Data: 2010-11-16 08:13:45 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
W dniu 2010-11-15 09:24, Michał Wolff pisze:
Szukam jakiejś obręczy ceramicznej do złożenia koła do szosówki, ATSD, po co Ci to ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-16 02:54:49 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 16 Lis, 08:13, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
ATSD, po co Ci to ? ¯eby mieæ ko³o, które d³u¿ej poci±gnie. Dobre ko³a szosowe s± bardzo drogie (komplet zdrowo ponad 1000z³), przy moim przebiegu starczaj± na 2-3 lata, pó¼niej s± do wymiany z powodu startych od hamowania ¶cianek bocznych. W rowerze trekingowym zainwestowa³em w obrêcze ceramiczne i jestem póki co jestem bardzo zadowolony - obrêcze nie ¶cieraj± siê prawie w ogóle, hamowanie jest wyra¼nie skuteczniejsze, klocki schodz± drastycznie wolniej - same zyski, minusem jest wysoka cena i bardzo w±ska obrêcz (w przypadku trekinga to minus, w przypadku szosówki nie ma znaczenia). W przypadku kó³ szosowych ró¿nica cenowa pomiêdzy ko³em z ceramik± i bez nie jest ju¿ specjalnie istotna. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 13:23:45 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 11:54, Michał Wolff pisze:
On 16 Lis, 08:13, PeJot<Pe...@02.pl> wrote: A same felgi naturalnie niedostępne ? Mnie także zdarza się zedrzeć obręcz od hamulców, ale od lat kupuję mniej więcej takie same wymiarowo felgi i je przekładam na stare szprychy, ale one to tolerują. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-16 04:58:46 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 16 Lis, 13:23, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
A same felgi naturalnie niedostêpne ? Ko³a szosowe które posiadam maj± bardzo wyszukany rodzaj zaplotu, raczej nie na moje mo¿liwo¶ci, nie s³ysza³em te¿ o mechanikach w Warszawie, którzy zajmuj± siê takimi nietypowymi zaplotami. A ko³a o ma³ej ilo¶ci szprych i mniej pancernych typach zaplotów musz± byæ zaplecione perfekt ¿eby by³y odpowiednio wytrzyma³e. Ale jak widzê ¿e nie ma na rynku w³a¶ciwie ¿adnego wyboru - pozostaje Mavic, choæ 32 szprychy to trochê du¿o na szosówkê, ale z kolei bezpieczniej bêdzie mo¿na wje¿d¿aæ w teren. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 14:04:07 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 13:58, Michał Wolff pisze:
Ale jak widzę że nie ma na rynku właściwie żadnego wyboru - pozostaje Taki plus w minusach. Na w/w zaplocie też można pokombinować, choćby z płaskimi szprychami. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-16 05:31:14 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 16 Lis, 14:04, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Taki plus w minusach. Na w/w zaplocie te¿ mo¿na pokombinowaæ, choæby z A jaki by¶ typ zaplotu doradzi³ do szosówki do 32 otworów? Co do szprych to chcia³bym tu daæ lekkie cieniowane jak np. DT Revolution. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 14:52:54 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 14:31, Michał Wolff pisze:
A jaki byś typ zaplotu doradził do szosówki do 32 otworów? Co do Ale co jest priorytetem - waga, wytrzymałość, kasa, możliwość przekładki zużytej felgi ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-16 06:00:31 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 16 Lis, 14:52, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Ale co jest priorytetem - waga, wytrzyma³o¶æ, kasa, mo¿liwo¶æ przek³adki Na przek³adce mi specjalnie nie zale¿y (po to chce kupiæ obrêcze ceramiczne), kasa raczej te¿ nie (w pewnych granicach oczywi¶cie) natomiast istotny jest z³oty ¶rodek pomiêdzy wag± i wytrzyma³o¶ci±, ¿eby nie przesadziæ w ¿adn± ze stron -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 15:54:26 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
Micha³ Wolff, Tue, 16 Nov 2010 06:00:31 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 14:52, PeJot <Pe...@02.pl> wrote: Ponoæ idzie pomin±æ jak±¶-tam liczbê szprych przy ka¿dym zaplocie. Skoro kupisz obrêcz na 32 dziury, to mo¿e dobry mechanik zaplecie Ci s³oneczko na 16 szprych? Takie Fabryczne ko³a istniej±. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2010-11-16 07:25:41 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 16 Lis, 15:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Pono idzie pomin jak -tam liczb szprych przy ka dym zaplocie. Skoro Trochê my¶lê nad takim rozwi±zaniem - ale to chyba a¿ tyle sensu nie ma. W sumie same szprychy (szczególnie cieniowane) a¿ tak wielkiej wagi nie robi±, zreszt± istotniejsza jest waga na obwodzie ko³a. 16 szprych na s³oneczku - to ju¿ chyba by³aby spora przesada na polskie drogi, gdzie jednak dziur trochê siê znajdzie. Ale tu musia³aby siê wypowiedzieæ osoba, która ma trochê wiêcej do¶wiadczeñ z zaplataniem ró¿nych kó³. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 19:36:02 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
Micha³ Wolff, Tue, 16 Nov 2010 07:25:41 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 15:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- No widzisz. A tutaj nie do¶æ, ¿e oszczêdzisz na masie 16 szprych to jeszcze bêdziesz mia³ 16 nypli i 16 dziur w obrêczy. Ludzie wierc± inne elementy rowerów, ¿eby oszczêdziæ na masie ;-) 16 Miejscowy Szaman, o ile dobrze pamiêtam, ma takie ko³o, tyle ¿e to fabryczne Shimano. Ewentualnie - 16 szprych na jeden krzy¿ i tylko do przedniego ko³a. No i nie demonizujmy polskich dróg, dziur na których móg³by¶ rozpieprzyæ dêtkê (z³apaæ snejka) raczej chyba unikasz i zwalniasz przed przejazdami kolejowymi. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2010-11-17 03:23:53 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 16 Lis, 19:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Miejscowy Szaman, o ile dobrze pamiêtam, ma takie ko³o, tyle ¿e to 16 szprych na s³oneczko? Nie pomyli³o Ci siê co¶? Zreszt± pamiêtam zdjêcia z jakiego¶ Waszego wyjazdu na których Szaman oszczêdzaj±c sprzêt wnosi³ rower na koñcówce Magurki (a tam przecie¿ teren jest do¶æ ³atwy), ja wolê jednak odporniejsze ko³a, bo czasem na szosówce wje¿d¿am w teren. Jak sobie wyliczy³em na Open Pro z 32 szprychami da siê zrobiæ ko³a 1600g, a ten parametr mnie urz±dza. Ewentualnie - 16 szprych na jeden krzy¿ i tylko do przedniego ko³a. No i Ale to co piszesz - to jest zupe³na teoria, bo nie masz takich kó³, nie znasz z do¶wiadczenia ich odporno¶ci itd. Czasem w górach na d³u¿szym wyje¼dzie zdarza mi siê wje¿d¿aæ w nieco kamieniste drogi. Dlatego super-lajtowanie nie jest moim priorytetem, bo ile w koñcu mo¿na zyskaæ na 16szprychach? 70g? -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-17 13:06:57 | |
Autor: MadMan | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
Dnia Wed, 17 Nov 2010 03:23:53 -0800 (PST), Micha³ Wolff napisa³(a):
Zreszt± pamiêtam Bo to leñ jest. On niós³ go od po³owy asfaltu. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-17 20:30:56 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
Micha³ Wolff, Wed, 17 Nov 2010 03:23:53 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 19:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- 16 albo 20. Niewiele w ka¿dym razie. Zreszt± pamiêtam No widzisz Michale, to w³a¶nie by³ ¿art. Nie chcia³ wje¿d¿aæ, nie chcia³ prowadziæ, to niós³. Dlatego super-lajtowanie nie jest moim priorytetem, bo ile w koñcu Pisa³e¶ kiedy¶ co¶ innego. No ale co ja siê tam znam. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2010-11-16 16:27:07 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 15:00, Micha³ Wolff pisze:
On 16 Lis, 14:52, PeJot<Pe...@02.pl> wrote: Ale jak na razie masz zerowy wybór. W tej sytuacji kombinowa³bym raczej w kierunku grubszych szprych które znios± przek³adkê, tu Revo raczej odpadaj±. kasa raczej te¿ nie (w pewnych granicach oczywi¶cie) Czyli odpadaj± wszelakie aero / tytan. natomiast istotny jest z³oty ¶rodek pomiêdzy wag± i wytrzyma³o¶ci±, Chcia³e¶ Revolutiony - te szprychy wymagaj± sporo wyczucia ze strony mechanika i w³a¶ciwie od znalezienia *dobrego* mechanika nale¿a³oby zacz±æ. Co prawda spartaczone ko³a nie rozlec± siê od razu, po prostu bêd± ¿yæ w³asnym ¿yciem. Je¶li Revo, to klasyczny zaplot 3 x, bez ¿adnych s³oneczek. Uk³onem w stronê wytrzyma³o¶ci jest prawy ty³ zapleciony na grubszych szprychach ( np. 2/1.8/2 ), z racji wiêkszego ich naprê¿enia. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2010-11-17 03:13:32 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 16 Lis, 16:27, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Ale jak na razie masz zerowy wyb r. W tej sytuacji kombinowa bym raczej Wyboru mo¿e i nie ma - ale mi wystarczy Open Pro, ceramika to dla mnie warunek "sine qua non". Ta obrêcz jest ceramiczna i w dodatku jest przeze mnie sprawdzona w rowerze trekingowym (czyli w szosówce pod wzglêdem wytrzyma³o¶ci da sobie doskonale radê). Minusem jest to, ¿e poni¿ej 32 otworów nie wystêpuje, wola³bym trochê mniej. Ale za to jest to obrêcz do¶æ lekka (430-450g) i ceramiczna, a ¿e innych nie widzê - zdecydujê siê pewnie na ni±. Bardzo lekkie ceramiczne ko³a (1400g) robi Amerykanin Troy Ligero, prowadz±cy ma³± "manufakturkê"; ko³a maj± ¶wietne recenzje pod wzglêdem wytrzyma³o¶ci, ale powlekanie warstw± ceramiczn± ma opracowane gorzej ni¿ Mavic i niejednej osobie ceramika schodzi z ko³a, do tego ostatnio Ligero funkcjonuje na zasadzie Czarnego Kruka - ¶wietny fachowiec, ale z biznesem sobie nie radzi, nie odpowiada na maile, znika itd. - wiêc raczej nie zaryzykujê du¿ej sumy. > Czyli odpadaj wszelakie aero / tytan. Niekoniecznie, je¶li by³oby warto - to drogie szprychy chêtnie kupiê. Jak widzê najdro¿sze kosztuj± mniej wiêcej 3,5Euro to jeszcze jest w moim zasiêgu. Jak oceniasz zysk z takich szprych? Warto wydaæ wiêksz± kasê? Jakie modele? Ze znanych producentów widzê Aerolite DT i CX-Ray Sapim, a ostatnio wysz³y Sapim Superspoke wa¿±ce 218g (64 sztuki). Czy szprychy aero robi± jak±¶ wiêksz± ró¿nicê w porównaniu do cieniowanych jak Revolutiony? Nie jestem zawodnikiem, wiêc jakie¶ przecinkowe ró¿nice a¿ takiego znaczenia nie maj±, aczkolwiek chcia³bym mieæ sprzêt porównywalny do moich starych kó³ (1600g, obrêcz lekko aero o wysoko¶ci jakie¶ 40mm) tylko ¿e z ceramiczn± obrêcz± Chcia e Revolutiony - te szprychy wymagaj sporo wyczucia ze strony Kolega poleci³ mi dobrego mechanika w Warszawie, pewnie da³bym do niego takiego ko³o. Ja jestem w stanie zaple¶æ jako-tako na 3 krzy¿e, jako¶æ takiego ko³a przewy¿sza to co robili wcze¶niej dla mnie "zwykli" mechanicy, aczkolwiek genialne na pewno nie jest, by z³apaæ wprawê trzeba takich kó³ zaplataæ setki. Dlatego ko³o do szosówki z drogich elementów wola³bym daæ fachowcowi do zaplotu, a wtedy wchodzi³yby w grê bardziej wymagaj±ce rodzaje zaplotu. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-17 13:30:16 | |
Autor: zino | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On Wed, 17 Nov 2010 03:13:32 -0800, Micha³ Wolff wrote:
Wyboru mo¿e i nie ma - ale mi wystarczy Open Pro,[...] Minusem jest to, ¿e Wystêpuje te¿ wersja 28 otworów. Nie wiem czy w wersji ceramicznej te¿ ale alu jest/by³o jak najbardziej dostêpne w Polsce. Pozdr, Andrzej -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|
Data: 2010-11-17 05:39:37 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
On 17 Lis, 14:30, zino <z...@bofh.u-area.org> wrote:
Wyst puje te wersja 28 otwor w. Nie wiem czy w wersji ceramicznej te Sprawdzalem to, 28h s± w wersji CD, ale nie w ceramicznej. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-17 16:47:11 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obrêcz szosowa | |
W dniu 2010-11-17 12:13, Micha³ Wolff pisze:
> Czyli odpadaj wszelakie aero / tytan. Nie u¿ywa³em, nie wypowiadam siê. Wiadomo ¿e DT nie oferuje ju¿ szprych z tytanu - albo przesta³o siê op³acaæ produkowaæ, a mo¿e by³y jakie¶ problemy techniczne. Chcia e Revolutiony - te szprychy wymagaj sporo wyczucia ze strony Mo¿e niezupe³nie setki, z reszt± kto by samodzielnie takie ilo¶ci robi³ w czasach gotowych kó³. Revolutiony wymagaj± cierpliwo¶ci, a wspó³cze¶ni rzemie¶lnicy id± raczej w kierunku ilo¶ci nie jako¶ci. Nie mia³em do¶wiadczeñ z tymi drutami, ale pope³ni³em kó³ka dla siebie (~ 100 kg ) które o dziwo nie wymagaj± korekty od 4 sezonów. Tym niemniej w wersji *dla siebie* by³ to jednorazowy wybryk, bardziej w celu "poznawczym" i nie zamierzam go powtarzaæ - nie zale¿y mi na zbijaniu masy za wszelk± cenê. Rower to nie skarbonka, poza nim te¿ istnieje ¿ycie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |