Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Ceramiczna obrÄ™cz szosowa

Ceramiczna obręcz szosowa

Data: 2010-11-16 08:13:45
Autor: PeJot
Ceramiczna obręcz szosowa
W dniu 2010-11-15 09:24, Michał Wolff pisze:
Szukam jakiejś obręczy ceramicznej do złożenia koła do szosówki,
niestety póki co wybór bardzo mały znalazłem tylko Open Pro Ceramic.

ATSD, po co Ci to ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-16 02:54:49
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 16 Lis, 08:13, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

ATSD, po co Ci to ?

¯eby mieæ ko³o, które d³u¿ej poci±gnie. Dobre ko³a szosowe s± bardzo
drogie (komplet zdrowo ponad 1000z³), przy moim przebiegu starczaj± na
2-3 lata, pó¼niej s± do wymiany z powodu startych od hamowania ¶cianek
bocznych. W rowerze trekingowym zainwestowa³em w obrêcze ceramiczne i
jestem póki co jestem bardzo zadowolony - obrêcze nie ¶cieraj± siê
prawie w ogóle, hamowanie jest wyra¼nie skuteczniejsze, klocki schodz±
drastycznie wolniej - same zyski, minusem jest wysoka cena i bardzo
w±ska obrêcz (w przypadku trekinga to minus, w przypadku szosówki nie
ma znaczenia). W przypadku kó³ szosowych ró¿nica cenowa pomiêdzy ko³em
z ceramik± i bez nie jest ju¿ specjalnie istotna.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-16 13:23:45
Autor: PeJot
Ceramiczna obręcz szosowa
W dniu 2010-11-16 11:54, Michał Wolff pisze:
On 16 Lis, 08:13, PeJot<Pe...@02.pl>  wrote:

ATSD, po co Ci to ?

Żeby mieć koło, które dłużej pociągnie. Dobre koła szosowe są bardzo
drogie (komplet zdrowo ponad 1000zł), przy moim przebiegu starczają na
2-3 lata, później są do wymiany z powodu startych od hamowania ścianek
bocznych.

A same felgi naturalnie niedostępne ?

Mnie także zdarza się zedrzeć obręcz od hamulców, ale od lat kupuję mniej więcej takie same wymiarowo felgi i je przekładam na stare szprychy, ale one to tolerują.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-16 04:58:46
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 16 Lis, 13:23, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

A same felgi naturalnie niedostêpne ?

Mnie tak¿e zdarza siê zedrzeæ obrêcz od hamulców, ale od lat kupujê
mniej wiêcej takie same wymiarowo felgi i je przek³adam na stare
szprychy, ale one to toleruj±.

Ko³a szosowe które posiadam maj± bardzo wyszukany rodzaj zaplotu,
raczej nie na moje mo¿liwo¶ci, nie s³ysza³em te¿ o mechanikach w
Warszawie, którzy zajmuj± siê takimi nietypowymi zaplotami. A ko³a o
ma³ej ilo¶ci szprych i mniej pancernych typach zaplotów musz± byæ
zaplecione perfekt ¿eby by³y odpowiednio wytrzyma³e.

Ale jak widzê ¿e nie ma na rynku w³a¶ciwie ¿adnego wyboru - pozostaje
Mavic, choæ 32 szprychy to trochê du¿o na szosówkê, ale z kolei
bezpieczniej bêdzie mo¿na wje¿d¿aæ w teren.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-16 14:04:07
Autor: PeJot
Ceramiczna obręcz szosowa
W dniu 2010-11-16 13:58, Michał Wolff pisze:

Ale jak widzę że nie ma na rynku właściwie żadnego wyboru - pozostaje
Mavic, choć 32 szprychy to trochę dużo na szosówkę, ale z kolei
bezpieczniej będzie można wjeżdżać w teren.

Taki plus w minusach. Na w/w zaplocie  też można pokombinować, choćby z pÅ‚askimi szprychami.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-16 05:31:14
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 16 Lis, 14:04, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

Taki plus w minusach. Na w/w zaplocie  te¿ mo¿na pokombinowaæ, choæby z
p³askimi szprychami.

A jaki by¶ typ zaplotu doradzi³ do szosówki do 32 otworów? Co do
szprych to chcia³bym tu daæ lekkie cieniowane jak np. DT Revolution.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-16 14:52:54
Autor: PeJot
Ceramiczna obręcz szosowa
W dniu 2010-11-16 14:31, Michał Wolff pisze:

A jaki byś typ zaplotu doradził do szosówki do 32 otworów? Co do
szprych to chciałbym tu dać lekkie cieniowane jak np. DT Revolution.

Ale co jest priorytetem - waga, wytrzymałość, kasa, możliwość przekładki zużytej felgi ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-11-16 06:00:31
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 16 Lis, 14:52, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

Ale co jest priorytetem - waga, wytrzyma³o¶æ, kasa, mo¿liwo¶æ przek³adki
zu¿ytej felgi ?

Na przek³adce mi specjalnie nie zale¿y (po to chce kupiæ obrêcze
ceramiczne), kasa raczej te¿ nie (w pewnych granicach oczywi¶cie)
natomiast istotny jest z³oty ¶rodek pomiêdzy wag± i wytrzyma³o¶ci±,
¿eby nie przesadziæ w ¿adn± ze stron
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-16 15:54:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ceramiczna obrêcz szosowa
Micha³ Wolff, Tue, 16 Nov 2010 06:00:31 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 14:52, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

Ale co jest priorytetem - waga, wytrzyma³o¶æ, kasa, mo¿liwo¶æ przek³adki
zu¿ytej felgi ?

Na przek³adce mi specjalnie nie zale¿y (po to chce kupiæ obrêcze
ceramiczne), kasa raczej te¿ nie (w pewnych granicach oczywi¶cie)
natomiast istotny jest z³oty ¶rodek pomiêdzy wag± i wytrzyma³o¶ci±,
¿eby nie przesadziæ w ¿adn± ze stron

Ponoæ idzie pomin±æ jak±¶-tam liczbê szprych przy ka¿dym zaplocie. Skoro
kupisz obrêcz na 32 dziury, to mo¿e dobry mechanik zaplecie Ci s³oneczko na
16 szprych? Takie Fabryczne ko³a istniej±.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | A potem kilkana¶cie drugich.

Data: 2010-11-16 07:25:41
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 16 Lis, 15:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Pono idzie pomin jak -tam liczb szprych przy ka dym zaplocie. Skoro
kupisz obr cz na 32 dziury, to mo e dobry mechanik zaplecie Ci s oneczko na
16 szprych? Takie Fabryczne ko a istniej .

Trochê my¶lê nad takim rozwi±zaniem - ale to chyba a¿ tyle sensu nie
ma. W sumie same szprychy (szczególnie cieniowane) a¿ tak wielkiej
wagi nie robi±, zreszt± istotniejsza jest waga na obwodzie ko³a. 16
szprych na s³oneczku - to ju¿ chyba by³aby spora przesada na polskie
drogi, gdzie jednak dziur trochê siê znajdzie. Ale tu musia³aby siê
wypowiedzieæ osoba, która ma trochê wiêcej do¶wiadczeñ z zaplataniem
ró¿nych kó³.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-16 19:36:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ceramiczna obrêcz szosowa
Micha³ Wolff, Tue, 16 Nov 2010 07:25:41 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 15:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Pono idzie pomin jak -tam liczb szprych przy ka dym zaplocie. Skoro
kupisz obr cz na 32 dziury, to mo e dobry mechanik zaplecie Ci s oneczko na
16 szprych? Takie Fabryczne ko a istniej .

Trochê my¶lê nad takim rozwi±zaniem - ale to chyba a¿ tyle sensu nie
ma. W sumie same szprychy (szczególnie cieniowane) a¿ tak wielkiej
wagi nie robi±, zreszt± istotniejsza jest waga na obwodzie ko³a.

No widzisz. A tutaj nie do¶æ, ¿e oszczêdzisz na masie 16 szprych to jeszcze
bêdziesz mia³ 16 nypli i 16 dziur w obrêczy. Ludzie wierc± inne elementy
rowerów, ¿eby oszczêdziæ na masie ;-)

16
szprych na s³oneczku - to ju¿ chyba by³aby spora przesada na polskie
drogi, gdzie jednak dziur trochê siê znajdzie.

Miejscowy Szaman, o ile dobrze pamiêtam, ma takie ko³o, tyle ¿e to
fabryczne Shimano.
Ewentualnie - 16 szprych na jeden krzy¿ i tylko do przedniego ko³a. No i
nie demonizujmy polskich dróg, dziur na których móg³by¶ rozpieprzyæ dêtkê
(z³apaæ snejka) raczej chyba unikasz i zwalniasz przed przejazdami
kolejowymi.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | A potem kilkana¶cie drugich.

Data: 2010-11-17 03:23:53
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 16 Lis, 19:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Miejscowy Szaman, o ile dobrze pamiêtam, ma takie ko³o, tyle ¿e to
fabryczne Shimano.

16 szprych na s³oneczko? Nie pomyli³o Ci siê co¶? Zreszt± pamiêtam
zdjêcia z jakiego¶ Waszego wyjazdu na których Szaman oszczêdzaj±c
sprzêt wnosi³ rower na koñcówce Magurki (a tam przecie¿ teren jest
do¶æ ³atwy), ja wolê jednak odporniejsze ko³a, bo czasem na szosówce
wje¿d¿am w teren. Jak sobie wyliczy³em na Open Pro z 32 szprychami da
siê zrobiæ ko³a 1600g, a ten parametr mnie urz±dza.

Ewentualnie - 16 szprych na jeden krzy¿ i tylko do przedniego ko³a. No i
nie demonizujmy polskich dróg, dziur na których móg³by¶ rozpieprzyæ dêtkê
(z³apaæ snejka) raczej chyba unikasz i zwalniasz przed przejazdami
kolejowymi.

Ale to co piszesz - to jest zupe³na teoria, bo nie masz takich kó³,
nie znasz z do¶wiadczenia ich odporno¶ci itd. Czasem w górach na
d³u¿szym wyje¼dzie zdarza mi siê wje¿d¿aæ w nieco kamieniste drogi.
Dlatego super-lajtowanie nie jest moim priorytetem, bo ile w koñcu
mo¿na zyskaæ na 16szprychach? 70g?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-17 13:06:57
Autor: MadMan
Ceramiczna obrêcz szosowa
Dnia Wed, 17 Nov 2010 03:23:53 -0800 (PST), Micha³ Wolff napisa³(a):

Zreszt± pamiêtam
zdjêcia z jakiego¶ Waszego wyjazdu na których Szaman oszczêdzaj±c
sprzêt wnosi³ rower na koñcówce Magurki (a tam przecie¿ teren jest
do¶æ ³atwy)

Bo to leñ jest. On niós³ go od po³owy asfaltu. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-17 20:30:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ceramiczna obrêcz szosowa
Micha³ Wolff, Wed, 17 Nov 2010 03:23:53 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 19:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Miejscowy Szaman, o ile dobrze pamiêtam, ma takie ko³o, tyle ¿e to
fabryczne Shimano.

16 szprych na s³oneczko? Nie pomyli³o Ci siê co¶?

16 albo 20. Niewiele w ka¿dym razie.

Zreszt± pamiêtam
zdjêcia z jakiego¶ Waszego wyjazdu na których Szaman oszczêdzaj±c
sprzêt wnosi³ rower na koñcówce Magurki (a tam przecie¿ teren jest
do¶æ ³atwy),

No widzisz Michale, to w³a¶nie by³ ¿art. Nie chcia³ wje¿d¿aæ, nie chcia³
prowadziæ, to niós³.
Dlatego super-lajtowanie nie jest moim priorytetem, bo ile w koñcu
mo¿na zyskaæ na 16szprychach? 70g?

Pisa³e¶ kiedy¶ co¶ innego. No ale co ja siê tam znam.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | A potem kilkana¶cie drugich.

Data: 2010-11-16 16:27:07
Autor: PeJot
Ceramiczna obrêcz szosowa
W dniu 2010-11-16 15:00, Micha³ Wolff pisze:
On 16 Lis, 14:52, PeJot<Pe...@02.pl>  wrote:

Ale co jest priorytetem - waga, wytrzyma³o¶æ, kasa, mo¿liwo¶æ przek³adki
zu¿ytej felgi ?

