Ceny paliw.

Data: 2020-03-17 18:02:52
Autor: J.F.
Ceny paliw.
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e70eecc$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
Czy cena za litr benzyny spadnie poniżej 4zł?
U nie dziś na Orlenie benzyna 95 jest po 4.28zł/litr.
Jak tak dalej pójdzie, to w tej dekadzie chyba elektryka nie kupię.

Spoko spoko, to sie dlugo nie utrzyma ... chyba, ze wlasnie wielu pracownikow przeszlo na prace zdalna na stale ...

J.

Data: 2020-03-17 18:53:04
Autor: RadoslawF
Ceny paliw.
W dniu 2020-03-17 o 18:02, J.F. pisze:

[...]

Wylazłem koło 9:00 z domu żeby zakupy zrobić.
Na okolicznych osiedlowych parkingach tłok jak w dzień wolny
a nie roboczy. I wiedząc ile to trwało w chinach nie liczę że
zmieni się za tydzień czy dwa jak liczą optymiści.
Nie ma kto kupować to i ceny spadają.
A dla przypomnienia to chińczycy w zagrożonych regionach zawiesili
działania wszelkich firm i zakładów pracy.
Więc będzie jeszcze gorzej.

Pozdrawiam

Data: 2020-03-17 20:08:07
Autor: Marcin N
Ceny paliw.
[...]

Wiele wskazuje na to, że przed nami załamanie gospodarki. Nie tylko polskiej. Za chwilę rynek zostanie zasypany używanymi samochodami. Ceny polecą na łeb. I to nie będzie jedyna branża.

W zasadzie każdego z nas dotknie recesja. To już wydaje się nieuniknione. Szkody będą zapewne większe niż umieranie na grypę.
Bo życie człowieka jest w gospodarce policzalne. UE szacuje to na 2 mln (chyba Euro). Polska znacznie taniej.

Śmierć nawet miliona ludzi wyjdzie taniej niż koszt tego, co robimy w tej chwili. Wiem, że to mocne słowa...

--
MN

Data: 2020-03-17 13:17:03
Autor: sczygiel
Ceny paliw.
W dniu wtorek, 17 marca 2020 14:08:06 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]

Śmierć nawet miliona ludzi wyjdzie taniej niż koszt tego, co robimy w tej chwili. Wiem, że to mocne słowa...

Fandzolisz wasc.

Data: 2020-03-17 21:21:38
Autor: Marcin N
Ceny paliw.
W dniu 2020-03-17 o 21:17, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Tej wersji się trzymajmy.

--
MN

Data: 2020-03-17 20:17:39
Autor: Shrek
Ceny paliw.
W dniu 17.03.2020 o 20:08, Marcin N pisze:

[...]

No to liczymy. Powiedzmy że milion euro ode łba, 4 000 000 PLN. Razy milion - 4 biliony - 10 letni budżet. Za same śmierci. A dochodzi jeszcze cała reszta, bo przecież wariant angielski nie oznacza, że kto ma umrzeć to umrze i gospodarka poza tym tego nie odczuje.

--
Shrek

Data: 2020-03-18 05:59:52
Autor: Budzik
Ceny paliw.
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Skoro umieralnosc jest na poziomie 1% (a pewnie nizej bo wielu zarazonych a bezobjawowych w ogole nie ujeto w rozliczeniach) to mniej niz piszesz.
Polaków załozmy jest 38 milionów czyli umarłoby np 400 tysiecy.

Do tego umieraja przede wszystkim starsi, schorowani co dodatkowo odciazyłoby słuzbe zdrowia i ZUS.

Wiem, wiem, masakra, to tylko takie rozwazania. Matematyka na papierze a zycie to jednak dwie rozne sprawy.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2020-03-18 08:57:25
Autor: T.
Ceny paliw.
W dniu 2020-03-18 o 06:59, Budzik pisze:
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Śmiertelność jest na razie od 0,5% (Tajwan) do prawie 6% (Włochy). Ale to śmiertelność zarażonych. Teraz mocno się ograniczy kontakty, to nie powinno być tak źle. O ile dane są prawdziwe to w Chinach zmarło ok. 3500 osób na 1,5 mld ludzi. A fabryki w Wuhan zaczynają pracować.
Czytałem gdzieś gdybania, że ta epidemia nie powinna wpłynąć na gospodarkę bardziej niż kryzys w 2008 r.
T.

Data: 2020-03-18 18:20:30
Autor: Shrek
Ceny paliw.
W dniu 18.03.2020 o 06:59, Budzik pisze:

[...]

Nie ja piszę. Ja tylko wymnożyłem liczby podane przez Marcina.

--
Shrek

Data: 2020-03-18 11:46:54
Autor: ąćęłńóśźż
Ceny paliw.
Po każdej recesji (i wojnie) jest boom.
To jak głodówka dla organizmu.
Zdrowe komórki zjadają słabe.

-- -- -

Data: 2020-03-18 11:49:23
Autor: ąćęłńóśźż
Ceny paliw.
Oczywiście, tyle że nikt nie chce być w tym milionie, np. Ty nie chcesz.
A umierają i bogaci i biedni.
Może bogaci bardziej, bo stać ich na ferie we Włoszech czy Chinach.

-- -- -
Śmierć nawet miliona ludzi wyjdzie taniej niż koszt tego, co robimy w tej chwili.

Data: 2020-03-18 16:04:03
Autor: andal
Ceny paliw.
On Tue, 17 Mar 2020 20:08:07 +0100, Marcin N wrote:

[...]

a co zrobi Soros ?

przeciez jego "open society" zalamie sie

Data: 2020-03-18 19:50:26
Autor: Marcin N
Ceny paliw.
W dniu 2020-03-18 o 17:04, andal pisze:
[...]

Wiele 'silnych rąk' będzie walczyło o utrzymanie status quo. Czyli, żeby było tak jak jest. Nie jest im na rękę zapaść cywilizacyjna. Trzeba mieć nadzieję, że tak będzie.

--
MN

Data: 2020-03-17 20:55:54
Autor: nadir
Ceny paliw.
W dniu 17.03.2020 o 18:02, J.F. pisze:

Spoko spoko, to sie dlugo nie utrzyma ... chyba, ze wlasnie wielu pracownikow przeszlo na prace zdalna na stale ...

Że to długo nie potrwa, to ja wiem, ale skoro zbliża się recesja, to drogiego paliwa tym bardziej wielu nie kupi.

Ceny paliw.