Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Data: 2012-01-18 21:14:43
Autor: Irokez
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Witam

Tu nie ma, ale na pl.soc.prawo jest wątek "cwaniactwo sklepu komputerowego"

W skrócie - dysk oddany na gwaracji, sklep dysk sobie "zutylizował" i oddaje cenę zakupu na podstawie... no nie wiem czego bo wątkotwórca zgubił dowód zakupu i nie chcieli mu kasy oddać a teraz jednak kasę dają ;)

Ktoś też tak miał?

https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_frm/thread/3fd5df5e55add1a4?hl=pl#

--
Irokez

Data: 2012-01-18 21:26:37
Autor: Rafal Lukawski
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
Witam

Tu nie ma, ale na pl.soc.prawo jest wątek "cwaniactwo sklepu komputerowego"

W skrócie - dysk oddany na gwaracji, sklep dysk sobie "zutylizował" i
oddaje cenę zakupu na podstawie... no nie wiem czego bo wątkotwórca
zgubił dowód zakupu i nie chcieli mu kasy oddać a teraz jednak kasę dają ;)

Ktoś też tak miał?

https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_frm/thread/3fd5df5e55add1a4?hl=pl#

Nie chciało mi się czytać każdego eksperta, w praktyce bywa to tak, ze
a) sklep czesto wymienia u dystrybutora, obecnie w 95% przypladkow dystrybutor daje korekte
b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem

Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD

... i tak wymieniac.

Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np. przejmowac sie urzedem skarbowym ;)

Data: 2012-01-18 21:36:37
Autor: Irokez
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Użytkownik "Rafal Lukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
- sprzedajesz nowy dysk pacjentowi (bo został bez) za 600zł
- czyli zysk czyściutki 450zł z "zezłomowanego"  + 450zł z nowego (jak jeszcze z tych "dobrych czasów" leży).
Sprzedajesz 2 razy to samo ;)

--
Irokez

Data: 2012-01-18 15:49:40
Autor: rs
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote:

Użytkownik "Rafal Lukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego. <rs>

Data: 2012-01-18 21:42:35
Autor: Michal Lukasik
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Dnia 18.1.2012, rs napisał(a):

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego. <rs>

<podejście serwisu mode = on>
"Jak nie sprzedasz jak sprzedasz."
(i tu mam problem z emotikoną bo nie wiem czy się z tego śmiać czy płakać)
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559
  |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l

Data: 2012-01-18 21:56:28
Autor: Rafal Lukawski
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty


a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>

Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od nowa, tylko kontynuuje poprzednią.

Data: 2012-01-18 18:22:59
Autor: rs
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:



a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>

Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od nowa, tylko kontynuuje poprzednią.

no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished?
<rs>

Data: 2012-01-19 13:30:05
Autor: Rafal Lukawski
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On 2012-01-19 00:22, rs wrote:
On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl>  wrote:



a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>

Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej
samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki
zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od
nowa, tylko kontynuuje poprzednią.

no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished?

Względy organizacyjne i ekonomiczne. Nie ma sensu tworzyć oddzielnych taśm, poza tym producent musi mieć rezerwacje dysków na wymiany. W różnych krajach reklamacje są różnie uznawane, generalnie sprzedawcom i producentom opłaca wymieniać się dyski uszkodzone na oznaczane jako 'naprawiane'. Bo takie mogą być. Jeżeli przy okazji są nowe, to klient na tym nie traci ;)


<rs>

Data: 2012-01-20 10:45:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On Wed, 18 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:

[... komuś ...]

Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od nowa, tylko kontynuuje poprzednią.

  Moment, ale taki zabieg jest co najwyżej możliwy przy sprzedaży
konsumenckiej.
  W przypadku sprzedaży niekonsumenckiej przepis KC jest prosty: albo
naprawiają *TWÓJ DYSK*, albo gwarancja biegnie na nowo.
  Skąd koncepcja "kontynuacji gwarancji"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-18 21:57:25
Autor: BartekK
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale prz ekręty
W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl>  wrote:

UĹźytkownik "Rafal Lukawski"<rafalweb@lukawski.pl>  napisał w wiadomości
news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-01-18 18:19:46
Autor: rs
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On Wed, 18 Jan 2012 21:57:25 +0100, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote:

W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl>  wrote:

Użytkownik "Rafal Lukawski"<rafalweb@lukawski.pl>  napisał w wiadomości
news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...

nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished. jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie. <rs>

Data: 2012-01-19 00:26:19
Autor: BartekK
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale prz ekręty
W dniu 2012-01-19 00:19, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:57:25 +0100, BartekK<sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote:

W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl>   wrote:

UĹźytkownik "Rafal Lukawski"<rafalweb@lukawski.pl>   napisał w wiadomości
news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>
A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...

nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.<rs>
A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy, sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski" - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat temu - to było nagminne.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-01-18 18:40:52
Autor: rs
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote:

A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają
napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do środka
przed sprzedażą, ich klient nawet nie ogląda...

nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie,
obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat
kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished.
jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy
takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie.<rs>
A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy, sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski" - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat temu - to było nagminne.

no ciekawe historie pan tutaj opowiada. to ja sie juz teraz, w sumie,
nie dziwie, dlaczego tak czesto ludziska narzekaja na dyski, ze im
szybko padaja, skoro jako nowe dostaja te z odzysku. smutne. <rs>

Data: 2012-01-19 06:49:58
Autor: jureq
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):

A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
"no co pan, przecieĹź widzi pan Ĺźe on fabrycznie zafoliowany, nowy,
sprawny, jest gwarancja przecieĹź, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
temu - to było nagminne.

A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?

Data: 2012-01-19 08:24:26
Autor: Rafal Lukawski
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekre;ty
On 2012-01-19 07:49, jureq wrote:
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):

A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
"no co pan, przecieĹź widzi pan Ĺźe on fabrycznie zafoliowany, nowy,
sprawny, jest gwarancja przecieĹź, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
temu - to było nagminne.

A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?

Oczywiscie - nowy. Dziwne byloby gdyby producent pozostawial smieci w smart, np. w szczegolnosci o uszkodzonych sektorach etc ;)

Data: 2012-01-19 09:21:41
Autor: K
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekre;ty
W dniu 19-01-2012 07:49, jureq pisze:
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):

A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
"no co pan, przecieĹź widzi pan Ĺźe on fabrycznie zafoliowany, nowy,
sprawny, jest gwarancja przecieĹź, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
temu - to było nagminne.

A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?

moze nie refurbished, ale naprawiany seagate z nalepka z zielona ramka, dziala normalnie i smart nie wykazuje zadnych problemow.

Data: 2012-01-19 09:50:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Dnia 2012-01-19, o godz. 06:49:58
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):
 
A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi
SMART?

Pod ręką mam w jednej maszynie coś takiego po wymianie kilka dni temu:

Model Family:     Seagate Barracuda ES.2
Device Model:     ST3250310NS

I ma :

09 Power_On_Hours      72
10 Power_Cycle_Count 4

Coby się z grubsza zgadzało bo podłączyłem go w poniedziałek około 9:00
rano ;-) Tylko jak pisałem wcześniej - nie jest "refurbrished" tylko ma
zielona obwódkę wkoło etykiety. Gwarancja na niego biegnie od nowa ale
tylko 3 lata wobec pierwotnych 5.

W sumie procedura "refurbrished" (odnawiane) w warunkach polskich nie
jest chyba w żaden sposób ujęta w przepisach. W USA są to rzeczy
zakupione i oddane do sklepu - to bardzo powszechna procedura. Taka
rzecz - o ile jest rozpakowana z opakowania - jedzie do producenta
który ja czyści, sprawdza, zeruje (o ile trzeba), uzupełnia brakujące
składniki i ponownie pakuje. Taki produkt musi być czytelnie oznaczony
że taką procedurę przeszedł. W sprzedaży jest zwykle 20-30% tańszy niż
urządzenia fabrycznie nowe choć ma te same parametry i gwarancje. Zdrówko

Data: 2012-01-20 00:38:38
Autor: Michal Kawecki
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale przekrĂŞty
Dnia Thu, 19 Jan 2012 06:49:58 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):

A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
"no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
radosnego tłumacznenia.
A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
- w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
temu - to było nagminne.

A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?

Sprawdzał. Jest czysty.

A tak a'propos tej dyskusji - na przestrzeni ostatnich dwóch-trzech lat
dostałem kilkanaście dysków Seagate z "zieloną" naklejką i jeszcze mi
żaden nie padł.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-01-18 23:53:24
Autor: K
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl>  wrote:

Użytkownik "Rafal Lukawski"<rafalweb@lukawski.pl>  napisał w wiadomości
news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>



nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.

Data: 2012-01-18 18:22:01
Autor: rs
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K <a@b.c> wrote:

W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl>  wrote:

Użytkownik "Rafal Lukawski"<rafalweb@lukawski.pl>  napisał w wiadomości
news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>



nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.

chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
dalej. <rs>

Data: 2012-01-19 07:43:22
Autor: K
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
W dniu 19-01-2012 00:22, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K<a@b.c>  wrote:

W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl>   wrote:

Użytkownik "Rafal Lukawski"<rafalweb@lukawski.pl>   napisał w wiadomości
news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:

b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem
Samsung->Seagate
Seagate->Seagate
WD->WD
.. i tak wymieniac.

zgadza się


Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal
bez dowodu zakupu,

a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta:
- bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego.<rs>



nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.

chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
dalej.<rs>

nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal" moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub nowy/naprawiony o tych samych parametrach.

Data: 2012-01-19 08:30:31
Autor: Rafal Lukawski
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale prz ekręty


nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.

chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
dalej.<rs>

nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu
naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal"
moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
nowy/naprawiony o tych samych parametrach.

W jaki sposób chce Cię 'wydymac', czy przyjales inny dysk w ramach porozumienia stron i potem sie rozmysliles?

Data: 2012-01-19 09:18:10
Autor: K
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale prz ekręty
W dniu 19-01-2012 08:30, Rafal Lukawski pisze:


nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.

chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
dalej.<rs>

nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu
naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal"
moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
nowy/naprawiony o tych samych parametrach.

W jaki sposób chce Cię 'wydymac', czy przyjales inny dysk w ramach
porozumienia stron i potem sie rozmysliles?



a czy przeczytales dyskusje z pl.soc.prawo ktora watkotworca tu przytoczyl?

nie, nie przyjalem dysku i pozniej sie nie rozmyslilem.

Data: 2012-01-19 09:56:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Dnia 2012-01-19, o godz. 07:43:22
K <a@b.c> napisał(a):
 
nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal
poprostu naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant
zutylizowal" moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj
popsuty dysk, lub nowy/naprawiony o tych samych parametrach.

Zielona ramka to nie dysk po naprawie a dysk z zasobów gwarancyjnych.
Producent trzyma w magazynie pewien zasób dysków do celów
gwarancyjnych. I możesz dostać nie swój model ale podobny. Np. mi się
zdarzało że dostawałem w ramach gwarancji dyski np. z większym cache
albo dyski o większej pojemności/innej ilości talerzy - po kontakcie ze
mną czy nie spowoduje to problemów technicznych bo zwykle wymieniam
dyski serwerowe i jednostkowo trafiają się problemy jak się miesza
modele w macierzy.

Zdrówko

Data: 2012-01-19 09:31:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Dnia 2012-01-18, o godz. 15:49:40
rs <no.address@no.spam.pl> napisał(a):

zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
(refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego. <rs>

Na dyskach Seagate nie ma takiej informacji - niektóre są nowe a
niektóre tez nowe ale z zapasu serwisowego i mają zieloną obwódkę wkoło
etykiety. Poza tym mało kto z nabywców wie że takie coś może być i nie
wczytuje się w naklejki. W ostateczności wsadzą dysk do zestawu i nikt
mu naklejki nie obejrzy.

