymania danych. Do
pracy SSD.

Data: 2011-10-29 18:54:28
Autor: Przemysław Ryk
Ceny dysków
Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:40:57 +0200, Andrzej napisał(a):

[...]

Aha. Czyli na danych się nie pracuje. Mhm.

[ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem?       ]
[ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić...       ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-10-29 19:04:13
Autor: Andrzej
Ceny dysków
Przemysław Ryk wrote:

> [...]

> pracy SSD.

Aha. Czyli na danych się nie pracuje. Mhm.

dane się pobiera
ja jestem człekiem starej daty. Pracowałem jeszcze na komputerach Odra.
Tam dane trzymało się na taśmach. W miare potrzeb odpowiednią taśmę
się zakładało i dane się pobierało.
Obecne czasy bardzo przypomiają mi tamte czasy.
Dane z HDD się pobiera i na tych pobranych danych pracuje się, ale już na SSD :)

Data: 2011-10-29 21:04:28
Autor: Przemysław Ryk
Ceny dysków
Dnia Sat, 29 Oct 2011 19:04:13 +0200, Andrzej napisał(a):

[...]

Rozmawiamy o tym co było kideyś czy o tym ci jest dzisiaj?

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-10-29 21:55:07
Autor: Andrzej
Ceny dysków
Przemysław Ryk wrote:

> [...]
> Dane z HDD się pobiera i na tych pobranych danych pracuje się, ale już na SSD :)

Rozmawiamy o tym co było kideyś czy o tym ci jest dzisiaj?

o tym co jest dzisiaj ale ja wskazuje na to, że dziś nic się nie zmieniło.
Dane cały czas dzielimy na te o bezpośrednim dostępie na których pracujemy
i te archiwalne, które trzeba wyciągać.
Jeśli ktoś chce mieć wszystko na jednym dysku to jeszcze długo będzie
musiał czekać.

Data: 2011-11-01 12:04:19
Autor: Przemysław Ryk
Ceny dysków
Dnia Sat, 29 Oct 2011 21:55:07 +0200, Andrzej napisał(a):

(ciach…)
[...]

Można mieć na dysku bezpośrednio w komputerze, w małym NAS, na macierzy w
firmowej sieci wreszcie w chmurze. Tyle tylko, że jednak konieczność
zmagazynowania / udostępnienia takich, a nie innych ilości danych (a to cały
czas rośnie) sprawia, że dyski SSD jeszcze długo klasycznych HDD nie wyprą. Dwa dyski 7200 rpm po 500GB / 1TB do spięcia w RAID0 nie wychodziło taniej
od SSD sensownej pojemności na system i oprogramowanie - o miejscu na dane
nawet nie wspominając (teraz owszem - sytuacja jest, jaka jest, ale na to
akurat wpływu specjalnie nikt nie miał). Zmajstrowanie sobie RAID10 na
czterech dyskach wychodziło niewiele drożej od 120GB SSD (AFAIR 1100 zł
patrząc po cenach, w jakich ostatnio kupowałem 1TB 3,5" napęd).
Wydajnościowo w porównaniu z RAID0 / RAID10 to - z tego co kojarzę - SSD
wygrywa w zasadzie jedynie czasem dostępu.

Może w najbardziej krytycznych miejscach, gdzie naprawdę potrzeba
błyskawicznego dostępu do danych i makabrycznych transferów, ktoś policzy i
wyjdzie mu, że macierz na SSD jest tańsza niż kilka macierzy z klasycznymi
dyskami. Ale raczej na pewno nie wtedy, jeżeli pod uwagę będzie musiał
jeszcze wziąć zapotrzebowanie na przestrzeń.

Jeśli ktoś chce mieć wszystko na jednym dysku to jeszcze długo będzie
musiał czekać.

Ja mogę mieć na kilku dyskach spiętych w RAID - naprawdę mi to nie
przeszkadza. No ale żeby uzyskać sensowną pojemność używając SSD, to
musiałbym spiąć tak z 10 napędów po 100GB. Owszem - prawdopodobnie wydajność
by to miało nie z tej planety, ale jak sobie pomyślę o cenie dysków i
kontrolera (jakoś średnio kojarzę płytę główną udostępniającą 10 portów
SATA, gdzie można utworzyć RAID korzystając z nich wszystkich).

[ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać.   ]
[                                          (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

Data: 2011-11-01 12:16:24
Autor: Goomich
Ceny dysków
You have one message from: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>

[...]

To może płytę z 4 PCIE? :)

http://pclab.pl/art47018.html

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2011-11-01 12:44:05
Autor: qwerty
Ceny dysków
Użytkownik "Goomich"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Xns9F907CDA71B02goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
To może płytę z 4 PCIE? :)

http://pclab.pl/art47018.html

Nie ma się czym ekscytować. W benchmarkach może i szybko, ale na co dzień już nie jest tak wydajny.

Data: 2011-11-01 12:52:14
Autor: Goomich
Ceny dysków
You have one message from: "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>

[...]

Ale Przemek sie martwił, że nie ma płyty z 10 SATA.

Data: 2011-11-01 19:14:18
Autor: Przemysław Ryk
Ceny dysków
Dnia Tue, 01 Nov 2011 12:52:14 +0100, Goomich napisał(a):

Nie ma się czym ekscytować. W benchmarkach może i szybko, ale na co
dzień już nie jest tak wydajny.

Ale Przemek sie martwił, że nie ma płyty z 10 SATA.

10×SATA to się może jeszcze znajdzie (jakoś mi kołacze po głowie któryś z
serii bardziej wypasionych Gigabyte'ów). Ale żeby sobie napędy na wszystkich
tych kanałach w RAID pospinać (ot np. w RAID5 lub 10), to już nie kojarzę.

[ Bras: When nobody knows nothing... somebody knows something.             ]
[                                                  ("CSI 9x23 Hog Heaven") ]

Data: 2011-11-01 13:04:18
Autor: Przemysław Ryk
Ceny dysków
Dnia Tue, 01 Nov 2011 12:16:24 +0100, Goomich napisał(a):

To może płytę z 4 PCIE? :)

http://pclab.pl/art47018.html

240GB za 2350 PLN? Ale za te dyski dla mnie to Ty płacisz. :)

[ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej    ]
[ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie.  (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-11-01 12:46:23
Autor: Rafał Łukawski
Ceny dyskĂłw

[...]

Duza pojemnosc 1-2TB SSD jest faktycznie potrzebna w bardzo, bardzo specyficznych zastosowaniach (jezeli wogole jest potrzebna - bo jako storage, to zupelnie mija sie z celem) i ew. szpan na podwĂłrku ;)

Aby jednak nie kombinowac, proponuje OCZ Revo Drive: http://www.ocztechnology.com/ocz-revodrive-3-x2-pci-express-ssd.html

pojemność do 960GB na karte PCIEx4 z tego co widze w specyfikacji, byly tez napędy w formacie 3.5" o pojemnosciach 1TB, ale praktycznie nie bylo zbytu (bo to sztuka dla sztuki), malo kto potrzebuje takiej konfiguracji.

Data: 2011-10-26 16:00:40
Autor: Maciek
Ceny dysków
W dniu 2011-10-26 11:25, Andrzej pisze:
Kupiłem takie dwa w sklepie za rogiem i nawet nie w internecie.
mam fakturę i w razie czego skan moge podesłać ;)
O rany! Ty to musisz mieć tych pornoli ... :->

Maciek

Data: 2011-10-26 16:15:04
Autor: Andrzej
Ceny dysków

Maciek wrote:

W dniu 2011-10-26 11:25, Andrzej pisze:
> Kupiłem takie dwa w sklepie za rogiem i nawet nie w internecie.
> mam fakturę i w razie czego skan moge podesłać ;)
O rany! Ty to musisz mieć tych pornoli ... :->

ani jednego...
i dlatego jeden taki dysk moge ci sprzedac - 1000 zł

Data: 2011-10-26 15:47:16
Autor: Mateusz
Ceny dysków
Mateusz wrote:

Użytkownik Latet napisał:
[...]

Ale to ich problem :)

Na allegro jeden gostek kupił 3 szt. dysków 2T
które tydzień temu kosztowały 2x mniej!

No a w Carrefurze kupowali cukier po 6 zlotych, po 20 kg :)

Taka natura ludzi - jak jest panika to jest zachowanie stada owiec - nie wazne po co, wazne, zeby biec...

Data: 2011-10-26 16:16:06
Autor: Andrzej
Ceny dysków

Mateusz wrote:

> problem w tym, że ludzie 2x droższe kupują!

Ale to ich problem :)

no i własnie z nich się śmieję :)
zdaje się ktoś mnie o to pytał...

Data: 2011-10-27 08:46:59
Autor: Andrzej Lawa
Ceny dysków
W dniu 26.10.2011 15:47, Mateusz pisze:

[...]

Albo zwyczajnie "nie chciał ale musiał".

Data: 2011-10-29 23:40:57
Autor: Gil
Ceny dysków

"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:j8aup3$kjp$1inews.gazeta.pl...
W dniu 26.10.2011 15:47, Mateusz pisze:

Albo zwyczajnie "nie chciał ale musiał".

W Carrfourach czy Realach lub Tesko można jeszcze kupić dyski zewnętrzne w normalnych starych cenach.
Dziś widziałem 2,5 cala w obudowie chyba AData 500 GB za 190 zł.

Ceny dysków