Data: 2012-01-18 21:14:43 | |
Autor: Irokez | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Witam
Tu nie ma, ale na pl.soc.prawo jest wątek "cwaniactwo sklepu komputerowego" W skrócie - dysk oddany na gwaracji, sklep dysk sobie "zutylizował" i oddaje cenę zakupu na podstawie... no nie wiem czego bo wątkotwórca zgubił dowód zakupu i nie chcieli mu kasy oddać a teraz jednak kasę dają ;) Ktoś też tak miał? https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_frm/thread/3fd5df5e55add1a4?hl=pl# -- Irokez |
|
Data: 2012-01-18 21:26:37 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote:
Witam Nie chciało mi się czytać każdego eksperta, w praktyce bywa to tak, ze a) sklep czesto wymienia u dystrybutora, obecnie w 95% przypladkow dystrybutor daje korekte b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem Samsung->Seagate Seagate->Seagate WD->WD ... i tak wymieniac. Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np. przejmowac sie urzedem skarbowym ;) |
|
Data: 2012-01-18 21:36:37 | |
Autor: Irokez | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Użytkownik "Rafal Lukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl...
On 2012-01-18 21:14, Irokez wrote: b) najlepszym sposobem wymiany na nowy jest kontakt z producentem zgadza się Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu, a cóż się dziwić.. sprawa wydaje się prosta: - bierzesz dysk, "złomujesz"i oddajesz pacjentowi 150zł - dysk "wyzłomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy - sprzedajesz wymieniony dysk po aktualnej cenie 600zł - sprzedajesz nowy dysk pacjentowi (bo został bez) za 600zł - czyli zysk czyściutki 450zł z "zezłomowanego" + 450zł z nowego (jak jeszcze z tych "dobrych czasów" leży). Sprzedajesz 2 razy to samo ;) -- Irokez |
|
Data: 2012-01-18 15:49:40 | |
Autor: rs | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez" <nie.mam@email.pl> wrote:
Użytkownik "Rafal Lukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:jf79tq$spp$1usenet.news.interia.pl... zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku, wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego. <rs> |
|
Data: 2012-01-18 21:42:35 | |
Autor: Michal Lukasik | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Dnia 18.1.2012, rs napisał(a):
zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia <podejście serwisu mode = on> "Jak nie sprzedasz jak sprzedasz." (i tu mam problem z emotikoną bo nie wiem czy się z tego śmiać czy płakać) -- _____ __________________________ \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/ T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559 |__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l |
|
Data: 2012-01-18 21:56:28 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od nowa, tylko kontynuuje poprzednią. |
|
Data: 2012-01-18 18:22:59 | |
Autor: rs | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:
no ale jesli schodzi z tasmy, to dlaczego pisac na nim refurbished? <rs> |
|
Data: 2012-01-19 13:30:05 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On 2012-01-19 00:22, rs wrote:
On Wed, 18 Jan 2012 21:56:28 +0100, Rafal Lukawski Względy organizacyjne i ekonomiczne. Nie ma sensu tworzyć oddzielnych taśm, poza tym producent musi mieć rezerwacje dysków na wymiany. W różnych krajach reklamacje są różnie uznawane, generalnie sprzedawcom i producentom opłaca wymieniać się dyski uszkodzone na oznaczane jako 'naprawiane'. Bo takie mogą być. Jeżeli przy okazji są nowe, to klient na tym nie traci ;) <rs> |
|
Data: 2012-01-20 10:45:02 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On Wed, 18 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:
[... komuś ...] Czort wie co siedzi w środku, równie dobrze mogę to być urządzenia z tej samej taśmy produkcyjnej różniące się tylko i wyłącznie nalepką. Taki zabieg powoduje, że ani producent ani sprzedawca nie daje gwarancji od nowa, tylko kontynuuje poprzednią. Moment, ale taki zabieg jest co najwyżej możliwy przy sprzedaży konsumenckiej. W przypadku sprzedaży niekonsumenckiej przepis KC jest prosty: albo naprawiają *TWÓJ DYSK*, albo gwarancja biegnie na nowo. Skąd koncepcja "kontynuacji gwarancji"? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-01-18 21:57:25 | |
Autor: BartekK | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekrÄty | |
W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl> wrote:A jesteĹ pewny tego, Ĺźe nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewajÄ napisu refurbished? A dyski w nowych komputerach, wsadzone do Ĺrodka przed sprzedaĹźÄ , ich klient nawet nie oglÄ da... -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-01-18 18:19:46 | |
Autor: rs | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On Wed, 18 Jan 2012 21:57:25 +0100, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote: W dniu 2012-01-18 21:49, rs pisze: nie zdazylo mi sie, zeby ktorys z dyskow kupionych jako nowy w kompie, obudowie, luzem, OEM czy inny mial taki napis. od jakis pieciu lat kazdy wraca na gwarancji juz jako refurbished. jak jest dysk refurbished to sie jako taki go sprzedaje i pare razy takie dyski tez kupowalem. takie sa moje doswiadczenie. <rs> |
|
Data: 2012-01-19 00:26:19 | |
Autor: BartekK | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekrÄty | |
W dniu 2012-01-19 00:19, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:57:25 +0100, BartekK<sibi@NOSPAMdrut.org>A moje (jako klienta sklepĂłw): wiele razy dostawaĹem do rÄki dyski z takim napisem, róşnie sprzedawcy siÄ tĹumaczyli, ale zawsze praktycznie "no co pan, przecieĹź widzi pan Ĺźe on fabrycznie zafoliowany, nowy, sprawny, jest gwarancja przecieĹź, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to sÄ nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzaĹo, sprawny dysk to sprawny dysk, byle gwarancja i faktura byĹa, tylko ĹmiaĹem siÄ troszkÄ z radosnego tĹumacznenia. A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie dyski przychodziĹy refurbiszed, mimo Ĺźe zamawiaĹo siÄ "po prostu dyski" - w jednym wspĂłlnym kartonie byĹy takie i takie. Teraz nie biorÄ tak duĹźych iloĹci jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat temu - to byĹo nagminne. -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-01-18 18:40:52 | |
Autor: rs | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org>
wrote: A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy, sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z radosnego tłumacznenia.A jesteś pewny tego, że nigdy dyski kupowane w sklepach nie miewają no ciekawe historie pan tutaj opowiada. to ja sie juz teraz, w sumie, nie dziwie, dlaczego tak czesto ludziska narzekaja na dyski, ze im szybko padaja, skoro jako nowe dostaja te z odzysku. smutne. <rs> |
|
Data: 2012-01-19 06:49:58 | |
Autor: jureq | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisaĹ(a):
A moje (jako klienta sklepĂłw): wiele razy dostawaĹem do rÄki dyski z A tak z ciekawoĹci: sprawdzaĹ ktoĹ co o takim "refurbished" mĂłwi SMART? |
|
Data: 2012-01-19 08:24:26 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekre;ty | |
On 2012-01-19 07:49, jureq wrote:
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisaĹ(a): Oczywiscie - nowy. Dziwne byloby gdyby producent pozostawial smieci w smart, np. w szczegolnosci o uszkodzonych sektorach etc ;) |
|
Data: 2012-01-19 09:21:41 | |
Autor: K | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekre;ty | |
W dniu 19-01-2012 07:49, jureq pisze:
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisaĹ(a): moze nie refurbished, ale naprawiany seagate z nalepka z zielona ramka, dziala normalnie i smart nie wykazuje zadnych problemow. |
|
Data: 2012-01-19 09:50:59 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Dnia 2012-01-19, o godz. 06:49:58
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a): A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi Pod ręką mam w jednej maszynie coś takiego po wymianie kilka dni temu: Model Family: Seagate Barracuda ES.2 Device Model: ST3250310NS I ma : 09 Power_On_Hours 72 10 Power_Cycle_Count 4 Coby się z grubsza zgadzało bo podłączyłem go w poniedziałek około 9:00 rano ;-) Tylko jak pisałem wcześniej - nie jest "refurbrished" tylko ma zielona obwódkę wkoło etykiety. Gwarancja na niego biegnie od nowa ale tylko 3 lata wobec pierwotnych 5. W sumie procedura "refurbrished" (odnawiane) w warunkach polskich nie jest chyba w żaden sposób ujęta w przepisach. W USA są to rzeczy zakupione i oddane do sklepu - to bardzo powszechna procedura. Taka rzecz - o ile jest rozpakowana z opakowania - jedzie do producenta który ja czyści, sprawdza, zeruje (o ile trzeba), uzupełnia brakujące składniki i ponownie pakuje. Taki produkt musi być czytelnie oznaczony że taką procedurę przeszedł. W sprzedaży jest zwykle 20-30% tańszy niż urządzenia fabrycznie nowe choć ma te same parametry i gwarancje. Zdrówko |
|
Data: 2012-01-20 00:38:38 | |
Autor: Michal Kawecki | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale przekrĂŞty | |
Dnia Thu, 19 Jan 2012 06:49:58 +0000 (UTC), jureq napisał(a):
Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a): Sprawdzał. Jest czysty. A tak a'propos tej dyskusji - na przestrzeni ostatnich dwóch-trzech lat dostałem kilkanaście dysków Seagate z "zieloną" naklejką i jeszcze mi żaden nie padł. -- M. /odpowiadając na priv zmień px na pl/ |
|
Data: 2012-01-18 23:53:24 | |
Autor: K | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 21:36:37 +0100, "Irokez"<nie.mam@email.pl> wrote: nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony. |
|
Data: 2012-01-18 18:22:01 | |
Autor: rs | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K <a@b.c> wrote:
W dniu 18-01-2012 21:49, rs pisze: chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak dalej. <rs> |
|
Data: 2012-01-19 07:43:22 | |
Autor: K | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
W dniu 19-01-2012 00:22, rs pisze:
On Wed, 18 Jan 2012 23:53:24 +0100, K<a@b.c> wrote: nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal" moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub nowy/naprawiony o tych samych parametrach. |
|
Data: 2012-01-19 08:30:31 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekrÄty | |
W jaki sposĂłb chce CiÄ 'wydymac', czy przyjales inny dysk w ramach porozumienia stron i potem sie rozmysliles? |
|
Data: 2012-01-19 09:18:10 | |
Autor: K | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekrÄty | |
W dniu 19-01-2012 08:30, Rafal Lukawski pisze:
a czy przeczytales dyskusje z pl.soc.prawo ktora watkotworca tu przytoczyl? nie, nie przyjalem dysku i pozniej sie nie rozmyslilem. |
|
Data: 2012-01-19 09:56:43 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Dnia 2012-01-19, o godz. 07:43:22
K <a@b.c> napisał(a): nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal Zielona ramka to nie dysk po naprawie a dysk z zasobów gwarancyjnych. Producent trzyma w magazynie pewien zasób dysków do celów gwarancyjnych. I możesz dostać nie swój model ale podobny. Np. mi się zdarzało że dostawałem w ramach gwarancji dyski np. z większym cache albo dyski o większej pojemności/innej ilości talerzy - po kontakcie ze mną czy nie spowoduje to problemów technicznych bo zwykle wymieniam dyski serwerowe i jednostkowo trafiają się problemy jak się miesza modele w macierzy. Zdrówko |
|
Data: 2012-01-19 09:31:57 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Dnia 2012-01-18, o godz. 15:49:40
rs <no.address@no.spam.pl> napisał(a): zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia Na dyskach Seagate nie ma takiej informacji - niektóre są nowe a niektóre tez nowe ale z zapasu serwisowego i mają zieloną obwódkę wkoło etykiety. Poza tym mało kto z nabywców wie że takie coś może być i nie wczytuje się w naklejki. W ostateczności wsadzą dysk do zestawu i nikt mu naklejki nie obejrzy. Zdrówko |
|
Data: 2012-01-19 07:14:34 | |
Autor: januszek | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale przekrÄty | |
Irokez napisa?(a):
- dysk "wyzĹomowany" jedzie do Seagate/WD/itp i zostaje wymieniony na nowy To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2012-01-19 08:25:29 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekrÄty | |
On 2012-01-19 08:14, januszek wrote:
Irokez napisa?(a): Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na to ryzyko.
|
|
Data: 2012-01-19 08:03:06 | |
Autor: januszek | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale przekrÄty | |
Rafal Lukawski napisa?(a):
Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na to ryzyko. Dlatego na grupie o prawie poradzilem pytajacemu co powinien zrobic :) j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2012-01-19 22:36:02 | |
Autor: Irokez | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale przekrÄty | |
UĹźytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:slrnjhfgmr.seg.januszekgimli.mierzwiak.com...
Irokez napisa?(a): DostaĹem nowego Samsunga HM160HC i gwarancja szĹa od nowa (3 lata na stronie samsunga, do 213 roku, reklamacja 2010) - a w/g naklejki (data produkcji) juĹź siÄ koĹczyĹa. RobiĹem reklamacjÄ przez TELMARK. Seagate przyszedĹ refurb ale nie miaĹem juĹź okazji zweryfikowaÄ gwarancji. -- Irokez |
|
Data: 2012-01-20 10:49:35 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale przekrÄty | |
On Thu, 19 Jan 2012, januszek wrote:
Irokez napisa?(a): Na jakiej podstawie ma mieć skrócony okres gwarancji, skoro przepis art. 580 KC nie zawiera zapisu "o ile strony nie uzgodnią inaczej" lub równoważnego? Akurat gwarancja jest mocno "swobodna", ale z wyłączeniem tego jednego przypadku: jeśli reklamacja gwarancyjna zostanie uznana, a rzecz zostanie wymieniona lub objęta "istotną naprawą", termin gwarancji biegnie od nowa. Czyli tylko i wyłącznie oddanie (po naprawie) *tego* sprzętu który był reklamowany pozwala na "kontynuację gwarancji". No, może poza zakupem konsumenckim, bo akurat ustawy pod ręką nie mam (ściągać PDFów z sejmu mi się nie chce, niewygodne do korzystania). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-01-18 23:28:36 | |
Autor: Mateusz | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Użytkownik Rafal Lukawski napisał:
Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np. przejmowac sie urzedem skarbowym ;) warto kupujac brac fakture w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;) |
|
Data: 2012-01-19 08:37:00 | |
Autor: nom | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:jf7h2h$5jq$3node2.news.atman.pl...
W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi) skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część do wymiany/naprawy to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać wymiany. ;-) |
|
Data: 2012-01-19 09:18:43 | |
Autor: qwerty | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jf8h74$5ki$1@inews.gazeta.pl...
W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi) skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część do wymiany/naprawy to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać wymiany. ;-) Dla sklepu to żadna różnica. |
|
Data: 2012-01-22 21:06:41 | |
Autor: nom | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jf8jju$cbj$1inews.gazeta.pl... Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jf8h74$5ki$1@inews.gazeta.pl... Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie sprzedali, tracić czas i pieniądze za przesyłkę. |
|
Data: 2012-01-23 11:11:06 | |
Autor: qwerty | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jfhq8i$fat$1@inews.gazeta.pl...
Jak to nie różnica? Po co mają się zajmować dyskiem, którego nie sprzedali, tracić czas i pieniądze za przesyłkę. Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to nie płacą za przesyłkę. |
|
Data: 2012-01-23 11:22:19 | |
Autor: mvoicem | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
(23.01.2012 11:11), qwerty wrote:
Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup Zależy od sklepu i od hurtowni. Zaś na pewno hurtownia nie zwróci im za czas poświęcony na załatwianie sprawy. p. m. |
|
Data: 2012-01-23 11:57:40 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Dnia 2012-01-23, o godz. 11:11:06
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a): Jakie pieniądze? Sklepy mają umowę, że jak zwracają do hurtowni to Sklep (o ile to nie jest większa sieć) ma zwykle dostęp do systemu paru hurtowni gdzie ma podgląd oferty dla siebie. I tyle. Żadnych specjalnych umów serwisowych nie ma. Hurtownia wobec niego odpowiada na ogólnych warunkach. I to że zajmą się elementem który nie sprzedali to tylko uprzejmość z ich strony. Np. mam znajmoą niewielką firmę która zajmuje się częściami i serwerami i ponieważ dość często biorę u nich jakieś rzeczy do montażu/serwisu to akurat serwis dysków które nie oni sprzedawali też mi załatwiają. Ale jest to tylko uprzejmość z ich strony. Zdrówko |
|
Data: 2012-01-23 16:25:45 | |
Autor: Rafal Lukawski | |
Ceny dyskĂłw HDD a reklamacje - ale prz ekrÄty | |
On 2012-01-23 11:11, qwerty wrote:
UĹźytkownik "nom" napisaĹ w wiadomoĹci grup Generalna zasada jest taka, ze kazdy kto ma umowe z dystrybutorem, placi za przesylke. Jest to zaznaczone praktycznie w kazdym systemie B2B najwiejszych polskich dostawcow. Byc moze sieci handlowe wynegocjowaly sobie takie umowy, szanse ze jakis maly sklepik to zrobil sa raczej minimalne. Generalnie to kwestia obrotow, jezeli partnerem jest duzy, naprawiony sprzet zazwyczaj idzie z kolejna dostawa (tym samym dystrybutor nie ma kosztow i moze sobie pozwolic na ustepstwa). W przypadku malych obrotow kazde odeslanie towaru to takze koszt dla dystrybutora. |
|
Data: 2012-01-19 09:20:12 | |
Autor: K | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
W dniu 18-01-2012 23:28, Mateusz pisze:
Użytkownik Rafal Lukawski napisał: ale brak paragonu juz nie jest problemem. sprzedawca zszedl z tonu i do opcji "wymiana w tej samej cenie na inny" oraz "wymiana na drozszy z doplata" doszla opcja "zwrot pieniedzy i (duplikat?) paragonu" |
|
Data: 2012-01-19 09:29:09 | |
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
Dnia 2012-01-18, o godz. 21:26:37
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a): Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. To zależy od sklepu. Np. mi z jednego serwera padający dysk na 2 miesiące prze upływem 5-letniej gwarancji załatwili bez jakichkolwiek dowodów zakupu. Wystarczyło sprawdzenie u Seagate że ma jeszcze gwarancje. Tyle że ja u nich w sumie dość dużo kupuję więc raczej mnie znają. ;-) Zdrówko |
|
Data: 2012-01-20 12:20:02 | |
Autor: K | |
Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty | |
W dniu 18-01-2012 21:14, Irokez pisze:
Witam sklep odpisal: "Oddając sprzęt do reklamacji zgodził się Pan z zasadami reklamacji. Zgodnie z tymi zasadami oddaliśmy Panu pieniądze jakie Pan wydał na zakup dysku. Dysk aktualnie znajduje się u naszego dystrybutora. Dystrybutor rozliczył nas fakturą korygującą. Dalsze losy tego dysku nie są mi znane. Z podiadanej przeze mnei wiedzy wynika, że takie dyski są utylizowane." rzecznikiem praw konsumenta, powiedzial mi, ze z uwagi na fakt ze do dysku nie otrzymalem pisemnej gwarancji, moge skorzystac z niezgodnosci towaru z umowa. |