"Certfikat" na program ??

Data: 2011-03-02 17:07:57
Autor: Marek
"Certfikat" na program ??
Napisałem kiedyś program magazynowy i płace. To było dość dawno temu, chyba jeszcze nie było nowej ustawy o rachunkowości i jej wymogów.
Czy aby taki program jakaś firma  mogła bezpiecznie używać konieczny jest jakiś /pytanie dyrektora /certyfikat ?

Czy wystarczy:
opis algorytmów+opis struktury bazy danych + instrukcja?

Data: 2011-03-13 22:57:04
Autor: Jagna
"Certfikat" na program ??
Dnia Wed, 02 Mar 2011 17:07:57 +0100, Marek napisał(a):

[...]

W UoR:
Art. 10. 1. Jednostka powinna posiadać dokumentację opisującą w języku
polskim przyjęte przez nią zasady (politykę) rachunkowości, a w
szczególności dotyczące:
[...] 3)sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym co najmniej:
[...] c) opisu systemu przetwarzania danych, a przy prowadzeniu ksiąg
rachunkowych przy użyciu komputera - opisu systemu informatycznego,
zawierającego wykaz programów, procedur lub funkcji, w zależności od
struktury oprogramowania, wraz z opisem algorytmów i parametrów oraz
programowych zasad ochrony danych, w tym w szczególności metod
zabezpieczenia dostępu do danych i systemu ich przetwarzania, a ponadto
określenie wersji oprogramowania i daty rozpoczęcia jego eksploatacji;

Tyle ustawa o rachunkowości, tylko że Ty nie piszesz o programie do
prowadzenia ksiąg rachunkowych, ale o płacowym i do obsługi magazynu. IMO wystarczy ten opis algorytmów itd. Na dobrą sprawę rozliczenia płacowe,
czy materiałowe mogą równie dobrze być prowadzone choćby w arkuszu
kalkulacyjnym.
Ze strony ustawy o rachunkowości nie widzę przeciwskazań.

Jedyne, co powinien zapewnić dyrektor w tym przypadku, to legalność
oprogramowania. I tyle.

:)

--
Pozdrawiam,
Jagna

Data: 2011-03-13 23:06:18
Autor: Jagna
"Certfikat" na program ??
Dnia Sun, 13 Mar 2011 22:57:04 +0100, Jagna napisał(a):

Jedyne, co powinien zapewnić dyrektor w tym przypadku, to legalność
oprogramowania. I tyle.

Jakoś tak sama ze sobą dzisiaj nie umiem dojść do ładu :)
Co do tej legalności, to uzupełnię, że wystarczy dowód zakupu
oprogramowania - faktura, czy też ewentualnie umowa o dzieło i rachunek, w
zależności od tego, co wtedy wystawiłeś za dokument.

Chyba już napisałam wszystko, o czym myślałam.

--
Pozdrawiam,
Jagna

"Certfikat" na program ??