Ceny klimatyzacji

Data: 2019-06-29 10:34:14
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji

Konkretnie chodzi  tylko o ceny uzupełnienia czynnika. W jednym warsztacie mechanik liczy sobie 40zł za 100gram czynnika i 30zł za "robociznę", drugi warsztat to sztywna cena - 150zł za całość bez względu na ilość uzupełnianego czynnika. Co wyjdzie taniej? W obydwu autach niewielkie silniki, klimy nadal chłodzą tylko mniej wydajnie, tak że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie. I może ktoś wie ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem 1.6?

Data: 2019-06-29 10:59:55
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ...

[...]
O, a gdzie tak tanio?
Pisałem jakis czas temu jakimi cenami mnie w tym roku zaskoczyli mechanicy w Poznaniu.
150zł za podłączenie maszyny plus 30zł za kazde 100g czynnika.
Rozbój... zwłaszcza ze butla to koszt jakies 10zł za 100gr...

Jeżeli klima jest pusta to na pewno taniej wyjdzie uzupełnienie za 150zł całosc.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-06-29 13:28:11
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 29.06.2019 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

No nie wiem czy to tanio. Jakiś miesiąc temu widziałem reklamę że jakiś słupecki warsztat zrobi przegląd i uzupełnienie czynnika za 90zł.

Na 100% klimy nie są puste. Straciły tylko trochę na wydajności. Jak to w ogóle jest z tymi ubytkami? Czym tu się sugerować - terminem ostatniego przeglądu czy wydajnością chłodzenia?

Data: 2019-06-29 12:59:55
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
[...]

No to poczekaj jak dojda do was ceny z Poznania...
Ale skoro widziałes cene 90zł to jedz tam i po kłopocie.

Na 100% klimy nie są puste. Straciły tylko trochę na wydajności. Jak
to w ogóle jest z tymi ubytkami? Czym tu się sugerować - terminem ostatniego przeglądu czy wydajnością chłodzenia?

Termin nie ma tu nic do rzeczy.
Jezeli wszystko gra w aucie to czynnik nie bedzie ubywał i mozna latami jezdzic.
Wydajnosc chłodzenia, to czy sprezarka przypadkim sie nie wyłącza etc.

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2019-07-02 09:08:11
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 29.06.2019 o 14:59, Budzik pisze:

No to poczekaj jak dojda do was ceny z Poznania...
Ale skoro widziałes cene 90zł to jedz tam i po kłopocie.

Do Konina chyba już doszły, wczoraj objechałem miasto i u mechaników wszędzie zasada - cena  dolewki + robocizna. Czyli potencjalnie ceny wyższe o ponad 100% od czasu kiedy serwisowałem klimy ostatnio.

Żebym to ja pamiętał gdzie to było...

[...]

Z moich doświadczeń jednak ma,. i to zarówno w niestarych autach zakupionych jako nowe, tak i w używkach. Serwisowałem takie nowe auto i już po kilku latach na fakturze stało jak byk - "uzupełnienie klimatyzacji". Tak więc widać że nie są to układy hermetycznie szczelne na dłuższy okres czasu.

Data: 2019-07-02 08:59:57
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
[...]

Wniosek wyciagam na podstawie mojego ducato - 2012 rok. Klima chłodzi jak głupia, od 3 lat nic nie dotykałem z czynnikiem.
Mam tez takiego starego małego busa gdzie mam agregat chłodzacy na pake.
To było zakładane dobrze ponad 10 lat temu.
I do dzis chłodzi bezproblemowo.

Ale w osobówce czynnik ucieka i co gorsza, nie do konca wiadomo któredy... Podejrzewam ze sprezarka gdzies delikatnie popuszcza.

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2019-07-09 15:03:43
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 02.07.2019 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

Ale to zdaje się tak trochę wniosek na wyrost. Musiałbyś wypróbować wydajność w drugim aucie które jest świeżo po serwisie.

Fachowcy (?) twierdzą że w układzie każdego auta są ubytki.

Data: 2019-07-03 00:07:23
Autor: Jarek
Ceny klimatyzacji

Z moich doświadczeń jednak ma,. i to zarówno w niestarych autach zakupionych jako nowe, tak i w używkach. Serwisowałem takie nowe auto i już po kilku latach na fakturze stało jak byk - "uzupełnienie klimatyzacji".

A było też uzupełnienie spryskiwaczy? ;)

Data: 2019-07-09 15:03:57
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 03.07.2019 o 00:07, Jarek pisze:

[...]

Jasne.

Data: 2019-06-29 14:42:30
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Dnia Sat, 29 Jun 2019 13:28:11 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Od silnika to raczej nie zalezy. No moze troche - nie wsadza sie wielkiej sprezarki do malego auta.
[...]

U mnie klima jakos slabo chlodzi, a czynnika bylo prawie pelno.
Fachowiec troche dodal, ale nie pomoglo.

I fachowiec mowi, ze tego typu nie zna, praca tej sprezarki mu sie nie
podoba, ale moze to zmienna wydajnosc i problem w komputerze ...
Cisnienia tak nie calkiem dobre, ale tez nie calkiem zle ...

A jeszcze z doswiadczenia - sprobuj roznych ustawien nawiewu ... i
wymien filtr przeciwpylkowy.

J.

Data: 2019-06-29 17:44:52
Autor: cef
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-29 o 14:42, J.F. pisze:

U mnie klima jakos slabo chlodzi, a czynnika bylo prawie pelno.
Fachowiec troche dodal, ale nie pomoglo.

