Ceny samochodow w salonie a cennik

Data: 2017-07-13 16:37:46
Autor: Cavallino
Ceny samochodow w salonie a cennik
W dniu 12-07-2017 o 20:21, Marcin pisze:
Witam

Jako, ze na razie nie kupowalem nowego auta z salonu to mam pytanie po co jest oficjalny cennik na stronie importera

Marketing.
Względnie dla jeleni którzy się nie targują.

Ale to zależy od marki - bywa że nie dostaniesz więcej niż kilka procent upustu.

Data: 2017-07-14 10:50:37
Autor: slavo65
W dniu czwartek, 13 lipca 2017 16:37:47 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
W dniu 12-07-2017 o 20:21, Marcin pisze:
> Witam
Względnie dla jeleni którzy się nie targują.

Ale to zależy od marki - bywa że nie dostaniesz więcej niż kilka procent upustu.

Jeden cennik jest po to, aby był jeden cennik i nie ma ryzyka, że praktykant pomyli cenniki i sprzeda coś za tanio.
Poziom cen w takim cenniku jest odpowiedni do pokrycia kosztów zabawy z jednym marudzącym, detalicznym klientem, który wstąpił do sklepu w czasie spaceru. Cała reszta klientów dostaje różne rabaty.
Takie zwyczaje handlowe spotykałem często w firmach w Niemczech a było to kiedyś zupełnie niezrozumiałe dla ich potencjalnych polskich klientów, często hurtowników, którzy po wysłaniu anonimowego (bo w Polsce ludzie chronią swoją prywatność i często nawet imienia i nazwiska nie piszą) zapytania: "a ile to u was kosztuje", otrzymywali taki cennik i rezygnowali, bo "panie, to pierońsko drogo".

Data: 2017-07-15 09:55:48
Autor: J.F.
Ceny samochodow w salonie a cennik
Dnia Fri, 14 Jul 2017 10:50:37 -0700 (PDT), slavo65@gmail.com
Ale to zależy od marki - bywa że nie dostaniesz więcej niż kilka procent upustu.

Jeden cennik jest po to, aby był jeden cennik i nie ma ryzyka, że
praktykant pomyli cenniki i sprzeda coś za tanio.

A przy upustach sie nie pomyli ?

Poziom cen w takim cenniku jest odpowiedni do pokrycia kosztów
zabawy z jednym marudzącym, detalicznym klientem, który wstąpił do
sklepu w czasie spaceru. Cała reszta klientów dostaje różne rabaty.

Tylko musi se upomniec

[...]

no i poszli do konkurencji. I tam kupili.
A sprzedawca z awersja do anonimow nawet nie mial okazji rabatu
przedstawic.

Czy sie myle i teraz wiecej klientow jest swiadomych, idzie tam, gdzie
uslyszeli najdrozej i zaczynaja od rabatu :-)

Czy sie myle, i sprzedawca dobrze stoi, bo on nie sprzedaje 1 sztuki,
tylko 100, z wlasciwym rabatem ...

J.

Data: 2017-07-15 03:40:55
Autor: slavo65
W dniu sobota, 15 lipca 2017 09:55:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Fri, 14 Jul 2017 10:50:37 -0700 (PDT),@gmail.com
> praktykant pomyli cenniki i sprzeda coś za tanio.

A przy upustach sie nie pomyli ?

Nie, bo nic o nich nie wie. Jak się ktoś zapyta o cenę, to pokazuje cennik, który mu szef dał.

> [...]
> zabawy z jednym marudzącym, detalicznym klientem, który wstąpił do
> sklepu w czasie spaceru. Cała reszta klientów dostaje różne rabaty.

Tak. Życie dorosłego człowieka jest strasznie upierdliwe.

> nawet imienia i nazwiska nie piszą) zapytania: "a ile to u was
> kosztuje", otrzymywali taki cennik i rezygnowali, bo "panie, to
> pierońsko drogo".

no i poszli do konkurencji. I tam kupili.

Nie poszli, bo całe Niemcy tak handlują.

Czy sie myle i teraz wiecej klientow jest swiadomych, idzie tam, gdzie
uslyszeli najdrozej i zaczynaja od rabatu :-)

Już chyba nie boją się cennika a to już dużo.

Czy sie myle, i sprzedawca dobrze stoi, bo on nie sprzedaje 1 sztuki,
tylko 100, z wlasciwym rabatem ...

Ile firm, ich produktów i klientów, tyle sposobów na wielkość rabatowania i robienia okazji.

Data: 2017-07-20 18:56:58
Autor: jerzu.xyz
Ceny samochodow w salonie a cennik
On Thu, 13 Jul 2017 16:37:46 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale to zależy od marki - bywa że nie dostaniesz więcej niż kilka procent upustu.

Kiedyś tak miała Toyota. Mieli sztywne ceny cennikowe i nie było
żadnego targowania. ZTCW to teraz się u nich zmieniło na plus.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-07-20 19:03:21
Autor: Cavallino
W dniu 20-07-2017 o 18:56, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Nie bardzo chyba, też za wiele nie mieli do zaproponowania.
Ale np. w Dacii pozostało.

Ceny samochodow w salonie a cennik