Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom

Data: 2010-09-21 09:37:45
Autor: e-kran
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
Witam,

Jak skutecznie i sensownie ubezpieczyć dom jednorodzinny, na który bank udzielił kredytu na ok. 200 tys. PLN, zaś realna wartość domu to ponad 800 tys. ?

Bank wymaga cesji polisy na siebie - to jest jasne. Jednak sensowna polisa będzie opiewała na kwotę nie mniejszą niż 800 tys. Próbowaliśmy z ubezpieczycielem umieścić na polisie klauzulę "Cesja do wysokośći kredytu", jednak mam wątpliwości czy to w ogóle będzie skuteczne "w razie gdyby co". Chodzi mi o uniknięcie sytuacji, w której - odpukać - dom ulega zniszczeniu w dużej części, bank kładzie łapę na całej polisie a ja muszę się dopraszać wypłacenia mi mojej części odszkodowania, czyli tej ponad moje aktualne zadłużenie. Jak to wygląa w praktyce? Znając banki oraz ubezpieczycieli wiem, że zrobią wszystko aby najbardziej poszkodowany był klient, czyli ja. Jak tu się maksymalnie zabezpieczyć ?

Pozdrawiam
e-kran

Data: 2010-09-21 10:26:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.09.2010 09:37, e-kran pisze:

Jak to wygląa w praktyce? Znając banki oraz ubezpieczycieli wiem, że zrobią wszystko aby najbardziej poszkodowany był klient, czyli ja. Jak tu się maksymalnie zabezpieczyć ?

Zasadniczo bank nie powinien położyć łapy na "nadpłacie". Ale... ;)

Zawsze możesz do kredytu z cesją ubezpieczyć na sumę wymaganą przez
bank, a potem wziąć sobie jakieś inne ubezpieczenie na resztę wartości
nieruchomości.

Data: 2010-09-21 11:10:26
Autor: Mordzia
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał

Zawsze możesz do kredytu z cesją ubezpieczyć na sumę wymaganą przez
bank, a potem wziąć sobie jakieś inne ubezpieczenie na resztę wartości
nieruchomości.

Ubezpieczenia nieruchomości się przecież nie dublują, więc i tak nic na tym nie zyska.

Data: 2010-09-21 11:12:31
Autor: Tomasz Kaczanowski
Mordzia pisze:
[...]

Bank wymaga zazwyczaj ubezpieczenia jedynie murów, resztę ubezpieczenia możesz zrobić oddzielnie.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-09-21 11:21:00
Autor: Mordzia
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
"Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

Bank wymaga zazwyczaj ubezpieczenia jedynie murów, resztę ubezpieczenia możesz zrobić oddzielnie.

W sensie, że dla banku ubezpieczenie nieruchomości, a dla właściciela ubezpieczenie mienia?
I tak się na pewno da to rozdzielić?

Data: 2010-09-21 11:24:29
Autor: Tomasz Kaczanowski
Mordzia pisze:
[...]

A czemu miałoby się nie dać, robisz 2 polisy i tyle, a tylko na jedną robisz cesję. Żeby było bardziej zamotane, na bank możesz też przepisać polisę OC, bo to i tak w razie czego wypłacane jest temu, komu zaszkodzisz...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-09-21 12:08:52
Autor: Mordzia
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

A czemu miałoby się nie dać, robisz 2 polisy i tyle, a tylko na jedną robisz cesję.

Chodzi o to, czy TU bez problemu rozdzieli te przedmioty ubezpieczenia - dla banku ubezpieczenie gołych murów, a dla właściciela ubezpieczenie samego wyposażenia. Chociaż może faktycznie to nie problem.

Data: 2010-09-21 11:25:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-21 11:21, Mordzia pisze:
[...]

   Albo w sensie: dla banku ubezpieczenie muru na 200 000zł, dla właściciela inne ubezpieczenie muru na 600 000zł.

I tak się na pewno da to rozdzielić?

   Widzisz jakiś problem?

--
Liwiusz

Data: 2010-09-21 12:06:29
Autor: Mordzia
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

  Albo w sensie: dla banku ubezpieczenie muru na 200 000zł, dla właściciela inne ubezpieczenie muru na 600 000zł.

