Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...

Data: 2013-06-24 10:56:04
Autor: A.L.
Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...
Tu gdzie meiszkam, SREDNIE ceny uzywanych samochodow
(minimalne-srednie, srednie-srednie i maksymalne-srednie) dostepne sa
na przyklad w serwisie edmunds.com. A jak sie komus nie chce
internetu, to idzie do ksiegarni i kupuje za 5 dolarow Blue Book.

Pytanie: czy jest takie zrodlo informacji o cenach uzywanych
samochodow w Polsce?

A.L.

P.S. Pytanie ma zwiazek z moim poprzednim pytaniem o import samochodu
z USA

Data: 2013-06-24 18:12:35
Autor: Maciek
Dnia Mon, 24 Jun 2013 10:56:04 -0500, A.L. napisał(a):

Pytanie: czy jest takie zrodlo informacji o cenach uzywanych
samochodow w Polsce?

Od czasu do czasu pojawiaja sie raporty w prasie motoryzacyjnej, ale dawno
mi nic nie wpadlo w oko.
Moim zdaniem najlepszym sposobem jest przejrzenie ogloszen na Allegro.pl
(jesli nie znasz - serwis aukcyjno-handlowy). Wiekszosc ogloszen pojawia
sie tylko tam lub rowniez tam.
Dzieki filtrom mozna sobie calkiem wygodnie sprawdzic widelki cenowe dla
wybranego modelu.

Jest tez taki serwis:
http://www.autocentrum.pl/ceny-aut-uzywanych/
Sprawdzilem na przykladzie swoich samochodow i daje to calkiem przyzwoity
obraz, zwlaszcza dla popularniejszych modeli.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-24 11:55:14
Autor: A.L.
Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...
On Mon, 24 Jun 2013 18:12:35 +0200, Maciek <docktor@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

Dzieki, o to mi chodzilo. Dokladnie jak Edmunds

A.L.

Data: 2013-06-24 18:38:51
Autor: Cavallino
Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...

Uzytkownik "A.L." <alewando@aol.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5nqgs85jpds1qe8rotl0cgb32natjeiarv@4ax.com...
[...]

Oczywiscie.
Info-Expert, Eurotax itd.
Tez niebieskie.

Data: 2013-06-24 22:35:07
Autor: AL
W dniu 2013-06-24 18:38, Cavallino pisze:

[...]

tylko, ze te w/w przez Ciebie źródła sa brane pod uwage przez TU, natomiast maja się nijak do realnej wartości dobrego egzemplarza (ceny są sporo zaniżone).

Data: 2013-06-25 17:19:33
Autor: Cavallino

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqaa81$kbh$1@dont-email.me...
[...]

Nieprawda.
Za to istnieją dwie wersje - jedna dla sprzedających, inna dla kupujących.
Ubezpieczyciel ubezpiecza według wersji droższej, a wypłaca odszkodowanie wg tańszej.

Średnio pewnie jest dość wiernie.

Data: 2013-06-26 09:43:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 25 Jun 2013, Cavallino wrote:

Za to istnieją dwie wersje - jedna dla sprzedających, inna dla kupujących.
Ubezpieczyciel ubezpiecza według wersji droższej, a wypłaca odszkodowanie wg tańszej.

....co już jest jawnym przekrętem, bo poszkodowany będzie ewentualnie
kupującym.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-26 16:59:50
Autor: Cavallino

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306260942230.5576@quad...
[...]

Jak większość działań ubezpieczycieli.
Kantują gdzie się da, licząc że niewielu klientów pójdzie do sądu, a nic innego ich nie rusza.

Data: 2013-06-25 08:35:12
Autor: Marek
On 24.06.2013 17:56, A.L. wrote:
[...]

Jest ksiazaczka z notowaniami cen aut.
Co miesiac aktualizowana. Chyba wydawca jest infoekspert.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2013-06-25 09:51:18
Autor: A.L.
On Tue, 25 Jun 2013 08:35:12 +0200, Marek <marras.zg@gmail.pl> wrote:

On 24.06.2013 17:56, A.L. wrote:
[...]

Do kupienia w ksiegarni?...

A.L.

Data: 2013-06-25 17:05:04
Autor: J.F.
Dnia Tue, 25 Jun 2013 09:51:18 -0500, A.L. napisał(a):
[...]

Raczej nie. Naklad wykupuja urzedy skarbowe i ubezpieczyciele.
Celnicy ... dawniej poslugiwali sie Schwackeliste.

Swoja droga ciekaw jestem skad ceny w tej ksiazeczce, jesli na Allegro
i ebay.de rozrzut duzy.

J.

Data: 2013-06-25 17:18:56
Autor: AL
W dniu 2013-06-25 17:05, J.F. pisze:
[...]

jak byłem w 'sporze otwartym' ;) z PZU (o w Zabrzu) o wycene sprzed wypadku auta zony, ktorego nie zauwazyl czlek ubezpieczony w PZU, to na moje pytanie "to niech Pan idzie i kupi auto w porzadnym stanie za kwote jaka mi proponuje TU" sie usmiechnal i nabamknal, ze przy tych wycenach brana jest (sic!) cena sprzedazy faktycznej auta, a nie cena z ogloszen (/*).
Skad ta faktyczna cene sprzedazy biora? Nie wiem, moge sie domyslac.
Przypuszczam, ze biora srednia cene z calego rynku (wiadomo, ze beda perelki i szroty z przewaga tych drugich w obecnym czasie) pomniejszajac ja o zakladana kwote (procent?) do utargu.

Dlatego IMHO cena podawana w tych ksiazeczkach nie odzwierciedla faktycznej wartosci auta. Jest zazwyczaj zanizana (bo uwzglednia mase aut sprowadzanych (a sprowadza sie zazwyczaj w PL auta z defektami), wyklepanych i oferowanych po komisach jak "po dziadku co to do kosciola...").

/* Wowczas podstepem udalem sie do oddzialu PZU, niby to chcac ubezpieczyc auto zony (podajac wszystkie faktyczne cechy auta) i na koniec poprosilem o wydruk propozycji ubezpieczenia AC.
Kwota S.U. jaka widniala na tym wydruku byla niemal 20% wieksza od kwoty jaka PZU wycenilo to samo auto ale do wyplaty odszkodowania.
Dolaczajac ten wydruk do kolejnego odwolania, bez zmruzenia oka odszkodowanie uroslo o ta zanizona wartosc.

Obie wyceny (wyplaty i ubezpieczenia) byly niby robione w oparciu o 'Infoeksperta'
Dlatego, jesli watkotworca zna realna wartosc auta, nich sobie przeliczy czy oplaca sie mu go sprowadzac - ale niech nie wierzy w ciemno cyferkom podawanym w tych ksiazeczkach.

Data: 2013-06-25 10:30:00
Autor: A.L.
On Tue, 25 Jun 2013 17:18:56 +0200, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:

Dlatego, jesli watkotworca zna realna wartosc auta, nich sobie przeliczy czy oplaca sie mu go sprowadzac - ale niech nie wierzy w ciemno cyferkom podawanym w tych ksiazeczkach.

Oczywiscie, z tego nie bede strzelal. Ale chodzi o "mniej wiecej"

Coraz blizej jestem konkluzji ze sprowadzac nie warto.

A.L.

P.S> Dziekuje wszystkim ktorzy przyczynili sie do oswiecenia mnie w
tej sprawie

Data: 2013-06-25 17:24:51
Autor: Cavallino

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqcc35$644$1@dont-email.me...
[...]

Może jest właśnie dokładnie odwrotnie niż sądzisz - to cena z książeczki jest bliżej wartości realnej, niż cena wywoławcza w ogłoszeniu, która często odzwierciedla tylko marzenia sprzedającego.

Kwota S.U. jaka widniala na tym wydruku byla niemal 20% wieksza od kwoty jaka PZU wycenilo to samo auto ale do wyplaty odszkodowania.

Oczywiście, bo skorzystali z innej wersji książki.

Dolaczajac ten wydruk do kolejnego odwolania, bez zmruzenia oka odszkodowanie uroslo o ta zanizona wartosc.

Obie wyceny (wyplaty i ubezpieczenia) byly niby robione w oparciu o 'Infoeksperta'

Ale nie ten sam tom.

Data: 2013-06-26 10:16:47
Autor: Chris
Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...
Cavallino nabazgrał(a):

Może jest właśnie dokładnie odwrotnie niż sądzisz - to cena z książeczki jest bliżej wartości realnej, niż cena wywoławcza w ogłoszeniu, która
często  odzwierciedla tylko marzenia sprzedającego.

Auto jest tyle warte ile chce za nie właściciela a kupujhący dostosuje się do tego lub nie ... ten sam rocznik, ta sama marka, licznik ustawiony tak samo a cena potrafi być znacząco różna przy sprzedaż.

Data: 2013-06-26 17:00:25
Autor: Cavallino
Ceny uzywanych samochodow w Polsce?...

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kqe81f$koo$1@node2.news.atman.pl...

[...]