Ceny serwisu

Data: 2019-07-15 20:24:24
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Ceny serwisu
W dniu .07.2019 o 19:11 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> pisze:

Czy wszędzie jest tak strasznie drogo, czy to tylko mój mechanik zrobił  się
taki drogi?

Pojechałem z Kią Sportage II na okresowy przegląd. Olej, filtry i co się
jeszcze znajdzie. Zapłaciłem w sumie 450 zł za części i 570 za robociznę.
A zakres nie był jakiś straszny:

- wymiana oleju
- wymiana filtra oleju, powietrza, kabinowego
- ozonowanie klimy
- wymiana sworznia wahacza
- wymiana tulei met-gum wahacza
- diagnostyka komputerowa układu hamulcowego (ABS mi głupiał)
- czyszczene złaczy na pompie ham.

Nie kłócę się z cenami cześci i materiałów, ale każda jedna usługa  kosztuje
teraz 30-50 zł, a np. diagnostyka stówkę.

Czy to są teraz normalne ceny? Warsztat jest dobry, nigdy mi niczego nei
spieprzyli, myślą... ale te ceny.

Wg mnie normalne - ale to mocno zależy od regionu. Ja płacę w nie ASO, ale  bdb serwisie rodzinnym średnio 150-200 za roboczogodzinę. Mają cennik na  typowe operacje - ale wynikają one ze stawki godzinowej.
Jeszcze rok - dwa i będziesz wspominał z nostalgią takie ceny, od jakiegoś  czasu obserwuję znaczny wzrost stawek na wszelkiego rodzaju usługi...

TG

Data: 2019-07-15 19:59:58
Autor: Budzik
Ceny serwisu
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...

[...]

Nie pindol, ministry mowia ze nie ma inflacji... ;-P

Z rzeczy które zrobiły na mnie ostatnio wrazenie:
- ceny obsługi klimy (to juz pisałem ale uzupełnienie klimy - ponad 300zł.)
- wymiana swoznia - 15 minut roboty - 100zł.
- wymiana opon - przez dwa lata cena skoczyła od 50 do 120zł (cena z mojego warsztatu)

Jak to kurwa nie jest inflacja, to mozemy mowic inflacja na czyjegos wacka!

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2019-07-15 22:39:36
Autor: Maciek
Ceny serwisu
Dnia 15 Jul 2019 19:59:58 GMT, Budzik napisał(a):

Jeszcze rok - dwa i będziesz wspominał z nostalgią takie
ceny, od jakiegoś  czasu obserwuję znaczny wzrost stawek na
wszelkiego rodzaju usługi...

Trzeba będzie zacząć samemu grzebać chyba.

Z rzeczy które zrobiły na mnie ostatnio wrazenie:
- ceny obsługi klimy (to juz pisałem ale uzupełnienie klimy - ponad 300zł.)

Ja nawet nie uzupełniałem.

- wymiana swoznia - 15 minut roboty - 100zł.

Otóż to. Następnym razem robię sam.

- wymiana opon - przez dwa lata cena skoczyła od 50 do 120zł (cena z mojego warsztatu)

U mnie 80 zł, u starej daty gościa, który robi porządnie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-07-16 10:43:09
Autor: slavo65
Ceny serwisu
W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 22:39:36 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

Trzeba będzie zacząć samemu grzebać chyba.

Teoria i doświadczenie uczy, że lepiej się wychodzi, gdy się samemu również podniesie cenę.

Data: 2019-07-16 10:40:58
Autor: slavo65
Ceny serwisu
W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 22:00:00 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Jak to kurwa nie jest inflacja, to mozemy mowic inflacja na czyjegos wacka!

Godne wynagrodzenie należy się nie tylko nam, gdy do południa jesteśmy w pracy, ale również tym, od których kupujemy coś po południu.

Data: 2019-07-16 19:32:00
Autor: Budzik
Ceny serwisu
Użytkownik  slavo65@gmail.com ...

[...]

Z kim dyskutujesz?

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2019-07-20 12:59:43
Autor: Marcin N
Ceny serwisu
W dniu 2019-07-16 o 21:32, Budzik pisze:
[...]

Z Tobą dyskutuje.
Wygląda na to, że nie rozumiesz słowa inflacja.
Jeśli zakładasz, że wzrost cen jest spowodowany wyłącznie inflacją - to grubo się mylisz. Zwłaszcza, gdy rozmawiamy o kraju, w którym średnie wynagrodzenie jest/było na poziomie prawie-najniższym w całej UE.

--
MN

Data: 2019-07-21 08:59:44
Autor: Budzik
Ceny serwisu
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

[...]

