Certyfikaty Google na Firefoxie

Data: 2018-01-10 13:47:59
Autor: 2late
Certyfikaty Google na Firefoxie
Uaktualnilem sobie firefoxa na Mac'u z wersji 52 do 56 i okazuje
 sie ze certyfikat google jest niepoprawny. Nie moge korzystac z
 google'a. Na Safari i Chrome Google  dziala. Jak to obejsc? Jakis
 import certyfikatow z Safari albo Chrome do Firefoxa lub jakies
 inne pomysly? Z wyjatkiem proszenia administratora sieci
 korporacyjnej? :)
Uruchomilem Firefoxa jako lokalny admin ale nic nie pomoglo.
--
2late@mobile

Data: 2018-01-10 15:00:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-10 o 14:47, 2late pisze:

[...]

I na p.c.s.macintosh nie wiedzieli?

Pozdrawiam

Data: 2018-01-10 15:31:46
Autor: 2late
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> Wrote in message:
[...]

Dzięki.
Wrócę do domu to zasubskrybować.

2late@mobile

Data: 2018-01-11 20:57:14
Autor: 2late
On 10/01/2018 02:00 PM, RadoslawF wrote:
[...]

Na tej grupie hula wiatr. Odliczajac zyczenia swiateczne i noworoczne ktos wyslal jednego posta.

Data: 2018-01-12 15:41:42
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Certyfikaty Google na Firefoxie
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late

O jakiej stronie mowa? https://www.google.com/ ?

[...]

Może masz jakiś malware, który podmienił certyfikaty w Firefoksie.
Jakie masz zainstalowane rozszerzenia?

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPMFusion   http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2018-01-12 18:29:21
Autor: 2late
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
Uaktualnilem sobie firefoxa na Mac'u z wersji 52 do 56 i okazuje
  sie ze certyfikat google jest niepoprawny. Nie moge korzystac z
  google'a.

O jakiej stronie mowa? https://www.google.com/ ?

Tak.

[...]

To nie malware. Sciagniete bezposrednio ze strony mozilli. Zainstalowalem w domu i normalnie dziala. Siec firowa ma chyba jakis swoj serwer do akceptacji certyfikatow.
Na razie zadnych rozszerzen. Po prostu chcialbym w pracy skorzystac z mojej ulubionej przegladarki ale uslugi google to dla mnie podstawa.

Data: 2018-01-12 22:51:30
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Certyfikaty Google na Firefoxie
Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

U mnie działa. ;) Zarówno w domu, jak i w pracy.

[...]

Raczej (transparent) proxy robiące przy okazji atak MITM na ruch TLS,
np. coś takiego:
https://www.paloaltonetworks.com/products/secure-the-network/next-generation-firewall .
A Twój Firefox nie ma zainstalowanego root CA, którego powyższe używa
do generowania certyfikatów w locie. Pokaż ten certyfikat, który widzi
Firefox w sieci firmowej.

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2018-01-13 16:50:20
Autor: 2late
Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

W poniedzialek wszystko sprawdze i podesle.

Data: 2018-01-13 19:47:49
Autor: Animka
Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

Dlaczego google.com, a nie google.pl?
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl

--
animka

Data: 2018-01-13 19:50:45
Autor: 2late
Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

Nie mogę powiedzieć.
:)

Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

Wklepuję google.com i też mi się pokazuje strona .pl (z kłódką zieloną).
Czyli u mnie ok.

--
animka

Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

A jaka masz wersje Mac'a?

Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

Nie wiedziałam ( :D), że dzialanie przeglądarki Firefox zależy od rodzaju i wersji komputera. To chyba jakaś nowość.

--
animka

Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

To nie jest odpowiedz na moje pytanie.

Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
On 12/01/2018 03:41 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
[...]

Nie mam komputera ani tabletu MAC-a.
Przerzuć się może na jakąś mac-owa przeglądarkę skoro FF Ci nie działa.

--
animka

Data: 2018-01-14 20:08:15
Autor: 2late
On 14/01/2018 05:38 PM, Animka wrote:

[...]

A gdyby tak przeczytac, co napisalem na temat przegladarek, w tym watku?

Data: 2018-01-14 22:42:20
Autor: Animka
W dniu 2018-01-14 o 21:08, 2late pisze:
[...]

Pisałeś o Firefoxie.
Przy okazji jeszcze dodam, że MAC-em się nazywa także numer karty sieciowej w komputerze.

--
animka

Data: 2018-01-15 01:03:55
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-14 o 22:42, Animka pisze:

[...]

Mylisz MACa z MAC adresem.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-15 01:47:38
Autor: Animka
Certyfikaty Google na Firefoxie
W dniu 2018-01-15 o 01:03, RadoslawF pisze:
Mylisz MACa z MAC adresem

Nie mylę. Jest komputer Mac. Jest tez karta sieciowa z adresem MAC.

--
animka

Data: 2018-01-15 01:53:27
Autor: Marcin Debowski
On 2018-01-15, Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
W dniu 2018-01-15 o 01:03, RadoslawF pisze:
Mylisz MACa z MAC adresem

Nie mylę. Jest komputer Mac. Jest tez karta sieciowa z adresem MAC.

A także Big MAC, żydowska MACa oraz MACiarewicz.

--
Marcin

Data: 2018-01-15 10:54:39
Autor: 2late
Certyfikaty Google na Firefoxie
Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_wstaw_nick_@greysector.net> Wrote
 in message:
Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late

https://imgur.com/a/zZyFa

2late@mobile

Data: 2018-01-15 14:01:33
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Certyfikaty Google na Firefoxie
Date: Mon, 15 Jan 2018 11:54:39
From: 2late
Date: Fri, 12 Jan 2018 19:29:21
From: 2late
Date: Wed, 10 Jan 2018 14:47:59
From: 2late
Uaktualnilem sobie firefoxa na Mac'u z wersji 52 do 56 i okazuje
  sie ze certyfikat google jest niepoprawny. Nie moge korzystac z
  google'a.
[...]
[...]

Niestety, imgur pokazuje, że takiego obrazka nie ma. Poza tym lepiej
w formie tekstowej (PEM). Możesz wyciągnąć np. poleceniem openssl:

echo | openssl s_client -showcerts -servername www.google.com -connect www.google.com:443 | openssl x509 -inform pem -noout -text

Ewentualnie:

nmap -p 443 -- script ssl-cert www.google.com

Przepis z https://serverfault.com/questions/661978/displaying-a-remote-ssl-certificate-details-using-cli-tools

Pozdrawiam,

Data: 2018-01-15 20:42:23
Autor: 2late
On 15/01/2018 02:01 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

[...]

Sorry, w pracy porty mail, news poblokowane a na marginesie domena imgur tez. Wysylanie z telefonu tez jak widac tez jest srednio skuteczne.
https://i.imgur.com/UEwYUcx.png
https://i.imgur.com/i1QK4N4.png
https://i.imgur.com/O0GXA3R.png
W  formie tekstowej to moge jutro dostarczyc jesli sie przyda.

Data: 2018-01-17 08:56:02
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Certyfikaty Google na Firefoxie
Date: Mon, 15 Jan 2018 21:42:23
From: 2late
[...]

Czyli brak zaimportowanego certyfikatu wystawcy. Ergo, Twoja sieć korpo
robi MITM.

https://i.imgur.com/O0GXA3R.png

Wybacz, nie będę OCRować tego ostatniego.

W  formie tekstowej to moge jutro dostarczyc jesli sie przyda.

Interesujący byłby Subject, Issuer i inne parametry certyfikatu.

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2018-01-16 18:31:35
Autor: 2late
Certyfikaty Google na Firefoxie
On 15/01/2018 02:01 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

w formie tekstowej (PEM). Możesz wyciągnąć np. poleceniem openssl:

Uruchomilem dzisiaj Firefoxa zeby skopiowac ten ceryficat w czystym tekscie a tu mi strona google dziala! :) Ale po kilku probach zalogowania na konto znowu padlo.
Przysiadlem i wymyslilem: skopiowalem z chrome certyficat (lokalny korpracji) i zaimportowalem do firefoxa. I juz wszystko dziala. :)

Data: 2018-01-17 08:58:30
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Certyfikaty Google na Firefoxie
Date: Tue, 16 Jan 2018 19:31:35
From: 2late
[...]

Czyli MITM i Firefox słusznie ostrzegał. Powinna być osobna sieć
dla "zaufanych" urządzeń, na których user nie ma roota (i tu jest
robione MITM) i osobna dla własnych urządzeń, gdzie ruch szyfrowany
nie jest przechwytywany.

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2018-01-17 17:18:46
Autor: 2late
On 17/01/2018 08:58 AM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
Date: Tue, 16 Jan 2018 19:31:35
From: 2late
[...]

Jest jak mowisz, m. in. podzial na userow korzystajacych z firmowego i wlasnego sprzetu. Nie wnikam jak ale na windows'ach wiecej domen jest poblokowanych niz na Mac'ach. Dostalem tez na Mac'a haslo lokalnego admina, problem polega na tym ze ja, przyzwyczajony do Windows jestem. Na jednym domowym komputerze mam tez Chrome'a zsynchronizowanego z Firefoxem (zakladki tylko). W kazdym razie zsynchronizowany Firefox sie przyda, skoncze czytac w pracy co zaczalem w domu i na odwrot.

Certyfikaty Google na Firefoxie