W zasadzie po czym się poznaje, że klima słabo chłodzi?
Do swojej przyzwyczaiłem się przez lata, że chłodzi tak jak chłodzi
i nawet jeśli stopniowo jest coraz gorzej, to tego nie zauważam.
Trzeba chyba usiąść w jakimś innym aucie ze sprawną klimatyzacją,
żeby poczuć, że mże być inaczej albo przyjąć jakieś założenia ustalające,
że jest OK albo za słabo.

Data: 2019-06-29 18:58:44
Autor: RadoslawF
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-29 o 17:44, cef pisze:

U mnie klima jakos slabo chlodzi, a czynnika bylo prawie pelno.
Fachowiec troche dodal, ale nie pomoglo.

W zasadzie po czym się poznaje, że klima słabo chłodzi?

Po wskazaniach termometru wiszącego na nawiewie.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-30 07:44:41
Autor: Adam
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-29 o 22:09, cef pisze:
[...]

Ogólna zasada - ok. 12 do 16 stopni - jest OK.
Niżej nie powinno być (za dużo czynnika?), jeśli więcej - za mało czynnika. Ale pomiar po dłuższej chwili pracy - aby wystudzić kanał nawiewowy. Pomiar na wylocie nawiewu, nie na parowniku.

Natomiast w różnych samochodach różnie jest z nawiewami - więc powyższe to tylko wskazówka.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-30 07:59:53
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
Użytkownik Adam a.g@poczta.onet.pl ...

[...]

Hmm. serio?
Sprawdzałem w ducato jak na dworze było około 20 stopni. Wylot z nawiewu: 1 stopien...  --
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2019-06-30 11:09:30
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Dnia 30 Jun 2019 07:59:53 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

No to dzis, jak na dworze 35 stopni, to 16 w nawiewie uzasadnione :-)

J.

Data: 2019-07-01 20:58:03
Autor: cef
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-30 o 11:09, J.F. pisze:
[...]

Zmierzyłem. Termometr samochodowy pokazywał na zewnątrz 33-35C.
Z nawiewu leciało 11-12C - ustawione na minimum niebieskiego - opisane jako 18C -
nadmuch na 2 stopniu. Mierzone na wylocie z pulpitu, więc w sumie
przechodziło przez nagrzane mocno plastiki.
Owszem ja czuję, że leci zimne, ale po 30 minutach jazdy miejskiej i dmuchaniu bezośrednio w strefę przebywania i tak nie ma komfortu
w samochodzie, filtr kabinowy wymieniany tuż przed koncem 2018.
Kiedyś jak ustawiłem nawiew na nogi, to nie dało się wysiedzieć po 5 minutach dmuchania tam, a teraz jak dmucham w nogi, to nie ma dokuczliwego zimna.
Samochód ma 10 lat - w sumie nic nie robiłem w klimatyzacji - jakieś trzy lata temu
zrobiłem ozonowanie, ale tylko dlatego, że była jakaś promocja a nie dlatego, że
coś się zalęgło.

Data: 2019-07-05 21:22:09
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
Niżej nie powinno być (za dużo czynnika?), jeśli więcej - za mało czynnika.

To nie działa tak, że czynnika sobie dopuścisz i będzie chłodzić mocniej. Tak samo jak po dolaniu większej ilości oleju, silnik nie będzie smarowany lepiej. W jednym i drugim przypadku układ przewidziany jest na konkretną (optymalną) ilość i odstępstwa będą skutkować spadkiem sprawności.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-06-29 18:59:54
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

[...]

Moze zmierzyc temperature wywiewu?

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2019-07-02 09:05:31
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 29.06.2019 o 17:44, cef pisze:
[...]

Nie ma takiego "lodowatego" powiewu. Przy w pełni sprawnej klimie od razu idzie to poczuć.

Data: 2019-07-02 11:06:33
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
W dniu 02-07-2019 o 09:05, Trybun pisze:
[...]

Nie w każdym aucie.
W Dacii ledwo chłodzi, a serwis twierdził że +20 na wylocie spełnia wymogi producenta.

Data: 2019-07-02 11:27:39
Autor: jerzu.xyz
Ceny klimatyzacji
On Tue, 2 Jul 2019 11:06:33 +0300, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

W Dacii ledwo chłodzi, a serwis twierdził że +20 na wylocie spełnia wymogi producenta.

Zależy przy jakiej temp. zewnętrznej to +20 było :)

OIDP to w Scenicu II przy 20 st. zewnętrznej na lewym, srodkowym
wlocie powinno być maks +8 st. I jeszcze jedno: przy klimatyzacji automatycznej w Renault (pewnie w
pochodnych też) przy +35st temp zewn. włącza się sam obieg wewnętrzny.
Nie wiem jak w innych markach, ale pewnie nie jest podobnie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-07-02 03:05:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Ceny klimatyzacji
Lo to skrot od LOW a nie obieg zamkniety, u mnie regulacja byla czujnikiem jakosci powietrza ale srednio to dzialalo

https://www.youtube.com/watch?v=8qpy2AJzONA

zafira miala taki fajny patent ze klima potrafila chlodzic jeszcze pare minut po wylaczeniu silnika, to jest skandal ze VW nie potrafil skopiowac tego rozwiazania :-)

Data: 2019-07-03 16:33:32
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Użytkownik Przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d4ddd69b-9681-40e7-b83f-812fcea0c850@googlegroups.com...
Lo to skrot od LOW a nie obieg zamkniety,

Ja wiem, ale objawach sadzac - przelaczala tez na obieg zamkniety.
O czym oczywiscie nikt nie powie.

[...]

Moze opatentowali i chca pare mln. A tu jeszcze pare lat i bedzie mozna kopiowac bez placenia.