Zdrówko

Data: 2012-01-19 07:14:34
Autor: januszek
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Irokez napisa?(a):

- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac. j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-19 08:25:29
Autor: Rafal Lukawski
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale prz ekręty
On 2012-01-19 08:14, januszek wrote:
Irokez napisa?(a):

- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.

Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na to ryzyko.

j.


Data: 2012-01-19 08:03:06
Autor: januszek
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Rafal Lukawski napisa?(a):

Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na to ryzyko.

Dlatego na grupie o prawie poradzilem pytajacemu co powinien zrobic :)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-19 22:36:02
Autor: Irokez
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnjhfgmr.seg.januszekgimli.mierzwiak.com...
Irokez napisa?(a):
- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na
nowy - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł
To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.

Dostałem nowego Samsunga HM160HC i gwarancja szła od nowa (3 lata na stronie samsunga, do 213 roku, reklamacja 2010) - a w/g naklejki (data produkcji) już się kończyła. Robiłem reklamację przez TELMARK.
Seagate przyszedł refurb ale nie miałem już okazji zweryfikować gwarancji.

--
Irokez

Data: 2012-01-20 10:49:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
On Thu, 19 Jan 2012, januszek wrote:

Irokez napisa?(a):

- dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy
- sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł

To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.

  Na jakiej podstawie ma mieć skrócony okres gwarancji, skoro przepis
art. 580 KC nie zawiera zapisu "o ile strony nie uzgodnią inaczej"
lub równoważnego?
  Akurat gwarancja jest mocno "swobodna", ale z wyłączeniem tego
jednego przypadku: jeśli reklamacja gwarancyjna zostanie uznana,
a rzecz zostanie wymieniona lub objęta "istotną naprawą", termin
gwarancji biegnie od nowa.
  Czyli tylko i wyłącznie oddanie (po naprawie) *tego* sprzętu który
był reklamowany pozwala na "kontynuację gwarancji".

  No, może poza zakupem konsumenckim, bo akurat ustawy pod ręką
nie mam (ściągać PDFów z sejmu mi się nie chce, niewygodne
do korzystania).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-18 23:28:36
Autor: Mateusz
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np. przejmowac sie urzedem skarbowym ;)

warto kupujac brac fakture

w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat

potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)

Data: 2012-01-19 08:37:00
Autor: nom
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:jf7h2h$5jq$3node2.news.atman.pl...


w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat

potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)

W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi) skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część  do wymiany/naprawy to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać wymiany. ;-)

Data: 2012-01-19 09:18:43
Autor: qwerty
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jf8h74$5ki$1@inews.gazeta.pl...
W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi) skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część  do wymiany/naprawy to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać wymiany. ;-)

Dla sklepu to żadna różnica.

Data: 2012-01-22 21:06:41
Autor: nom
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jf8jju$cbj$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jf8h74$5ki$1@inews.gazeta.pl...
W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi) skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część  do wymiany/naprawy to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać wymiany. ;-)

Dla sklepu to żadna różnica.

Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie sprzedali, tracić czas i pieniądze za przesyłkę.

Data: 2012-01-23 11:11:06
Autor: qwerty
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfhq8i$fat$1@inews.gazeta.pl...
Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie sprzedali, tracić czas i pieniądze za przesyłkę.

Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to nie płacą za przesyłkę.

Data: 2012-01-23 11:22:19
Autor: mvoicem
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
(23.01.2012 11:11), qwerty wrote:
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jfhq8i$fat$1@inews.gazeta.pl...
Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie
sprzedali, tracić czas i pieniądze za przesyłkę.

Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to nie
płacą za przesyłkę.

Zależy od sklepu i od hurtowni. Zaś na pewno hurtownia nie zwróci im za czas poświęcony na załatwianie sprawy.

p. m.

Data: 2012-01-23 11:57:40
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Dnia 2012-01-23, o godz. 11:11:06
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to
nie płacą za przesyłkę.

Sklep (o ile to nie jest większa sieć) ma zwykle dostęp do systemu paru
hurtowni gdzie ma podgląd oferty dla siebie. I tyle. Żadnych
specjalnych umów serwisowych nie ma. Hurtownia wobec niego odpowiada na
ogólnych warunkach. I to że zajmą się elementem który nie sprzedali to
tylko uprzejmość z ich strony. Np. mam znajmoą niewielką firmę która
zajmuje się częściami i serwerami i ponieważ dość często biorę u nich
jakieś rzeczy do montażu/serwisu to akurat serwis dysków które nie oni
sprzedawali też mi załatwiają. Ale jest to tylko uprzejmość z ich
strony.

Zdrówko

Data: 2012-01-23 16:25:45
Autor: Rafal Lukawski
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale prz ekręty
On 2012-01-23 11:11, qwerty wrote:
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jfhq8i$fat$1@inews.gazeta.pl...
Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie
sprzedali, tracić czas i pieniądze za przesyłkę.

Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to nie
płacą za przesyłkę.

Generalna zasada jest taka, ze kazdy kto ma umowe z dystrybutorem, placi za przesylke. Jest to zaznaczone praktycznie w kazdym systemie B2B najwiejszych polskich dostawcow.

Byc moze sieci handlowe wynegocjowaly sobie takie umowy, szanse ze jakis maly sklepik to zrobil sa raczej minimalne. Generalnie to kwestia obrotow, jezeli partnerem jest duzy, naprawiony sprzet zazwyczaj idzie z kolejna dostawa (tym samym dystrybutor nie ma kosztow i moze sobie pozwolic na ustepstwa). W przypadku malych obrotow kazde odeslanie towaru to takze koszt dla dystrybutora.

Data: 2012-01-19 09:20:12
Autor: K
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
W dniu 18-01-2012 23:28, Mateusz pisze:
Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep
przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa
(nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar
fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np.
przejmowac sie urzedem skarbowym ;)

warto kupujac brac fakture

w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat

potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)

ale brak paragonu juz nie jest problemem. sprzedawca zszedl z tonu i do opcji "wymiana w tej samej cenie na inny" oraz "wymiana na drozszy z doplata" doszla opcja "zwrot pieniedzy i (duplikat?) paragonu"

Data: 2012-01-19 09:29:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Dnia 2012-01-18, o godz. 21:26:37
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie.

To zależy od sklepu. Np. mi z jednego serwera padający dysk na 2
miesiące prze upływem 5-letniej gwarancji załatwili bez jakichkolwiek
dowodów zakupu. Wystarczyło sprawdzenie u Seagate że ma jeszcze
gwarancje. Tyle że ja u nich w sumie dość dużo kupuję więc raczej
mnie znają. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-01-20 12:20:02
Autor: K
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
W dniu 18-01-2012 21:14, Irokez pisze:
Witam

Tu nie ma, ale na pl.soc.prawo jest wątek "cwaniactwo sklepu komputerowego"

W skrócie - dysk oddany na gwaracji, sklep dysk sobie "zutylizował" i
oddaje cenę zakupu na podstawie... no nie wiem czego bo wątkotwórca
zgubił dowód zakupu i nie chcieli mu kasy oddać a teraz jednak kasę dają ;)

Ktoś też tak miał?

https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_frm/thread/3fd5df5e55add1a4?hl=pl#



sklep odpisal:
"Oddając  sprzęt  do  reklamacji zgodził się Pan z zasadami reklamacji.
Zgodnie  z  tymi  zasadami oddaliśmy Panu pieniądze jakie Pan wydał na
zakup  dysku.  Dysk  aktualnie  znajduje  się  u naszego dystrybutora.
Dystrybutor  rozliczył  nas  fakturą korygującą. Dalsze losy tego dysku
nie  są  mi  znane.  Z  podiadanej przeze mnei wiedzy wynika, że takie
dyski są utylizowane."

rzecznikiem praw konsumenta, powiedzial mi, ze z uwagi na fakt ze do dysku nie otrzymalem pisemnej gwarancji, moge skorzystac z niezgodnosci towaru z umowa.

Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona