Ceny ropy w dół, w Rosji popłoch

Data: 2014-09-27 09:00:50
Autor: u2
Ceny ropy w dół, w Rosji popłoch
musza wywolac wojne, bez tego ani rusz, nie odbuduja imperium:)

http://niezalezna.pl/59817-ceny-ropy-w-dol-w-rosji-poploch-poszukiwania-kupcow-na-panstwowe-obligacje

Po raz pierwszy od dwóch miesięcy Rosji udało się sprzedać państwowe obligacje. Ministerstwo finansów dostało za nie 261 mln dol., ale za dziewięć lat będzie musiało wykupić papiery za kwotę aż o 9,37 proc. większą. Tak fatalna rentowność rosyjskich obligacji to efekt odcięcia Moskwy od zachodnich rynków finansowych oraz wciąż taniejącej ropy - pisze "Gazeta Polska Codziennie".

Ceny ropy naftowej na światowych giełdach paliw od wielu tygodni spadają. Baryłka ropy Brent z Morza Północnego kosztuje w Londynie 96 dol. i jest najtańsza od lipca 2012 r. Jeszcze mniej trzeba zapłacić za amerykańską ropę West Texas Intermediate – na nowojorskiej giełdzie jej cena wynosi 91,5 dol. za baryłkę, najmniej od 16 miesięcy. To nie koniec złych wieści dla producentów. Według prognoz ośrodka analitycznego Capital Economics w przyszłym roku cena baryłki ropy Brent może spaść do 90 dol. a do końca 2016 r. prawdopodobnie zanurkuje do poziomu 85 dol.

W ślad za tymi spadkami tanieje też rosyjska ropa Ural. Analitycy CE obliczyli, że w ostatnich tygodniach jej cena spadła aż o 15 proc. To fatalna wiadomość dla budżetu Moskwy, dochody bowiem ze sprzedaży ropy naftowej i innych ropopochodnych produktów stanowią aż dwie trzecie rosyjskiego eksportu. Taniejący surowiec oznacza coraz większą dziurę w państwowych finansach. Kreml próbuje w tej sytuacji pożyczyć pieniądze, ale po wprowadzeniu sankcji i odcięciu od zachodnich rynków finansowych ma z tym duży problem.

W ostatnich dwóch miesiącach z powodu braku zainteresowania ze strony inwestorów Rosjanie byli zmuszeni odwołać dziewięć kolejnych aukcji, na których próbowali sprzedać państwowe obligacje. W tym tygodniu rosyjskiemu ministerstwu finansów udało się wreszcie sprzedać papiery dłużne. Kreml dostał za nie 261 mln dol., ale to bardzo kosztowna transakcja, ponieważ w 2023 r., a więc za dziewięć lat, będzie musiał wykupić te obligacje za kwotę średnio o ponad 9 proc. większą, czyli będzie musiał dołożyć ok. 25 mln dol. O tym, jak drogi to kredyt, najlepiej świadczy choćby to, że rentowność polskich obligacji wynosi w tej chwili poniżej 3 proc. Lepszą rentowność, wynoszącą 5 proc., mają nawet papiery pogrążonej od dawna w kryzysie Grecji.

Eksperci uważają, że Rosja jest pod ogromną presją. – Nie jest jasne, jaką strategię obierze Kreml, ale uważam, że będzie agresywnym kredytobiorcą. Myślę, że będzie nadal pożyczał, ale obligacje na poziomie 9 proc. sprzedawać powinien raczej w małych ilościach, bo to nie jest dobry interes – ocenia Oleg Kouzmin, ekonomista w banku Renaissance Capital. Analitycy przewidują, że ostatnia sprzedaż papierów wcale nie oznacza, iż Moskwa odzyskała zaufanie inwestorów. Po prostu najostrzej grający światowi spekulanci finansowi wykorzystują sytuację Rosjan, aby jak najwięcej na ich obligacjach zarobić.

Tekst ukazał się w piątkowej "Gazecie Polskiej Codziennie"
--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2014-09-27 00:55:15
Autor: szklanynocnik
Ceny ropy w dół, w Rosji popłoch
użytkownik u2 napisał:

Ceny ropy naftowej na ¶wiatowych giełdach paliw od wielu tygodni spadaj±.

Czy poza spadkami na gieldzie mozemy liczyc na spadki na stacjach benzynowych?

Data: 2014-09-27 06:59:42
Autor: Marek
W dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 09:55:15 UTC+2 użytkownik szklan...@gmail.com napisał:
użytkownik u2 napisał:

> Ceny ropy naftowej na ¶wiatowych giełdach paliw od wielu tygodni > > spadaj±.