A potrafi sie wylaczyc ? Bo podejrzewam, ze mi ten fajny patent raz rozladowal akumulator ... tak to jest, jak czlowiek nie czyta instrukcji :-)

No i ciekawe, skad ten "zapas zimna" ... skroplony czynnik w zbiorniku ?

J.

Data: 2019-07-04 07:06:29
Autor: Mirek Ptak
Ceny klimatyzacji
On 2019-07-03 16:33, J.F. wrote:

No i ciekawe, skad ten "zapas zimna" ... skroplony czynnik w zbiorniku ?

To - znaczy po prostu zimny dolot :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-07-03 22:41:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Ceny klimatyzacji
Nachklimatisierung: Wenn der Motor abgestellt ist, die "Auto" Taste der Klima drücken. Die Restkälte /-wärme wird im Rahmen der Nachklimatisierung aus den Wärmetauschern in den Innenraum geblasen (nützlich beim im Auto warten) - nur bei Klimaautomatic.

i to jest mistrzostwo swiata zwlaszcza w klockach typu zafira ktore nagrzewaja sie momentalnie

ps zafira i vectra to mialy insygnia ta nowa juz chyba nie ?

Data: 2019-07-04 09:59:51
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]
ze kurwa co?

i to jest mistrzostwo swiata zwlaszcza w klockach typu zafira ktore
nagrzewaja sie momentalnie
Ale co jest mistrzostwo swiata?

ps zafira i vectra to mialy insygnia ta nowa juz chyba nie ?

Ale co miały i ma?

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2019-07-04 03:52:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Ceny klimatyzacji
jesli masz climatronic (astra h, zafira b, vectra c) to wysiadasz z auta naciskasz magiczny guzik i kiedy wracasz np po kupieniu hotdoga to w aucie panuje przyjemny chlodek

Data: 2019-07-04 17:51:01
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2826523b-8f89-438d-88a4-a379caf50d15@googlegroups.com...
jesli masz climatronic (astra h, zafira b, vectra c) to wysiadasz z auta naciskasz magiczny guzik i kiedy wracasz np po kupieniu hotdoga to w aucie panuje przyjemny chlodek

A jak nacisne przypadkiem i wroce na drugi dzien, to odpale auto ?

J.

Data: 2019-07-05 11:53:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Ceny klimatyzacji
Tak. To działa tylko kilka minut

Data: 2019-07-04 06:13:30
Autor: Mateusz Viste
Ceny klimatyzacji
On 2019-07-03 16:33, J.F. wrote:

No i ciekawe, skad ten "zapas zimna" ... skroplony czynnik w zbiorniku
?

To - znaczy po prostu zimny dolot :)

Zdarzyło mi się widzieć w obwodzie klimatyzacji samochodowej zestaw kilku małych "parówek" - jak mniemam ich rola polegała właśnie na tym by udawać bufor zimna. Do tej pory sądziłem, że to powszechna sprawa.

Mateusz

Data: 2019-07-02 15:29:59
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
W dniu 02-07-2019 o 11:27, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

A jakie to ma znaczenie?
Ma chłodzić, a nie udawać że chłodzi, to jak to zrobią, to problem producenta.
+20 niczego schłodzić nie jest w stanie.
Rękę możesz położyć przy takim nawiewie i nawet nie zmarznie.
W Sportage przy +40 na zewnątrz nie mogę trzymać nawet łokcia przy drzwiach, bo od razu robi się bardzo zimno, boczny nawiew muszę podnosić na maxa do góry.
Środkowe oczywiście są non-stop zamknięte w 90%.

>OIDP to w Scenicu II przy 20 st. zewnętrznej na lewym, srodkowym
>wlocie powinno być maks +8 st.

Czyli też śmietnik, a nie klimatyzacja.
Przy +40 na dworze będzie dmuchać +28?

Data: 2019-07-05 21:12:41
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
W Sportage przy +40 na zewnątrz nie mogę trzymać nawet łokcia przy drzwiach, bo od razu robi się bardzo zimno, boczny nawiew muszę podnosić na maxa do góry.
Środkowe oczywiście są non-stop zamknięte w 90%.

Jak pozamykasz nawiewy to ten co pozostanie to oczywiste że będzie mroził. Układ jest przystosowany do optymalnego działania w jakimś ustawieniu. Wątpię żeby to było jedno małe otwarte okienko.

 >OIDP to w Scenicu II przy 20 st. zewnętrznej na lewym, srodkowym
 >wlocie powinno być maks +8 st.

Czyli też śmietnik, a nie klimatyzacja.
Przy +40 na dworze będzie dmuchać +28?

A uwierzysz że przy +12 na zewnątrz, też będzie dmuchać w okolicy +8. Magia.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-07-05 22:22:12
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
[...]

Zamykam tylko środkowe - pozostaje nawiew na nogi, na szybę i na boki, więc bez przesady.

> [...]

Przy +40 na dworze będzie dmuchać +28?

A uwierzysz że przy +12 na zewnątrz, też będzie dmuchać w okolicy +8.

Tak.
Ale właśnie takie głupie tłumaczenie usłyszałem w serwisie Renault, że temperatura na wylocie jest to tylko ileś tam stopni poniżej temperatury otoczenia i że to jest prawidłowe.

Data: 2019-07-05 21:39:39
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
Tak.
Ale właśnie takie głupie tłumaczenie usłyszałem w serwisie Renault, że temperatura na wylocie jest to tylko ileś tam stopni poniżej temperatury otoczenia i że to jest prawidłowe.

Komputer mierzy co najmniej dwie temperatury, wewnętrzną i zewnętrzną. Dodatkowo ma czujnik piroelektryczny który mierzy natężenie słońca (żeby reagować nadmuchem) i albo w starszych ma mapę temperatura zewnętrzna-temperatura wewnętrzna albo w nowych dodatkowy czujnik wewnątrz kanału - w obu przypadkach po to aby komputer "wiedział" jaką temperaturą nawiewa. Sprężarka działa albo nie działa. Komputer ją włącza i wyłącza tak aby temperatura nawiewu nie była niższa niż założona - taki elektroniczny termostat.

Podsumowując, jeżeli producent tak założył (i klima sprawna), to czy na zewnątrz będzie +20 czy +35, to mniej jak np. +15 z klimy nie poleci. Co najwyżej w tym drugim przypadku wentylator będzie chodził szybciej dopóki nie schłodzi - to jest rodzaj zabezpieczenia.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-07-05 22:47:40
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
[...]

Tu (czyli w Dacii) był problem odwrotny - klima nie była w stanie uzyskać odpowiedniej temperatury na nawiewie.
Owszem - na 4 biegu dmuchawy może i tak, ale i tak było to za mało w stosunku do potrzeb, a wyło wtedy tak, że łeb urywało.

Podsumowując, jeżeli producent tak założył (i klima sprawna), to czy na zewnątrz będzie +20 czy +35, to mniej jak np. +15 z klimy nie poleci.

Jak nie poleci, jak Ci tłumaczę, że leciało koło 20 i serwis twierdził że tak ma być.
Założyli mi nawet kontrolę pracy klimatyzacji - dzięki niej okazało się że na 1 biegu dmuchawy ona więcej nie działa niż działa, stąd te wysokie temperatury na nawiewie - przez większość czasu leciało powietrze nie chłodzone.
Po prostu parownik był za mały w stosunku do gabarytów wewn. auta i nie wydalał - albo zamarzał, albo nic nie chłodziło.

Data: 2019-07-09 15:01:51
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 02.07.2019 o 10:06, Cavallino pisze:

Nie ma takiego "lodowatego" powiewu. Przy w pełni sprawnej klimie od razu idzie to poczuć.

Nie w każdym aucie.
W Dacii ledwo chłodzi, a serwis twierdził że +20 na wylocie spełnia wymogi producenta.

No nie wiem. W moim przypadku było inaczej, zaraz po zakupie używki, klima działała tak sobie - po wizycie w serwisie zaraz powiało Syberią. Nawet nie zauważyłem kiedy klima zaczęła chłodzić tylko tak na odczepnego w ciągu tych 6 lat po serwisie. Teraz po serwisie znowu czuć ten charakterystyczny lodowy powiew. Drugie auto ma gorszą wydajność, problem możne być to w tym że okoliczne warsztaty mają urządzenia które nie mają programu do obsługi tego auta, stąd też serwis jest robiony "na oko".

Data: 2019-07-09 06:18:38
Autor: Kris
Ceny klimatyzacji
W dniu wtorek, 9 lipca 2019 15:01:50 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

problem możne być to w tym że okoliczne warsztaty mają urządzenia które nie mają programu do obsługi tego auta, stąd też serwis jest robiony "na oko".

Cała filozofia to znać ilość czynnika
A te dane SA dostępne w necie i wtedy serwisant może ręcznie w urządzeniu wpisać ilość czynnika i taka ilość dokładnie urządzenie wpompuje.
Tu filozofii nie ma

Data: 2019-07-10 11:26:56
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 09.07.2019 o 15:18, Kris pisze:
[...]

Podobno, tymczasem jak już pisałem w przypadku unikatowych aut serwisant jest zmuszony uprawiać partyzantkę. Istotnie - filozofia to myślenie, tymczasem zabieg jest robiony na zwyczajne chybił trafił.

Data: 2019-07-02 09:45:26
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Dnia Sat, 29 Jun 2019 17:44:52 +0200, cef napisał(a):
[...]

No ale chlodzi, chlodzi, a w samochodzie goraco :-)

Trzeba chyba usiąść w jakimś innym aucie ze sprawną klimatyzacją,

Zaden problem.
Mozna tez sobie przypomniec jak w poprzednim aucie bylo.

I jeszcze jedna sprawa - wlaczam ... a ciagle cieple powietrze leci.
I dopiero po dluzszym czasie robi sie chlodne.
A innych samochodach po krotkim czasie.

Jeszcze mam ladowarke do telefonu z woltomierzem i termometrem, ale wiadomo - termometr w srodku, wolno reaguje ... i chyba sie sama
grzeje przy ladowaniu, bo to niemozliwe, zeby bylo 35C

I jeszcze dwie rzeczy - to jest opel z automatyczna klima ... wciskam
przycisk "auto" i jakby chlodzi lepiej. Ale co on wtedy ustawia to nie
wiadomo. A wylaczenia nie przewidzieli.

Dawniej mialem taki przypadek - klima chlodzi slabo. Jakos slabo
dmucha. Ale po przestawieniu temperatury na "Lo" chlodzi az za dobrze.
Przestawiam na 16C - i znow slabo.
Wiec klima dobra, trzeba szukac gdzies w elektronice.

Przyszla zima - grzeje slabo. Ale na wewnetrzym obiegu dobrze grzeje.
Tylko szyba po nartach paruje, wiec musze okno otwierac.
Ktos chyba podpowiedzial - filtr wymien.
 To bylo to - filtr blokowal nadmuch. "Lo" prawdodobnie przelaczalo
automatycznie na obieg wewnetrzy. "auto" ... kto wie co robi.
Po wymianie filtra wieje dobrze, grzeje dobrze ... a chlodzi slabo :-(
Takze na "Lo" i wewnetrznym.

J.

Data: 2019-07-02 09:03:56
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 29.06.2019 o 14:42, J.F. pisze:
[...]

Pewnie bardziej wielkość powierzchni do schłodzenia. Klima o objętości takiej do Matiza raczej nie sprawdzi się w dużym vanie.

[...]

U mnie sytuacja wygląda tak że świeżo po nabiciu jedno auto super schładza, natomiast drugie - tak sobie. Problem w tym że do tego drugiego mechanik nie miał programu, i doładowywał klimę "na oko", w ramach reklamacji dwukrotnie jeździłem na doładowanie ale i to niewiele pomagało, ale trzeciej reklamacji już nie było - ostrzegł że dalsze dopompowanie może rozszczelnić układ.

No fakt, nie pomyślałem o filtrze, nie wymieniałam go nigdy, a jeżdżę od jakichś 5 lat i to w dość ekstremalnych warunkach.

Data: 2019-07-05 21:16:04
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
a jeżdżę od jakichś 5 lat i to w dość ekstremalnych warunkach.

Dla Kubicy, to chyba braknie w takim razie stopniowania tego przymiotnika.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-07-09 15:02:32
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
a jeżdżę od jakichś 5 lat i to w dość ekstremalnych warunkach.

Dla Kubicy, to chyba braknie w takim razie stopniowania tego przymiotnika.

Nie w sensie osiąganych prędkości (choć zdaje się Kubicy też to nie dotyczy;-)), ale jakości dróg. Auto jeździ przeważnie w tumanach kurzu.

Data: 2019-06-30 07:55:17
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
W dniu 29-06-2019 o 13:28, Trybun pisze:
[...]

Niczym.
Wydawało mi się, że moja jakoś gorzej chłodzi i od 3 lat nie była ruszana.
Ale na 520 g czynnika, ubyło tylko 30, więc praktycznie była pełna.

Data: 2019-07-02 09:09:18
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 30.06.2019 o 07:55, Cavallino pisze:

[...]

U mnie jedna od 6, druga od 5 lat nie ruszane. Tak więc ubytki mogą być większe.. I co w końcu u Ciebie było przyczyną?

Data: 2019-07-02 11:08:36
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
W dniu 02-07-2019 o 09:09, Trybun pisze:
[...]

Nic.
Wydawało mi się po prostu.
W Grecji wyrabia.
Ale jak wyłączysz na 5 minut to w samochodzie od razu sauna.

Data: 2019-07-09 15:08:16
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 02.07.2019 o 10:08, Cavallino pisze:
[...]

A u mnie z tego wszystkiego nawet nie zapytałem ile dopełnił. Z tego wszystkiego wynikła awantura,. Łajza przez telefon mówił o sztywnych 150zł, tymczasem skasował 250, i to jeszcze z bezczelną uwagą że jeszcze nie za wszystko policzył.

Data: 2019-07-09 06:20:37
Autor: Kris
Ceny klimatyzacji
W dniu wtorek, 9 lipca 2019 15:08:16 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

A u mnie z tego wszystkiego nawet nie zapytałem ile dopełnił.

A praktycznie każda w miarę nowa maszyna robi wydruk ile dopełniła czynnika itp.

Data: 2019-07-10 11:27:26
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 09.07.2019 o 15:20, Kris pisze:
W dniu wtorek, 9 lipca 2019 15:08:16 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

A u mnie z tego wszystkiego nawet nie zapytałem ile dopełnił.
A praktycznie każda w miarę nowa maszyna robi wydruk ile dopełniła czynnika itp.

Tylko że okoliczni mechanicy nie maja w zwyczaju dawać pokwitowań za zleconą pracę. "Z urzędu" nie dostaniesz wydruku nawet z obowiązkowego przeglądu pojazdu, ustawiania geometrii, czy diagnostyki wtrysków, a co tu dopiero mówić o serwisie klimy...

Data: 2019-07-10 10:59:54
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
[...]

Jeszcze nie byłem na ustawianiu geometrii z którego nie dostałbym wydruku...

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2019-07-12 12:19:11
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 10.07.2019 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Zapraszam wobec tego do warsztatów z miasta Słupca i okolic. ;-)

Data: 2019-07-12 12:00:03
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ...

Zapraszam wobec tego do warsztatów z miasta Słupca i okolic. ;-)

Słupca niedaleko Konina?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

Data: 2019-06-29 11:42:54
Autor: RadoslawF
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-29 o 10:34, Trybun pisze:

[...]

Moja szklana kula nie obsługuje silników poniżej dwu litrów.
Jak napiszesz jaki to silnik i w jakim aucie to masz szansę
że ktoś będzie wiedział ile tam jest czynnika.

Pozdrawiam

Data: 2019-06-29 13:27:23
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji

To pytanie już nieaktualne, sprawdziłem na www. Układ jednego auta to 570gram drugiego 680. Pytanie aktualne to jakie ubytki muszą być aby klima wcale nie chłodziła. I np jakie wnioski wyciągać z tego że w układzie znajduje się tylko 50% nominalnej zawartości czynnika?

Data: 2019-06-30 23:21:55
Autor: Jarek
Ceny klimatyzacji

To pytanie już nieaktualne, sprawdziłem na www. Układ jednego auta to 570gram drugiego 680. Pytanie aktualne to jakie ubytki muszą być aby klima wcale nie chłodziła.

Powyżej 80% (ubytku)

Data: 2019-07-02 09:02:53
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 30.06.2019 o 23:21, Jarek pisze:

To pytanie już nieaktualne, sprawdziłem na www. Układ jednego auta to 570gram drugiego 680. Pytanie aktualne to jakie ubytki muszą być aby klima wcale nie chłodziła.

Powyżej 80% (ubytku)

To pewne? Tzn - książkowa wiedza czy doświadczenia własne?

Data: 2019-07-03 00:00:43
Autor: Jarek
Ceny klimatyzacji

To pewne? Tzn - książkowa wiedza czy doświadczenia własne?

Doświadczenia. Przy około 200 gramach chłodzi i to wcale nie tak słabo.

Data: 2019-07-05 21:26:05
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
Doświadczenia. Przy około 200 gramach chłodzi i to wcale nie tak słabo.

Chłodzi, ale im mniej brakuje tym sprężarka dłużej musi chodzić. Działa to tak samo jak szpara w uszczelce lodówki. Im większa, tym sprężarka załącza się częściej i pracuje dłużej między cyklami - zużywa się szybciej.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-06-29 13:33:10
Autor: Marcin N
Ceny klimatyzacji
[...]

Każdy samochód ma naklejkę z dokładnymi detalami układu klimatyzacji. Se poszukaj.

--
MN

Data: 2019-06-29 16:40:27
Autor: jerzu.xyz
Ceny klimatyzacji
On Sat, 29 Jun 2019 13:33:10 +0200, Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Każdy samochód ma naklejkę z dokładnymi detalami układu klimatyzacji. Se poszukaj.

Nie każdy.

Data: 2019-06-29 16:57:22
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
Nie każdy.

Z fabryki każdy z taką wyjeżdża, bo tego wymagają regulacje dotyczące urządzeń z czynnikiem.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-06-30 00:04:34
Autor: jerzu.xyz
Ceny klimatyzacji
On Sat, 29 Jun 2019 16:57:22 +0200, Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl>
wrote:

Nie każdy.

Z fabryki każdy z taką wyjeżdża, bo tego wymagają regulacje dotyczące urządzeń z czynnikiem.

Czego wymagają? Owszem, naklejka o typie czynnika czy oleju jest. Ale
o ilości czynnika nie zawsze.

Data: 2019-07-02 09:09:59
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 29.06.2019 o 13:33, Marcin N pisze:
[...]

A mniej więcej gdzie tego szukać?

Data: 2019-06-29 14:51:22
Autor: LordBluzg(R)
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-29 o 10:34, Trybun pisze:
Co wyjdzie taniej?

Uzupełnienie.

W obydwu autach niewielkie silniki, klimy nadal chłodzą tylko mniej wydajnie, tak że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie.

Bez pomiaru, to sobie możesz gdybać i bzimbziać.

I może ktoś wie ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem 1.6?

Ato kurwa NET zamkli? Od chuja tabelek i danych technicznych konkretnych modeli aut.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-06-29 20:26:24
Autor: ToMasz
Ceny klimatyzacji
W dniu 29.06.2019 o 10:34, Trybun pisze:

[...]

kup sobie butle r134, zegar, zaworek, przelotkę i sam nabijaj. jak jesteś ze śląska to Ci nabije (precyzując: udostępnię sprzęt i sprzedam gaz) za 50zł od auta
ToMasz

Data: 2019-06-30 07:59:53
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
Użytkownik ToMasz tomasz@poczta.fm.com.pl ...

[...]

A ten gaz to podobno jest scisłego zarachowania.
to mozna sobie od tak samemu butle kupic i robic z nim co sie chce?

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2019-06-30 11:06:44
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
[...]

Oficjanie nie, ale widac jest tez gaz niezarachowany:

https://www.hvacr.pl/probowali-przemycic-przez-granice-r134a-5185

http://bartoszyce.wm.pl/464276,Chcial-wwiezc-do-Polski-zakazany-gaz-Butle-wrocily-do-Rosji.html

https://www.schiessl.pl/pl/aktualnosci1/nasila-sie-przemyt-czynnikow-chlodniczych-hfc-na-terenie-ue

A jak beda bardziej pilnowac, to auto z niesprawna klima sie sprzeda
do wschodnich wojewodztw, tam sobie przejada granice i napelnia.

J.

Data: 2019-06-30 13:01:26
Autor: ToMasz
Ceny klimatyzacji
W dniu 30.06.2019 o 11:06, J.F. pisze:
[...]

https://allegro.pl/oferta/czynnik-chlodniczy-r134a-legalny-8141462521
taką kupiłem - działa.

ToMasz

Data: 2019-06-30 13:07:40
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Dnia Sun, 30 Jun 2019 13:01:26 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

"UWAGA: Zgodnie z ustawa F-gazowa kupujacy ma obowiazek podac nr
certyfikatu F-gazowego lub nr zaswiadczenia o odbytym szkoleniu FGAZ"

posiadasz/odbyles/podales ?

J.

Data: 2019-06-30 13:23:06
Autor: RadoslawF
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-30 o 13:07, J.F. pisze:

[...]

Skoro jest obowiązek podania to podał.
A parafrazując pewnego znanego na grupach policmajstra
nie ma obowiązku podawania swojego numeru.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-06-30 13:27:35
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Dnia Sun, 30 Jun 2019 13:23:06 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

No wlasnie czy nie ma obowiazku - moze tym razem w ustawie jest
stosowna kara.

I przypomnij sobie sprzedawcow oleju opalowego - ich szybko urzad
skarbowy wyleczyl.

J.

Data: 2019-06-30 21:41:33
Autor: RadoslawF
Ceny klimatyzacji
W dniu 2019-06-30 o 13:27, J.F. pisze:

[...]

Nie pisz "może jest" tylko sprawdź czy jest.
I czy aby na pewno jest też za podanie cudzego certyfikatu.

I przypomnij sobie sprzedawcow oleju opalowego - ich szybko urzad
skarbowy wyleczyl.

Kilkanaście lat to jest dla ciebie szybko?

Pozdrawiam

Data: 2019-06-30 13:59:52
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji

[...]

ROTFL
W sumie racja - Robert mowił ze jak ustawa kaze podac to trzeba podac.
Dopiero jak ustawa mowi ze trzeba podac prawdziwy to trzeba podac prawdziwy :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2019-07-02 09:10:32
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 29.06.2019 o 20:26, ToMasz pisze:
[...]

Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?

Data: 2019-07-05 21:45:23
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
Nie rozpieprzysz sobie układu taką partyzantką?

Wszyscy wiemy że sprężarka jest smarowana czynnikiem R134A więc nic się nie stanie. A nowoczesne sprężarki potrafią sprężać nawet ciecz! Także jak przeleje i kapilara albo elektroniczny zawór rozprężny nie wydoi, to nic się nie stanie :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-07-05 22:11:53
Autor: ToMasz
Ceny klimatyzacji
[...]

pisałem już o tym. jedni twierdzą że uchodzi sam r134, bo olej (pag46) nie ulatuje. nie wiem jaka jest prawda, dolewam olej proporcjonalnie, ale fakt, to większa komplikacja. JAk wypierdziela cały czynnik - wiadomo ile wlać. jak uchodzi trochę, wlewam tyle żeby zaczęło efektywnie chłodzić.

ToMasz

Data: 2019-07-08 17:33:41
Autor: Mateusz Bogusz
Ceny klimatyzacji
[...]

Inna sprawa, że skoro ucieka to znaczy że do środka dostaje się także wilgoć (z powietrzem). A ta zakwasza i zamienia olej w kogel-mogiel. Bądź co bądź, to jak dopompowywanie koła z którego ucieka powietrze...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-07-09 15:09:24
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
[...]

A jakie ciśnienie może być w butli z skroplonym tlenem? W butli z czynnikiem na pewno też nie jest atmosferyczne. A "partyzanci" podłączają taką butle do instalacji bez żadnego reduktora. O ile stary Passat brata miał jakiś zawór bezpieczeństwa na instalacji to on najwyraźniej zawiódł bo po ręcznym "dopełnieniu" z butli musiał wymienić chłodnicę.

Data: 2019-07-09 15:17:51
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d249203$0$17360$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 05.07.2019 o 21:45, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

Po to skraplasz, zeby bylo male.

[...]

Akurat tutaj czynnik w butli tez jest skroplony i cisnienie zalezy tylko od temperatury - ale jest umiarkowane.

I musi pasowac do instalacji, w ktorej tez jest skroplony czynnik.

Ale czy taki "scroll" kompresor potrafi sprezyc ciecz ?
Tylko ze nawet po niewielkim przelaniu nie bedzie w nim samej cieczy, to pewnie da rade ...

J.

Data: 2019-07-10 11:30:30
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 09.07.2019 o 15:17, J.F. pisze:
[...]

Z tego co pamiętam, bardzo małe  - tylko150 atmosfer

[...]

Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę, inny warsztat znowu bał się trzeciego podejścia dopełniania klimy na oko do oporu ze względu na ryzyko uszkodzenia instalacji.

Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza w sytuacji gdy robi się to po amatorsku.

Data: 2019-07-10 13:12:20
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d25b034$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To w tlenie nieskroplonym.
W skroplonym moze byc do 50 atm.

Punkt krytyczny R-134a to 101C i 40at - ale raczej nam takie temperatury nie groza, wiec cisnienie bedzie mniejsze ... i co wazniejsze - klima normalnie znosi nawet wieksze ..

[...]

Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P

ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę,

Albo przypadek. Albo jeszcze inna usterka.

inny warsztat znowu bał się trzeciego podejścia dopełniania klimy na oko do oporu ze względu na ryzyko uszkodzenia instalacji.

To nie mieli maszyny, ktora naleje tyle, ile trzeba ?

Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza w sytuacji gdy robi się to po amatorsku.

Moze byc, ale cos tam powinnien uzupelnic i raczej nie za duzo.

J.

Data: 2019-07-12 12:21:11
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 10.07.2019 o 13:12, J.F. pisze:

[...]

Trochę pracowałem w tlenowni, ale pamięć już chyba nie ta aby oponować. Choć jeszcze wczoraj przysięgałbym że chodzi o ciśnienie tlenu skroplonego.

Co do tych czynników w układach klimatyzacji to nie mam nawet pojąca w jakim one są stanie - ciekłym czy gazowym. jednak to nie zmiana faktu że dopełnianie na oko może uszkodzić instalację ze względu na ciśnienie.

[...]

Skoro tak piszesz... Wszyscy zainteresowani sądzili że to za sprawą ręcznego dopełniania chłodnicę szlak trafił.

[...]

A niby dlaczego, nazwa "czynnik" jest zarezerwowana dla cieczy? I zaraz zaraz - słyszałem o jakichś zamiennikach zwykłego chłodziwa, ktoś gadał o jakimś gazie, ale możliwe że i tu chodzi o gaz w formie płynnej.

ciśnieniem rozpieprzył chłodnicę,

Albo przypadek. Albo jeszcze inna usterka.

I to jest możliwe. W dawniejszych czasach przecie mało który warsztat miał urządzenie do serwisu klimatyzacji, a jakiegoś armagedonu nie było.

inny warsztat znowu bał się trzeciego podejścia dopełniania klimy na oko do oporu ze względu na ryzyko uszkodzenia instalacji.

To nie mieli maszyny, ktora naleje tyle, ile trzeba ?

Tu akurat maszynę mają, nie mają tylko programu do tego auta. Jak zresztą i w innych okolicznych warsztatach.

Problemem może być też to że ten czynnik to nie sama ciecz, zwłaszcza w sytuacji gdy robi się to po amatorsku.

Moze byc, ale cos tam powinnien uzupelnic i raczej nie za duzo.

J.

Alternatywą jest wizyta u butlarzy, raczej na pewno wyjdzie taniej.

Data: 2019-07-12 12:35:38
Autor: J.F.
Ceny klimatyzacji
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d285f14$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Klima zazwyczaj dziala dzieki skraplaniu i odparowywaniu czynnika - wiec w obu naraz :-)

jednak to nie zmiana faktu że dopełnianie na oko może uszkodzić instalację ze względu na ciśnienie.

No wlasnie nie bardzo. Widziales, zeby ktos mierzyl cisnienie w butli LPG ?

Nie mam pojęcia w jakiej postaci jest ten czynnik, faktem jest że
Skroplony. Inaczej nie byloby sensu robic go czynnikiem :-P

A niby dlaczego, nazwa "czynnik" jest zarezerwowana dla cieczy?

Klima chlodzi dlatego, ze zamiana cieczy w gaz (parę) wymaga duzo ciepla.

Co prawda rozprezanie gazu tez wymaga ciepla, ale widac za malo - i wiekszosc chlodziarek odparowuje czynnik, a potem go skrapla ..

I zaraz zaraz - słyszałem o jakichś zamiennikach zwykłego chłodziwa, ktoś gadał o jakimś gazie, ale możliwe że i tu chodzi o gaz w formie płynnej.

Raczej tak. Tzn jest nam potrzebny gaz, ktory w temperaturze ok 30-60 stopni C mozna skroplic zwiekszajac cisnienie.
Ewentualnie odparowac w temperaturze 0-10C, zmniejszajac cisnienie

Jest takich gazow sporo, niestety wszytkie maja wady.

A skoro sie tak wygodnie skrapla, to transportuje sie skroplony w malej butli pod cisnieniem.

J.

Data: 2019-06-30 07:53:50
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
[...]

Poszukać na grouponie i zapłacić 100 zł za uzupełnienie czynnika, serwis klimy z odgrzybianiem, oraz wymianę filtra kabinowego.

Tak zrobiłem 2 tygodnie temu w Poznaniu.

Data: 2019-06-30 07:59:53
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

I uzupełniają niezaleznie od tego ile brakuje?

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2019-06-30 10:58:46
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
W dniu 30-06-2019 o 09:59, Budzik pisze:
[...]

Nie, do 100 g, powyżej bodajże 30 zł za kolejne 100g

Data: 2019-06-30 11:59:53
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
[...]

Ok, i tak taniej niz płaciłem ostatnio.
Niemniej ceny tego czynnika to jakis absurd - kto widział 150% marzy....

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2019-07-01 06:47:00
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
W dniu 30-06-2019 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Olej w ASO kiedyś wymieniałeś?
Albo filtry?

Data: 2019-07-01 10:59:59
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
[...]

No własnie nie :))))
No przepraszam, raz na Wichrowej zrobiłem przeglad płatny bo był warunkiem utrzymania gwarancji.
1000zł za przeglad... cóż... Jeżeli rzeczywiście wymienili filtr paliwa to powiedzmy ze przycieli o 100% w stosunku do normalnej ceny :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2019-06-30 09:05:43
Autor: Shrek
Ceny klimatyzacji
W dniu 30.06.2019 o 07:53, Cavallino pisze:

Poszukać na grouponie i zapłacić 100 zł za uzupełnienie czynnika, serwis klimy z odgrzybianiem, oraz wymianę filtra kabinowego.

Tak zrobiłem 2 tygodnie temu w Poznaniu.

Dostałeś wydruk z maszyny i widziałeś, że coś robili?

--
Shrek

Data: 2019-07-02 11:10:01
Autor: Cavallino
Ceny klimatyzacji
W dniu 02-07-2019 o 09:10, Trybun pisze:
[...]

Plus cena filtra.
Nawet groupona nie musiałem kupować:
https://www.vip-tyre.pl/#promocje

Data: 2019-07-02 11:56:47
Autor: Budzik
Ceny klimatyzacji
[...]

Dzieki za podpowiedz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-06-30 23:36:54
Autor: Kris
Ceny klimatyzacji

https://www.norauto.pl/p/napenienie-ukadu-klimatyzacji-czynnikiem-r134a-do-800gram-- F1804.html?CatalogID=1&CatalogCategoryName=1
https://www.norauto.pl/p/napenienie-ukadu-klimatyzacji-r134a-dotyczy-do-400gram-czynnika-- F1814.html?CatalogID=1&CatalogCategoryName=1
https://www.norauto.pl/p/przeglad-ukadu-klimatyzacji-z-wymiana-czynnika-r134a-F1807.html?CatalogID=1&CatalogCategoryName=1

Data: 2019-07-02 09:04:36
Autor: Trybun
Ceny klimatyzacji
W dniu 01.07.2019 o 08:36, Kris pisze:
[...]

Ceny wydaja się być ok. Szkoda że w moim rejonie nie ma tej sieci.

Ceny klimatyzacji