Cesarz Kaczyński

Data: 2010-09-06 08:40:30
Autor: jadrys
Cesarz Kaczyński
  W dniu 2010-09-05 22:24, mastodont pisze:
W Twoim wypadku można mówić o ustąpieniu, rezygnacji, ucieczce tam gdzie
pieprz rośnie....ale nie o ABDYKACJI, żałosny człeku!!
Królestwo Ci się marzy....

Słowo "Abdykacja" to nic innego jak "ustąpienie, rezygnacja, ucieczka tam gdzie pieprz rośnie".  Nie wiem z jakiego powodu rozdzierasz szaty?

Data: 2010-09-06 08:51:16
Autor: Jarek od kżyża
Cesarz Kaczyński

Słowo "Abdykacja" to nic innego jak "ustąpienie, rezygnacja, ucieczka
tam gdzie pieprz rośnie".  Nie wiem z jakiego powodu rozdzierasz szaty?

Jadrys nie pieprz, tylko przeczytaj:

"Abdykacja (z łac. abdicatio) - dobrowolne lub wymuszone przedwczesne zrzeczenie się przez panującego władcy i przysługujących mu z tego tytułu praw. Może być dobrowolna (np. cesarza Karola V, królowych Niderlandów Wilhelminy i Juliany) lub wymuszona przez okoliczności, uniemożliwiające dalsze skuteczne sprawowanie władzy (np. cara Mikołaja II i innych władców, np. Gustawa IV Adolfa, Napoleona I, czy Wilhelma II lub Edwarda VIII). Wymuszonej abdykacji nigdy nie podpisali np. cesarz Austrii i król Węgier Karol I, król Grecji Konstantyn II, car Bułgarii Symeon II, król Włoch Humbert II, którzy nadal uważali się za prawowitych monarchów.
Polskimi monarchami, którzy abdykowali, byli: Jan II Kazimierz Waza (1668, dobrowolnie), August II Mocny (1706), Stanisław Lszczyński (1735) i Stanisław August Poniatowski (1795).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Abdykacja

Przemysław Warzywny

--

"Tadeusz Mazowiecki dodaje, że to, co robi Jarosław Kaczyński, wynika z tego, że jest "przeżarty dążeniem do władzy". Przypomina mu pod tym względem wielmoży z czasów I Rzeczpospolitej."

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał

Data: 2010-09-06 11:49:09
Autor: jadrys
Cesarz Kaczyński
  W dniu 2010-09-06 08:51, Jarek od kżyża pisze:

[...]

No dobrze, ale czy słowa o abdykacji które wypowiedział Kaczyński są dla kogoś niezrozumiałe? Przecież jest przywódcą, szefem - czyli władcą, i (moim zdankiem) miał prawo tak to sformułować ..

Data: 2010-09-06 05:10:12
Autor: zbig
Cesarz Kaczyński
On 6 Wrz, 11:49, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

> [...]

kogoś niezrozumiałe? Przecież jest przywódcą, szefem - czyli władcą, i
(moim zdankiem) miał prawo tak to sformułować ..
Pomimo absmaku jaki wzbudza u mnie niemal każe wystąpienie,
publikacja, wywiad z Kaczyńskim, tego sformułowania nie czepiałbym się
bo było one użyte nie dosłownie a w pewnej przenośni.Prawdą też jest,
że prezes powinien być bardzo ostrożny ze stosowaniem tego rodzaju
figur retorycznych bo potem się okazuje ,ze został "źle zrozumiany"

Data: 2010-09-06 20:57:39
Autor: jadrys
Cesarz Kaczyński
  W dniu 2010-09-06 14:10, zbig pisze:
[...]

Przeciwnicy  nie zrozumieją, albo będą udawali że nie zrozumieli.

Data: 2010-09-06 12:05:12
Autor: mastodont
Cesarz Kaczyński

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i62df7$ubq$1news.onet.pl...
[...]

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Nie wiem czy jesteś pracownikiem, czy swoim własnym szefem.....ale czy np. odchodząc z pracy, użyłbyś słowa abdykacja? Ta niefortunna abdykacja jedynie ukazuje co się tam kłębi w mózgownicy faceta, który cholernie chce uchodzić za inteligenta.
--

mastodont

www.polityczni.eu

Data: 2010-09-06 12:27:23
Autor: jadrys
Cesarz Kaczyński
  W dniu 2010-09-06 12:05, mastodont pisze:
[...]

Tak się złożyło że przez całe swoje życie zawodowe (poza małym wyjątkiem) nie miałem szefów ani nie szefowałem nikomu. Wykonywałem wolny zawód oparty na wzajemnej współpracy.

Nie, w przypadku odejścia z pracy takiego słowa nie można by użyć bez narażenia się na śmieszność. Natomiast w wypadku kogoś zasiadającego w fotelu Prezesa jak najbardziej można.

Cesarz Kaczyński