Czy poza spadkami na gieldzie mozemy liczyc na spadki na stacjach benzynowych?
 Mozesz liczyc na spadek, jak babcia umrze - i totylko wtedy, jesli nie odwrocila swojej hypoteki.

Data: 2014-09-27 09:21:44
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 09:00:

musza wywolac wojne, bez tego ani rusz, nie odbuduja imperium:)

http://niezalezna.pl/59817-ceny-ropy-w-dol-w-rosji-poploch-poszukiwania-
kupcow-na-panstwowe-obligacje

Napoleon powiedział: "do prowadzenia wojny potrzebne s± trzy rzeczy>> pieni±dze, pieni±dze i jeszcze raz pieni±dze<<". Najpierw się odbudowuje finanse, potem się my¶łi o wojnach, nigdy odwrotnie.

Data: 2014-09-27 00:53:46
Autor: szklanynocnik
użytkownik Marek Czaplicki napisał:

Napoleon powiedział: "do prowadzenia wojny potrzebne s± trzy rzeczy>> pieni±dze, pieni±dze i jeszcze raz pieni±dze<<". Najpierw się odbudowuje finanse, potem się my¶łi o wojnach, nigdy odwrotnie.

Co on zyskal na tych podbojach, bo to ze zginelo 7mln francozow to wiemy?

Data: 2014-09-27 10:03:56
Autor: Marek Czaplicki
szklanynocnik@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 09:53:

[...]

Nie zmienia to faktu, że potrzeba do wojny pieniędzy.

Data: 2014-09-27 01:11:14
Autor: szklanynocnik
Ceny ropy w dół, w Rosji popłoch
użytkownik Marek Czaplicki napisał:

> Co on zyskal na tych podbojach, bo to ze zginelo 7mln francozow to wiemy?

Nie zmienia to faktu, że potrzeba do wojny pieniędzy.

Ciekaw± historyczn± ilustracj± wagi, jak± Żydzi przywi±zuj± do wiadomo¶ci, jest kariera Natana Rothschilda. Rothschild założył wszystkie swoje plany na przypuszczeniu, że cesarz Napoleon, wygnany w owym czasie na Elbę, jest usunięty na zawsze od spraw europejskich. Tymczasem Napoleon powrócił niespodziewanie i w ci±gu "Stu dni" zdawało się, że finansowy gmach Rothschildów może run±ć. Finansista pomagał gor±czkowo Prusom i Anglii, a gdy nadeszła bitwa pod Waterloo, nie było nad niego człowieka bardziej zainteresowanego co do jej wyniku.

Data: 2014-09-27 09:54:14
Autor: u2
W dniu 2014-09-27 o 09:21, Marek Czaplicki pisze:
Napoleon powiedział: "do prowadzenia wojny potrzebne s± trzy rzeczy>>
pieni±dze, pieni±dze i jeszcze raz pieni±dze<<". Najpierw się odbudowuje
finanse, potem się my¶łi o wojnach, nigdy odwrotnie.

prowadziles kiedys wojne ? wojna sluzy destrukcji, a nie budowaniu.

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2014-09-27 10:08:54
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 09:54:

[...]

Najpierw piszesz, że Rosja musi wywołac wojnę po to aby odbudować imperium, więc o co Ci chodzi?  O destrukcję czy budowanie? Ja wiem do czego służy wojna. Cała kupa matołów tylko tak znajduje metodę aby rzondzić i władać, no i jeszcze w historii się zapisać, aby dzieci się uczyły.

Data: 2014-09-27 10:26:08
Autor: u2
W dniu 2014-09-27 o 10:08, Marek Czaplicki pisze:
piszesz, że Rosja musi wywołac wojnę po to aby odbudować imperium

ty czeplik najprostszych rzeczy nie rozumiesz, albo udajesz durnia. imperium moze powstac tylko na gruzach pokonanych wrogow.

Data: 2014-09-27 15:52:31
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 10:26:

[...]

Ty kurcze sam nie wiesz co piszesz. Jakie imperium zbudujesz na gruzach? Biedy i zacofania? Opisujesz imperialistyczne ci±gotki Rosji nie wiedz±c, że ¶wiat się zmienił od czasu gdy panowały imperia znaczy w XIX wieku. Teraz jak komu¶ się nie podoba, to nie ma tak jak za cara, że przywi±zany do ziemi. Dzieje się to co teraz to na co w Polsce narzekaj±. Ludzie zabieraj± swe zabawki i wynosz± się z kraju. My¶lisz, że w Rosji nie ma globalizmu. Że ludziska nie wiedz±, s± odcięte od ¶wiata jak za Stalina? Zobacz na Daleki Wschód Rosji. Jeszcze trochę, a cały przejdzie pod Chiny. I żadne bomby, A i B i C nie pomog±. Zacz±łe¶ dyskusję od cen ropy. Jakie imperium zbudujesz na grabieniu dóbr naturalnych swego własnego kraju? Od uzależnienia losu kraju, ludzi i przyszłych pokoleń od tego, ile stoi "nasze" dobro na giełdach zagranicznych? ;-)

Data: 2014-09-27 17:46:55
Autor: u2
W dniu 2014-09-27 o 15:52, Marek Czaplicki pisze:
  Jakie imperium zbudujesz na
grabieniu dóbr naturalnych swego własnego kraju?

ty czeplik naprawde naiwny jestes. nie chodzi o grabienie wlasnego kraju tylko sasiadow.

Data: 2014-09-27 18:15:17
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 17:46:

[...]

Zabawny jeste¶. Przeczytaj sobie ksi±żkę "Rok 1984" Orwella. Dowiesz się po co państwa tam prowadziły wojny. Po to co napisałem, aby władać nad wewnętrznym ludem. Teraz Putin szykuje się do drugiej kadencji drugiego panowania, to chce pokazać "Krym odzyskany". Imperium? W Rosji maj± zasadniczy problem z dzietno¶ci±. Tak jak w Polsce. Putin chce "odbudować" dumę narodow± Rosjan, aby znowu się zaczęli rozmnażać. :-)

Data: 2014-09-27 21:35:55
Autor: u2
W dniu 2014-09-27 o 18:15, Marek Czaplicki pisze:
Przeczytaj sobie ksi±żkę "Rok 1984" Orwella. Dowiesz się po
co państwa tam prowadziły wojny. Po to co napisałem, aby władać nad
wewnętrznym ludem.

mylisz czeplik ksiazke o "wielkim bracie", czyli o totalnej inwigilacji, z wojna:)

Data: 2014-09-28 07:13:07
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 21:35:

[...]

Tylko tyle z ksi±żki zapamiętałe¶? Trzy państwa toczyły tam nieustaj±c± wojnę. "Wielki Brat" był bogiem dla mieszkańców Oceanii. But depcz±cy twarz człowiecz± miał wiecznie ow± twarz deptać. Wszystko było podporz±dkowane jednemu, aby władać niepodzielnie nad ludem. Ta ksi±żka nie jest o inwigilacji , ale o totalitaryzmach.

Data: 2014-09-28 09:21:10
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 07:13, Marek Czaplicki pisze:
Ta ksi±żka nie jest o
inwigilacji , ale o totalitaryzmach.

czyli nie o wojnie czeplik, wojny jesli sie tocza to na zewnatrz nowego wspanialego swiata:)

Data: 2014-09-28 15:22:44
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 28 wrze¶nia 2014 09:21:

[...]

Odpowiedziałem Ci w jakim celu się prowadzi wojny. W  celu rzondzenia i władania. Nad swoim ludem. Maj± na celu nastraszyć, że jak "ja" nie będę rzondził to przyjd± "obcy". W Rosji to widać aż nadto. Dziwne, że jeszcze tego nie zauważyłe¶. Uważasz, że Putin chce naprawdę tego Krymu dla niego samego? I nic poza tym? Chce pokazać Rosjanom: "Zobaczta ludziska. Jak ja rzondze to >>Zachód<< trzęsie portkami i dlatego powinni¶cie mnie powołać na drug±, trzeci±,  a najlepiej na dożywotnie sprawowanie rzondów". :-)

Data: 2014-09-28 15:30:02
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 15:22, Marek Czaplicki pisze:
Odpowiedziałem Ci w jakim celu się prowadzi wojny. W  celu rzondzenia i
władania. Nad swoim ludem.

mieszasz watki czeplik, ksiazke o big brotherze podajesz jako przyklad wojny. myli sie tobie inwigilacja z wojna:)

Data: 2014-09-28 15:35:54
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 28 wrze¶nia 2014 15:30:

[...]

A czytałe¶ czy tylko usłyszałe¶ o Big Brother z TVN-ena i Ci się co¶ usłyszało, że wiesz "dzwoni ale w którym ko¶ciele to już nie za bardzo"? Ksi±zka była o systemach totalitarnych, opisanych z pozycji naocznego ¶wiadka jak takowe się rodz±. Orwell był na wojnie w Hiszpani przed II ¶wiatow± i widział "dokonania" obydwu stron. :-)

Data: 2014-09-28 15:53:24
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 15:35, Marek Czaplicki pisze:
mieszasz watki czeplik, ksiazke o big brotherze podajesz jako przyklad
wojny. myli sie tobie inwigilacja z wojna:)

A czytałe¶ czy tylko usłyszałe¶ o Big Brother z TVN-ena

widzisz czeplik, blednie zakladasz, ze tylko ty czytasz klasyke, a inni ja tylko w walterowni ogladaja. a z blednych zalozen wywodzisz bledne wnioski:)

Data: 2014-09-28 16:00:50
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 28 wrze¶nia 2014 15:53:

[...]

Wnioski wyci±gn±łem z Twych słów, że ksi±żka w której Smith pyta się nawet czy Big Brother istnieje, była wg Ciebie o Big Brother. Ksi±żka była i jest o systemach totalitarnych, o gonitwie pier...tych za władz± dla samej władzy. A mechanizmami które to w ksi±żce umożliwiały były: wojna, Twoja inwigilacja, stworzenie Big Brother'a jako "wiecznego" uciele¶nienia partii, Partii i Partii Wewnętrznej.

Data: 2014-09-28 18:04:03
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 16:00, Marek Czaplicki pisze:
Wnioski wyci±gn±łem z Twych słów, że ksi±żka w której Smith pyta się nawet
czy Big Brother istnieje, była wg Ciebie o Big Brother.

czeplik, wielki brat to przenosnia. puta to kurdupel a kreuje sie na big brothera, taka juz wasza ubecka natura, ze chcecie wszystko i wszystkich inwigilowac:)

Data: 2014-09-28 18:14:19
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 28 wrze¶nia 2014 18:04:

[...]

W czasach gdy powstawał "Rok 1984" o puta, czy jak go ze strachu nazywasz to nawet ani widu, ani słychu. :-)

Data: 2014-09-28 18:21:24
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 18:14, Marek Czaplicki pisze:
W czasach gdy powstawał "Rok 1984" o puta, czy jak go ze strachu nazywasz to
nawet ani widu, ani słychu.

no wiesz czeplik puta wtedy robil dla KGB

Data: 2014-09-28 18:23:56
Autor: Marek Czaplicki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rok_1984
http://pl.wikipedia.org/wiki/Władimir_Putin

Data: 2014-09-28 18:34:12
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 18:23, Marek Czaplicki pisze:
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 28 września 2014 18:21:

[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/WĹ‚adimir_Putin

wszystko sie zgadza :

  funkcjonariusz KGB (1975–1990)

mi sie udalo przeczytac 1984 przed 1984, poza tym polecam Folwark Zwierzecy i Nowy Wspanialy Swiat, oczywiscie nie do ciebie pisze czeplik, bo ty te pozycje juz przeczytales i swoje wiesz, choc w bardzo pokretny sposob:)

Data: 2014-09-28 18:39:45
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 28 wrze¶nia 2014 18:34:

[...]

Co się zgadza? To, że mylisz rok powstania z tytułem, a ten z rokiem kiedy Ty czytałe¶? Pokrętny dosyć sposób mówienia o powie¶ci. :-)

Data: 2014-09-28 18:45:27
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 18:39, Marek Czaplicki pisze:
Co się zgadza? To, że mylisz rok powstania z tytułem, a ten z rokiem kiedy
Ty czytałe¶? Pokrętny dosyć sposób mówienia o powie¶ci.

wmawiasz mi niestworzone rzeczy nie pierwszy raz czeplik, bardzo pokretna jest ta twoja ubecka logika:)

Data: 2014-09-28 18:49:28
Autor: Marek Czaplicki
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 28 wrze¶nia 2014 18:45:

[...]

Napisałem wyraĽnie "w czasach kiedy powstawał >>Rok 1984<< o puta ani widu ani słychu". Potem przytoczyłem Ci wiki aby¶ sobie "powstawania" daty zobaczył. Tak to z Tob± jest jako z wtórnym analfabet±. :-)

Data: 2014-09-28 18:53:26
Autor: u2
W dniu 2014-09-28 o 18:49, Marek Czaplicki pisze:
[...]

i dlatego masz przydomek czeplik, a nazwisko czepialski:)

Data: 2014-09-27 16:31:02
Autor: mkarwan

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:542660a2$0$4455$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To oznacza roczne oprocentowanie poniĹĽej 1%.
Polskie obligacje mają rentowność
dwuletnie http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=lp_dos&samSession=8ec8d585ae80b80e94ad4f6aeb148204
trzyletnie http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=lp_toz&samSession=8ec8d585ae80b80e94ad4f6aeb148204
czteroletnie http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=lp_coi&samSession=8ec8d585ae80b80e94ad4f6aeb148204