I co to da właścicielowi?
Odszkodowanie za takie ubezpieczenie będzie wypłacone tylko z jednej polisy.

I tak się na pewno da to rozdzielić?

  Widzisz jakiś problem?

Zastanawiam się jedynie, bo pamiętam kilka dyskusji (nawet z tej grupy albo może z budowania), gdy ludzie pytali, czy można zawrzeć dwie polisy ubezpieczeniowe domu - jedną dla banku, drugą dla siebie. I odpowiedzi padały takie, że nie można, a właściwie nie ma sensu, bo to niczego nie zmieni w wypłacie kwoty odszkodowania. Co innego z ubezpieczeniem osobowym - tutaj można sobie zawrzeć polisę i scedować na bank, a dla siebie zawrzeć choćby i pięć dodatkowych polis, bo działają one niezależnie od siebie.

Data: 2010-09-21 12:09:54
Autor: Tomasz Kaczanowski
Mordzia pisze:
[...]

hmmm - chyba zależy od wysokości odszkodowania.... Suma odszkodowań nie może przekraczać wartości tego co jest ubezpieczone.

Jedno ubezpieczenie zatem masz za szkody do 200 tys, drugie bezpieczenie robisz na szkody powyżej 200 tys.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-09-21 12:10:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-21 12:06, Mordzia pisze:
[...]

   Może być wypłacone z dwóch. Ważne jest, aby odszkodowania nie przekroczyły wartości szkody.

..

[...]

   Jak masz dom na milion, to zawieranie dwóch polis na milion faktycznie nic nie daje. Ale jednej na 200 tysięcy, a drugiej na 800 tysięcy już tak.

--
Liwiusz

Data: 2010-09-21 12:22:37
Autor: Mordzia
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i7a0af$b0s$2news.onet.pl...

  Jak masz dom na milion, to zawieranie dwóch polis na milion faktycznie nic nie daje. Ale jednej na 200 tysięcy, a drugiej na 800 tysięcy już tak.

No tak, faktycznie chyba o to właśnie chodziło.
Tyle, że tutaj to jedna na 200, a druga na 600, bo autor pisze, że dom jest wart własnie 800.

Data: 2010-09-21 17:04:57
Autor: spp
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
W dniu 2010-09-21 12:22, Mordzia pisze:

   Jak masz dom na milion, to zawieranie dwďż˝ch polis na milion faktycznie
nic nie daje. Ale jednej na 200 tysi�cy, a drugiej na 800 tysi�cy ju� tak.

No tak, faktycznie chyba o to w�a�nie chodzi�o.
Tyle, �e tutaj to jedna na 200, a druga na 600, bo autor pisze, �e dom jest
wart w�asnie 800.

Po czym otrzyma z polisy zamiast 600 tys. tylko 400 tys. a po resztę każą mu się zgłosić do wystawcy polisy na 200 tys. :)

--
spp

Data: 2010-09-22 14:51:52
Autor: e-kran
> [...]

Po czym otrzyma z polisy zamiast 600 tys. tylko 400 tys. a po resztę każą mu się zgłosić do wystawcy polisy na 200 tys. :)

I tego się właśnie obawiam: _niedoubezpieczenia_. Bo w polisie na 600 tys. mam ewidentnie niedoubezpieczony dom, na 3/4 jego realnej wartości. Chyba wypłata każdej szkody będzie pomniejszana w tej proporcji. Tak rozumiem niedoubezpieczenie.
Polisa na 200 tys. nic wtedy nie da, ona jest ewidentnie przeznaczona "na pożarcie" dla banku. Nie chcę zawierać fikcyjnych polis na fikcyjne kwoty, bo okaże się ile to warte gdy te polisy będą naprawdę potrzebne - dla mnie. Rozmawiałem z deizinforlinią Allianz i wcale nie wynikało z rozmowy, że ubezpieczyciel wie co robić w takim przypadku.

Pozdrawiam
e-kran

Data: 2010-09-22 15:10:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-09-22 14:51, e-kran pisze:

[...]

  A co w tym złego? Ty dostaniesz 3/4 szkody, a bank swoje 1/4.

Rozmawiałem z deizinforlinią Allianz i wcale nie wynikało z rozmowy, że
ubezpieczyciel wie co robić w takim przypadku.

   Jak w każdej infolinii ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-09-22 15:46:27
Autor: e-kran
> [...]
> niedoubezpieczenie.

  A co w tym złego? Ty dostaniesz 3/4 szkody, a bank swoje 1/4.

No właśnie dla mmnie nie do końca. Bo to, że mi się spalił (odpukać) garaż nie oznacza, że bank powinien zainkasować cokolwiek, oczywiście jeśli nadal spłacam terminowo raty. Jeśli bank zainkasuje 1/4 odszkodowania to utrudni mi albo uniemożliwi przywrócenie stanu sprzed szkody. Przecież ta 1/4 to mogą być dziesiątki tysięcy.
Nie orientuję się jak banki postępują w takich przypadkach. Czy badają sytuację, dogadują się z kredytobiorcą i pozwalają mu nadal spłacać kredyt, czy wyrywają kasę z polisy i tyle...?

Pozdrawiam
e-kran

Data: 2010-09-21 11:09:11
Autor: Mordzia
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom

Użytkownik "e-kran" <e_kranWYTNIJTO@op.pl> napisał

Bank wymaga cesji polisy na siebie - to jest jasne. Jednak sensowna polisa
będzie opiewała na kwotę nie mniejszą niż 800 tys. Próbowaliśmy z
ubezpieczycielem umieścić na polisie klauzulę "Cesja do wysokośći kredytu",

I koniec kropka, tak to się właśnie robi.
Naprawdę ubezpieczyciel ma jakieś wątpliwości i nie wie jak się postępuje w takich sytuacjach?

Data: 2010-09-24 10:39:33
Autor: e-kran
> [...]

I koniec kropka, tak to się właśnie robi.
Naprawdę ubezpieczyciel ma jakieś wątpliwości i nie wie jak się postępuje w takich sytuacjach?

No, bank przyparty do muru powiedział jednak to samo: zawrzeć jedną polisę na "mury" dla banku, a drugą na "pozostałe elementy domu" dla siebie. Cudaczne to, ale rzeczywiście tak trzeba będzie zrobić. Pozdrawiam
e-kran

Data: 2010-09-24 22:50:11
Autor: pjk
> [...]

> No, bank przyparty do muru powiedział jednak to samo: zawrzeć jedną polisę na "mury" dla banku, a drugą na "pozostałe elementy domu" dla siebie. Cudaczne to, ale rzeczywiście tak trzeba będzie zrobić.

z całym szacunkiem, ale czy przy wartości 800000,- zł budynku nie lepiej udać
się do przyzwoitego prawnika i zlecić rzetelną opinię? rozumiem  panienki w
sprawach alimentacyjnych czy zasiłków ale....
szukanie "porad prawnych" w internecie przy takiej wartości - mnie przynajmniej
- mocno dziwi. ale to raczej temat na inne forum. czytane "po drodze" /w 70-80%/ wypowiedzi kwalifikują się na forum "budowlaniec"
a nie prawo.

a tylko nawiasem - 800000 zł to wartość wyłącznie budynku czy budynku i
nieruchomości gruntowej?... radzę odżałować parę złotych, poprosić o pisemną opinię. pozdrawiam

Data: 2010-09-24 23:17:17
Autor: Andrzej Lawa
pjk pisze:

[...]

Opinię na co? Bierze się drugie ubezpieczenie i po krzyku.

Data: 2010-09-28 09:06:07
Autor: e-kran
Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
a tylko nawiasem - 800000 zł to wartość wyłącznie budynku czy budynku i
nieruchomości gruntowej?... radzę odżałować parę złotych, poprosić o pisemną opinię.
To wartość samego budynku.

Zadałem tutaj pytanie z przekonaniem, że jestem w jak najbardziej typowej sytuacji (kredyt na dom) i dowiem się jak kwestię cesji rozwiązali inni. Odczuwam potrzebę zasięgania porady prawnej w każdej niestandardowej sprawie. Jednak czy ta naprawdę jest niestandardowa ?

Pozdrawiam
e-kran

--

Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom