Data: 2010-11-15 00:24:31 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
Szukam jakiejś obręczy ceramicznej do złożenia koła do szosówki,
niestety póki co wybór bardzo mały znalazłem tylko Open Pro Ceramic.. Słyszał ktoś o jakiś innych modelach? -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-15 12:54:40 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
Michał Wolff, Mon, 15 Nov 2010 00:24:31 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
Szukam jakiejś obręczy ceramicznej do złożenia koła do szosówki, Coś mi się kojarzy, że DT ma w ofercie jakieś. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2010-11-15 06:04:23 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 15 Lis, 12:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Co mi si kojarzy, e DT ma w ofercie jakie . DT już sprawdzałem, mają tylko obręcze ceamiczne na 26 cali. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 08:13:45 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obrÄcz szosowa | |
W dniu 2010-11-15 09:24, MichaĹ Wolff pisze:
Szukam jakiejĹ obrÄczy ceramicznej do zĹoĹźenia koĹa do szosĂłwki, ATSD, po co Ci to ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2010-11-16 02:54:49 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 08:13, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
ATSD, po co Ci to ? Żeby mieć koło, które dłużej pociągnie. Dobre koła szosowe są bardzo drogie (komplet zdrowo ponad 1000zł), przy moim przebiegu starczają na 2-3 lata, później są do wymiany z powodu startych od hamowania ścianek bocznych. W rowerze trekingowym zainwestowałem w obręcze ceramiczne i jestem póki co jestem bardzo zadowolony - obręcze nie ścierają się prawie w ogóle, hamowanie jest wyraźnie skuteczniejsze, klocki schodzą drastycznie wolniej - same zyski, minusem jest wysoka cena i bardzo wąska obręcz (w przypadku trekinga to minus, w przypadku szosówki nie ma znaczenia). W przypadku kół szosowych różnica cenowa pomiędzy kołem z ceramiką i bez nie jest już specjalnie istotna. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 13:23:45 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obrÄcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 11:54, MichaĹ Wolff pisze:
On 16 Lis, 08:13, PeJot<Pe...@02.pl> wrote: A same felgi naturalnie niedostÄpne ? Mnie takĹźe zdarza siÄ zedrzeÄ obrÄcz od hamulcĂłw, ale od lat kupujÄ mniej wiÄcej takie same wymiarowo felgi i je przekĹadam na stare szprychy, ale one to tolerujÄ . -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2010-11-16 04:58:46 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 13:23, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
A same felgi naturalnie niedostępne ? Koła szosowe które posiadam mają bardzo wyszukany rodzaj zaplotu, raczej nie na moje możliwości, nie słyszałem też o mechanikach w Warszawie, którzy zajmują się takimi nietypowymi zaplotami. A koła o małej ilości szprych i mniej pancernych typach zaplotów muszą być zaplecione perfekt żeby były odpowiednio wytrzymałe. Ale jak widzę że nie ma na rynku właściwie żadnego wyboru - pozostaje Mavic, choć 32 szprychy to trochę dużo na szosówkę, ale z kolei bezpieczniej będzie można wjeżdżać w teren. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 14:04:07 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obrÄcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 13:58, MichaĹ Wolff pisze:
Ale jak widzÄ Ĺźe nie ma na rynku wĹaĹciwie Ĺźadnego wyboru - pozostaje Taki plus w minusach. Na w/w zaplocie teĹź moĹźna pokombinowaÄ, choÄby z pĹaskimi szprychami. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2010-11-16 05:31:14 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 14:04, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Taki plus w minusach. Na w/w zaplocie też można pokombinować, choćby z A jaki byś typ zaplotu doradził do szosówki do 32 otworów? Co do szprych to chciałbym tu dać lekkie cieniowane jak np. DT Revolution. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 14:52:54 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obrÄcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 14:31, MichaĹ Wolff pisze:
A jaki byĹ typ zaplotu doradziĹ do szosĂłwki do 32 otworĂłw? Co do Ale co jest priorytetem - waga, wytrzymaĹoĹÄ, kasa, moĹźliwoĹÄ przekĹadki zuĹźytej felgi ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2010-11-16 06:00:31 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 14:52, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Ale co jest priorytetem - waga, wytrzymałość, kasa, możliwość przekładki Na przekładce mi specjalnie nie zależy (po to chce kupić obręcze ceramiczne), kasa raczej też nie (w pewnych granicach oczywiście) natomiast istotny jest złoty środek pomiędzy wagą i wytrzymałością, żeby nie przesadzić w żadną ze stron -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 15:54:26 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
Michał Wolff, Tue, 16 Nov 2010 06:00:31 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 14:52, PeJot <Pe...@02.pl> wrote: Ponoć idzie pominąć jakąś-tam liczbę szprych przy każdym zaplocie. Skoro kupisz obręcz na 32 dziury, to może dobry mechanik zaplecie Ci słoneczko na 16 szprych? Takie Fabryczne koła istnieją. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2010-11-16 07:25:41 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 15:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Pono idzie pomin jak -tam liczb szprych przy ka dym zaplocie. Skoro Trochę myślę nad takim rozwiązaniem - ale to chyba aż tyle sensu nie ma. W sumie same szprychy (szczególnie cieniowane) aż tak wielkiej wagi nie robią, zresztą istotniejsza jest waga na obwodzie koła. 16 szprych na słoneczku - to już chyba byłaby spora przesada na polskie drogi, gdzie jednak dziur trochę się znajdzie. Ale tu musiałaby się wypowiedzieć osoba, która ma trochę więcej doświadczeń z zaplataniem różnych kół. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-16 19:36:02 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
Michał Wolff, Tue, 16 Nov 2010 07:25:41 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 15:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- No widzisz. A tutaj nie dość, że oszczędzisz na masie 16 szprych to jeszcze będziesz miał 16 nypli i 16 dziur w obręczy. Ludzie wiercą inne elementy rowerów, żeby oszczędzić na masie ;-) 16 Miejscowy Szaman, o ile dobrze pamiętam, ma takie koło, tyle że to fabryczne Shimano. Ewentualnie - 16 szprych na jeden krzyż i tylko do przedniego koła. No i nie demonizujmy polskich dróg, dziur na których mógłbyś rozpieprzyć dętkę (złapać snejka) raczej chyba unikasz i zwalniasz przed przejazdami kolejowymi. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2010-11-17 03:23:53 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 19:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Miejscowy Szaman, o ile dobrze pamiętam, ma takie koło, tyle że to 16 szprych na słoneczko? Nie pomyliło Ci się coś? Zresztą pamiętam zdjęcia z jakiegoś Waszego wyjazdu na których Szaman oszczędzając sprzęt wnosił rower na końcówce Magurki (a tam przecież teren jest dość łatwy), ja wolę jednak odporniejsze koła, bo czasem na szosówce wjeżdżam w teren. Jak sobie wyliczyłem na Open Pro z 32 szprychami da się zrobić koła 1600g, a ten parametr mnie urządza. Ewentualnie - 16 szprych na jeden krzyż i tylko do przedniego koła. No i Ale to co piszesz - to jest zupełna teoria, bo nie masz takich kół, nie znasz z doświadczenia ich odporności itd. Czasem w górach na dłuższym wyjeździe zdarza mi się wjeżdżać w nieco kamieniste drogi. Dlatego super-lajtowanie nie jest moim priorytetem, bo ile w końcu można zyskać na 16szprychach? 70g? -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-17 13:06:57 | |
Autor: MadMan | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
Dnia Wed, 17 Nov 2010 03:23:53 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):
Zresztą pamiętam Bo to leń jest. On niósł go od połowy asfaltu. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-11-17 20:30:56 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
Michał Wolff, Wed, 17 Nov 2010 03:23:53 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 16 Lis, 19:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- 16 albo 20. Niewiele w każdym razie. Zresztą pamiętam No widzisz Michale, to właśnie był żart. Nie chciał wjeżdżać, nie chciał prowadzić, to niósł. Dlatego super-lajtowanie nie jest moim priorytetem, bo ile w końcu Pisałeś kiedyś coś innego. No ale co ja się tam znam. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2010-11-16 16:27:07 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
W dniu 2010-11-16 15:00, Michał Wolff pisze:
On 16 Lis, 14:52, PeJot<Pe...@02.pl> wrote: Ale jak na razie masz zerowy wybór. W tej sytuacji kombinowałbym raczej w kierunku grubszych szprych które zniosą przekładkę, tu Revo raczej odpadają. kasa raczej też nie (w pewnych granicach oczywiście) Czyli odpadają wszelakie aero / tytan. natomiast istotny jest złoty środek pomiędzy wagą i wytrzymałością, Chciałeś Revolutiony - te szprychy wymagają sporo wyczucia ze strony mechanika i właściwie od znalezienia *dobrego* mechanika należałoby zacząć. Co prawda spartaczone koła nie rozlecą się od razu, po prostu będą żyć własnym życiem. Jeśli Revo, to klasyczny zaplot 3 x, bez żadnych słoneczek. Ukłonem w stronę wytrzymałości jest prawy tył zapleciony na grubszych szprychach ( np. 2/1.8/2 ), z racji większego ich naprężenia. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-17 03:13:32 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 16:27, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Ale jak na razie masz zerowy wyb r. W tej sytuacji kombinowa bym raczej Wyboru może i nie ma - ale mi wystarczy Open Pro, ceramika to dla mnie warunek "sine qua non". Ta obręcz jest ceramiczna i w dodatku jest przeze mnie sprawdzona w rowerze trekingowym (czyli w szosówce pod względem wytrzymałości da sobie doskonale radę). Minusem jest to, że poniżej 32 otworów nie występuje, wolałbym trochę mniej. Ale za to jest to obręcz dość lekka (430-450g) i ceramiczna, a że innych nie widzę - zdecyduję się pewnie na nią. Bardzo lekkie ceramiczne koła (1400g) robi Amerykanin Troy Ligero, prowadzący małą "manufakturkę"; koła mają świetne recenzje pod względem wytrzymałości, ale powlekanie warstwą ceramiczną ma opracowane gorzej niż Mavic i niejednej osobie ceramika schodzi z koła, do tego ostatnio Ligero funkcjonuje na zasadzie Czarnego Kruka - świetny fachowiec, ale z biznesem sobie nie radzi, nie odpowiada na maile, znika itd. - więc raczej nie zaryzykuję dużej sumy. > Czyli odpadaj wszelakie aero / tytan. Niekoniecznie, jeśli byłoby warto - to drogie szprychy chętnie kupię. Jak widzę najdroższe kosztują mniej więcej 3,5Euro to jeszcze jest w moim zasięgu. Jak oceniasz zysk z takich szprych? Warto wydać większą kasę? Jakie modele? Ze znanych producentów widzę Aerolite DT i CX-Ray Sapim, a ostatnio wyszły Sapim Superspoke ważące 218g (64 sztuki). Czy szprychy aero robią jakąś większą różnicę w porównaniu do cieniowanych jak Revolutiony? Nie jestem zawodnikiem, więc jakieś przecinkowe różnice aż takiego znaczenia nie mają, aczkolwiek chciałbym mieć sprzęt porównywalny do moich starych kół (1600g, obręcz lekko aero o wysokości jakieś 40mm) tylko że z ceramiczną obręczą Chcia e Revolutiony - te szprychy wymagaj sporo wyczucia ze strony Kolega polecił mi dobrego mechanika w Warszawie, pewnie dałbym do niego takiego koło. Ja jestem w stanie zapleść jako-tako na 3 krzyże, jakość takiego koła przewyższa to co robili wcześniej dla mnie "zwykli" mechanicy, aczkolwiek genialne na pewno nie jest, by złapać wprawę trzeba takich kół zaplatać setki. Dlatego koło do szosówki z drogich elementów wolałbym dać fachowcowi do zaplotu, a wtedy wchodziłyby w grę bardziej wymagające rodzaje zaplotu. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-17 13:30:16 | |
Autor: zino | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On Wed, 17 Nov 2010 03:13:32 -0800, Michał Wolff wrote:
Wyboru może i nie ma - ale mi wystarczy Open Pro,[...] Minusem jest to, że Występuje też wersja 28 otworów. Nie wiem czy w wersji ceramicznej też ale alu jest/było jak najbardziej dostępne w Polsce. Pozdr, Andrzej -- There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can "overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people make is in thinking they can get both forms of sport out of the same machine. This is impossible; no machine will stand the double strain. You must make up your mind whether you are going to be an "overhauler" or a rider. |
|
Data: 2010-11-17 05:39:37 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 17 Lis, 14:30, zino <z...@bofh.u-area.org> wrote:
Wyst puje te wersja 28 otwor w. Nie wiem czy w wersji ceramicznej te Sprawdzalem to, 28h są w wersji CD, ale nie w ceramicznej. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-11-17 16:47:11 | |
Autor: PeJot | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
W dniu 2010-11-17 12:13, Michał Wolff pisze:
> Czyli odpadaj wszelakie aero / tytan. Nie używałem, nie wypowiadam się. Wiadomo że DT nie oferuje już szprych z tytanu - albo przestało się opłacać produkować, a może były jakieś problemy techniczne. Chcia e Revolutiony - te szprychy wymagaj sporo wyczucia ze strony Może niezupełnie setki, z resztą kto by samodzielnie takie ilości robił w czasach gotowych kół. Revolutiony wymagają cierpliwości, a współcześni rzemieślnicy idą raczej w kierunku ilości nie jakości. Nie miałem doświadczeń z tymi drutami, ale popełniłem kółka dla siebie (~ 100 kg ) które o dziwo nie wymagają korekty od 4 sezonów. Tym niemniej w wersji *dla siebie* był to jednorazowy wybryk, bardziej w celu "poznawczym" i nie zamierzam go powtarzać - nie zależy mi na zbijaniu masy za wszelką cenę. Rower to nie skarbonka, poza nim też istnieje życie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-11-16 11:31:47 | |
Autor: Kacper Perschke | |
Ceramiczna obrÄcz szosowa | |
Dnia 15.11.2010 MichaĹ Wolff <m-wolff@wp.pl> has howled:
Szukam jakiejĹ obrÄczy ceramicznej do zĹoĹźenia koĹa do szosĂłwki, Ja przy Magura HS 33 (Ĺźadne V-ki mocniej nie ĹcisnÄ ) mam Mavic 719. Polecam. Przy skĹadaniu koĹa w AirBike powiedzieli "te obrÄcze daleko pana zawiozÄ ". WczeĹniej zrobiĹem z Magurami jakieĹ 4kkm z obrÄczami noname wkĹadanymi w 2000 roku do WheelerĂłw 3600 i teĹź byĹo ok. ObrÄcze majÄ c razem wjechane ok 12kkm poszĹy do roweru dla cĂłrki i jeĹźdĹźÄ jak brzytewka. Owszem - w jednej jedna Ĺciana jest juĹź widocznie zjechana. KAcper -- Mail => www.rot13.com |
|
Data: 2010-11-16 03:55:25 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ceramiczna obręcz szosowa | |
On 16 Lis, 12:31, Kacper Perschke <zbp.yv...@rxupferc.ercpnx> wrote:
Ja przy Magura HS 33 (żadne V-ki mocniej nie ścisną) mam Mavic 719. Polecam. Po pierwsze - A719 to nie jest obręcz szosowa, tylko typowo trekingowa. Używałem jej ok. roku i też się starła. Dlatego teraz szukam ceramicznej. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|