To czym jest spowodowany wzrost cen i czy wzrost cen moze jednoczesnie oznaczac brak inflacji?
Bo dotychczas myslałem ze jak ceny rosna, z własciwie jak wartosc pieniadza spada to mamy inflacje.
Ale z twojej wypowiedzi wynika ze ceny moga rosnac a inflacji moze nie byc. Dziwne, ale w sumie coś takiego własnie u nas sie dzieje w  warstwie informacyjnej.
Zywnosc drozeje, usługi drozeja a inflacji praktycznie nie ma. Ciekawe. --
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-07-22 23:06:50
Autor: Marcin N
Ceny serwisu
W dniu 2019-07-21 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

Niestety w gospodarce przyjęło się definiować różne inflacje. Jest na przykład inflacja w cenach konsumentów: CPI (Consumer Price Index), inflacja cen producentów (PPI), jest w końcu ta inflacja właściwa - związana z dodrukiem pieniądza i jego utratą wartości.

W Polsce ma miejsce przeszacowanie koszyka konsumenta. Drożeją usługi, drożeje żywność - ale nie z powodu inflacji, tylko z powodu małej podaży i przez wzrost kosztów produkcji. Ale telewizory nie drożeją, ani komputery, nie drożeją paliwa (znaczy wahają się w tym samym przedziale co 10 lat temu), materiały budowlany chyba ciągle nie są droższe niż w roku 2007 przed krachem, itd.

Chcemy więcej zarabiać - to musimy sobie nawzajem więcej płacić za usługi. Nie jest to jednak inflacja. Złotówka jest jedną z najstabilniejszych walut w odniesieniu do Euro. W ciągu 10 lat wahania na poziomie 10% są objawem ogromnej stabilności.

--
MN

Data: 2019-07-16 16:31:25
Autor: Cavallino
Ceny serwisu
W dniu 15-07-2019 o 21:59, Budzik pisze:
[...]

Klima kilkadziesiąt zł + czynnik, wymiana opon z grouponem jakieś 60 zł.
Za lenistwo i korzystanie z najbliższego punktu widać płaci się dodatkowo.

Data: 2019-07-16 19:31:59
Autor: Budzik
Ceny serwisu
Użytkownik Cavallino CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Klima kilkadziesiąt zł + czynnik, wymiana opon z grouponem jakieś 60
zł. Za lenistwo i korzystanie z najbliższego punktu widać płaci się
dodatkowo.

To bardziej przyzwyczajenie jazdy w to samo miejsce, rowniez dlatego ze jeszcze niedawno ceny były bardzo ok.
2 lata temu płaciłem za uzupełnienie klimy 100 albo 150zł. To samo z oponami - kilka lat temu wymieniałem opony po 12zł za sztuke, potem po 50zł za komplet. Potem 80 brutto. Ale zaproponowane 100zł netto to juz drogo i nastepnym razem poszukam czegoś tanszego przy czym 60zł jest juz pewnie nieosiagalne po ja najczesciej opony typu C.
Ale moze jakis grupon bez obostrzen sie trafi.

To samo jest z czesciami - przykładowo dzis dostałem info ze cena wymienionch czesci to 160zł. Ok, nie majatek ale wchodze na allegro a tu to samo kosztuje 80zł. Czasami mozna zamowic i poczekac, czasami czas wazniejszy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2019-07-17 17:28:05
Autor: Cavallino
Ceny serwisu
W dniu 16-07-2019 o 21:31, Budzik pisze:
[...]

Najczęściej jest tak, ż mechanik kupuje to w lokalnej hurtowni, w której i Ty możesz kupić, za połowę jego ceny.
Czyli zwłoki czasowej brak.
Ja najczęściej kupuję w Berafie w Luboniu - jak czegoś nie ma, to jest na następny dzień.
Ceny - j.w., czasem taniej niż na alledrogo.

Data: 2019-07-17 09:35:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Ceny serwisu
Mam inne doświadczenia. Intercars dla ziutka z ulicy jest bardzo drogi ale warsztaty maja do 30% zniżki. W Niemczech jako Motointegrator są często najtańsi na eBay ale że warsztat w Szczecinie to znów jadą do pl qz

Data: 2019-07-17 17:59:55
Autor: Budzik
Ceny serwisu
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Mam inne doświadczenia. Intercars dla ziutka z ulicy jest bardzo
drogi ale warsztaty maja do 30% zniżki. W Niemczech jako
Motointegrator są często najtańsi na eBay ale że warsztat w
Szczecinie to znów jadą do pl qz

Potwierdzam - akurat intercars to ceny ma z kosmosu - tez to przetrenowałem.

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2019-07-17 16:59:53
Autor: Budzik
Ceny serwisu
[...]

dzieki za podpowiedz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2019-07-19 20:07:23
Autor:
Ceny serwisu

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qgkn3s$kuj$2$Cav@news.chmurka.net...

wymiana opon z grouponem jakieś 60 zł.

tak, to tylko dla koniowalino, stalowe felgi 12 cali.

Ceny serwisu