Na przek³adce mi specjalnie nie zale¿y (po to chce kupiæ obrêcze
ceramiczne),

Ale jak na razie masz zerowy wybór. W tej sytuacji kombinowa³bym raczej w kierunku grubszych szprych które znios± przek³adkê, tu Revo raczej odpadaj±.

kasa raczej te¿ nie (w pewnych granicach oczywi¶cie)

Czyli odpadaj± wszelakie aero / tytan.

natomiast istotny jest z³oty ¶rodek pomiêdzy wag± i wytrzyma³o¶ci±,
¿eby nie przesadziæ w ¿adn± ze stron

Chcia³e¶ Revolutiony - te szprychy wymagaj± sporo wyczucia ze strony mechanika i w³a¶ciwie od znalezienia *dobrego* mechanika nale¿a³oby zacz±æ. Co prawda spartaczone ko³a nie rozlec± siê od razu, po prostu bêd± ¿yæ w³asnym ¿yciem. Je¶li Revo, to klasyczny zaplot 3 x, bez ¿adnych s³oneczek. Uk³onem w stronê wytrzyma³o¶ci jest prawy ty³ zapleciony na grubszych szprychach ( np. 2/1.8/2 ), z racji wiêkszego ich naprê¿enia.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2010-11-17 03:13:32
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 16 Lis, 16:27, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:

Ale jak na razie masz zerowy wyb r. W tej sytuacji kombinowa bym raczej
w kierunku grubszych szprych kt re znios przek adk , tu Revo raczej
odpadaj .

Wyboru mo¿e i nie ma - ale mi wystarczy Open Pro, ceramika to dla mnie
warunek "sine qua non". Ta obrêcz jest ceramiczna i w dodatku jest
przeze mnie sprawdzona w rowerze trekingowym (czyli w szosówce pod
wzglêdem wytrzyma³o¶ci da sobie doskonale radê). Minusem jest to, ¿e
poni¿ej 32 otworów nie wystêpuje, wola³bym trochê mniej. Ale za to
jest to obrêcz do¶æ lekka (430-450g) i ceramiczna, a ¿e innych nie
widzê - zdecydujê siê pewnie na ni±. Bardzo lekkie ceramiczne ko³a
(1400g) robi Amerykanin Troy Ligero, prowadz±cy ma³± "manufakturkê";
ko³a maj± ¶wietne recenzje pod wzglêdem wytrzyma³o¶ci, ale powlekanie
warstw± ceramiczn± ma opracowane gorzej ni¿ Mavic i niejednej osobie
ceramika schodzi z ko³a, do tego ostatnio Ligero funkcjonuje na
zasadzie Czarnego Kruka - ¶wietny fachowiec, ale z biznesem sobie nie
radzi, nie odpowiada na maile, znika itd. - wiêc raczej nie zaryzykujê
du¿ej sumy.

> Czyli odpadaj wszelakie aero / tytan.

Niekoniecznie, je¶li by³oby warto - to drogie szprychy chêtnie kupiê.
Jak widzê najdro¿sze kosztuj± mniej wiêcej 3,5Euro to jeszcze jest w
moim zasiêgu. Jak oceniasz zysk z takich szprych? Warto wydaæ wiêksz±
kasê? Jakie modele? Ze znanych producentów widzê Aerolite DT i CX-Ray
Sapim, a ostatnio wysz³y Sapim Superspoke wa¿±ce 218g (64 sztuki). Czy
szprychy aero robi± jak±¶ wiêksz± ró¿nicê w porównaniu do cieniowanych
jak Revolutiony? Nie jestem zawodnikiem, wiêc jakie¶ przecinkowe
ró¿nice a¿ takiego znaczenia nie maj±, aczkolwiek chcia³bym mieæ
sprzêt porównywalny do moich starych kó³ (1600g, obrêcz lekko aero o
wysoko¶ci jakie¶ 40mm) tylko ¿e z ceramiczn± obrêcz±

Chcia e Revolutiony - te szprychy wymagaj sporo wyczucia ze strony
mechanika i w a ciwie od znalezienia *dobrego* mechanika nale a oby
zacz .

Kolega poleci³ mi dobrego mechanika w Warszawie, pewnie da³bym do
niego takiego ko³o. Ja jestem w stanie zaple¶æ jako-tako na 3 krzy¿e,
jako¶æ takiego ko³a przewy¿sza to co robili wcze¶niej dla mnie
"zwykli" mechanicy, aczkolwiek genialne na pewno nie jest, by z³apaæ
wprawê trzeba takich kó³ zaplataæ setki. Dlatego ko³o do szosówki z
drogich elementów wola³bym daæ fachowcowi do zaplotu, a wtedy
wchodzi³yby w grê bardziej wymagaj±ce rodzaje zaplotu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-17 13:30:16
Autor: zino
Ceramiczna obrêcz szosowa
On Wed, 17 Nov 2010 03:13:32 -0800, Micha³ Wolff wrote:


Wyboru mo¿e i nie ma - ale mi wystarczy Open Pro,
[...]
Minusem jest to, ¿e
poni¿ej 32 otworów nie wystêpuje, wola³bym trochê mniej.

Wystêpuje te¿ wersja 28 otworów. Nie wiem czy w wersji ceramicznej te¿
ale alu jest/by³o jak najbardziej dostêpne w Polsce.

Pozdr,

Andrzej

--
There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can
"overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people
make is in thinking they can get both forms of sport out of the
same machine.  This is impossible; no machine will stand the double
strain.  You must make up your mind whether you are going to be an
"overhauler" or a rider.

Data: 2010-11-17 05:39:37
Autor: Micha³ Wolff
Ceramiczna obrêcz szosowa
On 17 Lis, 14:30, zino <z...@bofh.u-area.org> wrote:

Wyst puje te wersja 28 otwor w. Nie wiem czy w wersji ceramicznej te
ale alu jest/by o jak najbardziej dost pne w Polsce.

Sprawdzalem to, 28h s± w wersji CD, ale nie w ceramicznej.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-17 16:47:11
Autor: PeJot
Ceramiczna obrêcz szosowa
W dniu 2010-11-17 12:13, Micha³ Wolff pisze:

  >  Czyli odpadaj wszelakie aero / tytan.

Niekoniecznie, je¶li by³oby warto - to drogie szprychy chêtnie kupiê.
Jak widzê najdro¿sze kosztuj± mniej wiêcej 3,5Euro to jeszcze jest w
moim zasiêgu. Jak oceniasz zysk z takich szprych? Warto wydaæ wiêksz±
kasê?

Nie u¿ywa³em, nie wypowiadam siê.

Wiadomo ¿e DT nie oferuje ju¿ szprych z tytanu - albo przesta³o siê op³acaæ produkowaæ, a mo¿e by³y jakie¶ problemy techniczne.

Chcia e Revolutiony - te szprychy wymagaj sporo wyczucia ze strony
mechanika i w a ciwie od znalezienia *dobrego* mechanika nale a oby
zacz .

Kolega poleci³ mi dobrego mechanika w Warszawie, pewnie da³bym do
niego takiego ko³o. Ja jestem w stanie zaple¶æ jako-tako na 3 krzy¿e,
jako¶æ takiego ko³a przewy¿sza to co robili wcze¶niej dla mnie
"zwykli" mechanicy, aczkolwiek genialne na pewno nie jest, by z³apaæ
wprawê trzeba takich kó³ zaplataæ setki.

Mo¿e niezupe³nie setki, z reszt± kto by samodzielnie takie ilo¶ci robi³ w czasach gotowych kó³. Revolutiony wymagaj± cierpliwo¶ci, a wspó³cze¶ni rzemie¶lnicy id± raczej w kierunku ilo¶ci nie jako¶ci. Nie mia³em do¶wiadczeñ z tymi drutami, ale pope³ni³em kó³ka dla siebie (~ 100 kg ) które o dziwo nie wymagaj± korekty od 4 sezonów.  Tym niemniej w wersji *dla siebie* by³ to jednorazowy wybryk, bardziej w celu "poznawczym" i nie zamierzam go powtarzaæ - nie zale¿y mi na zbijaniu masy za wszelk± cenê. Rower to nie skarbonka, poza nim te¿ istnieje ¿ycie.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Ceramiczna obręcz szosowa

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona